کاخ دلمه باغچه

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/02
بازدید: 2193
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول ازجمله شهرهای اسرارآمیز و منحصر به فرد ترکیه محسوب می‌شود که تاریخ یک ملت را در کنار تمام روزهای تلخ و شیرینش در خود جای‌داده است. با توجه به علاقه گردشگران با آشنایی با این شهر و جاهای دیدنی آن، در این مقاله لحظه آخر تصمیم دارد کاخ دولما باغچه استانبول را به شما معرفی کند. این کاخ شگفت‌انگیز و جذاب با زیربنای 600 متری خود بخش عظیمی از گذشته کشور ترکیه را در خود جای‌داده است. در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا بیشتر در مورد این بنای باشکوه سخن بگوییم.

کاخ دولما باغچه استانبول

همه‌چیز در مورد کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه استانبول یک موزه مجلل و زیبا از گذشته نه‌چندان دور است که در بخشی از تنگه بسفر قرار دارد. این کاخ‌موزه تا قبل از قرن 18 محلی برای سکونت حاکمان زمان بود اما ازآنجایی‌که امپراتورها علاقه زیادی به تجملات داشتند با شروع قرن 19 تعداد زیادی عمارت و آلاچیق به این قصر اضافه شد. اندکی بعد این کاخ‌موزه تاریخی که ازجمله پرطرفدارترین جاهای دیدنی استانبول شناخته می‌شود؛ تبدیل به مقر اصلی زندگی پادشاهان ترک‌تبار شد؛ تا جایی که آتاتورک بخش زیادی از اوقات خود را در کاخ‌موزه دلمه باغچه سپری می‌کرد. دولما باغچه که ترکیبی از دو کلمه ترکی دولما و باغچه می‌باشد در این زبان غنی به معنای کاخ پر از باغچه معنی می‌شود و این موضوع نشان‌دهنده طبیعت زیبا و شرایط ییلاقی این کاخ است.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

کاخ دولما باغچه استانبول کجاست؟

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد موزه کاخ دولما باغچه یک موزه مجلل و وسیع است که در مکانی برجسته در ساحل بسفر در منطقه بشیکتاش واقع‌شده است. موقعیت استراتژیک این کاخ سبب شده تا دولما باغچه برای مدت زیادی به‌عنوان عمارت اختصاصی پادشاهان استفاده شود طوری که تاریخ ترکیه نشان می‌دهد این محل اقامتگاه شش سلطان آخر حکومت عثمانی و آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه بوده است.

دیدنی‌های اطراف کاخ دولما باغچه استانبول

با توجه به محدودیت زمانی سفر به استانبول و وفور جاهای دیدنی در این نقطه به‌طور حتم داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند سبب شود تا گردشگران بخش بیشتری از جاهای دیدنی استانبول را تماشا کنند. با توجه به این موضوع پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به استانبول را دارید زمانی که از کاخ دلمه باغچه بازدید کردید از دیدنی‌های نزدیک به آن غافل نشوید. در ادامه در مورد این بخش جاذبه‌ها بیشتر خواهیم گفت.

کاخ دولما باغچه استانبول

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

میدان تکسیم (تقسیم)

میدان تقسیم یا میدان تکسیم مهم‌ترین میدان استانبول ازنظر حمل‌ونقل، محل اسکان، تردد و غیره است. شاید اغلب گردشگران میدان تکسیم را به‌عنوان قلب استانبول مدرن بشناسند چرا که حول این میدان می‌توان تمام نیازهایی که یک گردشگر به آن احتیاج دارد اعم از هتل، کافه و غیره را یافت. با تمام این تفاسیر کاملاً درست اما باید یادآور شویم میدان تکسیم یکی از دیدنی‌های نزدیک به کاخ دلمه باغچه است چرا که در این میدان می‌توان محل بنای یادبود جمهوری ترکیه که توسط است پیترو کانونیکا ساخته‌شده است را مشاهده کرد.

میدان تکسیم استانبول - با محبوب ترین میدان استانبول آشنا شوید.

برج گاتالا

برج گالاتا با نام رسمی فعلی موزه گالاتا کولسی درواقع برجی در منطقه بی اوغلو استانبول، ترکیه است. این برج که در نزدیک و 3 کیلومتری کاخ دولما باغچه استانبول است که درگذشته نقش دیده‌بانی را بر عهده داشت؛ اما امروز به‌عنوان یک فضای نمایشگاهی با محتوایی تاریخی به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شود.

برج گاتالا

موزه توپکاپی

کاخ توپکاپی با نام‌های قصر دروازه توپ یا سراگلیو موزه بزرگی در نزدیکی دولما باغچه است. این کاخ‌موزه در قرن 15 و 16 عنوان اقامتگاه اصلی و مقر اداری سلاطین عثمانی شناخته می‌شد؛ اما امروزه از آن به‌عنوان گنجینه‌ای از نسخه‌های خطی از دولت عثمانی استفاده می‌شود.

پارک گولهانه

پارک گولهانه یا پارک گل رز پارک شهری تاریخی در منطقه امینونو استانبول است که در مجاورت و 3/3 کیلومتری کاخ دولما باغچه و در محوطه کاخ توپکاپی قرار دارد. از این پارک تحت عنوان قدیمی‌ترین و یکی از وسیع‌ترین پارک‌های عمومی استانبول یاد می‌شود که هرساله فستیوال گل‌های لاله استانبول در ابعاد کوچک‌تر از پارک امیرگان در آن برگزار می‌شود.

موزه ناوال

موزه ناوال یا موزه نیروی دریایی استانبول درواقع یک موزه ملی نیروی دریایی است که در منطقه بشیکتاش و در نزدیکی کاخ‌موزه استانبول واقع‌شده است. این موزه شامل مجموعه مهمی از آثار نظامی مربوط به نیروی دریایی عثمانی است. در این موزه بزرگ می‌توان هر آنچه به کشتی و نیروی دریایی مربوط می‌شوند؛ اعم از مدل‌های کشتی، زیورآلات کشتی، آلات جنگی نیروی دریایی در زمان عثمانی و غیره را مشاهده کرد.

موزه ناوال

تاریخچه کاخ دولما باغچه

خب داستان از آنجایی شروع شد که عبدالمجید اول و خانواده‌اش که مدت‌زمان زیادی در کاخ توپکاپی زندگی می‌کردند تصمیم گرفتند از کاخ توپکاپی که فاقد تجمل و معماری چشمگیر بود اسباب‌کشی کنند و در عمارتی به‌مراتب بزرگ‌تر و مجلل‌تر زندگی جدیدتری را آغاز کنند. ازاین‌رو کاخ دولما باغچه به دستور عبدالمجید اول، بین سال‌های 1843 و 1856 ساخته شد. نکته جالب است که با توجه به اینکه عبدالمجید علاقه زیادی به چشم هم‌چشمی داشت تصمیم گرفت کاخی بسازد که در مقایسه با کاخ پادشاهان اروپایی اصطلاحاً یک سر و گردن بالاتر باشد. ازاین‌رو به کمک بهترین مصالح، برترین معماران جهان و بهترین نیروی‌های کمکی در محیطی به مساحت 110000 مترمربع اقدام به ساخت عمارتی به نام کاخ دولما باغچه کرد که الحق تا به امروز نظیرش در جهان نیست.

وجه‌تسمیه دولما باغچه

دولما باغچه که از دیرباز به علت جای دادن امکانات رفاهی فراوان و شرایط ییلاقی خود محل اسکان پادشاهان بوده است امروزه برای تعداد زیادی افراد سؤال است که مردم ترکیه این اثر تاریخی را چه می‌نامند؟ شاید برای شما هم سؤال باشد که بالاخره کاخ دلمه باغچه صحیح است یا کاخ دولما باغچه؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم با توجه به معنای دولما به معنای پر و تلفظ دولما توسط ترک‌زبانان باید بگوییم که دولما باغچه صحیح‌تر است.

دولما باغچه

بخش‌های مختلف کاخ دولما باغچه

محوطه داخلی کاخ دولما باغچه از درون آن چشم‌نوازتر زیباتر است. در محیط داخلی این کاخ می‌توان 285 اتاق، 46 سالن، 4454 مترمربع فرش، شش حمام ترکی (حمام) و 68 حمام معمولی مشاهده کرد. هم‌چنین در دکوراسیون داخلی این عمارت می‌توان 30 عدد لوستر برنزی، گلدان‌های بزرگ، شمعدان‌های بریتانیایی، 52 عدد فرش سبز و بیش از 5 هزار وسیله قیمتی مشاهده کرد. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف این کاخ زیبا خواهیم گفت.

مابینی همایون یا سلاملیک

تالار سلاملیک یا مابینی همایونی درواقع سالنی با فرش‌های قرمز است که در زمان گذشته شاه در این سالن با سفیران و میهمانان خود احوال‌پرسی می‌کرد. در این سالن آینه‌کاری و شیشه‌کاری به زیباترین شکل ممکن به چشم می‌آید. در بخشی از این سالن راه‌پله‌ای مشهور به راه‌پله سلطانی قرار دارد که در ادامه در مورد ویژگی‌های آن بیشتر توضیح داده‌ایم.

سالن مدحال

سالن مدحال یا همان Medhal درواقع سالن‌هایی به سمت دریا و خشکی هستند که در زمان پادشاهان عثمانی، اتاق‌های روبه‌دریا توسط مقامات برجسته عثمانی، وزیر اعظم و سایر وزیران دولتی استفاده می‌شد، درحالی‌که اتاق‌های رو به خشکی توسط مدیران مختلف کاخ و دولت مانند مارشال کاخ، شیخ‌الاسلام و اعضا استفاده می‌شد. عموماً در هنگام مجالس میهمانان در سالن مدحال منتظر می‌شد تا در زمان مناسب توسط افسر پروتکل کاخ به داخل هدایت شوند. هم‌اکنون در سالن مدحال می‌توان تابلو عبدالمجید را در کنار لوسترهای انگلیسی، شومینه و مبلمانی با روکش قرمز مشاهده کرد.

دلمه باغچه

اتاق دبیرخانه

اتاق‌های دبیرخانه دومین اتاق بعد از اتاق مدحال که در سمت راست تالار کارمند قرار دارد و به آن اصطلاحاً اتاق کاشی‌کاری نیز می‌گویند. درگذشته‌های دور این اتاق محل کار تعداد زیادی کارمند دبیرخانه بود و امروزه تعداد زیادی در آن تعداد زیادی از آثار نفیس مشاهده می‌شود. هم‌چنین در این اتاق بزرگ‌ترین تابلوی مجموعه کاخ، تصویری از صفوف سوره اثر استفانو اوسی را می‌توان مشاهده کرد.

سالن سفرا

همان‌طور که از نام این سالن استنباط می‌شود این سالن با دکوراسیون مجلل و زیبای خود محل برگزاری جلسات با سفیران داخلی خارجی و میهمانان خارجی بوده است. در این سالن نیز می‌توان زیباترین مبلمان کاخ را مشاهده کرد.

اتاق سرخ

به اتاق‌ها و سالن‌هایی که در اطراف این راه‌پله کریستالی قرارگرفته‌اند سالن و اتاق‌های سرخ می‌گویند. در این اتاق‌های مزین شده به رنگ سرخ مطابق باسلیقه پادشاه کلیه جلسات و دیدارهای خصوصی سفیر با منشی خود برگزار می‌شد. تاریخ بیانگر این است که با توجه به بین‌المللی بودن این اتاق امپراتور از عمد رنگ قرمز را به جهت شکوه خود برای دکوراسیون این اتاق انتخاب کرده است.

کاخ دلمه باغچه استانبول

راه‌پله کریستالی

در این کاخ اولین بخشی که در کنار در ورودی قرار دارد و با سالن سلاملیک می‌تواند در ارتباط باشد راه‌پله‌ای تماماً کریستالی است که طبقات اول و دوم را به هم متصل می‌کند. به این راه‌پله نرده کریستالی راه‌پله سلطانی نیز می‌گویند.

زولوچین

مهم‌ترین مکانی که بعد از سالن سفرا در طبقه فوقانی کاخ قرار دارد سالن زولوچین است. این سالن درواقع محل جداسازی زندگی رسمی و خصوصی پادشاه است. هم‌چنین در اغلب موارد شاه‌های زمان در این سالن در ماه رمضان اقدام به نماز جماعت می‌کردند.

حرم‌سرا یا حرم همایونی

حرم‌سرا حرم همایونی که مهم‌ترین بخش کاخ دولما باغچه استانبول محسوب می‌شود که شامل بخش‌هایی نظیر اتاق شخصی عبدالمجید، اتاق شخصی عبدالعزیز، اتاق‌های بانوان ازدواج موقت، اتاق بانوان، اتاق مطالعه و اتاق‌خواب مصطفی کمال آتاتورک، اتاق‌خواب همسران پادشاهان، مادر سلطان، زنان دربار با وظایف مختلف، شاهزادگان و سلاطین، اتاق کنیزان، شش حمام کامل مرمر و غیره است.

کاخ دلما باغچه

اتاق آبی

حرم‌سرا و یا حرم همایونی دلمه باغچه پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین بخش کاخ شناخته می‌شود در این بخش پنج تالار بزرگ قرار دارد و مهم‌ترین بخش آن دو بخش اتاق آبی و صورتی می‌باشد که تالار یا اتاق آبی محل ضیافت سلطان با اهل حرم‌سرا بود.

تالار صورتی

در گوشه دیگری از حرم‌سرا تالاری وجود دارد که به علت رنگ صورتی‌اش به تالار صورتی مشهور است. این تالار که از داخل با گنبد و از بیرون با سقف پوشیده شده است محلی برای ادامه گفتگوهای روزمره اهل حرم‌سرا برشمرده می‌شد.

کتابخانه

از دیگر مکان‌های مهم در طبقه فوقانی کتابخانه کاخ است که در آن آثار ارزشمندی به زبان ترکی و خارجی وجود دارد. این کتابخانه نخستین بار توسط آخرین خلیفه عبدالمجید افندی تأسیس شد.

اتاق آتاتورک

اتاق آتاتورک از دیگر اتاق‌های دیدنی کاخ دولما باغچه استانبول است با ورود به این اتاق می‌توان تابلویی از آتش‌سوزی در تئاتر شهرداری پاریس را مشاهده کرد هم‌چنین در بخش دیگری از آن نیز نقاشی از دختری در دهکده‌ای در هلند به چشم می‌آید. سبک و دکوراسیون داخلی این اتاق تقریباً فرانسوی است و در آن می‌توان گلدان‌های بزرگی را مشاهده کرد. به این اتاق زیبا لقب اتاق آتاتورک را داده‌اند چرا که مصطفی کمال آتاتورک آخرین روزهای زندگی خود را در اتاق سپری کرد، او در 10 نوامبر سال 1938 در ساعت 9:05 صبح در این اتاق درگذشت. پس از مرگ او تمام ساعت‌های کاخ تا به امروز به احترام وی روی ساعت 9:05 تنظیم شد.

نمای کاخ دلمه باغچه

موزه آتاتورک استانبول - این موزه‌ به سبک زندگی مصطفی کمال آتاتورک، اولین رئیس جمهور ترکیه اختصاص دارد.

تالار تشریفات

سالن تشریفات بزرگ‌ترین لوسترها و شمعدان‌های کریستالی کاخ را در خود جای‌داده است. سقف اتاق سلطان در حرم‌سرا و تزئینات خیره‌کننده تالار تشریفات قطعاً گردشگران را مسحور می‌کند. از اتاق تشریفات در ایام گذشته برای مراسمات و جلسات رسمی استفاده می‌شد.

حمام هونکار

یکی از بخش‌های زیبا و جذاب این کاخ که چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند حمام هونکار است این حمام که در بخشی از فضای حرم‌سرا قرار دارد دارای دیوارهایی کاملاً گلدوزی شده و کفی با سنگ مرمر مصری است. تاریخ کاخ و گفته‌ها نشان می‌دهد این حمام مختص مراسم‌های خاصی بوده است.

سالن رقص

سالن رقص نیز یکی دیگر از سالن‌های این کاخ است که برای مراسم‌های رسمی و جشن‌های خاص استفاده می‌شود. در این سالن علاوه بر برگزاری مراسم ارکستر شبانه اغلب مراسمات مذهبی نیز برگزار می‌شد و جالب‌تر اینکه ازآنجایی‌ که بانوان حق حضور در این مراسم را نداشتند می‌توانستند از طریق پنجره‌های راهروی طولانی بالای تالار مراسم رقص یا آیین مراسمات مذهبی را مشاهده کنند.

فارغ از سالن‌های گفته‌شده در عناوین بالا از دیگر بخش‌های کاخ دولما باغچه استانبول می‌توان به آشپزخانه‌های سلطنتی، اتاق‌های تاج، سربازخانه‌ها، اسطبل‌ها، سالن دارو، سالن معاینه، کارخانه‌های آرد، مرغداری‌ها، کارگاه تولید شیشه، کارگاه ریخته‌گری، گیاهان آپارتمانی، گلخانه‌ها، کارگاه‌های فرش، برج ساعت، انبار ابزارهای جنگی، پرنده خانه و غیره اشاره کرد.

کاخ دلما باغچه در شهر استانبول

محوطه خارجی دولما باغچه

با توجه به عظمت و وسعت کاخ دولما باغچه استانبول در محوطه خارجی این کاخ‌موزه می‌توان شاهد چند آلاچیق، یک باغ بزرگ، انبار غله، اصطبل، آب‌انبار، دو دروازه اصلی و هفت دروازه فرعی به سمت دریا و غیره بود. با کمی کنکاش در محوطه خارجی می‌توان به امنیت فوق‌العاده در این منطقه از گذشته تا دیرباز پی برد چرا که سراسر این کاخ را دیوارها و نرده‌های بلند فراگرفته است.

گردشگران اگر از محوطه بیرونی به این عمارت توجه کنند معماری بی‌نظیر سبک باروک اروپایی با تلفیقی از معماری شرقی که در میان سنگ‌های مرمر سفید پنهان‌شده‌اند آن‌ها حیرت‌زده خواهد کرد. هم‌چنین همان‌طور که پیش‌تر گفتیم محوطه درونی کاخ دولما باغچه استانبول نیز غنی از لوسترهای اصیل و زیبایی است که چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. در محیط درونی کاخ دولما باغچه می‌توان 56 ستون عظیم، مبلمان لوکس، آینه‌کاری‌های کاملاً حرفه‌ای و یک لوستر کریستالی عظیم 4.5 تنی با 750 لامپ که تحفه‌ای از سمت ملکه ویکتوریا اول است را مشاهده کرد.

حقایق جالب در مورد دولما باغچه استانبول

کاخ دولما باغچه که از نظر من اسمش هم جالب است دارای حقایق و رموز خاصی است که نوشتن در مورد آن به‌صورت مختصر و مفید می‌تواند جالب باشد، چرا که تمامی این حقایق سبب می‌شود تا یک‌بار هم شده از این کاخ‌موزه زیبا با تور استانبول بازدید کرد.

  • ترکیب و تلفیق دو معماری شرقی و اروپایی در ساخت عمارت
  • زندگی شرقی پادشاهان ترکی در کاخی با معماری اروپایی
  • وجود 600 تابلوی نقاشی در کاخ دولما باغچه استانبول
  • ساخت عمارتی با ایمنی بسیار بالا درگذشته‌های دور
  • وجود کمدهای ضد آب در اتاق‌ها
  • وجود سیستم گرمایشی گازی
  • استفاده از ابریشم لیون در تهیه فرش‌های نفیس عمارت
  • وجود 45 سالن و 285 اتاق در یک قصر
  • قرار داشتن اولین میز قهوه‌خوری استانبول این عمارت دلمه باغچه
  • بازدید از محل زندگی پادشاهان با عنوان جاذبه گردشگری
  • تنظیم شدن تمام ساعت‌های عمارت روی 9:05 صبح

در نزدیکی کاخ دولما باغچه استانبول کجا اقامت کنیم؟

محل اسکان و وجود چندین هتل ایده آل سبب می‌شود تا دولما باغچه بیش‌ازپیش خواستنی‌تر شود. با توجه به اینکه کاخ دولما باغچه ازجمله مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول برشمرده می‌شود به‌طور حتم چندین هتل در نزدیکی آن به جهت رفاه گردشگران وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

هتل شانگری لا بسفروس Swissotel The Bosphorus Istanbul

هتل شانگری لابسفروس هتلی 5 ستاره که بین کاخ دولما باغچه و موزه نیروی دریایی در سواحل اروپایی بسفر واقع‌شده است و دارای امکاناتی نظیر پذیرش 24 ساعته، وای فای رایگان، لوازم‌آرایشی رایگان، سرویس خواب و غیره است.

سوئیت و هتل والنته Valente Suites&Hotel

سوئیت و هتل والنته در 1 کیلومتر کاخ دولما باغچه واقع‌شده است این هتل دارای امکاناتی نظیر وای فای رایگان، میز پذیرش 24 ساعته، پرسنل مسلط به زبان ترکی و انگلیسی، پارکینگ خصوصی رایگان و غیره است.

هتل تکسیم رزیدنس

این هتل شیک در مرکز آکارتلر درست در قلب بشیکتاش واقع‌شده است و در اطراف آن می‌توان تعداد زیادی کافه‌ و گالری‌های طراحی را مشاهده کرد. هم‌چنین دکوراسیون داخلی این هتل نیز بسیار جذاب و مدرن است و گردشگران می‌توانند از امکاناتی نظیر وای فای رایگان، لوازم‌آرایشی رایگان اعم از سشوار، حمام، سرویس خواب شیک و غیره بهره‌مند شوند.

هتل‌های فوق تنها تعدادی محدودی از محل‌های اقامت نزدیک به کاخ دولما باغچه می‌باشند و درواقع می‌توان گفت هتل‌های نزدیک به این کاخ تنها محدود به موارد فوق نیست بلکه هر گردشگر می‌تواند وابسته فاکتورهای خاصی مانند سلیقه، انتظارات و بودجه مالی خود هتل‌های دیگری را به‌منظور اسکان انتخاب نماید.

هتل های نزدیک کاخ دلما باغچه

رزرو هتل در استانبول - رزرو آنلاین و آنی هتل‌های استانبول با تضمین بهترین قیمت | برای رزرو هتل و آگاهی از قیمت‌ها کلیک کنید

مسیر دسترسی به کاخ دولما باغچه

کاخ دلمه باغچه در منطقه بشیکتاش و درست در کنار استادیوم تیم فوتبال بشیکتاش واقع‌شده است. از میدان تقسیم و سلطان احمد که توریستی‌ترین مناطق استانبول هستند، دسترسی به کاخ بسیار آسان است. برای رفتن به کاخ دلمه باغچه در وهله اول می‌توان با تور استانبول از این منطقه دیدن کرد اما اگر گردشگران قصد بازدید به‌صورت انفرادی از این ناحیه را دارند استفاده از ایستگاه تراموا بهترین گزینه است. برای این کار تنها کافیست از ایستگاه سلطان احمد به سمت «کاباتاس» با تراموا T1 بروید و در آخرین ایستگاه، یعنی کاباتاس، پیاده شوید. از ایستگاه تراموا کاباتاس تا کاخ تنها پنج دقیقه پیاده‌روی طول می‌کشد. باوجود راه پیشنهادی اما یک گردشگر حرفه‌ای بهتر است قبل از سفر به استانبول اپلیکیشن های مسیریابی مشهور را در تلفن همراه خود داشته باشد تا در شرایط بحران از آن‌ها استفاده نماید.

جاهای دیدنی استانبول با مترو - معرفی ایستگاه ها و جاهای دیدنی

قیمت بلیط ورودی کاخ دولما باغچه

علاقه‌مندان و گردشگرانی که می‌خواهند از کاخ دولما باغچه دیدن کنند باید بدانند که تعداد بازدیدکنندگان در کاخ به 3000 نفر در روز محدود می‌شود ازاین‌رو توصیه می‌شود تا به‌منظور استفاده هر چه بیشتر از فضای این کاخ بازدید را در اوایل و اواسط هفته قرار دهید چرا که در اواخر هفته ممکن است محدودیت ورود وجود داشته باشد. البته ازآنجایی‌که کاخ دولما باغچه ازجمله معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول محسوب می‌شود معمولاً اغلب هتل‌ها در تور استانبول گردی خود این موزه زیبایی را گنجانده‌اند پس جای نگرانی نیست.

این موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است و در روزهای دیگر از 9 صبح تا 18 بعدازظهر آماده میزبانی از کلیه گردشگران داخلی و خارجی است. گردشگران باید بدانند قبل از ورود به کاخ باید کفش‌های خود را با کاوری آب رنگ کاور کنند تا فرش‌های کاخ آلوده نشود. نکته آخر و مهم اینکه بر اساس آخرین تحقیقات هزینه ورودی کاخ دولما باغچه در سال 2022 حدوداً 300 لیر ترکیه است. با خرید یک بلیط گردشگران می‌توانند از اتاق‌های حرم‌سرا، ساختمان اصلی و غیره بازدید نمایند.

اقامت در اطراف دلباغچه

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

کلام آخر

کاخ دولما باغچه با نام ترکی (Dolmabahçe Sarayı)، بزرگ‌ترین کاخ تک بلوکی ترکیه است که ازجمله آثار و عمارت های فاخر کشور ترکیه است که معماری آن هر گردشگرانی را حیرت‌زده می‌کند. اغلب افرادی که هنوز این کاخ را ندیده‌اند گمان می‌کنند این کاخ همچون کاخ نیاوران است اما در پاسخ باید بگوییم کاخ دلمه باغچه چندین برابر باشکوه‌تر و مجلل‌تر از کاخ نیاوران است. اگر شما هم علاقه دارید تا با سبک زندگی شاهزاده‌های ترک‌تبار و امپراتوری‌های گذشته بیشتر آشنا شوید حتماً کاخ‌موزه دولما باغچه را در اولویت خود قرار دهید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر