جاهای دیدنی نزدیک تکسیم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 7150
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر و مشاهده مکان‌های تاریخی و مدرن در کنار یکدیگر از جذابیت‌های زندگی هستند. تکسیم از جمله این مکان‌ها بوده که در استانبول شهرت داشته و به اکثر نقاط مهم آن دسترسی دارد و به آن‌ها نزدیک است. بیشتر مسافرانی که به ترکیه و شهر استانبول سفر می‌کنند در یکی از هتل‌های نزدیک به تکسیم اقامت می‌گزینند؛ اما جاهای دیدنی استانبول نزدیک به تکسیم را می‌توان هتل‌های مشهور، مراکز خرید بزرگ و دیگر جاذبه‌های دیدنی دانست که موجب ‌شده‌اند تا تکسیم یکی از مناطق برجسته شهر استانبول محسوب شود. در سفر به استانبول و بازدید از میدان تکسیم می‌توان از دیدنی‌های نزدیک به آن، همراه با استفاده از وسایل نقلیه عمومی لذت برد.

جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

میدان تکسیم کجاست؟

اگر از دیگر مسافرینی که به استانبول سفر کرده‌اند، سوالی درباره استانبول کنید حتما نام میدان تکسیم را می‌شنوید. شهر استانبول ترکیه درمیان ایرانیان از جذابیت و اهمیت خاصی برخوردار است که این موضوع را می‌توان به علت خونگرمی و فرهنگ نزدیک کشور ترکیه به ایران دانست. میدان تکسیم در ناحیه بی‌اوغلو قرار گرفته و بی‌شک همه افراد تعریف اعم از ایرانی و خارجی تعریف‌هایی درباره این جاذبه می‌کنند.

آدرس: ترکیه، استانبول، محله بی‌اوغلو، میدان تکسیم

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول - با محبوب ترین میدان استانبول آشنا شوید.

دیدنی های استانبول نزدیک به تکسیم

میدان تکسیم از معدود نقاطی است که بسته به سلیقه گردشگران هر نیازی را برطرف می‌سازد؛ علاوه ‌بر این افراد می‌توانند از هر نوع سرگرمی موجود در این شهر بهترین بهره را ببرند. سرگرمی‌ها به چند دسته تاریخی، موزه ‌گردی و ... تقسیم می‌شوند. حتی پیاده‌روی در خیابان‌های اطراف میدان تکسیم استانبول می‌تواند برای هر کسی جالب باشد؛ چرا که این مکان مملو از مسافران و مردم محلی است که هر کدام با آداب و رسوم خاص خود حضور یافته‌اند.

دیدنی های استانبول

خیابان استقلال تکسیم

خیابان استقلال تنها یکی از چند خیابانی است که در انتها به تکسیم ختم می‌شود. این خیابان یک جاذبه دیدنی استانبول به شمار می‌رود. در امتداد خیابان استقلال مراکز خرید و همچنین سینماهایی وجود دارند که برای سرگرمی در یک سفر پرماجرا گزینه‌های مناسبی هستند. پیاده‌روی در این خیابان که در جنوب میدان تکسیم قرار گرفته، همراه با خوراکی‌هایی که می‌توانید از رستوران‌های آن خریداری کنید بسیار لذت‌‌بخش خواهد بود. خیابان استقلال از آنجایی که یک خیابان معمولی به ‌حساب نمی‌آید، تماماً از سنگ‌فرش پوشیده ‌شده است. راه‌ رفتن روی این سنگ ‌فرش‌ها و گرفتن عکس یادگاری برای برخی از مسافران شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

خوانندگان خیابانی نیز در خیابان استقلال هنرنمایی می‌کنند و با ریتم گوش‌نواز موسیقی قلب عابران و توریستان را تسخیر می‌نمایند. لذت همراه ‌شدن با موسیقی خیابانی در خیابان استقلال یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید در تور استانبول تجربه کنید. حین بازدید از فرصت‌های بی‌نظیر در خیابان استقلال از خوراکی‌های دست ‌فروشان قافل نشوید که بسیار لذیذ هستند. از آنجایی که فرهنگ و سنن ترکیه اشتراکات زیادی با فرهنگ و سنت‌های ایرانیان دارند، غذاهای ترکی نیز از سمت ایرانیان بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.
در مغازه‌ها و رستوران‌هایش خیابان استقلال انواع غذاهای پرطرفدار ترکیه و استانبول وجود دارد. بهترین شیرینی ترکی باقلوا است که بیشتر در کافه‌های خیابان استقلال به میهمانان عرضه می‌شوند. یکی از غذاهایی که بسیار در دل ایرانی‌ها جای خوش کرده، کباب ترکی بوده که در ایران نیز سرو می‌گردد. کباب ترکی در ترکیه طرفداران بی‌شماری داشته و آن را در بهترین رستوران‌های خیابان استقلال طبخ می‌کنند.

خیابان استقلال

 خیابان استقلال استانبول - معرفی کامل خیابان استقلال استانبول به همراه بررسی تاریخچه و تصاویر آن

پارک تکسیم گزی

هتل‌های مشهوری در اطراف پارک تکسیم گزی وجود دارند که شاید یکی از آن‌ها محل اقامت شما باشد. در این صورت می‌توانید در هر ساعتی از شبانه ‌روز در این پارک کوچک قدم بزنید و از گیاهان آن انرژی دریافت نمایید. همچنین مراکز خرید اطراف پارک تکسیم گزی بهترین گزینه برای خرید لوازم ضروری یا سوغاتی‌ها هستند؛ پس از خرید هم می‌توانید برای دور شدن از هم همه و سر و صدا چند دقیقه‌ای را در این پارک استراحت کنید.

جاهای دیدنی تکسیم

یادبود جمهوریت

در هر شهر یا کشوری یک نماد وجود دارد که علاوه ‌بر ارزش معنوی آن، تکه‌ای از فرهنگ جامعه به‌ حساب می‌آید. یادبود جمهوریت یک نماد ارزشمند برای مردم ترکیه است که بیشتر تاریخ نوین این کشور را به تصویر می‌کشد. اغلب افراد برای گرفتن عکس با این مجسمه به میدان تکسیم می‌آیند؛ اما از تاریخ آن اطلاعی ندارند. مجسمه یادبود جمهوریت یک اثر هنری از پیترو کانونیکا، مجسمه‌ ساز ایتالیایی است. شخصی که در این بنا به تصویر کشیده ‌شده، بنیان‌‌گذار جمهوری ترکیه است.  برای یادبود این شخص که مصطفی کمال آتاتورک نام داشت، تصمیم گرفته شد تا در قسمتی مهم این بنا ساخته شود. 

تکسیم که از گذشته تا کنون از قسمت‌های برجسته در استانبول شناخته می‌شد که برای ساخت یادبود جمهوریت انتخاب شد. مردم ترکیه برای مصطفی کمال آتاتورک احترام زیادی قائل هستند و آن را یکی از برجسته‌ترین افراد در تاریخ ترکیه می‌دانند؛ به همین جهت مجسمه او را در لباسی فاخر در کنار چند سرباز در مرکز میدان تکسیم قرار داده‌اند. سربازهایی که اطراف آتاتورک قرار دارند بیانگر ارتش بوده‌اند و پرچم ترکیه را با غرور در دستان خود گرفته‌اند.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول

مرکز فرهنگی آتاتورک ساختمان مجهزی است که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد. هر ساله در این مکان باشکوه انواع کنسرت‌های مهیج و سرگرم‌کننده با هنرمندی بهترین خوانندگان ترکیه اجرا می‌گردند. همچنین اجتماعاتی که در ترکیه به آن‌ها اهمیت بسیاری داده می‌شود را نیز در مرکز فرهنگی آتاتورک برگزار می‌کنند. این ساختمان از چند سالن اپرا نیز تشکیل شده است. فستیوال بین‌المللی ترکیه جشنی بزرگ در این کشور به حساب می‌آید. مرکز فرهنگی آتاتورک هر ساله برگزاری این فستیوال را برعهده می‌گیرد.

جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم

مراکز خرید نزدیک میدان تکسیم

خرید قسمت جدانشدنی از هر سفر به شمار می‌رود که بیشتر به خرید سوغاتی اختصاص داده می‌شود. اطراف میدان تکسیم مراکز خرید بسیاری به چشم می‌خورند که می‌توان از هر نوع برند مشهور را در آن‌ها یافت. برندهای ترک که در بسیاری از فروشگاه‌های مراکز خرید دیده می‌شوند نیز طرفداران خاص خود را دارند؛ تنوع این اجناس به قدری زیاد است که با بازدید از این مراکز خرید دست خالی آنجا را ترک نخواهید کرد. خیابان‌های اطراف تکسیم نیز دارای فروشگاه‌هایی هستند که تمامی اجناس مد و برند را عرضه می‌کنند. برخی از برندهایی که می‌توانید از این فروشگاه‌ها خریداری نمایید عبارتند از:

  • زارا
  • ال سی
  • مک
  • وای کی کی
  • پاستل
  • ماوی
  • اچ اند ام
  • کوتون

در برخی از روزهای سال که مسافران استانبول بیشتر از سایر روزها هستند، بازار خرید در اطراف تکسیم داغ و پرطرفدارتر می‌شود. گردشگران، مسافران و مردم محلی همگی برای خرید به این نقطه از شهر می‌آیند تا یک خرید دلچسب را تجربه نمایند. چند روز مانده به جشن سال نو و فستیوال‌های مخصوص ترکیه معمولاً بازارهای تکسیم این حال و هوا را پیدا می‌کند؛ بهترین زمان خرید در همین روزهای خاص است که قیمت‌ها تا حدی پایین هستند و انواع تخفیفات به مشتریان ارائه می‌شوند.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

مرکز خرید دمیرون

مرکز خرید دمیرون فاصله چندانی با میدان تکسیم نداشته و برای خرید هر نوع سوغاتی مناسب خواهد بود. این مکان حدود 5 دقیقه از میدان تکسیم فاصله دارد. خیابان گالیپ دده که از فروشگاه‌های معتبری تشکیل شده نیز در همان حوالی واقع شده است. برای دسترسی به این خیابان باید از خیابان استقلال گذر کرد؛ فروشگاه‌های خیابان گالیپ دده تا نزدیکی برج گالاتا، اجناس و سوغاتی‌های ترکیه را عرضه می‌نمایند.

مرکز خرید دمیرون

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید جواهر بزرگ‌ترین مرکز خریدی است که تا به حال در اروپا بنا گردیده و از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود. برخی از قسمت‌های مرکز خرید جواهر به سالن‌های کنسرت اختصاص داده شده‌اند که تفریحی کامل را برای توریستان فراهم می‌کند. دسترسی به این مرکز خرید از میدان تکسیم با خط مترو امکانپذیر است. ایستگاه سیسلی/ مجیدیه کوی دقیقاً روبه‌روی مرکز خرید جواهر قرار دارد.

 

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید کانیون یکی از نخستین مراکز تأسیس شده در استانبول است که فضایی خانوادگی دارد. در این مرکز خرید می‌توانید از بهترین اجناس برند در جهان خرید کنید. از رستوران و کافه‌های این مرکز خرید غافل نشوید که از فضای دنج و کلاسیکی برخوردار هستند. بهترین غذاهای ترکی در رستوران‌های کانیون طبخ می‌گردند. دسترسی به مرکز خرید کانیون از میدان تکسیم با مترو سهولت می‌یابد. شما می‌بایست در ایستگاه Levent از مترو خارج شوید.

مرکز خرید کانیون

مرکز خرید نیشانتاشی

مرکز خریدی با تنوع رنگ‌ها از انواع برندهای بین‌المللی که هر سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند، مرکز خرید نیشانتاشی نام دارد. هنرمندان ترکی و سایر هنرمندان سراسر جهان بیشتر خریدهای خود را از این مرکز خرید تهیه می‌نمایند. برندهای پوشاکی که در این مرکز خرید دیده می‌شوند بسیار مرغوب هستند. پس از ساعت‌ها پیاده‌روی در مرکز خرید نیشانتاشی، یک نوشیدنی یا غذای خوشمزه تمام خستگی خرید را از تن به در خواهد کرد. در خارج از مرکز خرید نیشانتاشی نیز بوتیک‌های لاکچری به چشم می‌خورند که اجناس مناسبی را با کیفیت خوب برای فروش عرضه می‌نمایند.

مرکز خرید ایستینیه پارک

این مرکز خرید با بیش از 300 فروشگاه لوکس و گران قیمت در دسته مراکز خرید بسیار محبوب در میان مردم ترکیه شناخته می‌شود. برای تفریح و سرگرمی این مرکز خرید در میدان تکسیم بهترین گزینه به شمار می‌رود. سینما آی‌مکس IMAX جذاب‌ترین سرگرمی در ایستینیه پارک بوده که می‌تواند برای ساعاتی شما را حسابی سرگرم کند. بهترین زمان برای خرید از ایستینیه پارک، در فصول حراجی این مرکز خرید لوکس خواهد بود.

مرکز خرید ایستینیه پارک

ساحل فلوریا

ساحل فلوریا از زیباترین سواحل استانبول و ترکیه به شمار می‌رود. این ساحل در نزدیکی فرودگاه آتاتورک قرار دارد. از امکانات جالب و جذاب این ساحل می‌توان به دوش‌های آب رایگان، تخت‌های آفتاب‌گیر به همراه با سایبان، آکواریوم بزرگ فلوریا، مرکز خرید مال و ده‌ها جاذبه گردشگری دیگر اشاره کرد. ساحل فلوریا به علت مجاورت با دریاهای مرمره و سیاه در میان گردشگران بسیار طرفدار دارد و هر ساله سرمایه‌گذارن بیشتری به این منطقه ورود پیدا می‌کنند.

سواحل استانبول - آشنایی با زیباترین سواحل شهر استانبول

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده ترکیه به شمار می‌رود. چرم، فرش، منسوجات و محصولات ترک، عتیقه و ... از جمله مواردی هستند که می‌توانید از این بازار بزرگ و زیبا خریداری کنید. برای خرید و گشت و گذار در بازار بزرگ استانبول حتماً وقت خود را برای یک روز کامل خالی بگذارید تا بتوانید از همه مکان‌های این بازار تاریخی و زیبا دیدن نمایید. همچنین در بازدید از این بازار می‌توانید از مکان‌هایی مانند مسجد بایزید، کاروانسرای والده خان، محله‌ امینونو، مسجد فاتح، مسجد قلندرخان، مسجد رستم پاشا، بازار ادویه، مسجد سلیمانیه، کانال آب والنس و مسجد شاهزاده دیدن کنید.

بازار بزرگ استانبول

خیابان فرانسوی

در دل استانبول خیابانی با طراحی به سبک فرانسوی‌ها وجود دارد که قسمت جالب این شهر به شمار می‌آید. گردشگرانی که به خیابان فرانسوی می‌روند بر این باور هستند که حسی همانند پیاده‌روی در خیابان‌های پاریس را داشته‌اند. تمام خانه‌ها و بناهایی که در این خیابان ساخته شده‌اند از معماری فرانسه الهام گرفته‌اند. بهترین قسمت پیاده‌روی در این خیابان اجرای موسیقی توسط هنرمندان است که در روزهای سرد سال کمتر دیده می‌شوند. نوشیدنی‌های خیابان فرانسوی را از یاد نبرید که فضای شاعرانه شما را زیباتر جلوه خواهند داد.

خیابان فرانسوی

موزه پرا در نزدیکی میدان تکسیم

موزه پرا سراسر از نقاشی‌های ارزشمند و تاریخی تشکیل شده و در نواحی میدان تکسیم قرار دارد. در این موزه رنگارنگ کاشی‌های تزئین شده‌ای را خواهید یافت که طراحی خاصی روی آن‌ها انجام شده است. افرادی که برای هنر و هنرمندان ارزش قائل هستند، از بازدید این موزه بیشترین لذت نصیبشان می‌شود. با بازدید از این موزه می‌توانید به گالری‌های اطراف آن نیز سری بزنید و یک سفر تفریحی- فرهنگی داشته باشید.

موزه پرا در نزدیکی میدان تکسیم

کاخ دلمه باغچه استانبول در نزدیکی میدان تکسیم

این کاخ که در قرن نوزدهم ساخته شده است، زیبایی بصری چشم‌نوازی دارد. قسمت‌های مختلف این کاخ از هر نظر دارای جذابیت بوده و در زمان خود یک سازه باشکوه را به نمایش می‌گذاشت. لوازم داخل کاخ دلمه باغچه استانبول شامل چراغ با رنگ‌های متنوع، شیشه کاری‌ها و مجسمه‌های ارزشمند می‌شوند. این کاخ در نزدیکی میدان تکسیم و خیابان استقلال قرار داشته و بازدید از آن برای همگان تجربه‌ای جالب خواهد بود.

کاخ دلمه باغچه استانبول در نزدیکی میدان تکسیم

کلام آخر

بازدید از جاهای دیدنی استانبول نزدیک به تکسیم از مکان‌های تاریخی گرفته تا مراکز خرید، همگی می‌توانند خاطره‌انگیز باشند. مراکز خرید نواحی تکسیم و خیابان استقلال، از جمله بهترین مکان‌ها در استانبول هستند که برندهای مرغوب را به مشتریان خود عرضه می‌نمایند. در این مراکز خرید از شهربازی تا رستوران‌های مشهوری وجود دارند که برای در کنار هم قرار گرفتن خانواده و دوستان در کنار یکدیگر بسیار مناسب خواهند بود. در سفر خود دیدنی‌های تاریخی اطراف میدان تکسیم را از یاد نبرید که قسمتی از فرهنگ و تمدن استانبول را به تصویر می‌کشند.

نظرات کاربران

  1. زمرد زمرد 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    واقعا شهر زیبا و لوکسیه تکسیم
  2. شانا شانا 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    کسی هست که مرکز خرید کانیون رفته باشه و درمورد قیمت هاش اطلاعات داشته باشه؟
  3. شانا شانا 1402/09/27
    0 نفر پسندیدند
    کسی هست که مرکز خرید کانیون رفته باشه و درمورد قیمت هاش اطلاعات داشته باشه؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 108 کاربر