ببک استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 462
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ببک استانبول، یکی از محله‌های قدیمی، تاریخی و زیبا در شهر استانبول است که در مجاورت با تنگه بسفر و منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. زمانی که پا به محله ببک استانبول می‌گذارید، شاهد کوچه پس کوچه‌های زیبا، بازار، رستوران و کافه‌های دنج و فوق‌العاده هستید. منطقه ببک، در حال حاضر یکی از مناطق توریستی در استانبول است که بیشتر توریست و گردشگران در سفر به این شهر با تور استانبول، دیدن آن را فراموش نمی‌کنند. اما چه چیزی این محله را تا این حد محبوب و زیبا کرده است؟ جاهای دیدنی محله ببک کجاست؟ چه تفریحاتی در این محله می‌توانیم داشته باشیم؟ همراه ما باشید تا در خصوص این محله زیبا، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

ببک استانبول

معرفی محله ببک استانبول

ببک (Bebek) از جمله محله‌های شیک، تاریخی و قدیمی است که در شهر استانبول ترکیه قرار گرفته است و مسلما در صورت شرکت در تور استانبول از این محله زیبا دیدن خواهید کرد. این محله در سواحل اروپایی بسفر قرار گرفته است و یکی از خوش آب و هوا‌ترین مناطق شهر استانبول به شمار می‌آید. در صورتی که از محلی‌های این شهر در خصوص مناطق خوش آب و هوا و لوکس بپرسید، مسلما نام این محله را به شما خواهند گفت. امروزه محله ببک، در دسته لوکس‌ترین و گران‌ترین محله‌ها قرار می‌گیرد.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

نام ببک به چه معنی است؟

در خصوص آشنایی با این محله بد نیست با معنی نام ببک نیز آشنا شوید و بدانید این نام از کجا سرچشمه گرفته است. مردم محلی از این محله زیبا به عنوان مردمک چشم تنگه بسفر یاد می‌کنند که این اصطلاح به زبان محلی (Boğazın Gözbebeği) نامیده می‌شود. در نهایت نام ببک خلاصه شده این عبارت است. از طرفی کلمه ببک به زبان محلی ترکی استانبولی، کودک معنا می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت معنی ببک استانبول، کودک است؛ کودکی که در آغوش دریای آرام قرار گرفته است.

نحوه دسترسی به ببک استانبول

برای دسترسی به جزیره ببک استانبول، راه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توانید با تاکسی و اتوبوس خود را به این محله زیبا برسانید. در صورتی که به دنبال روشی مقرون به صرفه برای سفر به این محله هستید، بهتر است از اتوبوس استفاده کنید اما باید بدانید اتوبوس مدت زمان بیشتری در مسیر است و وقت بیشتری از شما می‌گیرد. اما اگر بخواهید از تاکسی استفاده کنید لازم است بدانید تاکسی‌های استانبول قیمت بالاتری دارند؛ بنابراین هزینه بیشتری باید پرداخت کنید اما در عوض مدت زمان کمتری در راه هستید.

نحوه دسترسی به ببک استانبول

تاریخچه ببک استانبول

محله ببک استانبول، در زمان گذشته محلی کوچک برای ماهیگیران یونانی بوده است. از طرفی جالب است بدانید در زمان‌های گذشته، پادشاهان عثمانی از این محل برای تفریحات تابستانی خود استفاده می‌کردند؛ چرا که ببک محله‌ای خوش آب و هوا و در دل طبیعت است. در اواسط قرن 19، این محله به یک منطقه تفریحی تبدیل شد که مردم از همه جای دنیا می‌توانستند در تمام فصول به این منطقه بیایند و لذت ببرند. در نهایت امروزه این محله یکی از محله‌های لوکس استانبول است که دارای کافه و رستوران‌های مدرن و شیک است.

تفریحات محله ببک استانبول

اگر قصد سفر به این محله را دارید، توصیه می‌کنیم لحظه‌ای چشمان خود را ببندید و قهوه خوردن در کنار تنگه بسفر را تجسم کنید. خبر خوب این است که این محله در کنار تمام شگفتی‌هایی که دارد، تفریحات عالی نیز دارد. در ادامه در خصوص تفریحات محله ببک استانبول صحبت خواهیم کرد.

قایق‌سواری؛  شناوری روی آب‌های تنگه بسفر

یکی از تفریحات رایج و محبوب در ببک، قایق‌سواری است. در این محله تا چشم کار می‌کند آب و دریای بی‌کران مشاهده می‌شود. اگر فردی هستید که به تفریحات آبی به ویژه قایق‌سواری علاقه دارید، هرگز این فرصت را در ببک از دست ندهید.

قایق‌سواری؛  شناوری روی آب‌های تنگه بسفر

پیاده‌روی در ببک؛ آرامشی وصف‌نشدنی

قدم زدن در ساحل ببک، فرصتی‌ست که قطعا با هیچ چیز دیگری آن را عوض نمی‌کنید. جالب است بدانید محله ببک بخشی از تفریحات و محبوبیت خود را مدیون ساحل زیبای خود است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به این محله سفر کردید، قدم زدن در ساحل را هرگز فراموش نکنید.

کافه‌گردی؛ لذت خوردن یک صبحانه محلی

ببک مملو از کافه‌های زیبا و ساحلی است. اگر اهل کافه‌گردی هستید و دوست دارید صبحانه‌های محلی استانبول را امتحان کنید، به کافه‌های ببک بروید و خوشمزه‌ترین صبحانه‌های محلی را امتحان کنید و لذت ببرید. مطمئن باشید مزه قهوه، چای و صبحانه کافه‌های ببک تا مدت‌ها زیر زبان شما می‌ماند.

بازارگردی؛ بازدید از مراکز تجاری زیبا و برند ببک

فرصت بازارگردی و بازدید از مراکز تجاری، لوکس و زیبای ببک را از دست ندهید. در بازارهای این محله می‌توانید  فروشگاه‌های متنوعی از پوشاک، لوازم آرایش، صنایع دستی، دکوری و... را مشاهده کنید. از جمله معروف‌ترین مرکز خرید در این محله، TRU است که حتما باید به آن سر بزنید.

بازارگردی در ببک

دیدنی‌های ببک استانبول

منطقه ببک استانبول، بی‌نهایت جاذبه دیدنی دارد طوری که از دیدن آن‌ها سیر نمی‌شوید. در این بخش قصد داریم در خصوص جاذبه‌های دیدنی ببک استانبول صحبت کنیم تا در صورت سفر به این شهر، بدانید از کجاها دیدن کنید و غرق در لذت شوید.

پارک ببک؛ سرسبزترین و وسیع‌ترین پارک استانبول

پارک ببک، یکی از دیدنی‌ترین نقاط این محله زیباست. با قدم زدن در سرسبزترین و وسیع‌ترین پارک استانبول در لحظه‌ها غرق خواهید شد. این پارک از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است و چشم‌انداز آن ساحل زیبای ببک است. قدمت این پارک به سال 1908 میلادی بر می‌گردد که در سال 2008 توسط یک معماری ایتالیایی بازسازی شده است. نمونه این پارک را در کمتر جایی مشاهده می‌کنید.

پارک ببک

قلعه روملی؛ جاذبه تاریخی و جذاب ببک

از دیگر جاهای دیدنی محله ببک، می‌توانیم به قلعه زیبای روملی اشاره کنیم. این قلعه در تنگه بسفر و ساحل روملی شهر استانبول قرار دارد. قلعه روملی به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی کشور ترکیه محسوب می‌شود. تاریخچه این بنا به سال 1452 میلادی بازمی گردد که در آن زمان به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد. قدمت و معماری خاص، این قلعه را به یکی از دیدنی‌ترین قلعه‌های استانبول تبدیل کرده است.

قلعه روملی

پل بسفر یا شهدای 15 جولای؛ زیباترین پل استانبول

 پل زیبا و معروف بسفر، پلی است که بخش آسیایی استانبول را به بخش اروپایی متصل می‌کند. در خصوص مشخصات این پل باید بگوییم ارتفاع 105 متری داشته و 1150 متر نیز طول دارد. زمانی که از بالای پل به پایین خیره می‌شوید، منظره آب ترسناک و هیجان‌انگیز خواهد بود. در صورتی که به ببک سفر کردید، هرگز رفتن به این پل را فراموش نکنید.

پل بسفر یا شهدای 15 جولای

کنسولگری مصر؛ شاهکار معماری استانبول

ساختمان کنسولگری مصر، یکی از شاهکارهای محله ببک استانبول است که معماری فوق‌العاده زیبایی دارد. این ساختمان به طور کلی سفید رنگ است و معماری زیبایی دارد. ساختمان کنسولگری مصر در سال 1902 توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد و همین مسئله موجب می‌شود تا ظاهر آن شبیه به ساختمان‌های ایتالیایی باشد.

کنسولگری مصر

رستوران‌های ببک؛ تجربه چشیدن غذاهای محلی

از جمله بهترین تفریحات در هر سفر، شکم‌گردی است. محله ببک دارای رستوران‌های معروفی است که می‌توانید غذاهای محلی را در آن‌ها تست کنید و از طعم آن‌ها شگفت‌زده شوید. این شهر پر از رستوران و کافه‌های محلی و شیک است. در میان این کافه و رستوران‌ها، در صورتی که قصد نوشیدن یک فنجان قهوه یا صبحانه خوردن را دارید، به کافه ببک قهوه یا ببک کورو قهوه سی بروید. در صورتی که قصد خوردن ناهار یا شام را دارید، کافه رستوران مانگری نیز انتخاب خوبی است.

رستوران‌های ببک

موزه آشیان؛ موزه ادبی استانبول

از دیگر جاهای دیدنی ببک، موزه آشیان است. این موزه به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ادبی این شهر شناخته می‌شود. جالب است بدانید این موزه زیبا زادگاه شاعر معروف ترکی؛ یعنی توفیک فیکرت بوده است؛ وی در سال 1906 تا 1915 در این مکان زندگی می‌کرده است و پس از گذشت مدتی به موزه تبدیل شده است. در این موزه زیبا می‌توانید آثار ادبی شاعران مختلف را مشاهده کنید.

موزه آشیان؛ موزه ادبی استانبول

دانشگاه بغازیچی؛ بهترین دانشگاه دولتی ترکیه

دانشگاه بغازیچی، یکی از معروف‌ترین و بهترین دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه است که در تپه‌های محله ببک قرار دارد. جالب است بدانید زمان ساخت این دانشگاه به سال 18763 باز می‌گردد و در حال حاضر نیز دانشجویان زیادی در مقطع کارشناسی تا دکترا در آن در حال تحصیل هستند.

خرید در ببک استانبول

خرید همیشه یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در یک سفر است. در صورتی که به ببک سفر کردید، می‌توانید با بازدید مراکز خرید، از کالاهای مختلف دیدن کنید و در صورت تمایل خرید کنید. لازم است بدانید معروف‌ترین مرکز خرید این محله TRU است که انواع فروشگاه‌های برند در آن قابل مشاهده است. همچنین مسئله  دیگری که باید مطرح کنیم این است که قیمت‌ها در این محله به دلیل لوکس بودن آن اندکی گران هستند.

قدم زدن در سواحل دیدنی ببک

یکی از سرگرمی و تفریحات مهم ببک، قدم زدن در کنار ساحل است. مهم‌ترین قسمت این محله، ساحل زیبای آن و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای است که دارد؛ از این رو توصیه می‌کنیم اگر به این محله سفر کردید، حتما خود را به یک پیاده‌روی لب ساحل و یک فنجان قهوه مهمان کنید. تماشای آبی بی‌کران دریای ببک، مرغابی‌های زیبا و صدای آن‌ها همگی آرامش را به شما هدیه می‌دهند.

طریقه رفتن به ساحل ببک استانبول

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، برای رفتن به ساحل ببک می‌توانید از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کنید. بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش استفاده از مترو و اتوبوس است. برای رفتن به ببک با مترو، به ایستگاه مترو اتیلر یا ایستگاه دانشگاه بوغازایچی در خط M6 بروید. این ایستگاه‌ها نزدیک‌ترین ایستگاه به ساحل ببک هستند. تاکسی‌های استانبول معمولا مقرون به صرفه نیستند.

سواحل ببک استانبول

نزدیک‌ترین هتل‌ها به محله ببک استانبول

برای اقامتی راحت در محله ببک استانبول، بهتر است با نزدیک‌ترین هتل‌ها نیز آشنا شوید. هتل تانوا، ببک و لونت بهترین و نزدیک‌ترین هتل‌ها به محله ببک استانبول هستند. تمامی این هتل‌ها در فاصله یک کیلومتری از این محله قرار گرفته‌اند و به جاذبه‌های گردشگری این محله نیز دسترسی دارند. هتل تانوا هتلی 5 ستاره، هتل ببک هتلی 4 ستاره و هتل لونت هتل 3 ستاره است که همگی آن‌ها از امکانات خوبی نیز برخوردار هستند.

نزدیک‌ترین هتل‌ها به محله ببک استانبول

سفری به یادماندنی با تور استانبول به محله ببک

در این بخش محله ببک استانبول را معرفی کردیم و به بررسی تاریخچه، جاذبه‌های گردشگری، تفریحات، نحوه دسترسی به ببک و... پرداختیم. در صورتی که قصد سفر به ببک را دارید با رزرو تور استانبول می‌توانید به بازدید از این ساحل نیز بروید. همچنین می‌توانید به صورت شخصی به ببک استانبول رفته و از اقامت در آنجا و جاذبه‌های گردشگری که دارد نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده قیمت تور استانبول و یا رزرو هتل در استانبول به صفحه مربوطه در لحظه آخر مراجعه نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 5 از 5 | از 100 کاربر