جاهای دیدنی استانبول با مترو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 2449
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

گردش در جاهای دیدنی استانبول با مترو دسترسی را برای توریست‌ها راحت می‌کند. همچنین گردشگران می‌توانند تنها با یک خط مترو چند جاذبه بی‌نظیر استانبول را از نزدیک مشاهده کنند. از ویژگی‌های مثبت استفاده از مترو در استانبول کاهش هزینه‌های سفر و آشنایی با مناطق مختلف این شهر است. خطوط مترو استانبول به مراکز خرید بزرگ نیز دسترسی دارند. خیابان‌های این شهر شلوغ هستند و خط مترو راهی برای سریع رسیدن به مکان مورد نظر است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. جاهای دیدنی و رؤیایی استانبول با مترو
  2. مترو مارمارای؛ طولانی ترین خط مترو استانبول با دسترسی فراوان
  3. تراموا خط مترویی با دسترسی به اسکله و ساحل استانبول
  4. فونیکولار؛ خط مترویی با یک ایستگاه
  5. متروبوس تجربه ‌ای جالب در استانبول
  6. فروشگاه ایکیا در استانبول؛ تجربه یک خرید عالی و دلچسب
    1. دسترسی به مرکز خرید ایکیا استانبول چگونه است؟
  7. مرکز خرید فروم استانبول
    1. دسترسی به مرکز خرید فروم استانبول
  8. مرکز خرید اکسیس استانبول
    1. دسترسی به مرکز خرید اکسیس استانبول
  9. با آکواریوم سی لایف استانبول حیوانات دریایی را روی خشکی لمس کنید
  10. ژوراسیک لند؛ سرزمین دایناسورها در استانبول
  11. شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر؛ ساخت خانه های رؤیایی کوچک و بزرگ
  12. شهربازی فان لب؛ تفریح خانوادگی در کنار خرید
  13. شهربازی اختاپوس؛ ترشح آدرنالین با سرعت و هیجان غیر قابل وصف
  14. کاخ توپکاپی نگین تاریخی استانبول
  15. خرید سوغاتی از مراکز خرید میدان تکسیم
  16. مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول؛ خرید در خیابانی قدیمی
  17. مرکز خرید جواهر؛ یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان از جمله جاهای دیدنی استانبول
  18. مرکز خرید ترکوز پاساژ؛ خریدی ارزان و به صرفه
  19. مرکز خرید استانبول خیابان استقلال؛ خرید سوغاتی‌های استانبول
  20. اسكله امينونو در استانبول؛ حس خوشایند کشتی سواری
  21. جاذبه‌های توریستی اطراف اسکله امینونو؛ یک گردش عالی در کنار خانواده

جاهای دیدنی استانبول با مترو

جاهای دیدنی و رؤیایی استانبول با مترو

استانبول شهری بی‌نظیر با جاهای دیدنی و رؤیایی است. از آب و هوای مطلوب آن گرفته تا مکان‌های تاریخی که سرگرمی‌های متنوعی را دارد، همگی جالب و دیدنی هستند. گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند و تمایل دارند به بیشتر جاهای دیدنی سر بزنند. همچنین مرکز خریدی که در استانبول هستند همگی از تنوع اجناس و کیفیت بالا برخوردارند؛ این ویژگی موجب‌شده تا آن‌ها وسوسه شوند تا از همه مراکز خرید این شهر بازدید نمایند. بازدید از جاهای دیدنی و رؤیایی استانبول با مترو می‌تواند یک راه برای کاهش هزینه‌های سفر باشد.

مترو استانبول - آشنایی با خطوط مترو بزرگترین شهر ترکیه

مترو مارمارای؛ طولانی ترین خط مترو استانبول با دسترسی فراوان

مترو مارمارای همان وسیله‌ای است که حمل و نقل گردشگران را آسان می‌کند. این مترو دارای سه خط ،M1  M2،  M4است که به برخی جاهای دیدنی استانبول نزدیک است. مترو مارمارای ایستگاه‌های فراوانی دارد. خط متروی M1 به هشت ایستگاه ختم می‌شود که شامل کجاتپه، بایرام پاشا، سامالیجیلار، پارک ینی کاپی، زیتون بورنو، مرکز خرید آتریوم و مرکز خرید ینی بوسنا می‌شود. خط M2 شامل ایستگاه‌های تکسیم، شیشیلی و هالیچ است؛ این خط بیشتر به مراکز خرید نزدیک بوده و به مسجد ایوب سلطان، تپه پیرلوتی، برج گالاتا و محله بالات دسترسی دارد.

خط سوم مترو مارمارای M3 دارای سه ایستگاه بوستانچی، کوزیاتاگی و ینی صحرا است. این خط نیز به مراکز خرید بزرگ شهر استانبول و موزه اسباب‌بازی آن نزدیک می‌شود. شهربازی بوستانچی که در نزدیکی ایستگاه بوستانچی قرار دارد، مکان جالبی برای بازی‌ کردن است. همچنین مراکز خرید پالادیوم و اوت‌لت پرمیوم به ایستگاه ینی صحرا نزدیک هستند و دسترسی به آن‌ها را آسان می‌کنند.

مترو مارمارای

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

تراموا خط مترویی با دسترسی به اسکله و ساحل استانبول

این خط مترو با توجه به اینکه دسترسی آسان به جاهای دیدنی استانبول را فراهم می‌کند، ایستگاهی در نزدیکی اسکله کاباتاش، سیرکجی و ساحل امینونو دارد. خط T1 تراموا این دسترسی‌ها را فراهم کرده است. خط T1 دارای 11 ایستگاه بوده که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم. ایستگاه کاباتاش به دو مکان دیدنی استانبول یعنی اسکله کاباتاش و کاخ دولماباغچه نزیک است. ایستگاه فیندیکلی به پارک فیندیکلی و موزه نقاشی و مجسمه‌سازی دسترسی دارد. ایستگاه کاراکوی نیز به اسکله کاراکوی و پل گالاتا نزدیک است. سایر ایستگاه‌های این خط همراه با دسترسی به مکان‌های دیدنی شامل:

  • ایستگاه امینونو: ساحل و اسکله امینونو و بازار ادویه استانبول
  • ایستگاه لاله لی: بازار قدیمی تاشان و مسجد لاله لی
  • ایستگاه زیتین بورنو: مارمارا فوروم
  • ایستگاه سیرکجی: اسکله و بازار سیرکجی
  • ایستگاه توپکاپی: پارک توپکاپی
  • ایستگاه گلخانه: موزه تاریخی علم و تکنولوژی اسلامی
  • ایستگاه فیندیک‌زاده: جمعه بازار فیندیک‌زاده
  • ایستگاه سلطان احمد: باسیلیکا، موزه ایاصوفیه، موزه باستان شناسی، کاخ توپکاپی، موزه فرش و گلیم، موزه هنر اسلامی ترکیه، موزه موزاییک، آراستا بازار، ستون اسپیرال و ستون ابلیسک تئودسیوس

تراموا خط مترویی با دسترسی به اسکله و ساحل استانبول

سواحل استانبول - آشنایی با زیباترین سواحل شهر استانبول

فونیکولار؛ خط مترویی با یک ایستگاه

متروی فونیکولار با وجود اینکه تنها یک ایستگاه دارد، مسیر پر ترددی را طی می‌کند. متروی فونیکولار یا F1، روزانه مسیر تکسیم را تا کاباتاش در ده دقیقه طی‌کرده و مسافرین را به جاهای دیدنی استانبول می‌رساند. کاخ دولماباغچه و اسکله کاباتاش دو مکان شگفت‌‍انگیز در استانبول هستند که این خط مترو از آن‌ها عبور می‌کند. این خط مترو ساعت کاری شبانه‌روزی ندارد و از ساعت 6 صبح تا 12 بامداد مشغول است.

متروبوس تجربه ‌ای جالب در استانبول

متروبوس‌ها علاوه بر رساندن مسافرین به مقاصد خود، فرصت بازدید از خیابان‌های استانبول را نیز به گردشگران می‌دهد. این وسایل نقلیه شباهت بسیاری به اتوبوس‌های بی‌آرتی دارند و پر سرعت عمل می‌کنند. مسافرین استانبول در گردش با متروبوس‌ها می‌توانند در اتلاف وقت صرفه‌جویی نمایند. مرکز خرید مارمارا یکی از مکان‌هایی است که گردشگران بیشتر به آن مراجعه می‌کنند و به ایستگاه متروبوس نزدیک است.

متروبوس تجربه ‌ای جالب در استانبول

فروشگاه ایکیا در استانبول؛ تجربه یک خرید عالی و دلچسب

فروشگاه ایکیا مربوط به یک برند خارجی و محبوب است که یکی از شعبه‌های آن در استانبول قرار دارد. این فروشگاه لوازم خانگی سوئدی باکیفیت را به مشتریانش عرضه می‌کند. برخی مسافران استانبول مقصد خود را فروشگاه ایکیا انتخاب کرده‌اند تا از لوازم خانگی‌ مرغوب آن خریداری نمایند. فروشگاه ایکیا چیدمان منحصربه ‌فردی از نقاط مختلف خانه مانند اتاق کودک، آشپزخانه و... را به نمایش می‌گذارد که برای بازدیدکنندگان جالب به‌نظر می‌رسد.

دسترسی به مرکز خرید ایکیا استانبول چگونه است؟

فروشگاه ایکیا 3 شعبه در استانبول دارد که شامل مرکز خرید مارمارا، مرکز خرید فروم و مرکز خرید میدان می‌شود. ایستگاه متروی کجاتپه یکی از راه‌های دسترسی به فروشگاه ایکیا است که برای رسیدن به آن باید از ایستگاه تکسیم سوار مترو شوید. خط متروی M1A برای دسترسی به مرکز خرید ایکیا در فروم مناسب است. سایر شعبه‌های این مرکز خرید مانند عمرانیه و کارتال کمتر از فروشگاه بایرام پاشا مورد محبوبیت گردشگران قرار دارند.

فروشگاه ایکیا استانبول

ارزانترین مراکز خرید استانبول - برای خرید در استانبول کجا برویم؟

مرکز خرید فروم استانبول

خرید از مراکز خرید استانبول لذت سفر را دو چندان می‌کند. مرکز خرید فروم استانبول در غرفه‌های خود انواع محصولات را با برندهای مختلف عرضه می‌نماید. بیشتر لوازمی که در این فروشگاه خریداری می‌شود پوشاک هستند که می‌توانند یک سوغاتی عالی از این شهر باشند. آکواریوم مرکز خرید فروم یکی از مکان‌های دیدنی استانبول به‌شمار می‌آید که مسافران حین خرید از آن بازدید می‌کنند. این مکان از کافه‌های دنج و رستوران‌های خانوادگی خوبی برخوردار است.

دسترسی به مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم از ساعت 10 تا 22 باز است و دسترسی به آن با مترو برای گردشگران سهولت دارد. این مکان در کوجاتپه استانبول قرار دارد که ایستگاه متروی مجزایی را به خود اختصاص ‌داده است. برای رفتن به مرکز خرید فروم از تکسیم می‌توانید مترو را به مقصد ینی کاپی سوار شوید. پس از آن باید خط مترو خود را تغییر دهید. فرودگاه آتاتورک ایستگاه بعدی مترو خواهد بود که در انتها به ایستگاه کوجاتپه ختم می‌شود. ایستگاه کوجاتپه فاصله کمی با مرکز خرید فروم دارد.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید اکسیس استانبول

مگر می‌شود سفر به استانبول را بدون بازدید از مراکز خریدش به اتمام رساند؟ مرکز خرید اکسیس استانبول هر لوازمی که در طول سفر احتیاج دارید را به شما عرضه می‌کند. این فروشگاه برای مردم محلی نیز کاربردهای فراوان دارد و انواع نیازهای آن‌ها را برآورده می‌سازد. اکسیس علاوه بر اینکه یک مرکز خرید شناخته ‌شده است، یک مجموعه با خدمات رفاهی و تجاری نیز به‌حساب می‌آید. رستوران‌ها و سرگرمی‌های متنوع این مرکز برای توریستانی که با خانواده خود سفر کرده‌اند بسیار مناسب خواهد بود.

دسترسی به مرکز خرید اکسیس استانبول

دسترسی به مرکز خرید اکسیس با وسایل نقلیه مترو، تراموا، تاکسی و اتوبوس امکان‌پذیر است. این مرکز خرید در ایوپ استانبول قرار دارد. میدان تکسیم فاصله چندانی با ایوپ ندارد و با تاکسی در زمان کمتر از 30 دقیقه این مسیر طی خواهد شد. خطوط اتوبوس88A ،38Z ،36V ،36B ، 48A استانبول نیز مستقیماً به سمت مرکز خرید اکسیس حرکت می‌کنند. البته از ایستگاه متروی سلطان احمد تا ایوپ نیز حدود 20 دقیقه فاصله است که می‌توانید به ‌عنوان یک مسیر مترو از آن استفاده کنید.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

با آکواریوم سی لایف استانبول حیوانات دریایی را روی خشکی لمس کنید

حس راه‌ رفتن زیر آب‌های شفاف دریا را با آکواریوم سی لایف استانبول تجربه خواهید کرد. این آکواریوم محل زندگی ماهی‌های متنوع از سایز کوچک تا بزرگ است که دور تا دور آن دیده می‌شوند. قواصی بدون کپسول اکسیژن و سختی‌های آن با آکواریوم سی لایف انجام ‌پذیر خواهد بود. این آکواریوم از مجموعه قسمت‌های دیدنی مرکز خرید فروم محسوب می‌شود. برای بازدید از این مجموعه و آکواریوم زیبای آن باید به منطقه بایرام پاشا در استانبول بروید که با خط مترو M1A نیز امکان‌پذیر است. همچنین اگر تمایل دارید تا از خیابان‌های این شهر نیز لذت ببرید می‌توانید از متروبوس‌ها نیز استفاده کنید.

آکواریوم سی لایف استانبول

آکواریوم استانبول -  آشنایی با بزرگترین آکواریوم ترکیه و کسب اطلاعات از موجودات خطرناک موجود در آن و هزینه بازدید از آکواریوم

ژوراسیک لند؛ سرزمین دایناسورها در استانبول

بازدید از پارک‌های ژوراسیک برای بار اول معمولاً تجربه‌ای خاص خواهد بود چرا که دیدن دایناسورهای عظیم از نزدیک کار معمولی به‌شمار نمی‌آید. در ژوراسیک لند استانبول طبیعی‌ترین دایناسورهای شبیه ‌سازی ‌شده را مشاهده خواهید کرد. این سرزمین جزء یکی از پارک‌های ژوراسیک پیشرفته است که شما حتی پلک‌ زدن دایناسورها را هم از نزدیک مشاهده می‌کنید. این مکان دارای خدمات و امکانات بسیاری است که گردشگران می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. راه‌ دسترسی به ژوراسیک ‌لند با مرکز خرید فروم یکی بوده و از خط متروی  M2 و   M1Aبه راحتی انجام‌ پذیر است.

شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر؛ ساخت خانه های رؤیایی کوچک و بزرگ

ساخت خانه‌های رؤیایی با لگوهای شهربازی لگولند برای کودکان حتی بزرگسالان نیز جالب خواهد بود. کودکان خلاق خود را به این شهربازی ببرید تا هر چه می‌خواهند را با لگوها بسازند و از سازه خود لذت ببرند. مرکز خرید فروم، شهربازی لگولند را بیش از هفت سال است که افتتاح کرده که 65 میلیون لوگو دارد. این سرزمین تماماً از لوگو تشکیل ‌شده است و قسمت‌های شگفت‌انگیزی همچون ارابه پادشاهی، ساخت موشک، مینی‌لند و سینمای 4بعدی را دارد. دسترسی به این مکان با وسایل نقلیه‌ای مانند اتوبوس، مترو و تاکسی امکان ‌پذیر است.

شهربازی لگولند دیسکاوری سنتر

شهربازی فان لب؛ تفریح خانوادگی در کنار خرید

خرید کردن یک تفریح در سفر به ‌حساب می‌آید؛ اما اگر مرکز خرید دارای شهربازی باشد آن تفریح دو برابر می‌شود. شهربازی فان لب در مراکز خرید استانبول همچون مرکز خرید فروم و جواهیر وجود دارد. این شهربازی کاملاً سرپوشیده است و کودکان می‌توانند یک روز شاد و به‌یادماندنی را در آن تجربه نمایند. در ساخت فان لب سعی ‌شده تا دستگاه‌های بازی را باکیفیت بالا و بدون نقص تعبیه کنند تا ایمنی لازم را داشته باشند. برای دسترسی آسان به این شهربازی می‌توانید از متروهایی که به مراکز خرید نزدیک هستند استفاده کنید.

بهترین شهربازی های استانبول - فهرستی از بهترین شهربازی های استانبول

شهربازی اختاپوس؛ ترشح آدرنالین با سرعت و هیجان غیر قابل وصف

ترن‌هوایی وسیله بازی‌ای است که هیجان بیش از تصور را برای افراد رقم می‌زند. شهربازی اختاپوس بهترین ترن‌هوایی دنیا را دارد؛ علاوه بر آن وسیله‌های بازی دیگری نیز وجود دارند که سرعت زیاد را همراه با ایمنی فراهم می‌کنند تا نهایت لذت را مهیا نمایند. شهربازی اختاپوس قسمت‌های دیدنی دیگری نیز دارد که شامل آکواریوم، باغ، جشنواره‌های مخصوص و... می‌شود. این مجموعه سعی‌ داشته تا کامل‌ترین شهربازی را در استانبول پدید آورد. دسترسی به شهربازی اختاپوس با مترو خط M1 امکان‌پذیر خواهد بود.

شهربازی اختاپوس استانبول

کاخ توپکاپی نگین تاریخی استانبول

کاخ توپکاپی مکانی تاریخی در دل استانبول است که نمادی از فرهنگ غنی و اصالت این شهر را به نمایش می‌گذارد. سلطان محمد دوم در سال 1478 این بنا را ساخت که در قسمت جنوبی به دریای مرمر نزدیک است. توپکاپی به معنای توپ‌هایی بوده که در زمان‌های قدیم جلوی درهای این کاخ وجود داشته‌اند. این توپ‌های جنگی قسمتی از ایستادگی سلطان محمد را در طی تاریخ نشان می‌دهند. سریال‌های ترکی که مضامین تاریخی دارند نیز در کاخ توپکاپی ساخته شده‌اند. دسترسی به این مکان دیدنی با ایستگاه متروی تکسیم امکان‌پذیر است که باید در ایستگاه اسکله کاباتاش سوار تراموا شوید.

خرید سوغاتی از مراکز خرید میدان تکسیم

گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند و قصد گردش تنها در این شهر را دارند، معمولاً در تکسیم یا مناطق نزدیک به آن اقامت می‌کنند. علاوه بر مراکز خریدی که در میدان تکسیم استانبول وجود دارند، خیابان‌ها و بازارهای دیگری نیز هستند که اجناس باکیفیتی را عرضه می‌کنند. این خیابان‌ها شامل خیابان استقلال، خیابان‌های اطراف برج گالاتا و پاساژ بی‌اوغلو می‌شوند. مراکز خرید این میدان نیز شامل مرکز خرید دمیرورن، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید کانیون و سیتیز نیشانتاشی است. دسترسی به این مکان از طریق ایستگاه متروی Mecidiyekoy امکان ‌پذیر خواهد بود.

خرید سوغاتی از مراکز خرید میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول - با محبوب ترین میدان استانبول آشنا شوید.

مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول؛ خرید در خیابانی قدیمی

مرکز خرید بی اوغلوایش استانبول یک خیابان قدیمی نزدیک به میدان تکسیم است. این خیابان بازاری ارزان‌تر از مراکز خرید مجلل استانبول دارد؛ همین موضوع موجب ‌شده تا این خیابان در بین توریست‌هایی که به ترکیه سفر می‌کنند محبوبیت زیادی داشته باشد. این پاساژ در انتهای خیابان استقلال واقع‌ شده است. اگر در یک سفر اقتصادی قصد خرید به‌ صرفه را دارید می‌توانید از خیابان استقلال را در نزدیکی میدان تکسیم دیدن کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه به این خیابان ایستگاه متروی Mecidiyekoy است.

مرکز خرید جواهر؛ یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در جهان از جمله جاهای دیدنی استانبول

بی‌شک مرکز خرید جواهر برترین مرکز خرید استانبول است. این مرکز خرید باشکوه جزء ششمین مراکز خرید بزرگ در دنیا بوده که هر گردشگری از خرید در آن لذت می‌برد؛ زیرا انواع برندهای معروف با سلایق گوناگون در این مرکز خرید ارائه می‌شوند. بازدید از مرکز خرید جواهر فرصتی ناب برای مسافران به‌حساب می‌آید که باید آن را غنیمت شمارند. این مرکز خرید به میدان تکسیم نزدیک است و حتی پیاده هم می‌توانید به آنجا بروید. سایر وسایل نقلیه که دسترسی به مرکز خرید جواهر را آسان می‌کند شامل تاکسی و مترو می‌شوند.

مرکز خرید جواهر

مرکز خرید ترکوز پاساژ؛ خریدی ارزان و به صرفه

مراکز خرید کوچک‌تر اغلب خلوت‌تر از سایر مراکز هستند و این موضوع برای برخی بازدیدکنندگان اهمیت بسیار دارد. خرید لوازم و اجناس عمده از این مرکز خرید برای گردشگران به‌ صرفه‌تر از سایر مراکز خرید است. علت ارزان قیمت بودن اجناس در مرکز خرید ترکوز پاساژ به دلیل بی‌کیفیتی آن‌ها نیست؛ این موضوع به این دلیل است که تولیدی‌های اجناس و لوازم درون این مرکز خرید وجود دارند. کلاه، پیراهن، شلوار و... از جمله اجناسی هستند که بیشتر در این مرکز خرید معامله می‌شوند. مرکز خرید ترکوز پاساژ با خط متروی M2 دسترسی آسانی دارد.

مرکز خرید استانبول خیابان استقلال؛ خرید سوغاتی‌های استانبول

گردشگران تنها به دلیل خرید به خیابان استقلال نمی‌روند و حین خرید فرهنگ مردم استانبول را نیز از نزدیک مشاهده می‌کنند. اغلب توریست‌ها لوازم مورد نیاز خود را از این خیابان خرید می‌نمایند زیرا اجناس مرغوبی دارد. این اجناس با کمترین قیمت فروخته می‌شوند. این خیابان که فاصله چندانی با میدان تکسیم ندارد در منطقه Beyoglu قرار دارد. صنایع‌ دستی و سنتی ترکیه در این خیابان فروخته می‌شوند که سوغاتی شگفت ‌انگیزی به‌حساب می‌آیند.

مرکز خرید استانبول خیابان استقلال

اسكله امينونو در استانبول؛ حس خوشایند کشتی سواری

این اسکله جزء قسمت‌های قدیمی استانبول است که سال‌های بسیاری از ساخت آن می‌گذرد. ساختمان‌های بلند در کنار اسکله به یکدیگر نزدیک هستند و با نور افشانی در شب این منطقه را زیبا و رؤیایی می‌کنند. خلیج شاه طلایی که از نظر تجاری و حمل و نقل اهمیت بسیاری در استانبول دارد به اسکله امینونو نزدیک است. برای بازدید از اسکله امینونو استانبول می‌توانید تراموا را سوار شوید و حتی از مسیر هم لذت ببرید.

جاذبه‌های توریستی اطراف اسکله امینونو؛ یک گردش عالی در کنار خانواده

با بازدید از اسکله امینونو می‌توانید از سایر جاذبه‌های آن نیز دیدن کنید. پل معروف گالاتا یکی از این جاذبه‌ها است که به گردشگران امکان تجربه ماهی‌گیری را می‌دهد. اطراف پل گالاتا رستوران‌هایی با تم دریایی وجود دارند که غذاهای دلچسب دریایی را با ادویه‌های مخصوص طبخ می‌نمایند. ادویه‌هایی که در طبخ غذاهای دریایی استفاده شده‌اند در بازار کاپالی چارشی که در نزدیکی پل گالاتا قرار دارد، یافت می‌شوند. سایر جاذبه‌های اطراف اسکله امینونو شامل دانشگاه استانبول و مسجد سلطان احمد می‌شود. نحوه دسترسی به این مکان از خط M2 ایستگاه هالیچ امکان‌پذیر است.

اسكله امينونو در استانبول

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

کلام آخر

سفر به کشور ترکیه خصوصاً شهر استانبول یک تجربه بی‌نهایت دلپذیر است که تنها با بازدید از جاهای دیدنی آن تکمیل می‌شود. رفتن به تک تک جاهای دیدنی استانبول با تاکسی هزینه زیادی دارد. به همین علت وسایل نقلیه دیگری با هزینه کمتر، سرعت بیشتر و دسترسی آسان برای گردشگران درنظر گرفته ‌شده است. هزینه سفر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول با مترو ارزان‌ترین راه حمل و نقل بوده که برای گردشگران فواید زیادی دارد؛ مثلاً در مترو یا متروبوس‌ها با مردم محلی آشنا خواهید شد و خیابان‌های استانبول را با آرامش خواهید دید.

مترو تهران - آشنایی با خطوط مترو تهران + دانلود جدیدترین نقشه مترو تهران با کیفیت بالا + (معرفی ایستگاه های ویژه افراد دارای معلولیت)

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر