جاهای دیدنی استانبول در شب

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 3716
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا شما هم برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود و به دنبال مقصدی هستید که بتوانید علاوه بر روز، در شب نیز به گشت‌وگذار پرداخته و از تمامی لحظات سفر خود به خوبی استفاده کنید؟ آیا تاکنون درباره تفریحات شبانه در شهر همیشه بیدار استانبول چیزی شنیده‌اید؟ اگر اهل سفر به شهرها و کشورهای مختلف برای تفریح و خوشگذرانی هستید، بدون شک یکی از بهترین شهرهایی که می‌توانید در آن به بازدید از اماکن تاریخی پرداخته، از تفریحات هیجان‌انگیز آن استفاده کرده و در یک هتل پر امکانات مستقر شوید شهر استانبول ترکیه خواهد بود. استانبول که به عنوان زیباترین شهر ترکیه شناخته می‌شود یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد برای گردشگران خارجی بوده و کلان شهری پر جنب‌وجوشی است و این را می‌توان حتی از تماشای فیلم‌های ترکیه‌ای نیز فهمید. در این شهر جادویی که زندگی شبانه رنگ و بوی خاصی به خود می‌گیرد از چنان تفریحاتی در شب برخوردار است که برای بازدید از تمامی آن‌ها شما نیاز به حداقل دو هفته اقامت در استانبول خواهید داشت. اگر قصد سفر به استانبول را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما زمان‌هایی را به شب‌گردی در شب‌های زیبای استانبول اختصاص دهید و هرگز از جاهای دیدنی استانبول در شب غافل نشوید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. جاهای دیدنی استانبول در شب کجاست ؟
  2. کلاب‌های شبانه استانبول؛ مقاصد گردشگری استانبول در شب
  3. شهربازی‌های استانبول؛ بهترین مکان برای تخلیه هیجانات در شب
  4. کشتی سواری در شب؛ تجربه حرکت روی موج‌های آرام دریا در دل شب
  5. کروزهای بسفر؛ بازدید از تنگه بسفر در شب های استانبول | محل جدایی دو قاره آسیا و اروپا
  6. مسجد اورتاکوی؛ محلی برای عبادت مسلمانان در شب
  7. پل بسفر؛ از جاهای دیدنی استانبول برای تماشای غروب آفتاب و دیدن تمام شهر از یک نقطه
  8. رستوران گردی در خیابان نوی زاده | شامی دلچسب در شب های استانبول
  9. پیاده روی در خیابان شلوغ و زیبای تکسیم | تفریح شبانه استانبول
  10. مراکز خرید استانبول؛ بهترین تفریح شبانه برای خانم‌ها
  11. خانه خون آشام استانبول؛ محلی عجیب و غریب که آدرنالین خونتان را در شب بالا می‌ برد
  12. پل گالاتا و آشنایی با مردم محلی استانبول | جاهای دیدنی استانبول در شب
  13. محله kumkapi؛ منطقه ای معروف به پاتوق‌های شبانه
  14. بومنتیادا؛ اولین منطقه صنعتی استانبول
  15. خیابان قدیمی استقلال؛ خیابانی که از گذشته مورد علاقه اشراف و بزرگان
  16. ساحل گردی در بوغاز؛ تجربه ای که تنها می‌شود آن را در شب های استانبول جستجو کرد
  17. حمام ترکی به همراه ماساژهای حرفه ای با روغن‌های درمانی، بهترین راه برای رفع خستگی‌ در شب
  18. تماشای رقص دراویش یکی از بهترین تفریحات در شب‌‌های همیشه زنده استانبول
  19. لذت وصف نشدنی در تماشای فواره رقصان مقابل مسجد آبی
  20. تماشای آبنما در سلطان نامه و رقص فواره‌های نور در طول شب
  21. شرکت در تور غذای شبانه، فرصتی برای یافتن بهترین رستوران‌‌های استانبول برای شام
  22. قلعه دختر؛ از مناطق دیدنی استانبول در شب
  23. موزه پرا؛ محلی که می توان در شب گردی استانبول آز آن دیدن کرد
  24. محله آرنوواتکی؛ محله‌‌ای زیبا با خانه‌هایی طراحی شده با معماری عثمانی
  25. پیر لوتی؛ تپه‌‌ای در استانبول که در آن می‌توان ‌آسمان پرستاره شب‌های استانبول را مشاهده کرد
  26. تپه چاملیجا؛ تپه‌ای که می‌توان از آنجا تمام استانبول را در زیر پای خود نظاره‌گر بود
  27. پارک و بیشه فتحی پاشا؛ منظره‌‌ای باشکوه در دل طبیعت

جاهای دیدنی استانبول در شب

جاهای دیدنی استانبول در شب کجاست ؟

بدون شک همه ما نیاز داریم که گاهی اوقات به دور از هیاهو و مشغله روزانه ساعاتی را در تاریکی و آرامش شب به خود اختصاص دهیم. از این رو شب‌گردی در خیابان یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین کارها خواهد بود. قطعا هیچ یک از ما شب‌‌گردی در خیابان‌های خلوت و سوت و کور را دوست نداریم و به همین دلیل است که برای تفریحات شبانه سری به خیابان‌های شلوغ یا مکان‌های تفریحی که در شب نیز مشغول به کار هستند می‌رویم. استانبول را می‌توان از این نظر یکی از بهترین شهرها در تمام دنیا دانست. چرا که این شهر در شب شور و حال خاصی داشته که می‌توان در آن خاطراتی به یاد ماندنی برای خود رقم زد. در این خصوص جالب است بدانید که هر چه این شهر از روشنایی روز فاصله گرفته و به سمت تاریکی شب می‌رود چهره‌ای تازه از شهر نمایان می‌شود که این امر موجب گشته بسیاری از گردشگران و توریست‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول در شب و استفاده از تفریحات شبانه آن به این شهر سفر کنند. اگر می‌خواهید شب‌های اسکان خود در استانبول را با خاطره‌ای خوش و به یاد ماندنی به اتمام برسانید، کافیست برای شب‌گردی به مناطق شلوغ، شب ‌زنده‌دار و پر نشاط شهر رفته و از تفریحات شبانه که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم استفاده نمایید.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

کلاب‌های شبانه استانبول؛ مقاصد گردشگری استانبول در شب

اگر علاقه‌مند به خوشگذرانی در کنار دوستان یا خانواده در محیطی باشکوه به همراه رقص و موسیقی هستید، بدون شک بهترین مکان برای شما کلاب‌های شبانه استانبول خواهد بود که این کلاب‌ها تا صبح پذیرای افراد هستند تا علاوه بر آن که خواب را از چشمان شما بربایند شبی به یاد ماندنی را با پخش انواع موسیقی‌های زنده چون جاز، پاپ یا راک برای شما به ارمغان آورند. کلاب‌های شبانه استانبول دارای فضاهایی بزرگ و مناسب بوده تا جمعیت زیادی که به دنبال شب ‌گردی و تفریحات شاد و هیجان ‌انگیز هستند بتوانند در این مکان‌ها حضور پیدا کرده و در کنار نمایش‌های سرگرم‌ کننده و رقص و آواز، از انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ نیز استفاده کنند. از معروف‌ترین کلاب‌های شبانه استانبول می‌توان به کلاب‌های بابل، رینا و آنجلیکا اشاره کرد که به خاطر شلوغی این مکان‌ها لازم است تا از قبل جای خود را رزرو نمایید.

کلاب‌های شبانه استانبول

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

شهربازی‌های استانبول؛ بهترین مکان برای تخلیه هیجانات در شب

شهربازی یکی از تفریحات هیجان‌انگیز است که همه افراد چه کوچک و چه بزرگ به آن علاقه‌مند هستند. از آنجایی که هر ساله گردشگران بسیاری به استانبول سفر می‌کنند، بنابراین دولت در این شهر شهربازی‌های بزرگ و معروفی را تاسیس کرده است که با وجود وسایلی با استانداردهای جهانی گردشگران بتوانند با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده نمایند.

شاتل‌های پرسرعت، ترن‌های هوایی، قالیچه پرنده، مجموعه وحشت و هیجان، بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا و رنجر‌ها از جمله وسایلی هستند که می‌توان با سوار شدن به آن‌ها در شهربازی‌های معروف استانبول چون موی پارک، بوستانسی، ویالند، بابالو، بستانجی، ویاپورت و... لذت و هیجان را با هم تجربه کرد.

شهربازی‌های استانبول

بهترین شهربازی های استانبول - فهرستی از بهترین شهربازی های استانبول

کشتی سواری در شب؛ تجربه حرکت روی موج‌های آرام دریا در دل شب

کشتی سواری روی تنگه بسفر استانبول آن هم در شب فرصتی است که شاید هرگز دو بار پیش نیاید. زیبایی دریا و حرکت روی موج‌های آرام، لذتی وصف ناشدنی دارد که نمی‌توان آن را در جملات گنجاند. اگر در سفر به استانبول به دنبال مکانی برای سوپرایز کردن دوستان یا خانواده خود یا گذراندن یک شب رویایی و خاطره‌ساز هستید، هرگز از کشتی سواری در شب غافل نشوید.

از آنجایی که هر یک از کشتی‌ها دارای امکانات و تفریحات مختلفی هستند، بنابراین شبی خوش در انتظار شما خواهد بود تا هر بار که به یاد کشتی سواری در شب‌های استانبول افتادید مجددا مهیای سفر به این شهر زیبا و خاطره‌انگیز شوید.

کشتی سواری در شب استانبول

کروزهای بسفر؛ بازدید از تنگه بسفر در شب های استانبول | محل جدایی دو قاره آسیا و اروپا

به جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین تفریحات در شهر استانبول سوار شدن بر کروزهای بسفر و صرف خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی در آن است. تنگه بسفر که محل به هم پیوستن دو قاره آسیا و اروپا است، جزء زیباترین جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شود. این تنگه در شب با نورپردازی خارق‌العاده از چراغ‌های قایق‌ها و کشتی‌های کروز از چنان جذابیت و زیبایی مسحور کننده‌ای برخوردار می‌شود که بسیاری از گردشگران برای بازدید از آن شبی را به شب‌گردی روی کروز‌های بسفر اختصاص می‌دهند.

مسجد اورتاکوی؛ محلی برای عبادت مسلمانان در شب

یکی از مساجد استانبول که به خاطر شکوه و جلوه بی‌نظیری که در شب دارد به عنوان یکی از مکان‌ها برای تفریحات شبانه به خصوص برای عاشقان عکاسی و شیفتگان معماری تبدیل شده مسجد اورتاکوی خواهد بود. جالب است بدانید که این مسجد به خاطر دکوراسیون پیچیده با پس زمینه‌ای از تنگه بسفر و درخشش خیره ‌کننده‌ای که در شب دارد توانسته توجه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها را به خود جلب کند تا برای عکاسی در شب به این مکان مراجعه کنند.

مسجد اورتاکوی

معروف ترین مساجد استانبول - معرفی مساجد + عکس 

پل بسفر؛ از جاهای دیدنی استانبول برای تماشای غروب آفتاب و دیدن تمام شهر از یک نقطه

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های استانبول آن هم در هنگام غروب آفتاب پل بسفر است، جایی که می‌توان در آن تمام شهر را در زیر پای خود احساس کرد و به تماشای غروب آفتاب نشست. این پل که به خاطر نورپردازی بی‌نظیری که در شب دارد، جلوه جذاب‌تر و خیره ‌کننده‌تری نسبت به روز پیدا می‌کند به یکی از بهترین مکان‌های استانبول برای عکاسی تبدیل شده است. به طوری که بسیاری از افراد برای داشتن پس زمینه‌های زیبا از شهر استانبول برای گرفتن عکس‌های شبانه پل بسفر را انتخاب می‌کنند.
در این خصوص جالب است بدانید که اگر خوش شانس باشید و در روزی مانند روز جمهوری در ۲۹ اکتبر در استانبول حضور یابید و به استانبول سفر کنید، خواهید توانست به تماشای منظره پل بسفر به همراه آتش بازی هیجان‌انگیز دست پیدا کنید.

پل بسفر

پل های معروف استانبول - آشنایی با معروف ترین پل های شهر استانبول

رستوران گردی در خیابان نوی زاده | شامی دلچسب در شب های استانبول

رستوران گردی یکی از تفریحاتی است که تقریبا می‌توان گفت تمامی افراد از آن استقبال می‌کنند. در محله بی اوغلو استانبول خیابانی به نام خیابان نوی زاده وجود دارد که به خاطر تنوع بالا در رستوران‌هایش هر زمان که از آنجا گذر کنید، معده شما هشدار گرسنگی خواهد داد. در این خیابان بهترین رستوران‌ها به همراه میز غذا و نوازندگان موسیقی آماده خواهند بود تا در هر زمان که مایل بودید بتوانید غذای مورد علاقه خود را در یکی از رستوران‌های خیابان نوی زاده میل نمایید.

رستوران گردی در خیابان نوی زاده

بهترین رستوران های استانبول - بهترین رستوران ها در استانبول برای صرف غذایی لذیذ

پیاده روی در خیابان شلوغ و زیبای تکسیم | تفریح شبانه استانبول

تکسیم که به عنوان یکی از معروف‌ترین و زیباترین خیابان‌های استانبول شناخته می‌شود، شب‌گردی در آن به خاطر بوتیک‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی که دارد حال و هوای دلپذیری خواهد داشت. اگر در زمان اسکان خود در استانبول گاهی بی خوابی به سرتان زد و هوس پیاده‌روی کردید، کافیست تا خود را به خیابان تکسیم که به عنوان قلب استانبول شناخته می‌شود رسانده و به پیاده‌روی، خرید و شکم گردی بپردازید.

پیاده روی در خیابان شلوغ و زیبای تکسیم

میدان تکسیم استانبول - با محبوب ترین میدان استانبول آشنا شوید.

مراکز خرید استانبول؛ بهترین تفریح شبانه برای خانم‌ها

حتما تا به حال دیده‌اید که بسیاری از افراد و بوتیک‌ها اجناس خود را از استانبول خریداری می‌کنند. از آنجایی که در این شهر انواع پوشاک زنانه، بچه‌گانه، مردانه، محصولات آرایشی، لوازم و ابزار الکتریکی، ورزشی، اسباب بازی و... با کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنابراین بسیاری از گردشگران تنها به قصد خرید به استانبول سفر می‌کنند.

مراکز خرید استانبول  را می‌توان یکی از تفریحات شبانه این شهر دانست که با وجود امکانات رفاهی و تفریحی از قبیل شهربازی‌های سرپوشیده، هایپرمارکت‌های زنجیره‌ای، پارکینگ اختصاصی، آکواریوم، سالن‌های سینمایی، سالن بولینگ و... توانسته‌اند پذیرای مشتریان از صبح تا نیمه‌های شب باشند.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

خانه خون آشام استانبول؛ محلی عجیب و غریب که آدرنالین خونتان را در شب بالا می‌ برد

اگر جزء افراد جسور و مشتاق به تجربه تفریحات غریب و ترسناک هستید، خانه خون آشام استانبول می‌تواند گزینه خوبی برای تفریحات شبانه در این شهر باشد. خانه خون آشام استانبول با بازی‌های گوناگون و موجودات ترسناک، فضایی شگفت‌انگیز با تم خون آشام را به وجود آورده است تا افراد در آن هیجاناتی شبیه به یک داستان واقعی را تجربه کنند که به خاطر بالا رفتن آدرنالین خون تنها افرادی می‌توانند این بازی را به اتمام برسانند که جرئت کافی داشته باشند.

پل گالاتا و آشنایی با مردم محلی استانبول | جاهای دیدنی استانبول در شب

از آنجایی که پل گالاتا از گذشته تا به امروز پاتوق مردم محلی استانبول بوده است، بنابراین می‌توانید با رفتن به این مکان با مردم کوچه و بازار و زندگی روزمره آن‌ها آشنا شوید. با رفتن روی این پل همچنین شما خواهید توانست صفی از صیادان خیس که در حال ماهیگیری هستند را مشاهده کرده و در اطراف آن بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را میل نمایید.

اگر به استانبول سفر کردید فراموش نکنید که حتما به یکی از سرزنده‌ترین مناطق این شهر که پل گالاتا نام دارد سری زده و از آن دیدن نمایید. این پل به خاطر نمایش چشم انداز زیبایی از استانبول هر شب دوستان و عاشقان بسیاری را گرد هم می‌آورد تا شبی به یاد ماندنی و خاطره ‌انگیز را برای خود رقم بزنند.

پل گالاتا

محله kumkapi؛ منطقه ای معروف به پاتوق‌های شبانه

منطقه کوم کاپی منطقه‌ای است که شما می‌توانید با رفتن به آنجا، بر سر میز رستوران‌هایی با منوی متنوعی از غذاهای ترکی نشسته و با شنیدن موسیقی زنده قدیمی که توسط خواننده‌های دوره گرد نواخته می‌شود خود را به دل تاریخ ببرید. بدون شک شنیدن آهنگ‌های ابراهیم تاتلیس خواننده معروف ترکی در بالکن یک رستوران چراغانی شده و مشرف به شهر استانبول  تجربه‌ای است که نمی‌توان آن را در هیچ کجای دنیا امتحان کرد.

بومنتیادا؛ اولین منطقه صنعتی استانبول

بومنتیادا که به عنوان اولین منطقه صنعتی استانبول شناخته می‌شود، منطقه‌ای بوده که در تقاطع محله‌های جمهوریت در منطقه شیشلی بین بشیکتاش و بی اوغلو واقع شده است. علت نامگذاری این منطقه به این خاطر بود که در ابتدا کارخانه آبجوسازی به نام بومنتیادا در این منطقه قرار داشت که بعد از گذشت چندین سال دیگر کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی نیز در آنجا تاسیس شدند.

بومنتیادا؛ اولین منطقه صنعتی استانبول

خیابان قدیمی استقلال؛ خیابانی که از گذشته مورد علاقه اشراف و بزرگان

اگر بخواهیم یکی از پرترددترین خیابان‌های استانبول را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که خیابان استقلال در تمام ساعت‌های شبانه ‌روز پرترددترین و شلوغ‌ترین خیابانی است که شما در استانبول خواهید دید. این خیابان که از زمان‌های قدیم اشراف و بزرگان توجه ویژه‌ای به آن داشتند، حدود یک‌ونیم کیلومتر طول داشته و پس از غروب آفتاب و با آمدن شب رنگ و بوی تازه و پر‌نشاطی به خود می‌گیرد. فروشگاه‌هایی با انواع برندهای مطرح دنیا، رستوران‌هایی با منو متنوع از غذاهای بین‌المللی و ترکی، آوای موسیقی خیابانی و شادی و رقص مردم از جمله عواملی است که دست به دست هم داده‌اند تا این خیابان را به یکی از مکان‌های تفریحی شبانه تبدیل سازند. زیبایی و شور و حال این خیابان به حدی است که در همه ایام سال چه فصل گرم و چه سرد، چه روز چه نیمه شب مردم با پای پیاده در آن به تفریح پرداخته و از جاذبه‌های دیدنی آن استفاده می‌کنند تا مبادا سفر خود را بدون دیدن این خیابان به پایان برسانند.

ساحل گردی در بوغاز؛ تجربه ای که تنها می‌شود آن را در شب های استانبول جستجو کرد

حتما تا به حال در خیال خود تصور کرده‌اید که در یک رستوران ساحلی رو به ساحل دریا نشسته و در حالی که نسیم دریا موهایتان را نوازش می‌دهد به خوردن غذای دلخواه و لذیذ ترکی مشغول هستید. اگر دوست دارید که رویایتان به واقعیت تبدیل شود کافیست تا به استانبول رفته و سری به پل بوغاز بزنید. این پل که اکنون به عنوان یکی از زیباترین پل‌های ترکیه و اولین پل ساخته شده روی تنگه بسفر شناخته شده است، به خاطر نورپردازی منحصر به‌فردی که روی آن صورت می‌گیرد از چنان چشم‌انداز بی‌نظیری برخوردار است که هر فرد حتی با دیدن عکس‌هایش هوای ساحل ‌گردی در بوغاز می‌کند.

ساحل گردی در بوغاز

حمام ترکی به همراه ماساژهای حرفه ای با روغن‌های درمانی، بهترین راه برای رفع خستگی‌ در شب

قطعا تا به حال نام حمام‌های معروف ترکی را شنیده‌اید. این حمام‌ها که به عنوان نماد تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه به شهرت جهانی دست یافته‌اند، در استانبول طرفداران بسیاری دارند. شستشوی بدن با کف، ماساژ‌های آرامش‌بخش با روغن‌های معطر و درمانی در فضایی آرام و مملو از بخار برای رسیدن به حس آرامش و سرزندگی پس از یک روزه پر مشغله، تجربه‌ای جذاب از حمام‌های ترکی است که هرگز از یاد نخواهید برد.

قیمت بلیط حمام ترکی استانبول - برای مشاهده قیمت حمام های ترکی استانبول وارد لینک شوید. 

تماشای رقص دراویش یکی از بهترین تفریحات در شب‌‌های همیشه زنده استانبول

یکی از بهترین تفریحات شبانه در استانبول که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود تماشای رقص سماع یا همان رقص دراویش است که شروع آن به دهه ۱۳۰۰ باز می‌گردد. در این مراسم که حدود یک ساعت‌ونیم زمان می برد، یک گروه ارکستر به نواختن و خواندن موسیقی‌های سنتی ایرانی می‌پردازند که برگرفته از تعالیم مولانا خواهد بود. جالب است بدانید که رقص سماع در سال ۲۰۰۸ میلادی در سازمان جهانی یونسکو به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی استانبول به ثبت رسیده که هدف آن به اشتراک گذاشتن فرهنگ دراویش و آیین جذاب آن‌ها بود.

تماشای رقص دراویش

لذت وصف نشدنی در تماشای فواره رقصان مقابل مسجد آبی

آیا شما ترجیح می‌دهید که غذاهای لذیذ ترکی را در محیطی سرد و بی روح سرو کنید یا اینکه لذت خوردن آن را در کنار فواره رقصان و موزیکال مسجد آبی چند برابر کنید؟ بدون شک همه افراد خوردن غذا و سپری کردن ساعاتی در محیط‌های شاد و پرنشاط را به مکان‌هایی خلوت ترجیح می‌دهند. از این رو در استانبول برای گذراندن شبی رویایی فواره‌ای رقصان در مقابل مسجد آبی و در نزدیکی ایاصوفیه و کاخ توپکاپی تعبیه شده است تا افراد بومی استانبول و گردشگران بتوانند در نیمه‌های شب غذاهای عجیب و غریب ترکی را از فروشندگان خیابانی خریداری و در کنار این فواره موزیکال میل نمایند.

فواره رقصان مقابل مسجد آبی

تماشای آبنما در سلطان نامه و رقص فواره‌های نور در طول شب

از دیگر جاهای دیدنی استانبول می‌توان به پارک و مسجد سلطان احمد که به خاطر تزئینات چشم‌گیر و رقص فواره‌های نور جلوه‌ای خاص در شب پیدا می‌کند اشاره کرد. اگر قصد شب‌گردی در استانبول و رفتن به مکانی جدید را دارید، می‌توانید هنگام غروب خورشید و طلوع ماه که زمان خودنمایی آبنماهای رقصان با تغییر رنگ فواره‌های زیبای سلطان نامه است، از مسجد سلطان احمد دیدن کنید.

شرکت در تور غذای شبانه، فرصتی برای یافتن بهترین رستوران‌‌های استانبول برای شام

شرکت در تور غذای شبانه یا همان شکم‌گردی در شهر، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که تقریبا تمامی افراد از آن استقبال می‌کنند. از این رو بهترین تفریح شبانه گردشگران استانبولی را می‌توان رفتن به رستوران‌های سنتی و مدرن و سرو هرگونه غذای محلی و بین‌المللی دانست. شرکت در تور غذای شبانه در استانبول این امکان را برای افراد به وجود می‌آورد که بتوانند در انتها رستوران و غذای مورد علاقه خود را انتخاب کرده و دوستان جدیدی برای خود پیدا کنند تا پایه ثابت شب‌گردی‌های استانبول باشند.

 تور غذای شبانه استانبول

قلعه دختر؛ از مناطق دیدنی استانبول در شب

اگر در شهر زیبای استانبول می‌خواهید بهترین مکان برای تماشای لحظه رویایی غروب آفتاب را پیدا کنید، ‌ بهتر است که یک بار به قلعه دختر رفته تا برای همیشه بخشی از وجودتان را در آنجا به جای بگذارید. در این تجربه‌ی فراموش‌نشدنی و منحصر به‌فرد که تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد، در هنگام غروب آفتاب روشن شدن قلعه دختر را در پس زمینه آسمان رنگی مشاهده خواهید کرد که در هیچ کجای دنیا نخواهید توانست این صحنه شگفت‌انگیز را با این زیبایی ببینید.

موزه پرا؛ محلی که می توان در شب گردی استانبول آز آن دیدن کرد

مجموعه عثمان حمدی بی، نقاشی‌های مجموعه شرق‌شناسی، پرتره‌های امپراتور، جهان‌های موازی، مجموعه استانبول، شهر رویاها و... از جمله خارق‌العاده‌ترین کار‌هایی هستند که در موزه پرا نگهداری می‌شوند و افراد می‌توانند در روزهای شنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۹ و در روزهای یکشنبه ۸ الی ۱۸ به منطقه بی اوغلو خیابان مشروطیت مراجعه کرده و از این آثار دیدن نمایند.

موزه پرا

موزه های استانبول - تاریخچه استانبول را در موزه های استانبول تماشا کنید.

محله آرنوواتکی؛ محله‌‌ای زیبا با خانه‌هایی طراحی شده با معماری عثمانی

محله آرنوواتکی یکی از محله‌های شهر زیبای استانبول است که بیشتر محبوبیت آن را می‌توان به خاطر خانه‌های سنتی عثمانی و رستوران‌های دریایی دانست. این محله که اکنون به خاطر کافه‌ها و رستوران‌های متنوع با پخش موسیقی‌های زنده و غذاهای لذیذ ترکی به یکی از مکان‌های دیدنی استانبول برای شب‌گردی تبدیل شده است خیابان‌هایی دارد که قدم زدن در آن شما را به دوران عثمانی خواهد برد.

پیر لوتی؛ تپه‌‌ای در استانبول که در آن می‌توان ‌آسمان پرستاره شب‌های استانبول را مشاهده کرد

تپه پیر لوتی که نام آن از یک رمان نویس مشهور فرانسوی گرفته شده است، یکی از پرطرفدار‌ترین جاهای دیدنی استانبول بوده که گردشگران برای تماشای شب و ثبت عکس‌هایی زیبا از لحظات خوش سفر به استانبول به آنجا می‌روند. تماشای چشم ‌انداز بی‌نظیری از شاخ طلایی و گلدن هورن مخصوصا در شب فرصتی است که تنها می‌توان آن را با رفتن به تپه پیر لوتی به دست آورد.

 نوشیدن چای در کافه‌های تپه پیر لوتی در کنار آرامش وصف‌ناپذیر شب به همراه نورپردازی‌های زیبا، خاطرات به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. به گونه‌ای که با هر بار دیدن عکس‌هایتان برای سفر مجدد به استانبول و رفتن به تپه پیر لوتی روز شماری کنید.

پیر لوتی

تپه چاملیجا؛ تپه‌ای که می‌توان از آنجا تمام استانبول را در زیر پای خود نظاره‌گر بود

اگر علاقه به شب‌ گردی بر فراز تپه‌ها را دارید، بهترین مکان در استانبول برای شما تپه چاملیجا خواهد بود که در سمت آسیایی استانبول قرار داشته و ارتفاع آن از سطح شهر به ۸۶ متر می‌رسد. تماشای شب‌های استانبول به همراه نور‌های زیبای شهر و تنگه بسفر در شیب تند تپه، یکی از بهترین تفریحات شبانه برای افرادی است که دچار بی‌خوابی شده و به دنبال هیجان و تفریح می‌گردند‌. مسجد چاملیجا در بالای تپه چاملیجا از دیگر جاهای تفریحی استانبول است که پس از بالا رفتن از تپه آن را مشاهده خواهید کرد.

پارک و بیشه فتحی پاشا؛ منظره‌‌ای باشکوه در دل طبیعت

از دیگر مکان‌های دیدنی استانبول در شب می‌توان به پارک و بیشه فتحی پاشا که در کنار تنگه بسفر قرار دارد اشاره کرد. بازدید از این مکان دیدنی این امکان را به وجود می‌آورد تا با محیط اجتماعی، فرهنگی و تاریخی و جاذبه گردشگری آن آشنا شده و به دور از شلوغی و سر و صدای شهر، ساعاتی را به استراحت و تفریح بپردازید. در پارک و بیشه فتحی پاشا تعدادی کافه و رستوران زیبا وجود دارد تا گردشگران بتوانند لذت تفریحات شبانه خود را با سرو غذا و نوشیدنی‌های ترکی تکمیل کنند.

پارک و بیشه فتحی پاشا

راهنمای سفر به استانبول - همه آنچه درباره سفر به استانبول باید بدانید

کلام پایانی

اگرچه در برخی از شهرها و کشورها با غروب آفتاب و فرا رسیدن شب، از جنب‌وجوش و نشاط مردم کاسته می‌شود اما جالب است بدانید که شهر استانبول بر خلاف دیگر مکان‌ها بوده و زندگی شبانه تازه پس از غروب آفتاب جریان یافته و شهر رنگ و بوی دیگر از شادی و نشاط به خود می‌گیرد، به طوری که هر گردشگر در زمان سفر خود شب‌گردی در استانبول را به ماندن در هتل ترجیح می‌دهد. کلاب‌های شبانه، تور شبانه غذا، شهربازی با تفریحات مهیج و ترسناک، پل گالاتا، کشتی‌های کروز، خیابان استقلال و تکسیم قلب تپنده استانبول و... از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توان برای وقت ‌گذرانی در شب به سراغ آن‌ها رفت.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر