آکواریوم انزلی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/12/27
بازدید: 2494
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به‌ حال از بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه دیدن کرده‌اید؟ آکواریوم انزلی یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های خاورمیانه با بیش از ۴۰ آکواریوم است. طبق تحقیقات این آکواریوم نه‌ تنها به ‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران به‌حساب می‌آید، بلکه از برترین آکواریوم‌های خاورمیانه است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هر ساله از کشورهای دیگر برای دیدن آکواریوم انزلی هزاران توریست به ایران سفر می‌کنند.
این آکواریوم ۴۰ متر تونل زیر آب، آبزیان مختلفی از پنج قاره دنیا و حجم سه میلیون لیتر آب دارد. همچنین این آکواریوم دارای بخش‌های تجاری، سینماهای چندبعدی، بخش‌های خدماتی و تفریحی و... است. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی محسوب می‌شود. شما به‌ عنوان گردشگر می‌توانید بازدید از این آکواریوم را همراه با بازدید از انواع مراکز خرید، کافی ‌شاپ‌ها و... در برنامه خود قرار دهید. در ادامه این گفتار با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این آکواریوم بزرگ و بی‌نظیر کسب کنید.

آکواریوم انزلی

معرفی آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی در پنجم تیر سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی افتتاح شد. این آکواریوم دارای ۲۰۰ گونه مختلف از آبزیان است که شما می‌توانید آن‌ها را در کمترین فاصله مشاهده کنید. از دیگر حیوانات این آکواریوم می‌توانیم به بیش از ۵۰۰۰ هزار خزنده، آبزی و پرنده در سرتاسر آن اشاره داشته باشیم.
قابل ذکر است که این آکواریوم پیوسته نبوده و از 40 آکواریوم متفاوت مانند:

  • آکواریوم‌های معمولی
  • آکواریوم‌های روباز
  • مینی آکواریوم
  • آکواریوم تونلی

تشکیل شده است. این آکواریوم‌ها در کنار یکدیگر تشکیل‌دهنده بزرگ‌ترین تنوع آبزیان از تمامی جهان در مساحت بسیار بالایی هستند. البته در شهرهایی مانند اصفهان و کیش نیز آکواریوم وجود دارد اما آکواریوم شهر انزلی بزرگ‌ترین، مدرن‌ترین و جدیدترین آکواریوم کشور است.
از لحاظ ظاهری آکواریوم ۱۰ هزار متر مربعی انزلی در دو طبقه بوده و دارای حوضچه، دیوار و استوانه‌ای به ‌صورت هوشمند است. همچنین شما می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به آبزیان و حیوانات این مجموعه را از طریق چند رسانه‌ای هوشمند ساخته شده در آکواریوم مشاهده کنید. از ویژگی‌های دیگر این آکواریوم می‌توانیم به فیلترهای به‌ کار رفته در آن برای تصفیه آب، گرفتن سختی آب و املاح اشاره داشته باشیم. 

بندر انزلی - جاهای دیدنی انزلی را می‌شناسید؟ اروپای شمال ایران اینجاست!

قیمت بلیط آکواریم انزلی

بخش های متنوع و گوناگون آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی تنها یک آکواریوم ساده نیست، این آکواریوم از بخش‌های متنوع و گوناگونی تشکیل شده است. شما بدون خرید بلیت و به همراه داشتن هیچ گونه تجهیزاتی به راحتی می‌توانید از تمام بخش‌های این مجموعه دیدن کنید. در ادامه شما را با هر یک از بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا خواهیم کرد.

  • سالن خلیج فارس

سالن خلیج ‌فارس به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است. این سالن نشان ‌دهنده اهمیت دریاهای کشور ایران بوده و تمامی ماهیان خلیج‌ فارس را بدون کم‌وکاست در بر دارد. همچنین طراحان سالن خلیج‌ فارس فضای بسیار زیبایی برای عکس‌های دسته‌ جمعی در آن طراحی کرده‌اند.

  • بخش آرواره

در این آکواریوم یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای نشان دادن ماهی‌های آرواره است. این بخش طبق خاصیت خود بخش آرواره نام دارد و در آن شما می‌توانید اندازه واقعی آرواره ماهی‌های مختلف را از نزدیک ببینید. در این بخش از آکواریوم، تعداد زیادی از آرواره‌های آبزیان مختلف با اندازه واقعی برای عموم به نمایش درآمده‌اند.

عکس آکواریوم انزلی

  • بخش آمازون

آیا تا به ‌حال درباره ماهی‌ها و آبزیان آمازون شنیده‌اید؟ آکواریوم انزلی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های خود را به طراحی و ساخت بخش آمازون ارائه داده است. این بخش به‌ عنوان یکی از بومی‌ترین منطقه‌های طراحی شده با نام آمازون بوده که حیوانات مختلفی دارد. حیواناتی نظیر سفره‌ ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی، ماهی‌های پنگوسی از ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا و ماهی‌های دریاچه مالاوی (از دریاچه‌های آفریقا) و... را شامل می‌شود. شما می‌توانید این ماهی‌های گوناگون را به‌ راحتی از نزدیک در این آکواریوم بزرگ مشاهده کنید.

  • بخش غار دریایی

این بخش در واقع غار دریایی نیست و دکوراسیون و نورپردازی آن، این محل را شبیه به غارهای دریایی نشان می‌دهد. به همین دلیل هیچ ‌گونه ترسی برای بازدید از این غار برای شما وجود ندارد. شما می‌توانید در این منطقه یک گردش علمی در اعماق دریا داشته باشید و نگاهی به ماهی‌های مختلف در فضایی جدید بیندازید. قابل ذکر است که در این غار آبی زیبا بیش از ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که شما آن‌ها را در هیچ‌ کدام از آکواریوم‌های دیگر مشاهده نخواهید کرد. از میان این ماهی‌ها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره داشت.

  • بخش دریای خزر

همان ‌طور که می‌دانید یکی از بزرگ‌ترین دریاهای ایران، دریای خزر است. به همین دلیل یکی از بخش‌های بزرگ آکواریوم انزلی آکواریوم تخصصی دریای کاسپین بوده که به ماهیان و آبزیان دریای خزر اختصاص دارد. از ماهی‌های این دریا می‌توانیم به ماهی خاویار که معروف‌ترین آن‌ها است و فیل‌ماهی یا بلوگا به‌ عنوان بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر اشاره داشته باشیم.

جاهای دیدنی انزلی - معرفی بهترین و زیباترین جاها و جاذبه‌های بندرانزلی!

  • کوسه ماهی ها

یکی از جالب‌ترین و در عین حال ترسناک‌ترین مکان‌های این آکواریوم بخش کوسه‌ ماهی است. در این بخش شما کوسه ‌ماهی‌هایی نظیر کوسه بلک تیپ از بومی‌های اقیانوس اطلس و هند را مشاهده می‌کنید. این نوع کوسه‌ماهی‌ها گوشت‌خوار و خطرناک هستند؛ اما در زمان بازدید این کوسه‌ ماهی‌ها خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

  • تونل آکواریوم انزلی

اگر قصد گذر از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل شیشه‌ای زیر آب در ایران را دارید، ما به شما گذر از تونل آکواریوم انزلی را پیشنهاد می‌کنیم. این تونل بیش از ۴۰ متر طول دارد و چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورد. این تونل به دو قسمت تقسیم شده است که در قسمت اول ماهیان گوشت‌خوار و در قسمت دوم ماهیان گیاه‌خوار دیده می‌شوند.

  • کوسه بامو (ماهی های واتوز)

یکی از مزیت‌های این آکواریوم غذا دادن به حیوانات در بخش کوسه بامو است. شما در این بخش می‌توانید هیجان غذا دادن به ماهی‌ها و بچه کوسه‌ها را تجربه کنید. کوسه بامو که نام دیگر آن ماهی واتوز است یکی از آبزیان کشور اندوزی محسوب می‌شود که به آکواریوم انزلی در ایران دعوت شده است.

قیمت بلیط آکواریوم انزلی

  • بخش پرندگان و خزندگان

اگر به پرندگان و خزندگان علاقه‌مند هستید، اما تا به حال آن‌ها را از نزدیک مشاهده نکرده‌اید، باید حتماً از بخش پرندگان و خزندگان دیدن کنید. برای مشاهده این بخش به طبقه دوم بروید تا به مجموعه کوچکی از گونه‌های پرندگان و خزندگان به نمایش در آمده است، برسید. از حیوانات این بخش می‌توانیم به کروکودیل رودخانه نیل، مرغ بهشتی از پرنده‌های بومی آفریقا، ایگوآنا، طوطی کاکادو، طوطی ماکائو و... اشاره داشته باشیم.

  • ماهی های کوری

آیا می‌دانستید که ماهی کوری با استفاده از شیشه شیر غذا می‌خورد و شما می‌توانید غذا دادن با شیشه شیر را به ماهی کوری تجربه کنید؟ این ماهی بومی منطقه ژاپن است و شیوه تغذیه آن تفاوت بسیاری با سایر ماهی‌ها دارد. قابل‌ ذکر است که در فرهنگ کشورهای ژاپن و چین، ماهی‌های کوری به ‌عنوان نشانه تلاش، امید و خوشبختی نمایش داده می‌شوند.

تفریحات آکواریوم انزلی

آکواریوم بزرگ و مفرح انزلی تنها مکانی برای نمایش آبزیان و دنیای شگفت‌انگیز زیر آب نیست. این مجموعه با وجود امکانات و تفریحات متنوع به یکی از جذابیت‌های گردشگری در انزلی تبدیل شده است. این مجموعه گردشگری امکانات و تفریحات فراوانی را برای تمام گردشگران و بازدیدکنندگان خود ارائه کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

تالاب انزلی - زیباترین تالاب ایران + تصاویر دیدنی 

تفریحات آکواریوم انزلی

  • عکاسی

تصور داشته باشید در آکواریوم انزلی می‌توانید چه عکس‌های زیبایی تهیه کنید. نکته مثبت عکاسی در این آکواریوم عکاسی خودکار بدون خواسته شما است. از زمان ورود به آکواریوم این عکاسی شروع و در تمامی بخش‌ها عکس‌های متنوعی از شما تهیه می‌شود. همچنین پس از اتمام بازدید می‌توانید‌ تصاویر مونتاژ شده با سیستم‌های کامپیوتری را به‌ عنوان یادگاری از گردش خاطره‌انگیزتان دریافت کنید.

  • کافه رستوران

برای غذا خوردن شما می‌توانید از طبقه فوقانی مجموعه آکواریوم منطقه آزاد انزلی که دارای بهترین رستوران‌ بین‌المللی استان گیلان است، بهره ببرید. قابل ‌ذکر است که این رستوران‌ها ارائه‌دهنده انواع غذاهای بین‌المللی، غذاهای کبابی، غذای ایرانی، سالاد، فست فود در کنار چشم‌انداز زیبایی از دریای خزر هستند.

  • گیفت شاپ

شما می‌توانید در مجموعه آکواریوم بندر انزلی از گیفت‌شاپ دریایی استفاده کنید. این بخش دارای انواع هدایای دریایی، عروسک، اسباب‌بازی‌ و بازی‌های فکری برای کودکان است. شما می‌توانید با استفاده از این بخش بهترین خاطرات را برای کودکان خود رقم بزنید. البته این فروشگاه برای تمامی افراد با هر سن و سلیقه‌ای یادگاری به همراه دارد.

آکواریوم کیش - تماشای ماهی های رنگارنگ خلیج فارس + قیمت بلیط + عکس

بزرگترین اکواریوم خاورمیانه

  • شهربازی گیم لند

آیا عاشق شهربازی هستید؟ آکواریوم انزلی به‌عنوان کامل‌ترین آکواریوم، شهربازی گیم لند را به شما هدیه می‌کند. این شهربازی شیک‌ترین سرزمین بازی شمال کشور با بازی‌های روز دنیا است که شما می‌توانید آن را در طبقه فوقانی آکواریوم انزلی مشاهده نمایید. از وسایل بازی این شهربازی می‌توانیم به سالن مسابقات موتوجی پی، ماشین‌های مسابقه‌ای، سالن بسکتبال، باکس گیم و... اشاره داشته باشیم.

  • بولینگ

مژده برای افرادی که بولینگ بازی می‌کنند! مدرن‌ترین سالن بولینگ استان گیلان در آکواریوم انزلی وجود دارد که ارائه‌ دهنده بهترین وسایل به همراه نور ماوراءبنفش است. بولینگ یکی از بازی‌های محبوبی بوده که هم به صورت انفرادی و هم به صورت دسته جمعی می‌توانید از انجام آن لذت ببرید.

  • کافی شاپ

اگر قصد خوردن خوراکی‌های یک کافی عالی دارید، به شما بهره‌مندی از کافی‌ شاپ ماگ با دکوراسیونی زیبا در محوطه بیرونی آکواریوم را پیشنهاد می‌کنیم. طراحی این کافی ‌شاپ به‌ گونه‌ای است که شما می‌توانید از آن به‌ عنوان یک استراحتگاه مناسب بهره ببرید. همچنین این کافه با نوشیدنی‌های متنوع خود همواره پذیرای گردشگران و مسافران است.

  • لونا پارک

علاوه بر شهربازی، در این آکواریوم شما می‌توانید از لونا پارک به‌ عنوان بهترین مجموعه ۱۳۰۰ مترمربعی با بازی‌های هیجان‌انگیز در فضای باز استفاده کنید. این شهربازی یکی از شهربازی‌های مهیج گیلان است که در آن می‌توانید برای وقت و خوش‌گذرانی بازی‌های هیجان‌انگیزی را انجام بدهید.

بزرگ ترین آکواریوم خاورمیانهبزرگ ترین آکواریوم خاورمیانه  در منطقه آزاد انزلی تأسیس شده است.

آکواریوم انزلی کجاست؟

همان طور که از نام این آکواریوم پیدا است، آکواریوم انزلی در گیلان و بندر انزلی قرار دارد. البته فاصله این آکواریوم با شهر رشت نیز کم بوده و دارای 30 کیلومتر فاصله است. افرادی که قصد بازدید از آکواریوم انزلی را دارند، می‌توانند در گیلان، منطقه انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، در ورودی شماره یک از این آکواریوم دیدن کنند.

نکاتی درباره آکواریوم انزلی

اگر قصد بازدید از آکواریوم انزلی را دارید، باید قبل از تعطیل ‌شدن آکواریوم در سالن‌های مختلف بگردید. ساعات کار این آکواریوم مشخص است و بعد از ساعات کاری به‌صورت کامل آکواریوم انزلی بسته خواهد شد. همچنین در اکثر نقاط آکواریوم می‌توانید عکاسی کنید، اما در برخی از مناطق علامت عکاسی ممنوع را مشاهده خواهید کرد.

سخن آخر

آکواریوم انزلی یکی از جذابیت‌های شهر انزلی و مجموعه تفریحی مناسب برای تفریح در کنار خانواده است. ما در این مطلب لحظه آخر به معرفی بخش‌های آکواریوم انزلی و تفریحات آن پرداختیم. اگر شما هم قصد سفر به بندر انزلی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که بازدید از بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه، آکواریوم انزلی را در برنامه سفر خود قرار دهید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر