کافه های تفلیس

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/21
بازدید: 1441
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در شهری که اکثر مردم آن اهل کافه رفتن و معاشرت هستند، محال است که کافه‌های دنج و متعددی را پیدا نکنید. هرکدام از کافه‌های حال و هوای مختص به خود را دارد. از این رو، کافه‌های تفلیس، سلیقه همه‌ افراد با هر سن و سالی را پوشش می‌دهد. مردم محلی تفلیس برای پر کردن اوقات فراغتشان به کافه‌گردی روی می‌آورند. جالب است که بدانید بعضی از کافه‌ها تا پاسی از شب برقرار است و مردم به گپ و گفت، نوشیدن قهوه، بازی و... در آن‌ها مشغول هستند. اگر اهل معاشرت باشید، بهترین کافه‌های تفلیس گزینه خوبی برای آشنایی با مردم محلی خواهد بود. 

تفلیس

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

کافه لیلا تفلیس | Café Leila

آیا جزو افراد گیاهخوار هستید و موفق به پیدا کردن غذای مناسبتان نشده‌اید؟ کافی است سری به کافه لیلا بزنید تا با لیستی از غذاهای گیاهی مواجه شوید. از بهترین کافه‌های تفلیس می‌توان به کافه لیلا اشاره کرد. طراحی خاص و منحصربه‌فرد این کافه سبب جذب مشتریان زیادی شده است. سبک کافه لیلا متعلق به خاورمیانه است. گیاهخواران و افراد عاشق آشپزی اصیل و سنتی گرجی حتماً باید از این کافه دیدن کنند. لذیذترین میان وعده‌ها و مزه‌های گرجی همچون بادمجان، اسفناج، هویج و لوبیا را به همراه خاچاپوری معروف (پای پنیری همانند پیتزا) تجربه کنید. طعم خوشمزه آن بی‌شک نظر شما را جلب خواهد کرد. این کافه همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد مشغول به فعالیت است. 

جاهای دیدنی تفلیس | بهترین جاذبه های گردشگری تفلیس که باید ببینید!

کافه لیلا تفلیس

کافه Mziuri تفلیس

از بهترین و معروف‌ترین کافه‌های شهر تفلیس می‌توان به کافه میزوری اشاره کرد. کافه میزوری در گوشه‌ای دنج در یکی از پارک‌های تفلیس واقع شده است. در اصل این کافه جزو جاذبه‌های مخفی تفلیس به شمار می‌رود. اغلب گردشگران تور ها از وجود همچین کافه‌ای غافل هستند و اطلاع ندارند. اخیراً این کافه را بازسازی‌ کرده‌اند. کافه میزوری از فضایی دلنشین و دلپذیر برای افراد غیر سیگاری برخوردار است.

شما دو انتخاب دارید. مشتریان هم فضای داخلی کافه و هم فضای خارجی کافه در نزدیکی پارک را می‌توانند انتخاب کنند و لذت ببرند. از دلایل جذابیت کافه میزوری می‌توان به طراحی ساده و در عین حال رنگارنگ و جالب آن اشاره کرد. با این وجود محبوبیت این کافه علت دیگری نیز دارد و آن شامل دادن تسهیلاتی به اشخاص توان‌خواه می‌شود. رمپ ورودی، سرویس بهداشتی در دسترس و منویی به خط بریل جزو امکانات ویژه‌ این کافه به شمار می‌رود. در بخش فضای باز کافه در فصول گرم و دلپذیر سال، می‌توانید به تماشای فیلم بپردازید و سرگرم شوید. البته فیلم‌ها به زبان گرجی پخش می‌شوند. هر چند که دارای زیرنویس انگلیسی نیز هستند. در مناسبت‌های مختلف نیز شاهد رویدادهای جالب فرهنگی و اجتماعی در محل کافه میزوری خواهید بود. همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب می‌توانید به این کافه سر بزنید. 

کافه تفلیس

کافه گابریادزه تفلیس | CAFE GABRIADZE

آیا از دیدن آثار هنری لذت می‌برید و فقط به دنبال کافه گردی نیستید؟ پس کافه گابریادزه همان جایی است که حتماً باید از آن دیدن کنید. بدون شک تصویر تئاتر ماریونت گابریادزه و برج ساعت معروف آن در عکس‌ها و تصاویر شهر تفلیس به چشم شما خورده است و برای شما آشنا خواهد بود. کافه گابریادزه دقیقاً در نزدیکی همین بناها واقع شده است و در اصل قسمتی از مجموعه گابریادزه به شمار می‌آید.

کلیساهای تفلیس | معرفی زیباترین و تاریخی ترین کلیساهای تفلیس

از رزو گابریادزه، سازنده کافه، در اصل به عنوان شخصی مجسمه‌ساز، نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر، سینما و نقاش یاد می‌شود. طراحی برج ساعت زیبا و خلاقانه، عروسک‌های نمایش و. همچین این کافه توسط این شخص صورت گرفته است. طراحی هنرمندانه و فضای جالب کافه گابریادزه سبب شده که در لیست بهترین کافه‌های تقلیس قرار بگیرد. کافه گابریادزه دارای سه اتاق و یک تراس فضای باز است. در تراس این کافه می‌تواتید شاهد برج ساعت و فضای توریستی اطراف آن باشید. طعم غذاهای سنتی گرجستان را می‌توانید در این تراس بچشید. این کافه در اصل مکانی برای به نمایش گذاشتن آثار هنری رزو گابریادزه است در هر گوشه از این کافه می‌توانید شاهد آثار هنری و خلاقانه وی باشید. پوسترها و تابلوهای نصب شده روی دیوار توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. رنگ دیوارها، میز و صندلی و پرده‌ها با هم هماهنگی دارند و طبق سلیقه این شخص انتخاب شده‌اند. مجسمه‌ها و کارهای سرامیکی این شخص، در بخش‌های مختلف کافه به چشم می‌خورند. فضای هنری و تماشایی کافه گابریادزه، قطعا تجربه‌ای جدید را برای شما به همراه خواهد داشت. این کافه همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب آماده میزبانی از شما است. 

کافه تفلیس

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

کافه لین ویل تفلیس | Linville

در ۵ سال گذشته، طراحی کافه‌هایی با سبک وینتیج و کلاسیک خیلی رایج شده است. کافه‌های زیادی همچون لین ویل به این سبک ساخته شده‌اند. کافه لین ویل جزو محبوب‌ترین و بهترین کافه‌های تفلیس به شمار می‌رود. علت این محبوبیت سبک و دکوراسیون مجلل و لوکس اروپایی است. فضای متفاوت و صمیمی و سرویس‌دهی مناسب، سبب می‌شود که مشتریان زیادی به سمت کافه لین ویل جذب شوند. این کافه در یک خانه مسکونی قدیمی قرار گرفته است‌‌. پس برای پیدا کردن این کافه کمی با چالش روبه‌رو خواهید شد. کافه لین ویل از فضایی بسیار گرم و خانگی برخوردار است. اگر می‌خواهید به این کافه سر بزنید، ابتدا باید خودتان را به میدان لیبرتی خیابان کوت آبخازی برسانید.

سپس در فلزی و رنگ شده‌ ورودی کافه را در دومین پیچ در سمت راست خیابان بیابید. با بالا رفتن از پله‌های چوبی این خانه مسکونی، می‌توانید کافه لین ویل را از نزدیک ببینید. اگر پس از گشت و گذار و بازدید از جاهای توریستی، هوس یک مکان دلنشین و یک فنجان قهوه خوش عطر و بو کردید، حتماً سری به کافه لین ویل بزنید. اجرای زنده پیانو به همراه میل کردن دسر، شیرینی و نوشیدنی مورد علاقه‌تان بدون شک برای شما لذت‌بخش خواهد بود. در این کافه همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد به روی مشتریان باز است. این کافه محلی دنج و دوست ‌داشتنی برای دورهمی‌های دوستانه‌ شما است. این کافه با چینش وسایل قدیمی و کاغذ دیواری‌ها و شمعدان‌های زیبا و چینش میزها با رومیزی‌های زیبا، فضایی دلنشین را پدید آورده است. 

بهترین رستوران های تفلیس - آشنایی با بهترین رستوران‌های پایتخت گرجستان مخصوص گردشگران

کافه لین ویل

آنتی کافه کورنر تفلیس | ANTICAFE CORNER

آیا همیشه به دنبال متفاوت‌ترین کافه‌ها می‌گردید؟ آنتی کافه کورنر همان جایی است که تجربه‌ای جدید را برای شما به همراه خواهد داشت. یک تفاوت اصلی بین کافه کورنر با دیگر کافه‌ها به چشم می‌خورد. نام‌گذاری این کافه با نام آنتی کافه نیز به همین علت است. تفاوت چشم‌گیر آن نسبت به دیگر کافه‌ها این بوده که شما برای چیزی که میل می‌کنید، نیازی نیست که پولی را پرداخت نایید. بلکه بر اساس مدت زمانی که در این کافه حضور می‌یابید، از شما هزینه گرفته می‌شود. مبلغ بالایی برای ورود به این کافه از شما گرفته نمی‌شود. از آنجایی که می‌توانید مدت زمان زیادی را در این کافه سپری کنید و غذا و نوشیدنی میل نمایید، پس صرفه اقتصادی نیز برای شما دارد.

بعد از گذشت ۲ ساعت از آمدن شما به این کافه، شاهد کاهش قیمت هستید. علاوه بر آن، اگر بیشتر از ۳ ساعت در این کافه بمانید، پس از آن، ماندن شما در این کافه به صورت رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه‌ای ندارید. هدف از ایجاد آنتی کافه کورنر، فراهم آوردن فضایی خانگی و صمیمی برای وقت گذرانی و دورهمی‌های دوستانه است. در این کافه می‌توانید اوقات خوشی را با دوستانتان سپری کنید و به گپ زدن مشغول بشوید. نگران سر رفتن حوصله‌تان نیز نباشید. انواع کتاب‌ها، بازی‌های مختلف، فیلم‌های دلخواه شما، چای و قهوه رایگان، فقط برای سرگرم کردن شما فراهم گردیده شده است. پس با طیف گسترده‌ای از بازی‌ها روبه‌‌رو هستید. در این کافه نیز برای آوردن تنقلات و غذا ممانعتی وجود ندارد. آنتی کافه کورنر، همه روزه از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۳ بامداد آماده پذیرایی از شما است. 

کافه تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس - راهنمای کامل و جامع سفر به پایتخت زیبای گرجستان

کافه فکتوری ۲۷ تفلیس | Factory 27

کافه فکتوری ۲۷، همان جایی است که علاقه‌مندان به هنر خیابانی به دنبال آن می‌گردند. برای فرار از هیاهو و ازدحام جاذبه‌های توریستی می‌توانید به این کافه دلنشین و صمیمی پناه ببرید. کافه فکتوری ۲۷ از دو فضای سربسته و فضای باز تشکیل شده است. بر اساس حال و هوایتان هر یک از این فضاها را می‌توانید انتخاب کنید. نقاشی‌های گرافیکی کشیده شده زیبایی روی دیوار حیاط این کافه به چشم می‌خورد. خالق این نقاشی‌های زیبا، هنرمندی گرجی به نام تام اونز است. در منوی این کافه شاهد طیف متنوعی از غذاهای بین‌المللی همچون انواع برگر، سوپ، سالاد، ساندویچ، فلال و... را شامل می‌شود. اگر عصرها به این کافه سری بزنید، می‌توانید در کنار میل کردن غذا از اجرای زنده موسیقی نیز لذت ببرید. همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ نیمه شب، کافه فکتوری ۲۷ آماده میزبانی از شما است. 

لوکس ترین مراکز خرید تفلیس - آشنایی با بهترین مراکز خرید شهر تفلیس گرجستان!

کافه فکتوری

سخن پایانی

آیا در تور تفلیس به دنبالی مکانی دلنشین می‌گردید تا با دوستانتان دور هم جمع شوید و به گپ و گفت بپردازید؟ یا شاید هم یک روز شلوغ و هیجان‌انگیز را پشت سر گذاشته‌اید و حالا فقط به دنبال فضایی گرم و دوست ‌داشتنی هستید تا به دور از هرگونه هیاهویی، خودتان را به یک فنجان قهوه دعوت کنید؟ کافه‌های تفلیس، آماده بر طرف کردن هر یک از این نیازهای شما است. بهترین کافه‌های تفلیس، بدون ‌شک لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. اگر از تنهایی نیز خسته شده‌اید، نگران نباشید. کافه‌های شهر تفلیس دوای درد شما است تا شما را با جوانان هم سن و سال خود آشنا کند. 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. مریم حجتی مریم حجتی 1402/04/21
    1 نفر پسندیدند
    مرسی که کافه آنتی کافه کورنر تفلیس رو معرفی کردین 😁😁😁
  2. مریم حجتی لحظه آخر 1402/04/21
    1 نفر پسندیدند
    سلام مریم عزیز. خوشحالیم که مطلب فوق براتون مفید بوده. لطفا ما رو به دوستان تون نیز معرفی کنید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر