هفت آبشار

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/07/08
بازدید: 2320
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایران یکی از کشورهای جهان با مناظر طبیعی بسیار زیاد و اقلیم های متفاوت است که امکان طبیعت گردی از نقاط داغ بیابان های مرکزی تا نقاط سرسبز و خرم جنگل های شمال را فراهم می کند. در این میان، شمال کشور جایگاه ویژه ای دارد. شهرهای شمالی و به خصوص گیلان و مازندران، به عنوان سرسبزترین و پربارش ترین استان های کشور، دارای مناظر طبیعی بسیار زیادی هستند و امکان یک تفریح جذاب و بیادماندنی را برای شما فراهم می کنند.
آبشارها در زمره زیباترین مناظر طبیعت قرار دارند و در نقاط شمالی به وفور دیده می شوند. یکی از زیباترین آبشارهای ایران با عنوان هفت آبشار در مازندران قرار دارد و همه ساله مقصد گردشگری بسیاری از مسافران نوروزی، تابستانه و دیگر ایام سال است. 
پیش از مسافرت به این نقطه از کشور، سعی کنید مطالب مرتبط با آن را مطالعه کنید تا دیدگاه شفاف تری در خصوص مقصد گردشگری خود پیدا نمایید. در ادامه به معرفی این آبشار زیبا و بررسی جزییات آن خواهیم پرداخت.

 

هفت آبشار

 

معرفی هفت آبشار تیرکن

آبشار تیرکن یا همان هفت آبشار تیرکن، در استان مازندران قرار دارد. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر این آبشار را معرفی کنیم، باید بگوییم که هفت آبشار در روستای تیرکن و در مراتع کالبکوشت و در بخش بابلکنار شهرستان بابل در استان مازنداران واقع شده است. این آبشار به علت قرار گرفتن در مسیر سوادکوه به هفت آبشار سوادکوه نیز معروف است. 
هفت آبشار از آبشارهای متعددی با ارتفاع کم و زیاد تشکیل شده است، اما ارتفاع آبشار اصلی آن به 9 متر می رسد. آبشار اصلی که محل بازدید اکثریت گردشگران از آبشار و اتراق در آنجا است، یک حوضچه ایجاد نموده و آبشار از یک ارتفاع بلند در آن سرایز می شود. اغلب تصاویر ارائه شده در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی ارائه کننده تصویر آبشار اصلی و حوضچه تشکیل شده توسط آن هستند.

 

هفت آبشار

 

تفریحات و امکانات هفت آبشار تیرکن

آب تنی و شنا در حوضچه هفت آبشار بهترین تفریح ممکن در فصل تابستان است. طبیعت گردی در جنگل اطراف نیز یک تفریح مناسب در فصل بهار، تابستان و پاییز است. اتراق کردن در کنار آبشارهای هفت گانه نیز یک تفریح مطلوب در میان مسافران بوده و البته برخی از آن ها حتی شب هنگام نیز در آنجا می مانند.
اگر به پیاده روی علاقمند هستید، مراتع کالبکوشت فضای مناسبی جهت پیاده روی و گشت و گذار خواهد بود. عکاسی از صحنه های بکر طبیعت و نقاشی مناظر واقعی نیز یکی دیگر از سرگرمی های رایج مسافران هفت آبشار است. کافی است دوربین عکاسی و یا بوم نقاشی خود را آماده کنید تا با ده ها منظره زیبا جهت عکاسی و یا نقاشی مواجه شوید.

 

هفت آبشار


بهترین زمان مسافرت به هفت آبشار تیرکن

اگر اهل مسافرت باشید، به خوبی می دانید که قبل از راهی شدن به یک مقصد گردشگری باید از وضعیت جوی و شرایط آب و هوایی مقصد مطلع گردید. در این خصوص می توانید عضو یکی از کانال های هواشناسی شوید. 
بهتر است بهترین زمان مسافرت به یک منطقه خاص را نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، بسیاری از آژانس های مسافرتی فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه را برای مسافرت به تیرکن مازندران مناسب می دانند.

 

آبشار سفید الیگودرز - دیدنی ترین آبشار لرستان


در فصل بهار، جنگل ها سرسبز هستند و درجه رطوبت هوا پایین است، اما در این فصل و به خصوص در نیمه اول فصل بهار، امکان آب تنی در آب های این منطقه به علت برودت هوا وجود ندارد. بنابراین اگر اهل آب تنی و شنا هستید و یا اینکه قصد دارید در این منطقه چادر بزنید و شب را در جنگل بمانید، تابستان بهترین زمان ممکن برای مسافرت به هفت آبشار خواهد بود.
در کنار این ها، می توان به آب و هوای مطلوب در فصل پاییز اشاره کرد و اینکه صحنه های رمانتیکی در دل جنگل های سبز، زرد و نارنجی شمال ایجاد می شود. فصل زمستان نیز برای کسانی مناسب است که عاشق سرما هستند و یا اینکه می خواهند یک مسافرت مقرون به صرفه را تجربه کنند.

 

هفت آبشار


اطلاعات بازدید و مسیر دسترسی به هفت آبشار

برای بازدید از منطقه هفت آبشار باید به شهرستان بابل بروید و سپس به سمت روستای تیرکن رهسپار شوید. بعد از توقف در تیرکن باید پیاده به سمت هفت آبشار بروید. بنابراین باید وسایل رفاهی مناسب و به خصوص کفش راحت داشته باشید. تقریبا دو ساعت پیاده روی در انتظار شماست که در روزهای تابستان به علت رطوبت هوا و در زمستان به علت بارش برف و باران یک مسیر لغزنده است.
این مسیر که از میان مرتع کالبکوشت می گذرد، سرشار از درختان سرسبز و مناظر طبیعی بکر و فوق العاده است. بنابراین شاید هرگز طولانی بودن مسافت مربوطه شما را آزرده خاطر نکند. پس از رسیدن به آبشارهای کوچک و بزرگ که به صورت پلکانی قرار گرفته اند باید یک مسیر دیگر را برای رسیدن به آبشار اصلی بپیمایید، اما در این مسیر شاهد آبشارهای بزرگ و کوچکی خواهید بود که مجموعه هفت آبشار تیرکن ( یا اصطلاحا هفت آبشار سواد کوه که یک اصطلاح نادرست است ) را تشکیل می دهند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر