سفر به قبرس شمالی یا جنوبی

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/07
بازدید: 3386
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قبرس یک جزیره منحصر به فرد ، بهشتی با آب و هوای معتدل است.  قبرس پس از سیسیل و ساردینیا سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. سالانه بیش از 2.5 میلیون گردشگر خارجی به قبرس می آیند. قبرس متشکل از دو کشور قبرس شمال و قبرس جنوبی است. با خط سبز 180 کیلومتری از هم تفکیک می شوند. پایتخت آن نیکوزیا می باشد. دو کشور کاملا متفاوت و مستقل از یکدیگر. انتخاب سفر به قبرس شمالی یا جنوبی کاملا سلیقه ایست. ما در این مقاله تفاوت ها ، مشخصات و جاذبه های  قبرس شمالی و جنوبی را صحبت خواهیم کرد تا به شما در انتخاب مقصد سفر کمک کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

 

سفر به قبرس شمالی یا جنوبی

 

قبرس شمالی یا ترک 

قبرس شمالی در همسایگی ترکیه و چندین سال پیش توسط نیروهای ترک تسخیر شده و شباهت زیادی با ترکیه دارد. مردم قبرس شمالی اکثرا به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و مسلمان هستند. پول رایجشان لیر ترکیه است. شما همه هزینه ها را با لیر پرداخت می کنید و همین امر باعث ارزانی هزینه ها در قبرس شمالی به نسبت قبرس جنوبی می باشد. در کافه ها و رستوران ها غذاهای ترکیه ای با قیمت مناسب و ارزان طبخ و سرو می شود.اگر تا کنون به ترکیه سفر کرده باشید متوجه شباهت زیاد و غالب فرهنگ ترکیه در قبرس شمالی خواهید شد. 
از مهترین تفاوت های قبرس شمالی نسبت به قبرس جنوبی، طبیعت غنی از جنگل های بکر و دست نخورده، کوه ها و سواحل تمیز و بافت شهری سنتی می باشد. در بافت سنتی و طبیعت بکر قبرس شمالی، می توانید تعطیلات دنج و آرامی را تجربه کنید.

 

آشنایی با قبرس شمالی - کشوری زیبا و ساحلی، همچنین یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان

 

قبرس جنوبی یا اروپایی

 جزیره قبرس از جنوب همسایه یونان می باشد و تحت تسلط یونان می باشد. فرهنگ مردم قبرس جنوبی بسیار شبیه مردم یونان می باشد.اکثر مردم یونانی هستند و دارای مذهب مسیحی ارتودکس می باشند. اروپایی بودن قبرس جنوبی باعث شده است هتلها و رستوران های لوکس زیادی افتتاح شود و بافت سنتی قبرس تبدیل به بافتی مدرن و صنعتی شده است. پول رایجشان یورو می باشد. قبرس جنوبی با ظاهری اروپایی، هتل ها، رستوران و فروشگاه های مدرن و متعاقباً پرداخت هزینه ها به یورو باعث گرانی و بالا بودن هزینه های سفر قبرس جنوبی می شود.
بارزترین ویژگی قبرس جنوبی دارا بودن هوای آفتابی و گرم در طول سال است و با داشتن سواحل زیبا تبدیل به یکی پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا شده است .
 

هتل لوکس در قبرس جنوبی

 

جاذبه های گردشگری قبرس شمالی یا ترکیه ای 

قبرس دارای تمدن کهن ، آثار و بقایای باستانی عظیمی می باشد. آثار تاریخی قبرس گویای فرهنک و تمدن چند هزارساله این جزیره می باشد. جاذبه های تاریخی و گردشگری متعددی هم در قبرس شمالی و هم در قبرس جنوبی وجودارد. برای سفر به قبرس شمالی یا ترک می بایست در شهرهای نیکوزیا، گیرنه، فاماگوستا، لفکا و... اقامت کنید و از جاذبه های گردشگری آنها دیدن نمائید. 

معروفترین جاذبه گردشگری که می توانید در قبرس شمالی بازدید کنید عبارتند از: 

 

 بندرگیرنه شهر باستانی سالامیس
قلعه گیرنهدیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا
ساحل لاکپشتساحل گلپسیدیس
کلیسای بلاپایسکلیسای آندریاس
قلعه سنت هیلاریونقلعه بوفاونتو
شبه جزیره کارپاسکلیسای سنت بارناباس
قلعه کانتراشهر باستانی سولی
مسجد لالا مصطفی پاشامسجد سلیمیه
کلیسای جامع سنت نیکولاسکلیسای جامع سنت سوفیا

                                                                                                                              

جاذبه های گردشگری قبرس جنوبی یا اروپایی

جزیره قبرس با داشتن جاذبه های منحصربفرد طبیعتی و تاریخی ، بدون اغراق می توان گفت یکی از جذاب ترین جزایر جهان است. قسمت عمده ای از تاریخ و تمدن قبرس را می توان در قبرس اروپایی یا یونانی یافت. با گشت وگذار در شهرهای تاریخی لیماسول، پافوس، لارناکارا آثار باستانی با قدمت تاریخی هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح را رویت خواهید کرد. شهرهای توریستی نیکوزیا و آیاناپا، کایرنا و ... نیز جذابیت های  بیشتری به قبرس جنوبی  افزوده اند.  

 

جاذبه گردشگری در قبرس جنوبی یونای اروپایی

 

از جاذبه های گردشگری قبرس جنوبی می توان  موارد زیر را نام برد:

 

شهر باستانی کوریونشهر باستانی و ساحلی پافوس
مقبره پادشاهانقلعه کلوسی
شهر رویایی آیا ناپاآکماس پنینسولا
کلیسای سنت لازاروس لارناکاکلیسای فانرومنی
دریاچه نمک لارناکادژ لارناکا
کوه های توروسروستای لفکارا
مسجد خاله سلطانصومعه استاوروونی

                                                                         

جزیره قبرس با ویژگی های خارق العاده اش می تواند جایگاه خوبی را در لیست سفر هر توریستی داشته باشد. طبیعت زیبا، آب و هوای معتدل، سواحل چشم نواز و آثار باستانی، تفریحات مفرح آبی  می تواند همه نوع  سلیقه ها را  راضی نماید. با تفاوت هایی که درباره قبرس شمالی و جنوبی گفته شد، می توان گفت قبرس جنوبی مملو از اثار باستانی و کلیسای ارزشمند و دیدنی و بافت شهری مدرن است و قبرس شمالی کشور قلعه ها و مساجد و بافت شهری سنتی می باشد. قبرس شمالی برای کوهنوردان، دوچرخه سوران و دوستداران طبیعت بیشتر توصیه می شود و قبرس جنوبی  برای استراحت،ریلکسی و ارامش. حال شما انتخاب کنید قبرس شمالی  می تواند تعطیلات شما را لذت بخش نماید یا قبرس جنوبی. 
تیم لحظه آخر، امید دارد این مقاله در انتخاب بین قبرس شمالی و جنوبی یاریتان نماید لطفا نظرات و سوالاتتان را برای غنی کردن بیشتر مطالب در قسمت کامنت ها مطرح فرمائید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر