بهترین زمان سفر به آنکارا

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1566
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان سفر به آنکارا را برای گردشگران تور آنکارا شرح می دهیم. اگر قصد دارید به شهر زیبای آنکارا سفر کنید، توصیه می‌گردد که بهترین زمان سفر را بدانید. برای برنامه‌ریزی بهترین زمان سفر به آنکارا، نیاز به اطلاعات آب و هوایی، زمان برگزاری فستیوال‌ها و دیگر جزئیات دارید، که در این مقاله در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید، که خواندن این مطالب می‌تواند برایتان مفید باشد.

 بهترین زمان سفر به آنکارا

 

درباره آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه و شهری مدرن است. این شهر زیبا در شمال غربی ترکیه قرار دارد. شهر آنکارا که در ارتفاع 900 متری از سطح دریا واقع شده، پس از استانبول بزرگترین شهر در ترکیه به حساب می‌آید.
آب و هوای شهر وسیع آنکارا، سرد و معتدل بوده، و زمستان‌های سرد و خشک و تابستان‌های گرم و سوزان دارد. دیرینه شهر آنکارا به عصر برنز برمی‌گردد. در حال حاضر به دلیل وجود پارلمان و سران دولت، یک شهر سیاسی و رسمی است؛ با این حال مکان‌های جالب و جاذبه‌های تاریخی مانند موزه تمدن‌های آناتولیا (Museum of Anatolian Civilisations) و آنیت کبیر (Anıt Kabir)، بنای عظیم برای ادای احترام به آتاتورک، یک مرکز اسکی و دیگر تفریحات برای بازدید گردشگران در این شهر زیبا وجود دارد. یکی دیگر از دلایل بازدید از این شهر، زندگی شبانه‌ی پویا در این شهر است. برای برنامه‌ریزی سفری فراموش‌نشدنی به شهر آنکارا، می‌توانید به تور ترکیه مراجعه کنید.

 

موزه تمدن‌های آناتولیا و آنیت کبیر

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

متوسط دمای سالانه شهر آنکارا حدود 11 درجه سانتی‌گراد، و میانگین میزان بارش سالانه در این شهر حدود 383 میلی‌متر گزارش شده است. همچنین کم‌ترین میزان بارش آنکارا در ماه آگوست (مرداد ماه) و بیشترین میزان بارش در ماه می (اردیبهشت ماه) اتفاق می‌افتد. گرم‌ترین ماه در شهر آنکارا، ماه جولای (تیر ماه) و سردترین ماه در این شهر، ماه ژانویه (دی ماه) اعلام شده است. بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا را، از ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۷ تیر ماه و از ۲۹ مرداد ماه تا ۲۹ مهر ماه در نظر بگیرید. به‌طور کلی آب و هوای شهر مدرن آنکارا در فصل بهار و تابستان بسیار مطبوع بوده، و اکثر گردشگران این فصل را برای سفر به پایتخت ترکیه انتخاب می‌کنند.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس جمعیت گردشگران

برای یک سفر به یاد ماندنی و همراه با آرامش به شهر آنکارا، باید در نظر بگیرید که چه زمان‌هایی این شهر خلوت‌تر است. ماه ژانویه و سپس ماه‌های اوت و مارس، شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری آنکارا هستند، و به تبع آن قیمت پروازها و هتل‌ها در این زمان‌ها، در اوج خود قرار دارند؛ البته با برنامه‌ریزی مناسب و رزرو از چند ماه قبل‌تر، می‌توانید کمی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. خلوت‌ترین ماه گردشگری در آنکارا، ماه دسامبر است، در این ماه با کمترین نرخ پروازها و هتل‌ها، می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌تری داشته باشید.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

 

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

در زمان سفر خود به آنکارا، می‌توانید در کنار بازدید از جاذبه‌ها و تفریحات خود، زمانی را برای بازدید و شرکت در فستیوال‌های جالب این شهر در نظر بگیرید. در هر فصل از سال در آنکارا جشنواره این برگزار می‌شود، که گردشگران زیادی به استقبال از آنها می‌روند. این نکته را بدانید که در فصل پاییز جشنواره‌های زیادی برگزار نمی‌شود، و تعداد گردشگران در فصول سرد کاهش می‌یابد. با این حال سفر در فصل سرما به آنکارا مزایای چون  خلوت بودن و ارزان شدن هزینه سفر را دارد.

چند مورد از فستیوال های آنکارا: 

  • فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا (بهار)
  • فستیوال بین‌المللی موسیقی آنکارا (بهار)
  • فستیوال بین‌المللی جاز آنکارا (بهار)
  • فستیوال شکلات و قهوه آنکارا (بهار)
  • فستیوال بزرگ آنکارا (Büyük Ankara Festival) (تابستان)
  • جشنواره بین المللی رقص در آنکارا (زمستان)

 

فستیوال های استانبول در چهار فصل - برای اطلاع از زمان برگزاری فستیوال های استانبول کلیک کنید.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید کردن

اگر با هدف خرید کردن به شهر توریستی آنکارا عازم هستید، بهتر است زمان حراجی مراکز خرید ترکیه را بدانید؛ زیرا زمان حراجی آنکارا با ترکیه هماهنگ است. از حراجی‌های مراکز خرید ترکیه، می‌توان حراجی پایان فصل را نام برد، که اواخر هر فصل به راه میافتد، همچنین در آذر ماه تا اوایل دی ماه نیز حراجی‌های مراکز خرید و برندها ادامه دارند. هر سال در شهریور ماه جشنواره‌ای در قلب تپنده ترکیه برگزار می‌شود، که مسافران می‌توانند در این جشنواره نیز خرید خوب با قیمت مناسبی داشته باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در حین خرید تمایل به رفتن به کافه یا رستوران را دارید، در ماه رمضان به این شهر سفر نکنید. شهر آنکارا با مردمانی خونگرم، فرهنگی نزدیک به فرهنگ ما ایرانیان دارد، و در ماه مبارک رمضان مسلمانان این شهر روزه می‌گیرند. پس اگر در ماه رمضان این شهر آمدید، بایستی از خوردن و آشامیدن در اماکن عمومی پرهیز کنید.

 

بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید کردن

 

کلام آخر و آرزوی سفر خوش برای شما همراهان

با سفر به شهر مدرن آنکارا می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحات این شهر، نهایت لذت را ببرید، و با دیدن جشنواره‌ها و خریدی خوب، خاطره‌ای جذاب از این سفر در ذهنتان بسازید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید، و طبق این اطلاعات بتوانید بهترین زمان سفر به آنکارا را انتخاب کنید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر