راهنمای سفر به شهر جده

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/10/01
بازدید: 2181
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر جده یکی از معروف ترین شهرهای کشور عربستان سعودی است که از آن با نام"عروس دریای سرخ" هم یاد می شود. این شهر دومین شهر بزرگ عربستان می باشد که در کرانه دریای سرخ واقع شده و قطب اقتصادی و گردشگری عربستان محسوب می شود. شهر جده همه ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر جهان است که به قصد تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به اینجا می آیند. این شهر با جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد خود توانسته است توریست های زیادی را به سوی خود بکشاند. کشور عربستان که تا چند دهه پیش کاملا وابسته به درآمدهای نفتی بوده، امروزه با استفاده از ظرفیت های توریسم در کشور خود، اقدام به کسب درآمد نموده است. برای آشنایی بیشتر با شهر جده، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

شهر جده

 

آشنایی با شهر جده

شهر جده یکی از شهرهای استان مکه است که در غرب کشور عربستان سعودی قرار گرفته و 12 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. در این شهر جمعیت بالغ بر 3 میلیون نفر ساکن است و منشا تاسیس آن به 3000 سال پیش باز می  گردد. شهر جده با تاریخ و تمدن غنی خود یکی از مراکز مهم گردشگری در کشور عربستان است. مردم خونگرم و مهربان این شهر به گرمی از مهمانان و گردشگران خارجی استقبال می کنند. از آنجا که این شهر در نزدیکی دریای سرخ واقع شده است، اکثر مردم آن به ماهیگیری و صیادی اشتغال دارند. در ضمن بخش عمده ای از غذای این مردم، ماهی و خوراک های دریایی است.

از جمله محصولات شهر جده علاوه بر ماهی می توان به محصولات کشاورزی از قبیل گندم، جو، هندوانه، خرما، تخم مرغ، شیر، گوجه فرنگی و لیمو ترش اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم در صورت سفر به این شهر حتما سری به رستوران ها وغذاخوری های جده بزنید و از غذاهای محلی این شهر بچشید. طعم بی نظیر و خوشمزه این غذاها تکرار نشدنی و فوق العاده است. 

 

شهر جده

 

معروف ترین جاهای دیدنی جده

شهر جده جاذبه های توریستی فراوانی دارد که از گردش در آن سیر نمی شوید. عروس دریای سرخ، تاریخ کهن و تمدن باستانی خود را در همه بناها و آثار به جای مانده از گذشته روایت می کند. با قدم زدن در کوچه و پس کوچه های این شهر می توانید نشانه هایی از عربستان باستانی را لمس کنید. در ادامه چند تا از محبوب ترین و مشهور ترین جاذبه های دیدنی شهر جده را به شما معرفی می نماییم تا با بازدید از آن ها سفری مهیج تر و لذت بخش تر را تجربه کنید.

بالاد(Blad)

بازار بالاد که با سنگ های آهکی در چند طبقه ساخته شده است محیطی پر جنب و جوش و سرشار از رنگ ها و عطرهای گوناگون می باشد. هر چیزی که بخواهید در این بازار می توانید بخرید؛ از پارچه، لباس و چادر گرفته تا انواع خوراکی های خوشمزه مثل عسل، خرما و ادویه جات. زیورآلات طلایی و نقره ای که در این بازار به فروش می رسند برق خیره کننده ای داشته و به خوبی ظرافت دست هنرمندان عرب را به نمایش می گذارد.

بیت نصیف(Beit Nassif)

این بنای مشهور که زمانی محل زندگی بلندپایگان و مقامات عربستان بوده است امروزه به عنوان یکی از بناهای باستانی شناخته می شود که بازدیدکنندگان متعددی دارد. بنای بیت نصیف به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده و آوازه ای جهانی دارد. در داخل این ساختمان یک پرچم به قدمت 500 سال و یک توپ با نزدیک به 5 قرن قدمت نگهداری می شود و مردم می توانند آن ها را از نزدیک مشاهده کنند.

 

بیت نصیف(Beit Nassif)/مسجد حسن عنانی( Hassan Enany Mosque)

 

مسجد حسن عنانی( Hassan Enany Mosque)

این مسجد زیبا و با شکوه در مرکز یک باغ سرسبز قرار گرفته است و طراحی بی نظیر آن چشم هر بیننده ای را خیره می سازد. زنان و مردان مسلمان این شهر برای عبادت و خواندن نماز جماعت به این مسجد می روند و با خالق هستی ارتباط می گیرند. وجود پارکینگ بسیار وسیع در جوار مسجد حسن عنانی باعث شده است تا مردم به سادگی و بدون هیچ گونه مشکلی خود را به این مسجد برسانند.

بهترین هتل های جده

مهم ترین نکته در هر سفر این است که پیش از عزیمت به سوی مقصد، هتل و اقامتگاه مناسبی را رزرو کرده باشید. از آنجا که شهر جده یکی از شهرهای توریستی عربستان است و مسافران بسیاری برای کار یا تفریح به آنجا سفر می کنند، هتل های متعددی در این شهر احداث شده است. از جمله بهترین هتل های جده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل هیلتون جده

هتلی 5 ستاره مناسب برای سفرهای کاری و خانوادگی

وبسایت هتل هیلتون: www.hilton.com

 

هتل هیلتون جده/هتل رز وود جده

 

هتل رز وود جده

رز وود یکی از هتل های 5 ستاره این شهر است که با امکاناتی نظیر پارکینگ، اینترنت رایگان، استخر، رستوران و خدمات روم سرویس از میهمانان پذیرایی می کند.

وبسایت هتل رز وود: www.rosewoodhotels.com

هتل نووتل تاهلیا جده

این هتل 4 ستاره اتاق های خانوادگی، دونفره، سه نفره و سوئیت های دو خوابه داشته و برای سفرهای کاری و تفریحی مناسب می باشد. از جمله امکانات هتل نووتل تاهلیا می توان به استخر، سیستم تهویه مطبوع، پارکینگ، اینترنت رایگان و اتاق های ویژه سیگار اشاره کرد.

وبسایت هتل نووتل تاهلیا: www.accorhotels.com

 

هتل نووتل تاهلیا جده/هتل های حلم جده

 

هتل های حلم جده

این هتل دو ستاره مناسب افرادی است که دوست دارند در هزینه ها صرفه جویی کرده و سفری اقتصادی داشته باشند. هتل های حلم از امکاناتی مثل اینترنت پرسرعت رایگان، اتاق های بزرگ و خدمات روم سرویس برخوردار هستند.

آب و هوای جده

شهر جده پوشش گیاهی فقیری دارد و بارندگی در این شهر به ندرت اتفاق می افتد. هوای شهر جده گرم و خشک بوده و در ماه های اوت، ژوئیه و ژوئن به گرم ترین حد خود می رسد. با این حال زمستان های این شهر دلپذیر و مطبوع است و می توان گفت بهترین زمان سفر به شهر جده اواخر ژانویه و همچنین ماه نوامبر و دسامبر هستند. البته با توجه به اینکه اکثر مسافران در فصول سرد سال عازم شهر جده می شوند، ممکن است قیمت ها کمی افزایش داشته باشد. دمای هوا در فصل زمستان بین 20 الی 29 درجه سانتیگراد است و این میزان در فصل تابستان به 39 درجه نیز می رسد. پس اگر تحمل گرمای شدید و رطوبت بالا را ندارید، سفر به شهر جده در تابستان را پیشنهاد نمی کنیم.

 

شهر جده

 

معروف ترین غذاهای جده

یکی از مهم ترین بخش هایی که هر سفر را دلچسب تر و به یاد ماندنی تر می سازد، غذاهایی است که در حین سفر می خورید. بنابراین خوب است پیش از سفر به یک منطقه راجع به غذاهای آن ناحیه تحقیق کافی کرده باشید. می توان به جرئت گفت که مردم عربستان یکی از بهترین ملت ها در زمینه آشپزی کردن هستند؛ خوراک های این منطقه بسیار پرانرژی و خوش طعم می باشند و در پخت آن ها از ادویه جات گوناگونی استفاده می شود. در اینجا چند تا از بهترین غذاهای شهر جده در عربستان سعودی را به شما معرفی می نماییم:

خوراک مندی

این غذای خوشمزه و لذیذ با استفاده از گوشت گوسفند یا گوشت مرغ طبخ می گردد و جالب است بدانید که این غذا باید در زیر خاک پخته شود. برای پخت خوراک مندی علاوه بر گوشت از برنج و انواع چاشنی ها نیز استفاده می شود که طعمی فوق العاده به غذا می بخشد.

 

خوراک مندی/تبوله

 

تبوله

تبوله در واقع یک سالاد مقوی و پرطرفدار است که اکثرا در وعده شام مصرف می شود. چون غذایی سبک است و به بهبود عملکرد گوارش و داشتن خوابی راحت کمک می کند. در تهیه این سالاد از بلغور و جعفری استفاده می کنند و در هنگام میل کردن می توانید به مقدار دلخواه فلفل نیز به سالاد خود اضافه کنید و از طعم درجه یک آن لذت ببرید.

شاورما

شاورما یکی از بی نظیر ترین غذاهایی هست که در اکثر شهرهای عربستان از جمله جده پخته می شود. نحوه پخت شاورما به این صورت است که گوشت گوساله یا بره را به سیخ کشیده و روی حرارت قرار می دهند تا کاملا برشته و کبابی شود. سپس گوشت های کباب شده را در کنار مرغ یا سیب زمینی سرخ شده سرو می کنند. این غذای لذیذ طرفداران بسیاری دارد و شما می توانید آن را از دکه های فست فودی موجود در شهر بخرید و نوش جان کنید.

راهنمای خرید سوغات جده

خرید سوغاتی و یادگاری یکی از بخش های جذاب و مهیج سفر است و اصولا سفر به یک شهر بدون گردش در بازارهای آن لطفی ندارد. شهر جده هم مثل همه شهرهای توریستی دارای بازارها، پاساژها و مراکز خرید بسیار زیادی است که مسافران می توانند با بازدید از آن ها برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی هایی را تهیه نمایند.

 

سوغات جده

معروف ترین سوغاتی های شهر جده عبارتند از: زیور آلات، مجسمه های تزیینی دست ساز، لباس های محلی، عبا، چادر، روسری، کیف، کفش، ظروف سفالی و شیر شتر. شیر شتر یکی از محصولات محلی این شهر است که سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و طعم آن به مذاق هر فردی خوش می آید. برای خرید سوغات می توانید به پاساژهای Res Sea و Gabel Street Souq یا بازارهای محلی و دست فروش ها مراجعه کنید و انواع سوغاتی های مرغوب و با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر