زیباترین جزایر ترکیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 4252
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ترکیه در شرق اروپا و غرب آسیا واقع شده است؛ می توان گفت ترکیه به دلیل فرهنگ تلفیقی جذابش و همچنین آثار تاریخی بی نظیری که دارد در دنیا مشهور می باشد. این کشور توانسته است در چندین سال گذشته، اقتصاد خود را با صنعت گردشگری، شکوفا کرده و رونق دهد.

در ترکیه، علاوه بر آثار تاریخی و خیابان های زیبا، سواحل و جزایر زیبا و معروفی نیز وجود دارد که هر گردشگری که به این کشور سفر می کند باید از آن ها دیدن کند.

جزایر ترکیه

 

جزایر زیبای ترکیه

جزایر بسیار زیبا که به شگفت انگیزی کشور ترکیه افزوده اند، از محبوبیت بالایی میان گردشگران برخوردارند. این جزایر به قدری زیبا و حیرت انگیز هستند اگر از آن ها دیدن کنید، حتما آرزو خواهید کرد که دوباره به این مکان بیایید! در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از این جزایر بی نظیر ترکیه بپردازیم و آن ها را به شما معرفی کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

جزایر پرنس

جزایر پرنس استانبول یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی کشور ترکیه می باشد. این جزایر از 9 جزیره تشکیل شده است که همگی در ساحل آسیایی استانبول واقع شده اند. این جزایر که در قسمت آسیایی کشور ترکیه قرار دارند، همگی در نزدیکی شهر استانبول قرار گرفته اند؛ برای رفتن به آنجا نیز تنها می توانید از قایق استفاده کنید و خودتان را به این جزایر زیبا برسانید. 
اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید و دوست دارید از شلوغی این شهر دور باشید، حتما باید به جزایر پرنس که نزدیک شهر استانبول قرار گرفته اند سر بزنید! شما می توانید در آرامش جزایر پرنس غرق شوید و لذت ببرید.
باید بگوییم که مسافران نمی توانند هنگام آمدن به اینجا از ماشین و وسایل نقلیه استفاده کنند، چون استفاده از خودرو در این جزیره ها ممنوع است. شما تنها می توانید از دوچرخه برای حمل و نقل استفاده کنید و یا اینکه با درشکه هایی که در این جزایر وجود دارند به سفر خودتان بپردازید.نکته ی جالب این است که شهرداری ترکیه و پلیس هم در این جزایر موظف به رعایت این قانون هستند و آن ها نیز با دوچرخه رفت و آمد می کنند! این موضوع دلیل محکمی است برای اینکه شما بتوانید در این جزایر زیبا و حیرت انگیز آرامش زیادی داشته باشید و از ترافیک شهری سرسام آور و خسته کننده دور باشید؛ مسلم است که در جزایر زیبای پرنس، خبری از آلودگی هوا و ریزگرد نیست!
طبیعت زیبا و بکر این منطقه، خود دلیل محکمی برای افرادی است که قصد سفر به اینجا را دارند، اما دیدنی های این جزایر اینجا تمام نمی شود! 

 

نقشه ترکیه - راهنمای کامل مناطق مختلف ترکیه به همراه تصاویر


برای مثال طبیعت جزیره ی بیوک آدا که یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی این مجمع الجزایر است، قطعا برای شما سرگرم کننده خواهد بود و شما جذاب آن خواهید شد. از معروف ترین جاذبه های جزیره ی بیوک آدا که در جزایر پرنس ترکیه قرار گرفته شده است می توان به کلیسای آیایورگی اشاره کرد که در بالای بلند ترین تپه جزیره قرار دارد و قدمت آن به قرن ششم میلادی بر می گردد.
نمای زیبای دریا و جزایر از درون این کلیسا، چیزی نیست که هر گردشگری بتواند آن را به راحتی از دست بدهد. در راه برگشت از کلیسا نیز، هنگامی که از تپه پایین می آیید، می توانید یتیم خانه ی قدیمی یونانی را ببینید که 20 هزار متر مربع مساحت دارد و برای ساخت بنای آن از چوب استفاده شده است. همچنین کلیسای آییوس نیکولاس والد گریک، مسجد حمیدیه و همین طور بقایای هتلی قدیمی مربوط به قرن 19 در این جزیره قرار گرفته اند. اما باید بگوییم که تمام دیدنی ها و زیبایی های جزایر پرنس در جزیره ی بیوک آدا قرار ندارد!
 جزیره دیگری از این مجمع الجزایر که هیبلی آدا نام دارد نیز سهم زیادی در جذب توریست در کشور ترکیه داشته است؛ هیبلی آدا که دومین جزیره ی بزرگ مجمع الجزایر پرنس می باشد، از جاذبه های تاریخی بسیار زیبایی مانند کلیسای کارماریوتیسا، مدرسه قدیمی ناول جادتو ... برخوردار است که هر گردشگری می تواند از آن لذت ببرد.

 

جزایر پرنس

 

جزیره جوندا

جزیره ی جوندا که در منطقه ی بالیک ‌اسیر ترکیه قرار گرفته است، باعث شده است تا این مکان را قلب توریسم اژه شمالی تبدیل شود. جزیره ی جوندا که با نام جزیره ی علی بی نیز شناخته می شود، یکی از زیبا ترین جزایر واقع شده در سواحل اژه ی ترکیه می باشد. این جزیره مناطق سرسبز و باغ های زیتون زیادی دارد که هر گردشگری را شیفته ی خودش می کند.
جوندا از معدود جزایر قابل سکونت ترکیه می باشد که در شهرستان آیوالیک در غرب ترکیه واقع شده است و خانه های رومی قدیمی زیادی دارد؛ از جمله مواردی که می تواند توجه شما را به خودش جلب کند، می توان به هتل های توریستی لاکچری، پیاده روهای سنگی به سبک آلبانی، وجود کلیساهای زیبا ، عذاهای یونانی و ترکی و ماهی پاپالینا اشاره نمود.
همچنین در خانه های سنگی این جزیره، می توانید پرده های چوبی رنگارنگی را مشاهده کنید که یادآور دوران تاریخی بی نظیری می باشد و شرایط را برای عکاسی و ثبت خاطرات فراهم می کند!
موزه و کلیسای تاکسیارخیس هم از جمله مکان هایی است که می توانید با عبور از کوچه های جزیره ی جوندا، از آن ها دیدن کنید. اگر می خواهید به این جزیره ی زیبا سفر کنید، باید ابتدا به شهر تفریحی ایوالک رفته و بعد از آنجا به جزیره ی جوندا بروید.

 

تور ترکیه - بهترین قیمت برای تور ترکیه + بهترین خدمات و خریدی مطمعن در لحظه آخر | هوایی ✈️ و زمینی 🚌

 

جزیره هیبلی آدا

دومین جزیره ی بزرگ از نظر وسعت در جزایر پرنس دریای مرمره، جزیره ی هیبلی آدا می باشد؛ می توان گفت بدون شک مهم ترین دلیلی که گردشگران از جزیره ی هیبلی آدا دیدن می کنند، طبیعتگردی در این جزیره است. این جزیره که در نزدیکی شهر استانبول قرار گرفته است، سالانه گردشگران زیادی را به سوی خودش جذب می کند. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، باید بگوییم که سفر با کشتی به این جزیره ی زیبا، تنها حدود یک ساعت از استانبول زمان می گیرد و شما می توانید به سرعت به جزیره ی هیبلی آدا برسید.

ویژگی ها و زیبایی های هیبلی آدا

در این جزیره برای رفتن به ساحل و یا گردش، تنها می ‌توانید از دوچرخه استفاده کنید؛ اما علاوه بر فعالیت های پیاده روی، دوچرخه سواری و طبیعتگردی که می توانید در این جزیره انجام دهید، می توانید از دیدنی های جذاب دیگر نیز لذت ببرید که در ادامه قصد داریم چند مورد از آن ها را ذکر کنیم.
شاید متوجه شده باشید که در این جزیره برای جلوگیری از آلودگی هوا، افراد تنها می توانند از وسایل نقلیه موتوری که مجاز به تردد در جزیره هستند استفاده کنند. همچنین وسایل نقلیه خدماتی مانند آمبولانس، ماشین آتش‌نشانی، ماشین پلیس و... در این جزیره مجاز به رفت و آمد هستند.این جزیره هیچ فرودگاهی ندارد و تنها راه رسیدن به آن همان طور که گفته شد، استفاده از قایق است.
اگر بخواهیم به جاذبه های گردشگری جزیره ی هیبلی آدا اشاره کنیم، باید بگوییم که یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره که بیشتر در فصل تابستان برگزار می شود، وجود کنسرت ‌های کوچکی است که در فضای باز و در خیابان‌های خاص این جزیره برگزار می شود. 
صومعه ی ترینیتی مقدس که در یکی از تپه های جزیره ی هیبلی آدا واقع شده است، توسط پدرسالار فوتیوس اول قسطنطنیه ساخته و تاسیس شده است؛ این صومعه در اواسط قرن شانزدهم و یک ‌بار هم در سال 1831 سوزانده شده و بعد ها در سال 1844 توسط   پدرسالار آلمانیوس چهارم قسطنطنیه بازسازی شده است. در جنوب شرقی جزیره هم صومعه ی سنت جورج وجود دارد. این صومعه توسط امپراتور جان هشتم پالایولوگوس تأسیس شده است. 
خانه ی رئیس ‌جمهور دوم ترکیه نیز در جزیره ی هیبلی ‌آدا قرار گرفته است و از آن به عنوان یکی از جاذبه ‌های گردشگری جزیره ی هیبلی ‌آدا یاد می شود؛ این خانه که به شکل موزه در آمده است، آماده ی پذیرایی توریست هایی است که به این منطقه می آیند. در زمستان جعمیت این جزیره، تقریبا 3000 نفر است؛ اما در تابستان به دلیل بازگشت صاحبان خانه های تابستانی به جزیره، جمعیت هیبلی آدا به حدود 10 هزار نفر می رسد. در دوران باستان این جزیره را با نام هاکی هاکیتیس می شناخته اند. همچنین در گذشته هیبلی آدا، مهم ‌ترین معادن مس در دنیا را داشته است.

 

جزیره هیبلی آدا

 

جزیره گوکچه ‌آدا

این جزیره یکی از ناشناخته ترین و بکر ترین جزایر کشور ترکیه است؛ طبیعت این جزیره بعد از این همه سال، به دلیل موقعیت جغرافیایی ای که جزیره دارد، آسیب ندیده و بکر مانده است! دلیل این موضوع هم همانطور که گفته شد، شرایط جغرافیایی آن است که افراد نمی توانند به راحتی به آنجا بروند. 
گوکچه آدا در شمال غربی اژه واقع شده است و یکی از بزرگترین جزایر ترکیه می باشد. از کوکچه آدا به عنوان جزیره ی حماسه ایلیاد نیز یاد می شود.  ساحل زیبا و زمین های بکر این منطقه، باعث جذب گردشگران زیادی از سر تا سر جهان به این منطقه شده است.

جزیره بوزکا آدا

همان طور که می دانید این جزیره نیز جز یکی از جزیره های مجموعه جزایر پرنس است. این جزیره که دور از هیاهوی شهر های ترکیه می باشد، یکی از نزدیک ترین جزایر نزدیک به استانبول است و برای رسیدن به آن می توانید به راحتی با یک قایق اقدام به سفر کنید. مانند تمام جزایر پرنس، استفاده از وسایل حمل و نقل ماشینی هم در این جزیره ممنوع است و شما می توانید با پیاده روی و یا استفاده از دوچرخه، به رفت و آمد در این جزیره بپردازید.

 

پایتخت ترکیه - راهنمای جامع سفر به پایتخت ترکیه (آنکارا)

 

جزیره آکدامار

یکی از استان های مهم کشور ترکیه، استان وان است؛ در دریاچه ی معروف این استان که آن هم وان نام دارد، جزیره ی آکدامار قرار گرفته است.
این جزیره که توسط صخره احاطه شده است، از سطح آب هشتاد متر ارتفاع دارد. آکدامار 70،000 متر مربع مساحت داشته و خط ساحلی 3 کیلومتری دارد؛ هوای این جزیره در تمام ماه های سال عالی است. اما اگر قصد دارید بهترین هوای این منطقه را تجربه کنید، باید در فصل بهار به این جزیره بیایید.
این جزیره همچنین یک کلیسای زیبا به همین نام آکدامار نیز دارد که امروزه از آن به عنوان یک نمونه ی تاریخی و موزه ی آثار باستانی استفاده می شود. این کلیسا تنها سالی یک بار برای زائران باز می شود. شما می توانید از شهر گواش، با صرف کردن 20 دقیقه زمان و با قایق به این جزیره ی زیبا برسید.

 

جزیره آکدامار

 

سواحل زیبای ترکیه

شاید بتوان گفت یکی از بهترین ویژگی های کشور ترکیه، این است که این کشور آب و هوای مدیترانه ‌ای بی نظیری دارد و مناظر زیبای آن در سراسر دنیا معروفیت دارند. ترکیه توانسته است با سرمایه‌ گذاری های بسیار زیادی در زمینه ی جذب توریست، خود ر را به یکی از بهترین کشور ها از نظر صنعت توریست در جهان بکند. در این قسمت سعی داریم به بررسی برخی از سواحل ترکیه بپردازیم؛ همان طور که می دانید ترکیه به دلیل این که به آب دسترسی مستقیم دارد، سواحل زیادی نیز دارد؛ اما سعی داریم به بررسی و آشنایی با مهم ترین سواحل این کشور بپردازیم. 

ساحل کبک

ساحل کبک یکی از سواحل شلوغ و محبوب ترکیه می باشد، دلیل این که این ساحل مورد توجه تعداد زیادی از توریست های خارجی است، این می باشد که ساحل کبک زیبایی ها و جاذبه های طبیعی فراوان و منحصر به فردی دارد. می توان گفت ساحل کبک ترکیه، یکی از معروف ترین و دیدنی ترین سواحل کشور ترکیه به شمار می رود؛ این ساحل همه ساله گردشگران زیادی را از جمله گردشگران ایرانی به سوی خود جذب می کند!
نکته ای که باید بگوییم این است که در این ساحل، مراکز خرید و یا مکان های تفریحی زیادی وجود ندارد و افراد بیشتر به خاصر سکوت و آرامشی که این ساحل دارد به این مکان می آیند. 
بهترین زمان برای آمدن به این ساحل و استفاده از مناظر طبیعی آن، فصل های تابستان و بهار می باشد. تفریحات بسیار زیادی در ساحل کبک ترکیه وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به قایق سواری، صخره نوردی، شنا و غواصی و همچنین اجرای زنده ی موسیقی اشاره کرد.

 

همه چیز درباره ترکیه - با دیدنی ها، پرچم، شهرهای مهم و آداب و رسوم کشور ترکیه آشنا شوید. 

 

ساحل دره پروانه

علت نامگذاری این ساحل، ارتباط مستقیمی با جغرافیای این منطقه دارد! شما می توانید در این ساحل، بیش از 80 گونه از پروانه های زیبا و مختلف را مشاهده کنید. جالب است بدانید که به طور جداگانه ای، بخشی از این ساحل به زیستگاه و قلمرو پروانه ها اختصاص داده شده است.
پس بنابراین، به دلیل وجود انواع مختلفی از پرندگان، این منطقه به یکی از مناطق حفاظت شده ی کشور ترکیه تبدیل شده و برای اقامت مسافران در آن محدودیت هایی قرار داده شده است تا از رسیدن آسیب به زیست بوم پروانه های این ساحل جلوگیری شود؛ برای مثال شما می توانید برای گرفتن اقامت در این ساحل زیبا، از اقامتگاه دره ی پروانه که در همین ساحل قرار گرفته است استفاده کنید. در آخر باید بگوییم که این ساحل همچنین به دلیل داشتن آب دریای شفاف و زلالی که دارد، معروفیت خاصی دارد. آب دریا در این قسمت تا جایی زلال است که می توانید به راحتی کف دریا را مشاهده کنیدو از دیدن آن لذت ببرید.
اگر از آن دسته از گردشگران و مسافرانی هستید که حتما قصد دارید از گونه های مختلف پروانه هایی که در این ساحل زندگی می کنند بازدید کنید، باید تنها در فصل های بهار و تابستان به این منطقه بیایید؛ زیرا در غیر این صورت موفق به مشاهده ی آن ها نخواهید شد. به همین دلیل بهترین زمان بازدید از این ساحل، فصل های بهار و تابستان است.

 

ساحل دره پروانه

 

ساحل چیرالی

اگر در شهر آنتالیای ترکیه باشید، می توانید با حدود یک ساعت رانندگی به سمت خارج از شهر، به ساحل زیبای چیرالی برسید. بدون مبالغه و زیاده روی باید بگوییم که این ساحل مانند تکه ای از بهشت است که در کره ی زمین قرار گرفته است.
در این ساحل تفریحات و امکانات متنوعی وجود دارد که از جمله ی آن ها میتوان به وجود غذا ها و نوشیدنی های خوشمزه ی مخصوص ترکیه و با قیمت مناسب اشاره کرد. ساحل سیرالی در دو طرف خودش، توسط کوه های سر سبز سیرالی احاطه شده است و وجود آب آبی رنگ و شفاف این ساحل، منظره ی بسیار بکری را در میان دو کوه بلند پدید آورده است.
 شاید بتوان گفت یکی مشکلاتی که گردشگران بعد از رسیدن به این ساحل دارند، وجود تراکم بالای جمعیت و به نوعی شلوغ بودن این منطقه است. می توانید در انتهای این ساحل نیز به بازدید از بقایای شهر باستانی لیکیا بروید؛ از این شهر به عنوان یک شهر تاریخی باستانی اسرار آمیز یاد می شود!
نکته ای که باید آن را در نظر داشته باشید این است که در این ساحل امکانات انجام ورزش های آبی وجود ندارد و اگر می خواهید به این تفریحات در این ساحل بپردازید، باید خودتان وسایل لازم را همراه داشته باشید.
به طور کلی بهترین زمان سفر به این ساحل و شهر آنتالیا، فصل تابستان می باشد.

 

آکواریوم استانبول -  آشنایی با بزرگترین آکواریوم ترکیه و کسب اطلاعات از موجودات خطرناک موجود در آن و هزینه بازدید از آکواریوم

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر