ییلاق های اطراف تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 4366
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تهران یک شهر کوهپایه ای می باشد که در حاشیه و اطراف این شهر آب و هوای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته ها وجود دارد. اکثرا پایتخت نشینان آخر هفته خود را در این مناطق ییلاقی میگذراند تا بتوانند هوایی تازه اشتشمام و خود را برای هفته پر مشغله ای که پیش رویشان است آماده کنند. در این مقاله قصد به معرفی بهترین مناطق ییلاقی اطراف تهران بپردازیم.

 

ییلاق های اطراف تهران

 

ییلاق فیلبند

ییلاق فیلبند، یکی از پرطرفدارترین ییلاق هایی می باشد که در اطراف تهران قرار گرفته و تا نزدیکی استان مازندران روستای فیلبند امتداد دارد. مسیر کوهستانی و طبیعت زیبای اطراف آن شما را بسیار شگفت زده خواهد کرد برای رفتن به این مکان خوش و آب هوا و زیبا باید از جاده هراز حدودا 25 کیلومتر بعد از شهر آمل وارد فرعی روستای فیلبند شوید، البته ممکن است نام این روستا را با عنوان دیگری چون سنگ چال نیز بشنوید.

ییلاق لفور

ییلاق لفور نیز از شناخته شده ترین ییلاق های اطراف استان تهران می باشد که در شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران واقع شده است. این ییلاق یک منطقه جنگلی می باشد که در آن درختانی همچون راش، ازگیل و انجیلی به فراوانی یافت می شود و علاوه بر بهره مندی از این طبیعت زیبا می توانید شاهد آبشارهای زیبای این ییاق باشید.

آبشار های پلکانی این ییلاق را به هیچ عنوان از دست ندهید تا حس سزندگی وشادابی هر چه بیشتر درون شما زنده شود. به دلیل وجود سدهایی همچون سد البرز این ییلاق به سدالبرز هم معروف است. در صورتی که قصد سفر به این ییلاق را دارید باید از جاده فیروزکوه حرکت کنید و بغد از عبور از پل سفید، زیرآب و شیرگاه به این منطقه ییلاقی برسید.

ییلاق داماش

داماش واژه ای آشناست که حتما چند باری به گوش شما خورده است واژه داماش در یکی از شرکت های آب معدنی و همچنینی یکی از تیم های فوتبالی به کار گرفته شده است. داماش یکی از ییلاق های استان مازندران واقع در حاشیه تهران می باشد که این منطقه کوهستانی دشت های وسیع و بسیار سرسبزی دارد و از آب و هوای بسیار مطلوب و مناسبی برخوردار است. علارغم آشنا بودن واژه داماش، اما این منطقه ییلاقی چندان در بین مردم شناخته شده نیست اما حتما دیدن از این منطقه موجب بازدید چندباره شما در دفعات بعدی سفر خود می شوید.

 

ییلاق فیلبند،ییلاق لفوذ، ییلاق داماش

 

تنگه واشی فیروزکوه

این تنگه در شهر فیروزکوه واقع شده است که این تنگه شامل دو تنگه واشی و سا می باشد، دشتی که در میان این دو تنگه قرار گرفته با نام تنگه ساواشی شناخته شده است. این منطقه ترکیبی از دیواره های سنگی و آبشار های پلکانی می باشد که منطقه مناسبی پیاده روی های آخر هفته به حساب می آید.

روستای ییلاقی افجه

روستای ییلاقی افجه یکی از دنج ترین ییلاق های اطراف تهران می باشد که دردهات لواسان واقع شده است و در 5 کیلومتری لواسان قرار دارد. دشت هویچ این منطقه یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی این روستا می باشد که در گذشته مزرعه کاشت هویچ بوده ولی امروز این مزرعه برای مصارف دیگری به کار برده می شود.

ییلاق اوشان فشم

این ییلاق که با عنوان ییلاق فشم میگون نیز به کار میرود در اصطلاح عامیانه با نام اوشون فشم شناخته شده است که این ییلاق در 30 کیلومتری تهران واقع شده و از توابع شمیرانات می باشد.

این ییلاق به واسطه میوه ها و درختانش بسیار شناخته شده می باشد. از روستاهای این منطقه ییلاقی میتوان به اهار، شراب، بافگل و..اشاره کرده که از آب و هوای بسیار خوبی در تابستان برخوردار می باشند. این منطقه ییلاقی در زمستان هم گردشگران خود را دارد به علت وجود پیست های اسکی از جمله پیست اسکی شمشک تعداد زیادی از افراد در این فصل به این منطقه مراجعه می کنند.

 

ییلاق اوشان فشنفافجه و تنگه واشی

 

ییلاق لواسان

ییلاق لواسان نزدیک ترین ییلاق تهران بوده که واقع در دره های جنوبی البرز می باشد. از این منطقه رودخانه هایی همچون جاجرود میگذرد و به سد لتیان ریخته می ریزد. این ییلاق از چشم انداز زیبایی برخوردار است و عموم افراد برای یک گردش نزدیک و کوتاه مدت این مقصد را انتخاب می کنند.

روستای الیمستان

ییلاق الیمستان، واقع در فاصله ی 52 کیلومتری شهر آمل می باشد که این ییلاق از نزدیکی امامزاده قاسم شروع شروع شده تا به خود وستای الیمستان برسد. این منطقه یکی از ییلاق های چهارفصل و جنگلی می باشد که آب و هوا مطلوب و منظره زیبای آن فراموش شدنی نیست.

 

ییلاق لواسان

 

روستای آبنیک

روستای آبنیک یکی از روستاهای توابغ شمیرانات است که دارای اب و هوای سرد می باشد و در حاشیه رودخانه کلارود واقع شده است. از جذابیت های این ییلاق می توان به آبشار یخیروستای آبنیک اشاره کرده که در دره آبنیک واقع شده است. از دیگر جذابیت های این ییلاق چشمهآبنیک می باشد که آبی گوارا و معدنی دارد. از زمان قاجار آب این چشمه در بین عموم ساکنان آن منطقه معروف بوده است. مسیر این ییلاق در 12 کیلومتری شمال شرقی فشم می باشد و بعد از عبور از روستای زایگان و روستای لالان می توان به این منطقه رسید.

روستای شهرستانک

برخلاف سایر ییلاق های تهران، ییلاق روستای شهرستانک یکی از جذاب ترین ییلاق های پاییزی می باشد که درختان رنگارنگ این منطقه از زمان قاجار تا کنون جذابیت های خود را حفظ نموده و شاهان آن زمان کاخ های خود را در این منطقه بنا کرده اند. این ییلاق در مسیر توچال قرار دارد و باید مسیری را برای رسیدن به این منطقه پباده روی کنید.

 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر