آب و هوای مسکو

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 12555

تمامی مسافران تور مسکو فکر می‌کنند که هوای این شهر زیبا همیشه بسیار سرد می باشد؛ ولی در کمال تعجب می توان گفت مسکو هوای متنوعی دارد. شما در بهترین فصل های مسکو می توانید به این کشور سفر کرده و لذت ببرید. در مناطق شمالی این منطقه شما شاهد متنوع ترین وضعیت های آب و هوایی هستید. توجه داشته باشید که در این کشور تابستان گرم و مختصر، زمستان های سرد پر از بارش برف و یخ زدگی همیشه رویت می شود. برای اطلاع بیشتر از وضعیت آب و هوایی این شهر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

وضعیت آب و هوایی شهر مسکو در فصل های مختلف سال

آب و هوای مسکو روسیه حالت افراط در تمامی فصل های سال را داراست. در فصل های سرد، سرمای شدید و در فصل های گرم، گرمای بی سابقه ای را مشاهده می کنید، در ماه های نوامبر و آوریل که سرمای بی رحمانه به 10- درجه سانتیگراد می رسد، مردم از کلاه های پشمی و کت های خزدار و لباس های خیلی گرم استفاده می کند. در ماه های گرم، مسکو هوایی مرطوب و بسیار گرم دارد. به دلیل جمعیت، آلودگی، دود و مه که از وسایل و کارخانه ها به وجود می آیند، شرایط هوا بدتر می شود و به گرمای هوا نیز افزوده می کند. هوای گرم مسکو از ماه می تا اوایل ماه سپتامبر ادامه دارد. به دلیل قرار گرفتن در مناطق شمالی، تابستان مسکو طولانی ولی پاییز کوتاه تراست.  زمستان های این شهر از اوایل نوامبر با سرما و یخبندان شروع می شوند و بارش برف های بسیار جدی از ماه دسامبر تا آخر های ماه مارس و آوریل ادامه دارد.

 

آب و هوای مسکو

 

آب و هوا مسکو در بهار

در فصل بهار مسکو بسیار زیبا می باشد. آب شدن برف ها در اواسط مارس شروع می شود و در طی دو ماه به زمین جذب می گردد. قبل از تمام شدن برف هوا با نور خورشید هوا گرم شده و درختان شکوفه می زنند که تا دو هفته بعد از آن شما شاهد زیبایی های بهار شهر مسکو خواهیم بود. یکی از زمان های دلخواه مردم روس بهار این کشور است که از زندگی در طبیعت بسیار لذت می برند. در این فصل مهمانی ها و جشن ها زمانی است که مردم به راحتی می توانند لباس های دلخواه و مورد علاقه خود را بپوشند.

 

مسکو پایتخت روسیه - مسکو با مساحت حدود 25 کیلومتر مربع، به عنوان بزرگ ترین شهر قاره اروپا شناخته شده است.

 

آب و هوای مسکو در تابستان

در فصل تابستان بیشتر گردشگران به شهر مسکو سفر می کنند و از سرتاسر دنیا نزدیک 50 میلیون آدم روانه این شهر زیبا در این فصل می شوند. بیشتر توریست های این فصل اروپایی ها هستند که به شهر مسکو راهی می شوند. در این فصل قیمت تورهای این شهر بالا می رود. در تابستان شهر مسکو بسیار مفرح است و شما می توانید با سفر به این شهر تجربه ای زیبا و رویایی را برای خود رقم بزنید. دمای مسکو در تابستان به درجه های قابل ملاحظه ای می رسد که عده ای از مردم خود مسکو برای سفر به کشور های دیگر و یا جاهای دیدنی دیگر روسیه سفر می کنند. مسکو فعالیت ها و رویداد هایی مانند جشنواره ها و مهمانی های بزرگ، مراسم های سنتی  و فرهنگی را در این فصل برای توریست ها در نظر می گیرد که سبب می‌شود، یک فصل بسیار شاد باشد.

 

مسکو

 

آب و هواي مسكو در پاییز

در فصل پاییز نیز این شهر بسیار زیباست. یکی از زیبایی های این شهر تاریخی و فرهنگی در فصل پاییز، تنوع و گوناگونی رنگ های درختان مسکو می باشد. برگ هایی با رنگ های سرخ و زرد که قطرات باران بر روی آن‌ها نشسته‌اند، منظره ای زیبا و دل انگیز برای شما ایجاد می کند. در پاییز، کلاس های آشپزی، غرفه های فرهنگی و فعالیت هایی برای تمامی سنین انجام می شود که جزوی از جشنواره طبیعت مسکو به شمار می رود. این زمان از سال رویدادها، کنسرت ها، جشن های سنّتی، نمایش های باله و… برگزار می شود.

 

جاهای دیدنی مسکو - زیباترین جاهای دیدنی در مسکو روسیه

 

دمای هوای مسکو در زمستان

زمستان مسکو در آخر ماه نوامبر که شروع سرما می باشد تا اواسط ماه مارس ادامه دارد. این فصل، پر رویداد ترین و خوشایند ترین فصل برای مردم این شهر است. در آغاز این فصل، مردم، دو هفته تعطیلی برای سال نو میلادی و کریسمس دارند. بدانید که آب هوای این فصل برای افرادی که نزدیک کمربند زمین هستند، بسیار ناشناخته می باشد؛ چرا که شهر مسکو پوشش عالی، درخشان و زیبایی با برف به خود می گیرد که تمامی اجسام بیرون مانند درختان، ماشن ها، خانه ها، و خیابان ها را برف می پوشاند. رویداد ها و تجارب فرهنگی منحصر به فردی در این شهر برگزار می شود که این کار ها به زمستان مسکو حرارت و گرمای زیادی می بخشد. این فصل سال با دمای ۰ تا -۹ درجه، سردترین دما و رطوبت بالایی در حدود ۸۵درجه را میهمان مسکو می کند.

 

بهترین زمان سفر به مسکو

 

بهترین زمان سفر به مسکو از نظر آب و هوایی

با توجه به این که فصل تابستان بهترین گزینه سفر برای بیش از نیمی از مقاصد گردشگری جهان است، باید گفت این فصل برای سفر به مسکو نیز مناسب ترین و بهترین فصل می باشد. شهرهای بزرگی مثل مسکو، سنت پترزبورگ، سارانسک، سوچی، کازان و بسیاری از دیگر شهرهای این کشور دارای آب و هوایی گرم و آفتابی می باشند؛ بنابراین گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کنند. ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) بهترین زمان سفر به این شهر ها است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر