کوچ سرفینگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/30
بازدید: 1584
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید به شهر یا کشوری سفر کنید و به خاطر هزینه های بالای سفر منصرف شوید؟ به طور حتم  کمبود بودجه یکی از مشکلات مشترک همه انسان هاست. 
برای همه ما پیش آمده است که در بازه زمانی خاصی بودجه لازم برای گشت و گذار در میان طبیعت و جاذبه های گردشگری را نداشته باشیم. شاید با خودتان فکر کنید که دیگر هیچ کاری از دست تان بر نمی آید، اما واقعیت چنین نیست. 
این روزها با پیشرفت فناوری سفر کردن هم دستخوش تغییرات فراوانی شده است. اگر شما هم عاشق سفر هستید و دوست دارید با هزینه اندک از مکان های مختلف دنیا دیدن کنید در این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله قصد داریم به موضوع کوچ سرفینگ بپردازیم و جوانب مختلف آن را کاوش کنیم.


 

کوچ سرفینگ

 

کوچ سرفینگ (Couchsurfing) چیست؟

کافی است به دور و برتان نگاه کنید تا متوجه شوید افراد در دنیای شبکه های اجتماعی غرق شده اند. اگرچه این موضوع روابط اجتماعی واقعی انسان ها را دستخوش تغییر کرده، اما مزایای زیادی هم به همراه داشته است. 
یکی از این مزایا تشکیل گروه ها و شبکه هایی است که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند. از خودتان پرسیده اید که اگر می توانستید با میزبانان محلی دنیا ارتباط برقرار کنید و محل اقامت شان را با هزینه کمتر اجاره می کردید چه می شد؟ این همان مزیتی است که دنیای آنلاین برایتان تدارک دیده است.
کوچ سرفینگ که آن را به عنوان کاناپه گردی نیز می شناسند یک شبکه اجتماعی آنلاین است. افرادی که عاشق گشت و گذار در نقاط مختلف دنیا هستند و در عین حال بودجه زیادی در دست ندارند می توانند عضو این شبکه اجتماعی شوند و به طور مستقیم با افراد ارتباط برقرار کنند.
این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از سه میلیون عضو فعال دارد و به شما اجازه می دهد با افرادی که محل اقامت شان را به صورت رایگان یا با هزینه اندک در اختیارتان می گذارند آشنا شوید.
در این شبکه اجتماعی افراد کنار هم جمع می شوند، خاطرات خود را از سفر با هم به اشتراک می گذارند و تجربیات مختلفی را از هم می آموزند. یکی از موارد مهمی که این شبکه اجتماعی را متمایز کرده است امکان اشتراک گذاری تجربیات و ایده ها با یکدیگر است. به کمک همین تجربیات به اشتراک گذاشته شده می توانید میزبانان مهمان نوازی را از سرتاسر دنیا پیدا کنید و چند شبی را در خانه آن ها بمانید.

 

کوچ سرفینگ

 

مزایا و معایب کوچ سرفینگ

برای کوچ سرفینگ مزایای زیادی می توان بیان کرد. در کنار کاهش هزینه ها که بزرگ ترین مزیت این نوع سفر است مزایای دیگری هم می توان برای کاناپه گردی بیان کرد. اجازه دهید این مزایا را با هم بررسی کنیم و سپس به سراغ معایب این روش از سفر کردن برویم.

مزایای کوچ سرفینگ

•    در این روش می توانید با افرادی که در گوشه و کنار دنیا زندگی می کنند ارتباط برقرار کنید و با شیوه زندگی شان اشنا شوید.
•    به کمک میزبان های محلی می توانید جاذبه های هر شهر و هر ناحیه را بشناسید و راحت تر در آن ها گشت و گذار کنید.
•     در این شرایط قادر خواهید بود با غذاهای محلی و سایر آداب و رسوم ملت ها نیز آشنا شوید.
•    شما می توانید به همراه خانواده تان هم سفر کنید. این گزینه یکی از بهترین مزیت هایی است که می توان برای کوچ سرفینگ بیان کرد.

 

کوچ سرفینگ و غذای محلی
 

معایب کوچ سرفینگ

حالا که با مزایای این نوع سفر آشنا شدیم بهتر است درباره معایب آن نیز اطلاعات بیشتری کسب کنیم تا انتخاب عاقلانه و هوشمندانه ای داشته باشیم.
•    از میان معایب مختلفی که برخی ها برای کاناپه گردی بیان کرده اند سر کار گذاشتن افراد از همه مهم تر و البته ترسناک تر است. چند لحظه چشمان تان را ببندید و یک موقعیت ترسناک را تصویر کنید. فرض کنید با یک میزبان خارجی از طریق شبکه اجتماعی آشنا شده اید و به کشوری سفر کرده اید. وقتی به مقصد می رسید میزبان از دعوت خود منصرف شده باشد.
•    نداشتن آزادی از معایب دیگری است که برای این نوع سفر می توان در نظر گرفت. شما دیگر در یک هتل یا مسافرخانه نیستید که برای رفت و آمدتان آزاد باشید. پس باید مراقب رفتارتان باشید تا صاحب خانه را اذیت نکنید.
•    احتمال دزدی و تجاوز را هم باید در نظر بگیرید. اگر شناخت کافی از میزبان را نداشته باشید ممکن است به دردسر بیفتید. پس با چشمان باز انتخاب کنید.
 

کسب درامد از کوچ سرفینگ

یکی از نقاط مثبتی که کوچ سرفینگ دارد کسب درآمد از آن است. شما می توانید به عنوان میزبان در این شبکه اجتماعی ثبت نام کنید و با هزینه های کم از مهمانان تان پذیرایی نمایید. به خاطر داشته باشید که روند ثبت نام به عنوان میزبان کار چندان سختی نیست. قبل از هر چیز باید وارد این شبکه اجتماعی شوید و یک حساب کاربری برای خودتان بسازید.
بعد از اینکه اطلاعات پروفایل تان را به دقت کامل کردید باید روی گزینه Host a traveler کلیک کنید. حالا چندین گزینه برایتان به نمایش در می آید و به کمک آن می توانید وضعیت تان را برای پذیرش مهمان تعیین کنید. در این بخش فیلترهای مختلفی را مشاهده خواهید کرد. یکی از فیلترهای مفید تعیین زمان پذیرش مسافر، جنسیت و زبان افراد است.

 

اجاره اتاق برای کوچ سرفینگ
 

ثبت نام در کوچ سرفینگ

ثبت نام در این شبکه اجتماعی ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. قبل از هر چیز باید سری به سایت Couchsurfing بزنید و یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. 
حالا در مراحل بعدی می توانید علایق و  تجربه هایتان را شرح دهید و تجربه هایی که در زمینه سفر داشتید را با دیگران به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که هر چقدر پروفایل حرفه ای و بهتری داشته باشید فعالیت مفیدتری در این شبکه اجتماعی خواهید داشت. اگر دوست داشتید می توانید تصویرتان را هم به پروفایل اضافه کنید و کارتان را آغاز نمایید.
 

آیا سفر از طریق کوچ سرفینگ امنیت دارد؟

 یکی از سوالات مهمی که درباره کوچ سرفینگ به ذهن افراد خطور می کند امن بودن آن است. همانطور که در قسمت های قبلی مقاله نیز ذکر کردیم این روش از سفر کردن مزایا و معایب خاص خود را دارد. 
تنها زمانی می توانید از سفرتان لذت ببرید و با کوله باری از خاطرات خوب به خانه برگردید که همه جوانب کار را بسنجید. اگر نتوانید میزبان درستی را انتخاب کنید بدون شک مشکلات متعددی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. 
برای اینکه تا حدودی جلوی بروز این مشکلات را بگیرید و خودتان را برای یک سفر امن آماده کنید باید نکات مختلفی را آویزه گوشتان کنید. شاید مطالعه نکات زیر کار را برایتان ساده تر کند:
•    میزبان تان را به دقت انتخاب کنید.شما می توانید از تجربه دیگران راجع به میزبان بهره ببرید و افرادی را انتخاب کنید که توانسته اند رضایت مهمانان را جلب کنند.
•    قبل از انتخاب، امکانات میزبان را مورد بررسی قرار دهید.
•     موقعیت مکانی میزبان را در نظر بگیرید.
•    غذاها و شرایطی که برای اشپزی وجود دارد را نادیده نگیرید.
•    سعی کنید با دوستان و خانواده تان سفر کنید.

 

امنیت در کوچ سرفینگ
 

کوچ سرفینگ در ایران

یکی از مشکلات ایرانی ها که با آن دست و پنجه نرم می کنند فیلتر بودن سایت کوچ سرفینگ است. همین امر موجب شده است تمایل افراد به استفاده از این شبکه اجتماعی کاهش پیدا کند و تجربه های بی نظیری در این حوزه رقم نخورد. 
با اینحال هستند افرادی که توانسته اند میزبانی رایگان را تجربه کنند. از جمله این افراد می توان به جوان اصفهانی اشاره کرد که از همین طریق دوستان و اشنایان زیادی پیدا کرد و توانست میزبان صدها توریست خارجی باشد. 

 

کوچ سرفینگ در ایران
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر