راهنمای سفر به میلان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/01/31
بازدید: 2558
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا در مورد شهری که به آن پایتخت مد و فشن می‌گویند چیزی شنیده‌اید؟ آیا دوست دارید به این شهر سفر کنید و بدانید که چه چیزی باعث شده که این شهر را به نام شهر مد بخوانند؟ آیا می‌دانید به کدام شهر دنیا این لقب را داده‌اند؟ اگر جواب شما به این سوالات منفی است ادامه این متن را مطالعه کنید، ما قصد داریم شما را با خود به یکی از زیباترین شهرهای دنیا که از قضا آثار باستانی و تاریخی زیادی نیز در آن وجود دارد ببریم.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آشنایی با شهر میلان
  2. موقعیت جغرافیایی میلان
  3. بهترین زمان سفر به میلان 
  4. هزینه های سفر به میلان
    1. هزینه خوراک در میلان
    2. هزینه حمل و نقل عمومی در میلان
    3. هزینه اقامت در میلان
  5. بهترین هتل های میلان
    1. هتل شاتو مونفورت (Chateau Monfort)
    2. هتل بیوسیتی (Biocity Hotel)
  6. مراکز خرید در میلان
  7. مکان های دیدنی میلان ایتالیا
    1. کلیسای آجری گوتیک سانتا ماریا دل گراتزیه
    2. کلیسای جامع میلان
    3. قلعه اسفورزا
    4. گالری ویتوریو امانوئل دوم
    5. گالری پیناکوتکا دی بررا
    6. کلیسای سن موریزیو
    7. موزه‌ ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی
    8. تئاتر لا اسکالا
    9. موزه پولدی پزولی
    10. کلیسای سنت آمبروجو
    11. کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو
    12. گالری هنری مدرن
    13. گورستان مونومنتال
    14. موزه‌ی Bagatti Valsecchi
    15. کلیسای Sant'Eustorgio
  8. زمان برگزاری فستیوال های مهم در میلان
    1. جشنواره بین المللی مبلمان
    2. جشنواره غذا
    3. جشنواره ناویجیلو
    4. جشنواره ونیز
    5. جشن کریسمس
    6. جشنواره فیلم
    7. جشنواره رگانا دللا بفنا
    8. جشنواره اوه بی اوه بی
    9. جشنواره موسیقی
    10. جشنواره مد بانوان
  9. اطلاعات ضروری سفر به میلان
  10. اطالاعات مفید درباره میلان

 

میلان ایتالیا

 

آشنایی با شهر میلان

شهر میلان یکی از شهرهای کشور ایتالیا است و به پایتخت مد در جهان معروف است. این شهر از نظر جمعیت دومین شهر ایتالیا است و بسیاری از کسانی که طرفدارن مد و فشن هستند برنامه‌ای برای رفتن به این شهر در نظر خواهند گرفت. البته جدای از مد و فشن شما می‌توانید آثار و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی زیادی را نیز در این شهر ملاحظه کنید و به همین دلیل است که افراد زیادی سالانه در سفر به کشور ایتالیا سعی می‌کنند حتما به بازدید از میلان نیز بروند. برخی آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد از دوران وسطی به جای مانده و این در نوع خود می‌تواند برای برخی افراد بسیار جالب و جذاب به نظر آید.
شهر میلان در شمال غربی دره ای به نام دره پال، در فاصله بین رودخانه پو و کوه‌های آلپ قرار گرفته است. مرتفع‌ترین نقطه این کشور حدود 122 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. 
طبق آماری که در سال 2018 در این شهر انجام گرفت، حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر در این شهر در حال زندگی هستند. این شهر یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است و از نظر اهمیت نیز بعد از رم پایتخت کشور ایتالیا قرار دارد. میلان از نظر اقتصادی و سیاسی یکی از شهرهای مهم کشور ایتالیا است و بورس ایتالیا نیز در همین شهر قرار دارد. اگر به شهر میلان سفر کردید و قصد خرید داشتید حواستان باشد که در روز دوشنبه بیشتر کسب و کارها و فروشگاه‌ها در این شهر تعطیل است و در بقیه روزها نیز معمولا مغازه‌ها در ساعات اداری باز هستند.
همانطوری که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم، به شهر میلان پایتخت مد و فشن دنیا نام داده‌اند. معروف‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه مد از جمله ورساچه، گابانا، میومیو، آرمانی، پرادا، شرکت لوکساتیکا و ری بن نیز در این شهر قرار دارند. البته این شهر در کنار شهرهای بزرگی مانند پاریس، توکیو، لندن و نیویورک به عنوان پایتخت مد در جهان مطرح است. از دیگر نکاتی که خوب است در مورد این شهر بدانید آن است که اولین آسمان خراش ایتالیا در شهر میلان ساخته شد و این شهر توانست از طاعونی که در قرن چهاردهم همه گیر شد، نجات یابد. در طول جنگ جهانی دوم نیز این شهر بمباران‌های زیادی را پشت سر گذاشت.

 

معرفی میلان

 

موقعیت جغرافیایی میلان

همانطور که چندی پیش اشاره کردیم، شهر میلان به عنوان دومین شهر پرجمعیت ایالیا به حساب می‌آید. همچنین موقعیت جغرافیایی این شهر می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند؛ میلان در شمال غربی دره پال، میان رودخانه پو و کوه‌های آلپ قرار داد. بلندترین نقطه‌ای که می‌توانید در این شهر پیدا کنید، 122 متر از سطح دریا است. بر طبق آمارهایی که در سال 2021 انجام شده، جمعیت این شهر بالغ بر  3.144.000 می‌باشد.

بهترین زمان سفر به میلان 

قبل از آنکه در مورد بهترین زمان سفر به این شهر صحبت کنیم، ابتدا باید بدانیم که اقلیم حاکم بر این شهر چگونه است. آب و هوای میلان نیمه گرمسیری مرطوب و اقیانوسی معتدل است و شما در اغلب شهرهای شمالی ایتالیا می‌توانید این نوع اقلیم را مشاهده کنید. در این نوع اقلیم تابستان‌ها، گرم و مرطوب و زمستان‌ها نیز سرد و همراه با مه هستند. ضمنا تعداد روزهای بارانی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای اروپایی کمتر است.
حال که با آب و هوای این شهر آشنا شدیم، می‌توانیم در مورد بهترین زمان سفر به این کشور صحبت کنیم. بهترین زمان برای سفر به شهر میلان از اوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. این ماه‌ها زمان‌هایی هستند که آب و هوای میلان در شرایط خوبی قرار دارد و ضمنا گردشگران زیادی هنوز به این شهر وارد نشده و شهر را شلوغ نکرده‌اند. در این زمان‌ها شما می‌توانید با قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به فصل تابستان در میلان اقامت کرده و ضمنا از آب و هوای دلپذیر این شهر نیز نهایت لذت را تجربه کنید. پس توصیه می‌کنیم اواسط فروردین تا اواسط خرداد و آبان تا آذر را برای بازدید از این شهر انتخاب کنید. البته افرادی که می‌توانند سرمای زمستانه این شهر را تحمل کنند، کریسمس نیز زمان خوبی برای سفر به میلان است؛ زیرا برنامه‌هایی که برای سال نو میلادی ترتیب داده می‌شود زیبایی خاص خود را دارند.

 

آسمان میلان

 

هزینه های سفر به میلان

اقامت در هر کشور و شهری با هزینه‌هایی همراه است. به شما توصیه می‌کنیم قبل از آنکه به مسافرت بروید در مورد هزینه‌های اقامت در شهر مقصد اطلاعات کافی کسب کرده و از هزینه‌ای که این مسافرت برای شما دارد، یک برآورد کلی داشته باشید. در این صورت می‌توانید با برنامه ریزی مالی بهتری مسافرت خود را مدیریت کرده و از این نظر دچار مشکل نشوید.

هزینه خوراک در میلان

یکی از عمده‌ترین هزینه ها در سفر به دیگر شهرها و یا کشورها هزینه‌ای است که باید برای خورد و خوراک بپردازید. خوب است بدانید که سر آشپزان ایتالیایی در کل دنیا شهرت زیادی دارند و یکی از چیزهایی که ایتالیا به آن معروف است آشپزی می‌باشد. پاستا، روغن زیتون، جلاتو، انواع نان و بستنی ایتالیایی از جمله خوشمزه‌ترین و مشهورترین خوراکی‌هایی هستند که شما تنها می‌توانید در کشور ایتالیا و شهر میلان آن را میل کنید. به طور معمول کمترین هزینه‌ای که باید خوردن غذا در این شهر بپردازید حول و حوش 15 یورو است. البته اگر بخواهید می‌توانید با کمتر از این هزینه نیز غذا میل کنید، اما باید بگردید و رستورانی که غذایی با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهد را پیدا کنید. 
معمولا خوردن ناهار در یک رستوران 15 یورو و وعده شام هزینه‌ای بین 25 تا 40 یورو به شما تحمیل می‌کند. چنانچه در کنار غذا نوشیدنی نیز سفارش دهید باید هزینه‌ای حدد 75 یورو بپردازید. برخی فست فودها مانند پیتزا و اسنک را می‌توانید با 4 تا 7 یورو خریداری کرده و میل کنید. البته اگر بخواهید فست فودهای مک دونالد را بخرید باید هزینه‌ای بالاتر و در حدود 9 یورو پرداخت نمایید. البته می‌توانید با خرید اقلام اساسی که برای آشپزی نیاز است، خودتان در محل اقامت در صورتی که شرایط آشپزی برایتان فراهم باشد اقدام به طبخ غذا کنید. این مساله یک هزینه 60 یورویی در هفته برای شما به دنبال دارد که در مقایسه با رفتن به رستوران بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. با این روش می‌توانید در هزینه‌هایتان به شدت صرفه جویی کنید.

 

هزینه خوراک و حمل و نقل عمومی در میلان ایتالیا

 

هزینه حمل و نقل عمومی در میلان

برای رفتن به جاهای مختلف شهر می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، متر و یا تراموا استفاده کرده و در هزینه‌هایی که حمل و نقل برایتان به دنبال دارد صرفه جویی کنید. 
معمولا خرید بلیط تک نفره 1.5 یورو و بلیط روزانه حدود 4.5 یورو برای شما هزینه در پی دارد. بهتر است برای چرخیدن و گردش در شهر از تاکسی استفاده نکنید؛ زیرا رانندگان تاکسی برای هر مسیر 20 یورو از شما دریافت می‌کنند. استفاده از اوبر در مقایسه با تاکسی بهتر است؛ زیرا هزینه مناسب‌تری دارد.

هزینه اقامت در میلان

یکی از بهترین راه‌هایی صرفه جویی در سفر به میلان اقامت در هاستل است. هاستل‌ها اقامتگاه‌هایی هستند که در آن تخت‌های موجود در یک اتاق به مسافران اجاره داده شده و امکاناتی مانند وای فای رایگان و ملحفه در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. البته در برخی از هاستل‌ها، وعده صبحانه نیز رایگان است. اگر به شهر میلان سفر کردید، می‌توانید به هاستل HI که خارج از شهر میلان قرار دارد مراجعه کنید. این هاستل یکی از بهترین هاستل‌های میلان است و خدمات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. 
معمولا اجاره یک اتاق 4 تا 6 تخته در این نوع اقامتگاه، هزینه‌ای حدود 30 تا 35 یورو برای شما به دنبال دارد. البته اگر بخواهید می‌توانید در اتاق‌های خصوصی نیز اقامت کنید و هزینه اقامت شما برای هر شب 70 تا 80 یورو خواهد بود. هاستل‌ها تنها اقامتگاه‌های موجود در این شهر نیستند و شما می‌توانید به یکی از هتل‌های موجود در شهر میلان مراجعه کرده و یک اتاق در آن کرایه کنید. اگر به سراغ هتل‌های دو ستاره بروید هزینه اتاق برای هر شب 44 یورو است. چنانچه در زمان‌هایی که تعداد مسافرین شهر میلان زیاد است به این شهر سفر کنید شاید مجبور شوید دو برابر این مبلغ را پرداخت کنید.

 

اقامت در شهر میلان

 

بهترین هتل های میلان

در هر شهری هتل‌هایی برای اقامت واقع شده است، همچنین هرکدام بر اساس امتیاز، امکاناتی را به مسافرین ارائه می‌دهد که در ادامه قصد داریم تا بهترین هتل‌های این شهر را معرفی کنیم:

هتل شاتو مونفورت (Chateau Monfort)

هتل 5 ستاره شاتو مونفورت یکی از بهترین اقامتگاه‌هایی است که می‌توانید در این شهر پیدا کنید. این هتل در گذشته به منظور کاخ بتا شده که امروزه تبدیل به یکی از هتل‌های محبوب میلان تبدیل شده است و همچنین می‌توان از این هتل به عنوان یکی از جاهای دیدنی میلان هم نام برد. از دیگر ویژگی‌های این شهر می‌توان به فاصله 10 دقیقه‌ای این هتل از میدان سن بابیلا دانست.

آدرس: Corso Concordia،  ۱   Piazza Tricolore

هتل بیوسیتی (Biocity Hotel)

اگر به فکر یک هتل خوب با قیمت پایین در شهر میلان هستید، هتل 3 ستاره بیوسیتی بهترین گزینه برای مسافرانی است که قصد دارند تا در هزینه‌های سفرشان صرفه جویی کنند. همچینین بسیاری از توریستان بر این باورند که این هتل بهترین اقامتگاه می‌باشد و در کنار اقامت، امکانات مطلوبی را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد.

آدرس: Via Edolo، ۱۸، ۲۰۱۲۵ Milano، Italy

مراکز خرید در میلان

دانستن و اطلاع داشتن از مراکز خرید می‌تواند این گواه را به توریستان بدهد تا اطمینان خاطر بیشتری خریدشان را انجام دهند. این مراکز خرید عبارت‌اند از:

  • گالری ویتوریو امانوئل دوم

آدرس:

Piazza del Duomo، ۲۰۱۲۳ Milan

  • مرکز خرید لاریناسنت

آدرس:

Via Santa Radegonda، ۳ Piazza Duomo ،۲۰۱۲۱ Milan

  • مرکز خرید بونولا 

آدرس:

 Via Quarenghi ،۲۳ ۲۰۱۵۱ Milano

مکان های دیدنی میلان ایتالیا

یکی از کم لطفی‌هایی که در مورد شهر میلان واقع می‌شود آن است که برخی افراد تصور می‌کنند که این شهر هیچ جای دیدنی نداشته و تنها برای شرکت در فستیوال‌های مختلف و یا نمایشگاه‌ها می‌توان به آن سفر کرد. این نگرش کاملا اشتباه است و بیش از آنچه که تصور کنید در این شهر جاذبه‌های دیدنی و آثار باستانی وجود دارد. ما در ادامه قصد داریم تمام جاهای دیدنی این شهر را به شما معرفی کنیم تا دفعه بعد که به میلان سفر کردید بدانید قدم در چه جایی خواهید گذاشت و بتوانید از لحظه لحظه دقایقی که در اختیار دارید به نحو احسن استفاده کنید.

کلیسای آجری گوتیک سانتا ماریا دل گراتزیه

کلیسای آجری گوتیک سانتا ماریا دل گراتزیه یکی از کلیساهایی شهر میلان است و بنا به چند دلیل توصیه می‌کنیم از این کلیسا دیدن کنید. یکی از دلایل ما دیدن گنبد شش وجهی این کلیساست که یکی از نمونه‌های منحصر به فرد معماری در سبک رنسانس به شمار می‌رود. دلیل دیگری که توصیه می‌کنیم حتما در برنامه سفر خود یک تایم خالی برای رفتن به این کلیسا در نظر بگیرید نقاشی شام آخر از نقاش بزرگ و معورف لئوناردو داوینچی است که بر روی یکی از دیوارهای این کلیسا کشیده شده است. 
اگر می‌خواهید برای بازدید از این نقاشی به این کلیسا مراجعه کنید باید به این مساله دقت داشته باشید که تنها در زمان‌های خاصی از سال گردشگران اجازه دارند به این کلیسا رفته و از آن دیدن کنند. اصطلاحا برای بازدید از این نقاشی شما باید بلیط‌های زمان دار خریداری کنید. 

 

کلیسا جامعه و گوتیک سانتا ماریا

 

کلیسای جامع میلان

یکی دیگر از بناهایی که در این شهر ساخته شده و زیبایی چشمگیری در نمای خارجی آن دیده می‌شود کلیسای جامع میلان است. به گفته شاهدان این کلیسا یکی از زیباترین و با شکوه‌ترین کلیساهایی است که در سطح جهان وجود دارد. سبکی که در ساخت این عبادتگاه از آن پیروی شده سبک گوتیک است و ظرفیت پذیرش 40 هزار نفر را دارد. 2245 تندیس ساخته شده از مرمر در این کلیسا وجود دارد که باعث افزایش زیبایی این محل شده است. برخی اعتقاد دارند که نمای داخلی این مکان به زیبایی و شکوهمندی نمای خارجی نیست، اما نمای داخلی هم زیبایی‌های خاص خود را دارد. در قسمت داخلی 52 ستون بسیار بزرگ و عظیم ساخته و به همراه پنجره‌های رنگی که از قرن 15 و 16 باقی مانده است از مهم‌ترین المان‌هایی است که در نمای داخلی به چشم می‌خورد. حتی رفتن بر روی بام این کلیسا نیز تجربه منحصر به فردی است که به امتحان آن می‌ارزد. با رفتن بر روی پشت بام این کلیسا می‌توانید تا دوردست‌ها و حتی تا کوه آلپ را مشاهده کنید. 

قلعه اسفورزا

از دیگر بناها و ساختمان‌های دیدنی که تنها در شهر میلان می‌توان به تماشای آن رفت قلعه اسفورزا است. این قلعه متعلق به خانواده ویسکونتی و اسفورزا بوده که از سال‌های 1277 تا 1447 و از 1450 تا 1535 بر میلان حکومت می‌کردند. به محیط داخلی این قلعه که قدم میگذارید می‌توانید چندین موزه را مشاهده کنید. آثار مجسمه سازی زیادی در این موزه‌ها مشاهده می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آخرین اثر هنری میکل آنژ، مجمسه ساز مشهور اشاره کرد. در سایر موزه‌های این قلعه می‌توان آثاری هنری دکوراتیو از زمان‌های قبل از تاریخ و یا تمدن‌های مصری را نیز مشاهده کرد. یکی از این موزه‌ها به نمایش تاریخ موسیقی می‌پردازد و موزه دیگری نیز وجود دارد که شما می‌توانید ادوات جنگی قدیمی را نظاره کنید. یک گالری نیز به ارائه آثار هنرمندان نقاشی می‌پردازد.

 

گالری ویتوریو امانوئل و قلعه اسفورزا

 

گالری ویتوریو امانوئل دوم

گالری ویتوریو امانوئل دوم در سال‌های 1865 تا 1877 ساخته شده و در میدان پیازا دل دومو قرار گرفته است. این گالری در زمان خود یکی از گذرگاه‌های خرید در کشور اروپا محسوب می‌شود و جالب است بدانید که یک گنبد زیبا و بزرگ در فاصله 48 متری از سطح زمین بر فراز این گالری ساخته شده است. این مجموعه آغاز کننده دوران معماری مدرن در ایتالیا بود که البته هنوز هم به عنوان یک سمبل و نشانه از معماری صنعتی موجود در قرن 19 به شمار می‌رود و توانسته پابرجا باقی بماند. در این گالری می‌توانید مغازه‌ها و کافه‌هایی شیک و لوکس مشاهده کنید.

گالری پیناکوتکا دی بررا

گالری پیناکوتکا دی بررا در سال های 1651 و 1773 ساخته شده و یک کاخ رنسانسی به شمار می‌رود. در این کاخ کتابخانه، گالری‌های نقاشی و یک آکادمی هنرهای زیبا نیز وجود دارد. در گالری پیناکوتکا دی بررا یک موزه وجود دارد که آثار آن متعلق به کلیساهایی هستند که یا بسته شده و یا با تخریب مواجه شده‌اند. این گالری به دلیل آثاری که در آن وجود دارد یکی از موزه‌های غنی کشور ایتالیا به شمار می‌رود. آثار هنری هنرمندانی بزرگ مانند داوینچی، برامانت، فرانچکا و غیره در این موزه جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار داده شده است. البته از هنرمندانی مانند پیکاسو و براک نیز در این موزه آثاری وجود دارد. اگر به این کلیسا رفتید، سعی کنید به باغ گیاه شناسی این مجموعه نیز سری بزنید. در این باغ درختان مختلف، باغچه‌هایی پر از گل، آب نماهایی دیدنی و حتی یک گلخانه مربوط به قرن 19 نیز قرار دارد.

 

کلیسا موریزیو و گالری پیناکوتکا دی بررا

 

کلیسای سن موریزیو

کلیسای سن موریزیو یکی دیگر از زیباترین بناهای موجود در شهر میلان است که در دهه 1500 ساخت آن را آغاز کردند و تمامی فضاهای داخلی این بنا با نقاشی‌های زیبایی پوشانده شده است. این نقاشی‌ها به دست زبردست‌ترین و تواناترین نقاشان قرن 16 کشیده شده و زیبای منحصر به فردی به این فضا بخشیده‌اند. برخی از این نقاشی‌ها به حدی زیبا هستند که گویی تصور می‌کنید نقاش آن، همین دیروز اثر هنری‌اش را تکمیل کرده است. این کلیسا بر روی بقایای به جای مانده از یک سیرک و دیوار رومی ساخته شده است و اکنون نیز یک موزه باستانی شناسی در آن وجود دارد. در این موزه می‌توان آثاری هنری مختلفی که از گذشته باقی مانده است را مشاهده کرد.

موزه‌ ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی

موزه ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی در یک عبادتگاه قدیمی قرار دارد و اولین ابداعات و اختراعات بشر در آن به نمایش گذاشته شده است. یکی از جالب‌ترین و شگفت انگیزترین قسمت‌های این موزه، گالری لئوناردو داوینچی است. در این گالری برخی اختراعات او، نقاشی‌هایی که در طول دوران زندگی‌اش کشیده و یا حتی ترسیم‌هایی ابتدایی او در رابطه با ماشین‌های مختلف برای بازدید مردم گردآوری شده است. یک نمایشگاه فیزیک نیز در موزه‌ ملی علوم و فناوری لئوناردو داوینچی وجود دارد و وسایل و ابزاری که دانشمندانی مانند گالیله، نیوتون و غیره استفاده می‌کردند در معرض دید عموم قرار داده شده‌اند. در این مجموعه می‌توانید بیشتر از 15 هزار ابزاری که با علم و فناوری‌های مورد استفاده در گذشته ارتباط داشته است را مشاهده کنید.

 

تئاتر لا اسکالا و موره ملی لئوناردو داوینچی

 

تئاتر لا اسکالا

از دیگر بناهای دیدنی شهر میلان که نباید فرصت تماشای آن را از دست بدهید تئاتر لا اسکالا است. این مجموعه نیز یکی از با شکوه‌ترین و زیباترین بناهایی است که اپرا در آن برگزار می‌شود. این سالن ظرفیت پذیرش 2800 نفر را داشته و بسیاری از خوانندگان مطرح دنیا تجربه خوانندگی در این سالن را جزء یکی از افتخارات خود می‌دانند. معمولا اجرای اپرا از اول ماه دسامبر شروع شده و تا ماه مه ادامه پیدا می‌کنند و به همین دلیل ممکن است پیدا کردن بلیط برای تماشای اپرا اندکی با سختی مواجه باشد. در همین مجموعه یک موزه نیز وجود دارد که بعد از تماشای اپرا می‌توانید به بازدید از آن بروید. برخی هنرمندان یادگاری‌های شخصی خود را در این موزه قرار داده‌اند و دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.

موزه پولدی پزولی

خانه یکی از اشراف زاده‌های شهر میلان به موزه‌ی پولدی پزولی تبدیل شده است. در این موزه نیز می‌توان هنرنمایی‌های زیادی که در سال‌های گذشته به دست هنرمندان کشور ایتالیا خلق شده‌اند را مشاهده کرد. از جمله این توانمندان و چیره دستان در حوزه هنر می‌توان به فرانچسکا، گواردی و بوتیچیلی و غیره اشاره کرد. البته غیر از نقاشی، زیورالات، اشیاء ساخته شده از نقره، چینی، برنز و سفال و برخی ادوات جنگی نیز دیده می‌شود. در موزه‌ی پولدی پزولی قسمتی به نام منسوجات نیز وجود دارد که می‌توان برخی فرش‌های نفیس ایرانی و فلمیش را نیز مشاهده کرد. 

 

کلیسا سنت آمبروجو و موزه پولدی پزولی

 

کلیسای سنت آمبروجو

کلیسای سن آمبروجو نیز از دیگر بناهای موجود در شهر میلان بوده و در سال 386 میلادی به دست سنت آمبروس احداث شده است. از این کلیسا نیز می‌توان به عنوان یک شاهکار و اثر بسیار دیدنی معماری رمانسک یاد کرد. جاذبه‌های دیدنی زیادی در این کلیسا وجود دارد و برخی حکاکی‌ها و نقاشی‌هایی که در این کلیسا وجود دارد از برترین آثار هنرمندان به شمار می‌رود.

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو

کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساتیرو از دیگر بناهایی است که بازدید از آن برای افرادی که به سبک معماری کلیساها علاقه زیادی دارند می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. البته ظاهر این کلیسا ممکن است نتواند شما را آن طور که باید و شاید جذب کند، اما نمای داخلی آن زیباست و ارزش یک بار بازدید را دارد. در این کلیسا نیز از آثار هنرمندانی برجسته برای تزئین محیط داخلی استفاده شده و به همین دلیل این کلیسا زیبایی منحصر به فرد و خاصی پیدا کرده است.

 

گالری هنر مدرن و کلیسای سانتا ماریا پرسو

 

گالری هنری مدرن

از دیگر بناهای موجود در شهر میلان گالری هنری مدرن است که در زمان حیات ناپلئون بناپارت، محل زندگی‌اش بوده است. در فضای داخلی این گالری می‌توان آثار گچ بری زیبایی را مشاهده کرد. در این مجموعه سعی شده تا به نمایش هنر ایتالیا در قرن 19 پرداخته شود، اما آثار هنرمندان قدیمی مانند ماتیش، رنوار و پیکاسو را نیز می‌توان در این گالری مشاهده کرد. در طبقه هم کف این گالری یک باغ که به سبک انگلیسی ساخته شده و همچنین یک باغ گیاه شناسی وجود دارد.

گورستان مونومنتال

گورستان مونومنتال گالری است که می‌توان در آن تندیس‌هایی زیبا از هنر نو را مشاهده کرد. شما در این گورستان می‌توانید تندیس هایی که توسط هنرمندان برجسته ایتالیایی ساخته شده است را نظاره کنید. یادبودهایی که در این گورستان مشاهده می‌شود متعلق به برخی از خانواده‌های متمول و ثروتمند ایتالیایی است که در دهه 1800 تا اواسط قرن 20 در این کشور زندگی می‌کرده‌اند. 

موزه‌ی Bagatti Valsecchi

دو برادر در قرن 19 میلادی شروع به جمع آوری آثار هنری دکوری کردند تا داخل کاخی که در آن سکونت داشتند را به زیبایی هر چه تمام‌تر تزئین کنند. هم اکنون این کاخ به موزه‌ی Bagatti Valsecchi تبدیل شده است و آثار بسیار زیبا و دیدنی را می‌توان در آن پیدا کرد. فرش، کتب قدیمی، اسباب بازی‌های قدیمی، نقاشی، ظرف‌های شیشه‌ای و غیره از جمله اشیائی هستند که شما می‌توانید در این موزه مشاهده کنید. 

 

موزه‌ی Bagatti Valsecchi و Sant'Eustorgio

 

کلیسای Sant'Eustorgio

 کلیسای Sant'Eustorgio به سبک رمانسک ساخته شده و مناره‌هایی که در آن مشاهده می‌شود بعدها به این کلیسا اضافه شد. بخش‌هایی که در این کلیسا وجود دارد هر کدام از نظر معماری سبک و سیاق خاص خود را داشته و این مساله به طولانی شدن ساختی این کلیسا مربوط است. مثلا در این کلیسا بخشی به نام شاپل پورتیناری وجود دارد که یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌های به جای مانده از سبک معماری رنسانس است. به محیط داخلی این کلیسا که قدم بگذارید می‌توانید نقاشی‌های زیبایی را از هنرمندان برجسته ایتالیایی مشاهده کنید.

زمان برگزاری فستیوال های مهم در میلان

در کشور ایتالیا در زمان‌های مختلف فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود و بازدید از این جشنواره‌ها و مراسم‌ها خالی از لطف نخواهد بود. اگر دوست دارید از یکی از این فستیوال‌ها دیدن کنید ادامه متن را مطالعه کنید تا با برخی از معروف‌ترین آنها آشنا شوید.

جشنواره بین المللی مبلمان

یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌هایی که در میلان برگزار می‌شود، جشنواره مبلمان است. کسانی که در حیطه دکوراسیون داخلی کار می‌کنند و همواره دوست دارند کارهایی بروز و زیبا عرضه کنند از طرفداران و شرکت کنندگان این فستیوال هستند. این افراد با شرکت در این نمایشگاه‌ها سعی می‌کنند تا با جدیدترین مدل‌های مبلمان آشنا شده و با استفاده از آنها در کار خود، دکوراسیونی بسیار زیبا طراحی کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهند. برای رفتن به این نمایشگاه سعی کنید از 28 فرورودین تا 2 شهریور یک زمان مناسب برای رفتن به میلان خالی کنید تا بتوانید در این فستیوال حضور یابید.

 

جشنواره غذا و بین المللی مبلمان

 

جشنواره غذا

یکی دیگر از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین جشنواره‌هایی که در میلان برگزار می‌شود، جشنواره غذاست. همان طوری که می‌دانید کشور ایتالیا به آشپزی حرفه‌ای و درست کردن غذاهای خوشمزه معروف است و این جشنواره فرصت بی‌نظیری است که به شما امکان می‌دهند طعم غذاهای این کشور را بچشید. این فستیوال معمولا در فصل تابستان برگزار شده و افرادی که لذت بخش‌ترین تفریح در زندگی شان غذا خوردن است می‌توانند در این زمان به میلان سفر کرده و خاطره‌ای خوش طعم برای خود بسازند. اگر یکی از بزرگ‌ترین طرفداران خوراک‌های ایتالیایی هستید رفتن به این فستیوال برایتان بسیار جالب خواهد بود.

جشنواره ناویجیلو

یکی از شادترین و زیباترین جشنواره‌هایی که هر ساله آخر فصل بهار و در شروع فصل تابستان برگزار می‌شود، جشنواره هنری ناویجیلو است. در این فستیوال برنامه‌های متفاوتی مانند تئاترهای خیابانی، رقص، موسیقی‌های محلی و غیره اجرا می‌شود و افراد می‌توانند با حضور در این مراسم ساعات و لحظاتی منحصر به فرد و سراسر شادی و نشاط را تجربه کنند. این مراسم نه تنها در کشور ایتالیا بلکه در دیگر کشورهای خارجی نیز طرفداران زیادی دارد و سالانه بسیاری از گردشگران و توریست‌ها به شهر میلان سفر می‌کنند تا در این مراسم حضور داشته باشند.

 

جشنواره ونیز و ناویجیلو

 

جشنواره ونیز

یکی دیگر از فستیوال‌ها و جشنواره‌های کشور ایتالیا و شهر میلان، جشنواره ونیز است. در این جشنواره نیز برنامه‌های بسیار متنوع و شادی برگزار می‌شود و بینندگان این مراسم از حضور در این فستیوال شادی زیادی را تجربه خواهند کرد. یکی از برنامه‌های خاص این جشنواره درست کردن عروسک‌های بزرگ با کاغذ است. این عروسک‌ها در شهر گردانده می‌شود و تماشای آنها برای تمامی افراد می‌تواند لذت بخش و سرگرم کننده باشد.

جشن کریسمس

مانند تمام کشورهایی که در سال نو برنامه‌های زیادی ترتیب داده می‌شود در شهر میلان و در ایام کریسمس نیز برنامه‌های شاد و متنوعی برگزار می‌شود. این جشن از اواخر دی تا اوایل بهمن اجرا شده و مردم از سراسر دنیا به شهر میلان سفر می‌کنند تا در مراسمی که برای آمدن سال نو میلادی برگزار می‌شود شرکت کنند. شادی و پایکوبی تنها بخشی از کارهایی است که به مناسب آمدن سال جدید در شهر میلان انجام می‌شود.

جشنواره فیلم

معمولا اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر جشنواره فیلم میلان برگزار می‌شود و در آن کارگردانی که در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه فعالیت می‌کنند فیلم‌های ساخته شده خود را در این جشنواره به نمایش می‌گذارند. بین فیلم‌های حاضر شده در این جشنواره داوری صورت گرفته و بهترین‌ها انتخاب و مشخص می‌شوند.

 

جشنواره فیلم و رگانا دللا بفنا

 

جشنواره رگانا دللا بفنا

جشنواره رگانا دللا بفنا هر سال در ششمین روز از ماه ژانویه برگزار شده و جوانان ایتالیایی یکی از طرفداران پر و پاقرص آن هستند. شرکت کنندگان این فستیوال لباس‌های جادوگری به تن کرده و سوار بر جارو، حرکت‌های عجیبی از خود نشان می‌دهند. 

جشنواره اوه بی اوه بی

جشنوراه اوه بی اوه بی که به زبان ایتالیایی به معنای اوه چه زیباست اوه چه زیباست، هر سال در روز هفتم ماه دسامبر برگراز می‌شود. در سال‌های گذشته این مراسم را در کلیسای سنت آمبروجو برگزار می‌کردند، اما امروزه مکان آن تغییر کرده و در قلعه اسفورتسکو برگزار می‌گردد. این جشنواره چیزی شبیه به بازارچه‌هایی است که معمولا در کشور ما برگزار می‌شود. در این فستیوال شما می‌توانید آثاری که هنرمندان با دست‌های خود خلق کرده‌اند را مشاهده کنید و یا شیرینی‌هایی که شیرینی فروشان طبخ کرده‌اند را میل کنید و یا به خرید گل بپردازید. یکی دیگر از چیزهای نو و جدیدی که می‌توانید آن را در اوه بی اوه بی تجربه کنید خوردن فیرونات است. فیرونات‌ها شاه بلوط‌های دودی هستند که در شهر میلان به فروش می‌رسند و طعم خوبی دارند.

 

جشنواره اوه بی اوه بی در میلان

 

جشنواره موسیقی

یکی دیگر از شادترین و جالب توجه‌ترین جشنواره‌هایی که در شهر میلان برگزار می‌شود جشنواره موسیقی است. در این جشنواره، هنرمندانی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند دور هم جمع شده و به پای کوبی مشغول می‌شوند. این فستیوال از دیگر فستیوال‌ها و جشنواره‌های محبوب در سراسر دنیاست و سالانه افرادی زیادی از کل دنیا سعی می‌کنند خود را به مکان برگزاری آن برسانند.

جشنواره مد بانوان

جشنواره مد بانوان نیز از دیگر جشنواره‌هایی است که در شهر میلان برگزار شده و نه تنها بانوان ایتالیایی بلکه بانوانی از کل دنیا در این جشنواره شرکت می‌کنند. جشنواره مد بانوان در ماه سپتامبر برگزار شده و طراحان برجسته و معروف دنیا به ارائه مدل‌هایی که طراحی کرده‌اند می‌پردازند. کسانی که به حوزه مد و فشن علاقه زیادی دارند یکی از طرفداران این جشنواره هستند.

 

جشنواره مد بانوان میلان

 

اطلاعات ضروری سفر به میلان

به هر شهری که قدم می‌گذارید باید در مورد اطلاعات ضروری آن شهر نکاتی را بدانید. این مورد در شهر میلان نیز صدق می‌کند و خوب است قبل از سفر به این شهر در مورد کد کشور، اختلاف ساعت، زبان رسمی، واحد پول و شماره‌های اضطراری آن اطلاعاتی داشته باشید.
همان طوری که می‌دانید، کشور ما در فاصله نسبتا دوری از ایتالیا قرار گرفته و به همین دلیل بین ایران و ایتالیا اختلاف ساعت وجود دارد. کشور ایتالیا از کشور ما دو ساعت و نیم عقب‌تر است و شما زمانی که پای خود را در خاک ایتالیا می‌گذارید باید ساعت خود را دو ساعت و نیم به عقب بکشید.
از جمله مهم‌ترین شماره‌های اضطراری که باید آن‌ها را در کشور ایتالیا به خاطر داشته باشید شماره‌های زیر هستند:

  • برای تماس با پلیس شماره 113 را به یاد داشته باشید.
  • برای تماس با آتش نشانی نیز شماره 115 را حفظ کنید.
  • برای پرسیدن شماره‌های اضطراری عمومی نیز با 112 تماس گرفته و سعی کنید آن را فراموش نکنید.

کد کشور ایتالیا 39+ است و زبان رسمی مردمی که در این کشور زندگی می‌کنند ایتالیایی است. واحد پول در کشور ایتالیا نیز دلار نیست، بلکه یورو است. ضمنا به هنگام رانندگی نیز دقت کنید که شما باید از سمت راست برانید. 

زبان ایتالیایی
واحد پول یورو
کد کشور +39
برق شهری 220 ولت
تماس‌های ضروری پلیس: 113 - اورژانس: 118 - آتش نشانی: 115
فرودگاه‌های شهر میلان فرودگاه لینیت - میلانو مالینسا
ساعت میلان نسبت به تهران  +1 UTC/GMT (حدود 2:30 ساعت از تهران عقبتر است)

 

اطالاعات مفید درباره میلان

  • آب‌های بیرون شهری میلان تصفیه شده‌اند و توریستان می‌توانند در بیرون هم آب بیاشامند.
  • وسیله‌های نقلیه این شهر بسیار کارآمد هستند.
  • منطقه بررا، بهترین منطقه برای خرید ارزان با بهترین کیفیت می‌باشد.
  • رستوران‌های بومی، قیمت مطلوب‌تری نسبت به رستوران‌های داخلی شهر دارند.
  • توجه داشته باشید تا از تاکسی‌هایی استفاده کنید که دارای تاکسی متر هستند.
  • در مکان‌های عمومی، لباس‌های کوتاه نپوشید.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر