مقایسه نقشه کیش و قشم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 9844
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کیش و قشم دو جزیره بسیار جذاب در جنوب ایران بوده که همه روزه گردشگران بسیار زیادی جهت بازدید و تفریح به آنجا مراجعه می‌کنند. اگر قصد دارید سفری به این دو جزایر داشته باشید پیشنهاد می‌شود تا به همراه خود نقشه‌ای از آن‌ها داشته باشید. شما با داشتن یک نقشه کامل از دو جزیره کیش و قشم می‌توانید اطلاعات کاملی از موقعیت جغرافیایی، چگونگی قرار گیری دو جزیره و دیگر موضوعات آن داشته باشید.

ایران مملو از شهرهای زیبا و خاص است. کشور ما دارای شرایط منحصر به فردی است و به همین دلیل شاهد جاذبه های طبیعی، تاریخی، تفریحی و فرهنگی در اقصی نقاط کشور هستیم. شما می توانید به هر شهری که علاقه مند بودید در ایران سفر کرده و در آن حداقل یک جاذبه تاریخی و یا طبیعی را به راحتی می توانید پیدا کنید. این موضوع باعث شده تا کشور ما از نظر گردشگری در نقطه قابل قبولی قرار داشته باشد، البته به نسبت دیگر کشورهای منطقه با توجه به شرایط سیاسی، کشور ما کمتر توانسته از طریق جذب گردشگر کسب درآمد کند، اما با این حال هنوز هم برخی از نقاط ایران توانسته اند اقتصاد خود را با جذب گردشگر به گردش درآورند. یکی از مهم ترین مناطق ایران از نظر جذب توریسم، جزیره زیبای کیش است.این جزیره هر ساله میزبان بیش از یک میلیون گردشگر ایرانی و خارجی است که با تور کیش به این جزیره زیبا سفر کرده و از آن بازدید می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با جزیره کیش آشنا کرده و در رابطه با نقشه این جزیره صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به نقشه جزیره کیش بیاندازیم. 

نقشه جزیره کیش

جغرافیای جزیره کیش

کیش یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین جزایر موجود در جنوب ایران است که در میان آب‌های آبی خلیج فارس قرار گرفته و این جزیره از توابع شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان بوده که همواره به دلیل داشتن جذابیت‌های فوق‌العاده خاص، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این جزیره‌ی بسیار جذاب دارای مساحتی در حدود ۹۲ کیلومتر بوده که محیطی برابر با ۴۵ کیلومتر را دارا است. با در نظر داشتن نقشه کیش شما می‌توانید اطلاعات کاملی در خصوص موقعیت جغرافیایی آن به دست آورید. به عنوان مثال، جزیره کیش جزیره‌ای است که در قسمت اول، طول سواحل ۱۳۶۰ کیلومتری در قسمت جنوب ایران و در قسمت دهانه خلیج فارس و در نزدیکی بخش انتهایی آن واقع شده است. 
همچنین کیش در ۱۸ کیلومتری بندر خارک قرار گرفته است که می‌توان از طریق راه دریا به آن مراجعه کرد. همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی این جزیره به جزایر دیگری از جمله هندورابی، فارور، سیری، ابوموسی و قشم نیز نزدیک است. فاصله هر کدام از جزایر فوق به ترتیب برابر با ۲۷، ۵۷، ۸۷، ۱۷۸ و ۲۲۵ کیلومتر خواهد بود. شما با مطالعه نقشه کیش می‌توانید این جزیره بسیار دیدنی را از نظر موقعیت جغرافیایی و دیگر مسائل، مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات کاملی را بدست آورید.

جغرافیای جزیره کیش

سفر به جزیره های زیبا و توریستی خلیج تا ابد فارس

نقشه جزیره کیش

اگر قصد سفر به یک منطقه را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً پیش از سفر خود، نقشه ای از مقصدتان را تهیه کرده و آن را در طول سفر به همراه داشته باشید. امروزه با پیشرفته تکنولوژی شاهد ساخت اپلیکیشن های مختلفی هستیم و شما می توانید با نصب آن ها بر روی گوشی موبایلتان نقشه تمامی دنیا را در آن واحد به همراه خود داشته باشید. البته داشتن نقشه حرفه ای، به صرف به همراه داشتن آن مزیتی برای شما نخواهد داشت، بلکه نحوه استفاده درست و صحیح از نقشه است که سبب می شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

نقشه جزیره کیش

نحوه صحیح استفاده از نقشه کیش

اگر به واسطه حضور در تور داخلی سری به جزیره زیبای کیش زدید، پیش از سفر حتماً یک نقشه جزیره را تهیه کرده و به شیوه دقیق و اصولی آن را بررسی کنید. در این بخش به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید به بهترین شکل ممکن از نقشه استفاده کرده و سفر خود را با استفاده از نقشه راحت تر و سریع تر کنید. برای استفاده صحیح و دقیق از نقشه، لازم است تا نقاط مختلفی را بر روی آن مشخص کنید. اولین نقاطی که بر روی نقشه باید مشخص کنید، نقطه ورود و خروج شما از جزیره است. شما باید به دقت این کار را انجام دهید تا در وهله اول در هنگام ورود به جزیره بتوانید سریعا خود را به محل اسکان رسانده و در هنگام خروج از جزیره نیز از طریق سریع ترین مسیر خود را به محل خروج از آن برسانید.
نقاط دیگری که باید بر روی نقشه آن را مشخص کنید، مکان ها و جاذبه های گردشگری جزیره است. سعی کنید تا تمامی جاذبه های گردشگری جزیره کیش که برای تان جالب است را بر روی نقشه مشخص کنید. پس از آن باید به سراغ هتل های جزیره کیش رفته و آن ها را بر روی نقشه علامت بزنید، تلفیق علامت جاذبه های گردشگری و هتل های جزیره در ادامه به شما کمک بسیار زیادی می کند. پس از آن که جاذبه های گردشگری و هتل های جزیره کیش را بر روی نقشه مشخص کردید، می توانید هتلی را انتخاب کنید که به جاذبه های گردشگری که قصد بازدید از آن را دارید، نزدیک تر باشد. با این کار می توانید در وقت و هزینه سفر خود به طرز چشمگیری صرفه جویی کنید. با این روش می توانید شاهد بهینگی فوق ‌العاده ای در سفرتان باشید. 

کیش -  همه چیز درباره جزیره زیبا و مرجانی کیش !

نقشه هتل های کیش

هتل ها و محل های اسکان، مهم ترین مناطق در هنگام سفر به حساب می آیند و در همین راستا شما می توانید در هنگام بازدید از هر شهر، نقشه هتل های آن را دریافت کنید. جزیره کیش نیز این امکان را دارد تا شما بتوانید نقشه هتل های این جزیره را دریافت کرده و بررسی کنید که هر هتل این جزیره در کدام نقطه واقع شده است. اطلاع از مکان هتل های جزیره باعث می شود تا شما بتوانید محل اسکان و هتل خود را به نحوی مشخص کنید که به جاذبه های گردشگری نزدیک بوده و همین طور دسترسی سریعی به محل ورود و خروج تان از جزیره کیش داشته باشید. 

نقشه جزیره کیش 

هتل های کیش - لیست کاملی از امکانات و اطلاعات تکمیلی هتل های کیش

نقشه گردشگری کیش

مهم ترین علتی که افراد به آن دلیل تمایل به سفر پیدا می کنند، بازدید از جاذبه های گردشگری شهر مقصد است. در زمانی که قصد سفر به جزیره کیش را دارید، حتماً یک نقشه دقیق از جاذبه های گردشگری جزیره تهیه کنید. تهیه کردن این نقش در وهله اول، به شما کمک می کند تا بتوانید نقاط گردشگری جزیره را به درستی پیدا کنید و از سوی دیگر این نقشه به شما کمک می کند تا مسیرهای دسترسی به هر یک از این جاذبه های گردشگری را نیز بررسی کنید تا زمانی که قصد بازدید از هر یک از این جاذبه ها را داشتید، بتوانید به سرعت خود را به مقصد برسانید.

جغرافیای جزیره قشم

قشم از دیگر جزایر بسیار معروف ایران است که در جنوب کشور و در میان خلیج فارس قرار گرفته و این جزیره دارای موقعیت جغرافیایی بسیار عالی بوده که می‌تواند به دیگر مناطق از طریق راه آبی راه داشته باشد. جزیره قشم از طریق شمال به بندرعباس، از قسمت شمال شرق به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام، از جنوب غرب به جزایر تنب کوچک و بزرگ و در نهایت به جزیره ابوموسی دسترسی دارد. این جزیره در فاصله ۲۰ کیلومتری بندرعباس، ۱۸ کیلومتری بندر هرمز، ۹ کیلومتری جزیره مایل، ۱۶۳ کیلومتری جزیره ابوموسی و در آخر در ۱۱۴ کیلومتری جزیره تنب کوچک قرار گرفته است.
جزیره قشم به عنوان یکی از جزایر بسیار بزرگ در خلیج فارس است که با توجه به وسعتی که دارد، دومین جزیره بزرگ در خلیج فارس به‌حساب می‌آید. این جزیره دارای مساحتی برابر با ۱۴۹۱ کیلومتر مربع است.
این جزیره از نظر موقعیت جغرافیایی دارای ۳ عرض متوسط است که شامل عرض کم، متوسط و زیاد می‌شود. دقت داشته باشید عرض جغرافیایی این جزیره در تمامی نقاط آن متفاوت بوده و البته نکته قابل توجه این است که طول متوسط موجود در کل جزیره قشم ۱۱ کیلومتر خواهد بود. 

جغرافیای جزیره قشم

نقشه جزیره قشم

اگر شما نیز قصد خلق یک سفر فوق‌العاده برای خود و خانواده خود در جزیره قشم دارید، در کنار خود چند مدل نقشه جزیره قشم را همراه داشته باشید. وجود این نقشه‌ها نقش بسیار مهمی در جهت کمک به پیدا کردن انواع راه‌ها و موقعیت شما دارد. جزیره قشم یکی از جزایر بسیار بزرگ است که اغلب در تمامی نقشه‌ها وسعتی بسیار بالا دارند. این جزیره عرضی بسیار کم داشته که از قسمت شرق به غرب کشیده شده است.
اگر شما یک نقشه از این جزیره داشته باشید از اطلاعات بسیار خوبی بهره‌مند خواهید شد. اطلاعاتی که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود کمک بسیار زیادی می‌کنند. به عنوان مثال با داشتن یک نقشه شما می‌توانید در شرق این نقشه شهر قشم و در قسمت غرب آن اسکله باسعید را مشاهده کنید.
همچنین در قسمت شمالی نقشه‌های جزیره قشم شما با یک جاده به نام ساحل شمالیه مواجه خواهید شد. این جاده، شهر قشم را به اسکله باسعید وصل می‌کند. در قسمت جنوب این نقشه‌ها شما باز با یک جاده ساحلی مواجه خواهید شد. این جاده نیز شهر قشم را به شهر سوزا و سپس به فرودگاه قشم اتصال می‌دهد.
به‌طور حتم تا به الان متوجه شده‌اید با داشتن یک نقشه کامل از جزیره قشم می‌توانید دسترسی بسیار راحتی به تمامی راه‌ها و دیگر مناطق شهر داشته باشید. امروزه نقشه‌های آنلاین از این جزیره وجود دارد که می‌توان به گوگل مپ اشاره کرد. تنها کافی است تا شما خوانش یک نقشه را یاد بگیرید تا بتوانید به تمامی راه‌ها دسترسی داشته باشید.

نقشه جزیره قشم

سخن پایانی
جزیره قشم و کیش دو جزیره بسیار دیدنی و خاص در جنوب ایران است که در آب‌های بسیار دیدنی خلیج فارس قرار گرفته‌اند. اگر قصد دارید تا سفری به این مناطق داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا همراه خود نقشه‌هایی از این دو جزیره داشته باشید. وجود این نقشه‌ها کمک به سزایی برای پیدا کردن تمامی نقاط و راه‌ها برای شما خواهد بود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
بیشتر بخوانید
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر