فاصله تهران تا کیش

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 38043
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره کیش یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و توریستی ایران است و همین موضوع سبب شده تا هر ساله افراد بسیار زیادی از سراسر ایران به سمت جزیره زیبای کیش حرکت کنند. شما می توانید در این جزیره زیبا حجم گسترده ای از جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی را مشاهده کنید و همین موضوع سبب شده تا امروزه جزیره کیش شرایط خاصی از نظر گردشگری در منطقه داشته باشد. بر اساس آمارهای منتشر شده، هر ساله در حدود 1 میلیون نفر به این جزیره زیبا سفر می کنند و کیش مقصد مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک سفر خاص و لاکچری هستند. ایرانیان بسیار زیادی از سراسر کشور به سمت جزیره کیش می آیند. یکی از مهم ترین شهرهایی که افراد از آن به جزیره کیش سفر می کنند، پایتخت ایران یعنی شهر تهران است. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با مسیرهای رسیدن به جزیره کیش از تهران با وسایل مختلف آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به فاصله تهران تا کیش با استفاده از وسایل نقلیه مختلف بیاندازیم. 

فاصله کیش از مشهد

فاصله تهران تا کیش چند کیلومتر است؟

به صورت کلی برای بررسی فاصله بین دو شهر چند روش مختلف برای اندازه گیری وجود دارد. یکی از مهم ترین روش های اندازه گیری، بررسی مسیر مستقیم بین دو شهر است که در واقع کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه به حساب می آید. اگر بخواهیم فاصله تهران تا کیش را با استفاده از یک خط صاف اندازه بگیریم، باید گفت که فاصله بین این دو نقطه مهم کشور 1047 کیلومتر است.

مسافت تهران تا کیش

فاصله زمینی تهران تا کیش، در واقع فاصله ای است که افراد می توانند با استفاده از ماشین های شخصی خود به سمت جزیره کیش حرکت کنند. به دلیل آن که کیش جزیره بوده و در خلیج فارس قرار دارد، بخشی از مسیر تهران تا کیش از طریق مسیر زمینی امکان پذیر نبوده و شما باید برای رسیدن به جزیره به نزدیکترین بندر رفته و از آن خود را با وسایل مختلف آبی به جزیره کیش برسانید. عموماً افرادی که با استفاده از مسیر زمینی قصد رسیدن به جزیره زیبای کیش را دارند، از تهران به سمت بندرهای مختلفی نظیر بندرعباس، بوشهر، چارک و... حرکت کرده و سپس در این بنادر با استفاده از اتوبوس های دریایی خود را به جزیره کیش می رساند. فاصله تهران تا بندرعباس که یکی از بندرهای متصل به کیش است، با استفاده از مسیر زمینی ۱۲۷۶ کیلومتر بوده و در حدود ۱۴ ساعت طی کردن این مسیر با خودروهای شخصی طول می کشد.

آب و هوای کیش - دمای هوای کیش به تفکیک فصل

فاصله تهران تا کیش با ماشین 

بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا با ماشین شخصی خود به شهرهای مختلف سفر کنند. یکی از روش های که شما می توانید به جزیره کیش سفر کنید، با استفاده از ماشین شخصی است، یعنی شما با ماشین خود را به بندر مورد نظر رسانده و سپس از طریق دریا به جزیره کیش می روید و ماشین تان نیز به جزیره منتقل می شود. افرادی که علاقه‌ مند هستند تا با ماشین خود جزیره کیش سفر کنند، می توانند به بنادر لنگه ،چارک، آفتاب و... رفته و سپس با استفاده از شناورهای مختلف وارد جزیره زیبای کیش شوند.
 فاصله هر یک از این بنادر تا جزیره کیش مختلف است، به عنوان مثال فاصله بوشهر از راه دریایی ۶۷۵ کیلومتر، بندرعباس تا کیش ۲۵۰ کیلومتر، بندر لنگه تا کیش ۹۰ کیلومتر و جزیره هندورابی تا کیش ۲۸ کیلومتر است. اگر بخواهیم نزدیکترین بندر ایران به جزیره کیش را به شما معرفی کنیم، باید گفت که بندر چارک کمترین فاصله را تا جزیره کیش داشته و فاصله این بندر تا جزیره ۱۸ کیلومتر است. اگر قصد دارید تا به بندر چارک رفته و سپس از این بندر خود را به جزیره کیش برسانید، باید به این موضوع توجه کنید که فاصله تهران تا بندر چارک ۱۴۴۵ کیلومتر بوده و مدت زمان رسیدن به این بندر در حدود ۱۷ ساعت است. 

فاصله کیش از تهران


فاصله هوایی تهران تا کیش 

هواپیماها همواره سعی می کنند تا در مسیر مستقیم بین دو نقطه حرکت کنند و با این کار سریع ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد طی کند. به همین دلیل اگر یک هواپیما قصد حرکت به سمت جزیره کیش از تهران را داشته باشد، باید مسیر مستقیم 1048 کیلومتر را طی کرده تا به این جزیره زیبا برسد. مطمئنا سریع ترین روش برای رسیدن به جزیره کیش استفاده از هواپیما و طی کردن مسیر 1048 کیلومتری بین این دو شهر است.

تفریحات کیش - هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی و غیر آبی کیش که نباید از دستشان بدهید.

از تهران تا کیش با هواپیما چند ساعت است؟

اگر به واسطه حضور در تور کیش ، قصد دارید تا از تهران به این جزیره زیبا سفر کنید، می توانید با استفاده از هواپیما خود را به سرعت به این جزیره زیبا برسانید. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که فاصله تهران تا کیش با استفاده از هواپیما ۱۰۴۷ کیلومتر بوده و مدت زمان پرواز شما 1 ساعت و ۴۸ دقیقه است.
نرخ بلیت هواپیما تهران تا کیش نیز ثابت نبوده و در طول سال این نرخ افزایش و یا کاهش پیدا می کند، اما به صورت کلی اگر علاقه مند هستید تا با هزینه کمتری به جزیره زیبای کیش سفر کنید، می توانید از تور داخلی استفاده کرده و یا در زمان های کم گردشگر برای سفر به جزیره زیبای کیش برنامه‌ ریزی کنید. در این زمان ها هزینه بلیط هواپیما به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده و شما می توانید با قیمت بسیار پایینی به جزیره زیبا کیش سفر کنید.
کلام آخر
در این مطلب به بررسی مسیرهای دسترسی به جزیره زیبای کیش از شهر تهران نگاهی انداخته و فاصله پایتخت را تا این جزیره بررسی کردیم. اگر علاقه مند هستید تا سفر سریعی به جزیره کیش داشته باشید، می توانید از هواپیما استفاده کرده و یا اگر به دنبال یک سفر مقرون به صرفه و اقتصادی هستید، استفاده از ماشین های شخصی گزینه بسیار خوبی به حساب می آید. موضوع حائز اهمیت آن است که شما به دنبال چه نوع سفری هستید. خوشبختانه امروز روش های مختلفی برای سفر به جزیره زیبای کیش وجود دارد و شما می توانید با استفاده از این روش ها خود را از پایتخت به این جزیره رسانده و از جزیره زیبای کیش بازدید داشته باشید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 112 کاربر