چگونه چمدان سفر ببندیم؟

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 2167
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

امروزه سفر کردن به یکی از تفریحات مورد علاقه افراد تبدیل شده، سالانه میلیون ها نفر به نقاط مختلف جهان سفر می کنند اما تنها بخشی از آن ها گردشگران حرفه ای بوده و مابقی افراد مبتدی هستند، افراد مبتدی بسیاری از راهکار های کاربردی سفر را نمی دانند و برای سفرشان برنامه خاصی ندارند، یکی از کابردی ترین ترفند های سفر نحوه بستن چمدان هست، اگر دوست دارین مثل حرفه ای ها سفر کنید در ادامه با لحظه آخر همراه باشید.

چگونه چمدان ببندیم؟


چرا باید چمدان بستن را یاد بگیریم؟


بستن چمدان و قرار دادن لوازم مورد نیاز در داخل آن بسیار آسان بنظر می رسد اما برای داشتنی سفر راحت و همچنین کاهش وزن چمدان برای حمل و نقل آسان، نیاز است که با روش های بستن چمدان آشنا شوید. جالب است بدانید که افراد حرفه ای معتقند این کار باعث آسان تر شدن سفرتان خواهد شد.
چمدان شما وسیله ای است که از ابتدای سفر تا انتها همراه شماست پس نمی توان به راحتی از آن گذشت.

چمدان سفر


نکات ضروری بستن چمدان


پیش از بستن چمدان لیستی از وسایلی که در طول سفر به آن نیاز دارید تهیه کنید، در کنار تهیه لیست لوازم مورد نیاز، لیستی هم از وسایلی که در مواقع خاص (با توجه به توع سفر) نیازتان می شود آماده کنید، سپس با مرور موارد موجود در لیست وسایلی که بنظرتان کاربرد چندانی نداره رو حذف کنید. حذف وسایل غیر ضروری وزن چمدان رو کم می کنه و فضای بیشتری برای لوازم ضروریتون فراهم میشه.
یکی از نکاتی که برای انتخاب لباس مناسب سفر باید در نظر بگیرید وضعیت آب و هوایی مقصد مورد نظرتون هست، حتی اگه هوای اونجا خیلی مناسب هم بود حتما شرایط خاص رو در نظر بگیرید که دچار مشکل نشید. گردشگران باید بدونن که اگه قراره سفر طولانی داشته باشن بهتره که لباس های کم حجم رو برای خودشون انتخاب کنند.
یکی از مشکلاتی که برای مسافران وجود داره گم شدن و یا دزدیده شدن چمدان هاست، پس باید بدونید که نباید وسایل ارزشمند و مهمتون رو داخل چمدان قرار بدین، وسایلی مثل کارت بانکی، تلفن همراه، مدارک شناسایی، طلا، پول نقد و موارد مشابه رو حتما در کیف دستی خودتون قرار بدین. همچنین اگر بیماری خاصی دارین که نیاز به مصرف دارو داره، یادتون باشه که نباید دارو هارو داخل چمدون نگه دارین.

روش های بستن چمدان


چگونه لباس ها را داخل چمدان قرار دهیم؟


معمولا بیشتر فضای چمدان به لباس ها اختصاص میدیم، اما اگر این کار رو اشتباه انجام بدین فضای خالی برای بقیه وسایل باقی نمیمونه، این مشکلیه که گردشگران آماتور با اون روبرو میشن.
به طور کلی روش های متفاوتی برای قرار دادن لباس ها داخل چمدان وجود داره، مثل روش قرار دادن افقی، لوله ای و بقچه کردن.
•    روش افقی: قرار دادن لباس های تا شده بر روی هم که مرسوم ترین نوع بستن چمدان هست، به عنوان روش افقی شناخته میشه، این روش حجم بسیاری از چمدان شما رو می گیره و به دلیل هم اندازه نبودن لباس ها با هم فضا های خالی نامنظمی رو به وجود میاره که اسفتاده چندانی نمیشه ازش کرد.
در این روش شما وسایلی زیادی رو نمی تونید همراهتون ببرید و بهتره که از روش های بعدی استفاده کنید، اما اگر به ناچار از روش افقی استفاده کردین بهتره که لباس هاتون رو به ترتیبی که فک می کنید قراره بپوشید، روی هم قرار بدین. 

 


•    روش گرد یا لوله ای: لباس هایتان را دولا کرده و به شکل لوله تا کنید و آن ها را در چمدان کنار یکدیگر قرار دهید، این روش از هدر رفتن فضا جلوگیری می کند و شما می توانید هم لباس های بیشتری رو در چمدان جا بدین هم فضا برای بقیه وسایل ضروری داشته باشین.
جالبه بدونید که اینجوری لباساتون خیلی کمتر چروک میشن، راستی برای کم حجم در کردن اون ها می تونید از کیسه وکیوم هم استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی های بستن چمدان به این روش پیدا کردن آسان لباس هاست.

 

روش بقچه ای


•    روش بقچه کردن: روش لوله ای خیلی کاربردیه اما روش بقچه کردن هوشمندانه ترین راه برای بستن چمدان هاتون هست، در این روش لباس هارو بدون تا بر روهای قرار میدهیم که ابتدا و انتها لباس ها از دو طرف چمدان بیرون باشد و به همین ترتیب بقیه لباس هارو روی هم قرار میدیم، لباس هایی که چروک شدنشون مهم نیست رو هم وسط چمدان میزاریم، وقتی همه رو چیدیم، به ترتیب ابتدا و انتها لباس هارو روی هم تا میزنیم.
در این روش لباس های اصلی شما به هیچ وجه چروک نمی شوند، اما یاد گرفتن روش بقچه ای کمی پیچیدست، پیشنهاد می کنیم که با دیدن ویدیو این مقاله با روش های بستن چمدان بیشتر آشنا شوید.

ترتیب چیدن چمدان

ترتیب چیدن چمدان


برای اینکه چمدانی مرتب داشته باشید و تمام وسایلتان در آن جا شود باید به ترتیب چیدن اون توجه کنید، پیشنهاد ما اینه که ابتدا کفش هاتون رو با کلاه حمام بپوشونید که بقیه لباس هارو کثیف نکنه و اونا در کف چمدان و نزدیک به کناره ها قرار بدین، بعد وسایل مورد نیاز دیگتون مثل دوربین، آداپتور و چتر رو وسط چمدان بزارید. 
حالا نوبت میرسه به لباس ها، با استفاده از روش های بالا لباس هاتون رو روی وسایل بچینید و بعد از اون لوازم آرایشی و بهداشتی رو داخل کیسه های پلاستیکی قرار بدین و اونارو همراه سایر لوازم مورد نیازتون روی بقیه لباس ها بزارید.

نکات مهم سفر


نکات مهم سفر


•    نیازی نیست تمام وسایل مورد علاقتان را به سفر ببرید.
•    برای جلوگیری از ریختن مایعات درون چمدان، درب بطری آن ها را باز کنید، یک کیسه پلاستیکی بر روی آن قرار دهید و دوباره آن را ببندید.
•    قبل از رفتن به فرودگاه چمدانتان را وزن کنید و اگر وزن آن بیش از حد مجاز است، وسایل غیر ضروری رو حذف کنید.
•    برای کاهش وزن چمدان و همچنین جلب توجه نکردن در فرودگاه بهتر است بجای خرید چمدانی لوکس و سنگین، به دنبال چمدانی معمولی و سبک باشید که وزن اضافی نداشته باشد.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر