صفر تا 100 سفر به باتومی

زمان مطالعه: 8 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 22070
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر باتومی به عنوان دومین شهر بزرگ کشور گرجستان شناخته می‌شود و به دلیل توریستی بودن و همچنین امکانات بسیار زیادی که دارد به عنوان یکی از شهر‌های مهم برای مسافران به حساب می‌آید. باتومی در کنار دریای سیاه قرار گرفته و از طرفی در دامنه رشته کوه‌های قفقاز قرار دارد. یکی از دلایل مشهوریت شهر باتومی هوای بسیار مناسب این شهر است. در واقع شهر باتومی به دلیل آب و هوای دلپذیر و متغیری که دارد باعث شده تا سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران به این شهر مسافرت کنند. در طول فصول گرم سال اقامتگاه‌های ساحلی شهر باتومی دارای گردشگران بسیار زیادی است. یکی از جالب‌ترین بخش‌های شهر باتومی این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی رشد قابل توجهی داشت؛ مخصوصاً در زمینه معماری که در طی سال‌های گذشته سازه‌های بسیار زیبا و چشم‌گیری در این شهر بنا شده است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. موقعیت جغرافیایی شهر باتومی
  2. تاریخچه شهر باتومی
  3. اطلاعات کلی درباره باتومی تفلیس
  4. جاذبه‌های گردشگری باتومی
    1. باغ گیاه شناسی باتومی
    2. برج الفبا (برج آلفابتیک)
    3. مجسمه علی و نینو
    4. کلیسای مادر مقدس
    5. میدان اروپا
    6. بلوار باتومی
  5. تفریحات جذاب شهر باتومی
    1. تله کابین آرگو باتومی
    2. تورهای رفتینگ باتومی
    3. آکواریوم باتومی
    4. پاراشوت باتومی
    5. قایق سواری در دریاچه نوریگلی
  6. آب و هوای باتومی
  7. بهترین زمان سفر به باتومی
  8. اختلاف ساعت ایران و باتومی
  9. واحد پول باتومی
  10. زبان رسمی باتومی
  11. هتل‌های پیشنهادی در شهر باتومی
    1.  بهترین هتل های 5 ستاره باتومی   
    2. هتل هیلتون
    3. بهترین هتل های 4 ستاره باتومی
    4. بهترین هتل های 3 ستاره باتومی
    5. بهترین هتل های 2 ستاره باتومی
    6. بهترین هتل های 1 ستاره باتومی
  12. هزینه خورد و خوراک در باتومی
  13. غذاهای اصیل باتومی
    1. خاچاپوری آجارایی
    2. چیربولی
    3. سینوری
  14. بهترین رستوران های باتومی
    1. رستوران بولوار( بلوار)قدیمی
    2. رستوران شمیخده جناتسواله
    3. رستوران پورتو فرانکو
  15. حمل و نقل در باتومی
    1. اتوبوس
    2. دوچرخه
  16. هزینه های سفر به باتومی
  17. هزینه های غذا در باتومی
  18. هزینه های حمل و نقل در باتومی
  19. هزینه تفریح در باتومی

شهر باتومی

 شهر باتومی آن طور که باید شناخته شده نیست و کمتر کسی آن را به طور کامل می شناسد، با این حال در سال های اخیر توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است به طوری که در این سال ها صنعت گردشگری آن بسیار رونق یافته و علاقه مندان به این شهر بسیار افزایش یافته اند. از این رو سایت لحظه آخر قصد دارد راهنمایی کامل و جامع در اختیار شما علاقه مندان به سفر باتومی قرار دهد تا بتوانید سفری آسوده و بی دغدغه به این شهر زیبا داشته باشید و روزهای بسیار خوشی را در کنار دوستان و خانواده بگذرانید. با ما همراه باشید تا از صفر تا 100 سفر به باتومی با خبر شوید.

همه چیز درباره باتومی - هر آن چیزی که باید در مورد باتومی گرجستان بدانید!

موقعیت جغرافیایی شهر باتومی

موقعیت جغرافیایی شهر باتومی یک موقعیت بسیار مناسب با آب و هوای معتدل است. همچنین موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده تا شهر باتومی دارای انواع پوشش گیاهی متنوع و گیاهان و درختان گوناگون باشد. شهر باتومی یک شهر ساحلی محسوب می‌شود که در مجاورت دریای سیاه و در قسمت جنوب غربی کشور گرجستان قرار دارد. از جاذبه‌های بسیار مهم و حائز اهمیت شهر باتومی وجود اقلیم بسیار مناسب با آب و هوای معتدل است.جمعیت این شهر حدود 170 هزار نفر می باشد.

باتومی

تاریخچه شهر باتومی

شهر باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان محسوب می‌شود. این شهر به دلیل امکانات بسیار زیادی که دارد عنوان پایتخت توریستی کشور گرجستان را گرفته است لذا در این شهر جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری وجود دارد که سبب شده این شهر به عنوان یک شهر توریستی معرفی گردد. رستوران‌ها و همچنین هتل‌های بسیار با کیفیت در شهر باتومی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید.

شهر باتومی به عنوان یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین شهرهای گرجستان به شمار می آید، این شهر در قرن هجدهم میلادی جزو قلمرو عثمانی بوده که بعد از جنگ بین ترکیه و روسیه به گرجستان پیوست. از آن جایی که برای سفر به مقصدی که اولین بار است به آن جا سفر می کنید اطلاعاتی از جاذبه های گردشگری، تفریحات، هزینه ها، رستوران ها و دیگر اطلاعات مربوط به سفر را بدانید تا سفری آسوده تر و به صرفه تر داشته باشید. سایت لحظه آخر قصد دارد این اطلاعات کامل را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا سفری لذت بخش به این مقصد زیبا و دیدنی داشته باشید.

صفر تا صد باتومی

اطلاعات کلی درباره باتومی تفلیس

شهر باتومی یک شهر زیبای بندری در کشور گرجستان به شمار می‌آید. این شهر در کرانه دریای سیاه واقع شده و به عنوان بندری که در منطقه نیمه گرمسیری و در دامنه رشته کوه قفقاز قرار دارد معرفی می‌شود. شهر باتومی سال‌های گذشته یکی از مقاصد بسیار مهم و باارزش گردشگران در سرتاسر دنیا بوده است. این شهر یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهر‌های کشور گرجستان به شمار می‌آید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

جاذبه‌های گردشگری باتومی

در باتومی جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد که اگر بخواهید آنها را ببینید باید چند روزی وقت بگذارید و از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و فرهنگ غنی گرجستان دیدن کنید. باتومی شهری ساحلی است که انواع و اقسام تفریحات آبی و ساحلی برای شناکردن و آفتاب گرفتن و کارناوال‌هایی که در لب آب برگزار می‌شود وجود دارد.

باغ گیاه شناسی باتومی

از برترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی می توان به باغ گیاه شناسی این شهر اشاره کرد، این باغ یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ ها در دنیا به شمار می آید، این باغ به قدری زیباست که می توان گفت بهشت بر روی زمین است، مساحت باغ گیاه شناسی باتومی حدود 110 هکتار می باشد که زیستگاه بیش از 2000 گونه گیاهی است، نکته ای که در مورد این باغ بسیار مورد توجه است متعلق بودن تنها 104 گونه از 2000 گونه گیاهی به قفقاز است و باقی گونه ها از گوشه گوشه جهان به این باغ آورده شده و رشد یافته اند. اگر عازم شهر باتومی هستید حتما از این باغ شگفت انگیز دیدن فرمایید و خاطره ای قراموش نشدنی برای خود و همراهانتان رقم بزنید. گردشگران تور باتومی این نکته را در نظر داشته باشند که بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

باغ گیاه شناسی باتومی

برج الفبا (برج آلفابتیک)

از جمله برج هایی که در شهر تفلیس بسیار مشهور می باشد برج الفبای تفلیس می باشد، برجی 130 متری که در بلوار باتومی قرار گرفته است. این بنای منحصر به فرد به دلیل نوشتن الفبای گرجی بر روی آن به برج الفبا نام گذاری شده است، شکل ظاهری این برج نیز شبیه به DNA می باشد. گفتنی است در بالای این برج رستورانی گردان قرار دارد که می توانید در آن در کنار غذا از منظره بسیار زیبای تفلیس نیز لذت ببرید.

این برج تماماً از آلومینیوم ساخته شده و سی و سه حرف الفبای گرجستان بر روی آن به چشم می‌خورد. نورپردازی بی‌نظیر برج آلفابتیک در شب باعث شده تا در شهر باتومی مانند یک نگین بدرخشد.

برج الفبا تفلیس

مجسمه علی و نینو

یکی از رمانتیک ترین جاذبه های گردشگری که می توان در شهر تفلیس نام برد مجسمه علی و نینو تفلیس می باشد و در اسکله شهر باتومی قرار دارد، این مجسمه متحرک بوده در گرجستان به عنوان نماد عشق شناخته شده و شهرت این مجسمه زیبا به جهانیان رسیده است، این مجسمه با 8 متر ارتفاع در کنار دریای سیاه جای گرفته است، مجسمه علی و نینو با الهام از داستانی عاشقانه بین دو نفر به نام های علی و نینو ساخته شده است، علی مسلمان و نینو دختری گرجی بوده است که بعد از سال ها به هم رسیده، اما با فروپاشی جمهوری شوروی این دو عاشق از هم جدا شده اند.

بسیاری از گردشگران و مسافران به آن مجسمه جادویی وصال نیز می‌گویند. پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که به شهر باتومی سفر کردید حتماً از مجسمه معروف علی و نینو دیدن کنید. لازم به ذکر است در صورتی که تصویر به حرکت زیبای این مجسمه را ببینید لازم است در ساعت بعد از ظهر ۷ در زمان روشن شدن مجسمه در این محل حضور داشته باشید.

مجسمه علی و نینو

کلیسای مادر مقدس

کلیسای مادر مقدس دارای دو برج دوقلو بلند و پنجره‌های شیشه‌های بسیار زیبا و رنگی بوده و طراحی این کلیسا در تمامی شهر باتومی زبانزد عام و خاص است. در واقع سبک معماری کلاسیک و مدرن این کلیسا باعث جذابیت بیش از پیش آن می‌شود. کلیسای مادر مقدس به عنوان یک آثار باستانی و تاریخی به شمار می‌آید که گردشگران بسیار زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. درون کلیسا نقاشی‌های بسیار زیبایی وجود دارد لازم به ذکر است که در زمان ورود به این کلیسا دو مجسمه از پیامبران را مشاهده خواهید کرد. کلیسای مادر مقدس در سال ۱۸۹۷ میلادی به عنوان یک کلیسای جامع در شهر باتومی معرفی شد. معماری به کار رفته در این کلیسا به نام معماری گوتیک شناخته می‌شود که به عنوان یک سبک معماری مذهبی معرفی شده است.

میدان اروپا

میدان اروپا یکی از زیباترین مکان‌های شهر باتومی به شمار می‌آید. ساختمان‌های بلند اطراف و معماری بی‌نظیر این ساختمان‌ها باعث شده تا گردشگران زیادی از میدان اروپا دیدن کنند. در میدان اروپا یک مجسمه بزرگ و فواره موزیکال قرار دارد میدان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی به حساب می‌آید که ساعت نجومی و مجسمه مدیا در آن جای گرفته است.

یکی از تاریخی ترین اماکن تفلیس می باشد که شاهد رخدادهای بسیاری در طول سال ها بوده است، نام این میدان زمانی که گرجی ها به طور رسمی به اتحادیه اروپا پیوستند به میدان اروپا تغییر کرد، هر ساله در این میدان کنسرت ها و اجراهای مشهور موسیقی برگزار می گردد، همچنین این میدان هر سال میزبان جشن سال نو می باشد.

میدان اروپا

بلوار باتومی

بلوار باتومی قدیمی ترین جاذبه شهر باتومی به شمار می آید، این بلوار در واقع یک پارک می باشد که در کنار ساحل قرار گرفته است و مسیرهای پیاده روی بسیاری دارد که می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند، در این پارک رستوران ها و کافه های بسیاری وجود دارد، همچنین جاذبه هایی همچون برج باتومی و چرخ و فلک باتومی نیز در نزدیکی این پلوار واقع شده است.

بلوار باتومی به دستور فرمانده وقت شهر باتومی ساخته شد و در حال حاضر یکی از مکان‌های تفریحی بسیار معروف در شهر باتومی محسوب می‌شود. این مکان جای بسیار مناسبی برای قدم زدن در کنار سواحل دریای سیاه و همچنین مکان بسیار خوبی برای دوچرخه سواری به شمار می‌آید. بلوار باتومی در سال ۱۸۸۵میلادی به وسیله یک طراح فرانسوی بنا شد. 
این بلوار دارای یک فضای بسیار سرسبز و دلنشین است و محیطی را برای قایقرانی و برگزاری بسیاری از مراسمات فراهم آورده است. بلوار باتومی دارای قسمت‌های بسیار مختلفی شامل قسمت شمال شرقی و قسمت جنوبی بوده که در قسمت شمال شرقی یک چرخ و فلک بسیار بزرگ و منحصربه‌فرد و همچنین برج الفبا قرار دارد و در قسمت جنوبی یکی از بلندترین ساختمان‌های گرجستان با ۲۰۰ متر ارتفاع به نام برج باتومی جای گرفته است.

بلوار باتومی

تفریحات جذاب شهر باتومی

باتومی شهری بندری است که زیبایی های پیدا و پنهان بسیاری دارد و در طول سالیان متوالی به یکی از توریستی ترین شهرهای گرجستان تبدیل شده است. باتومی شهری بندری است که آب و هوایی معتدل دارد و از رشته کوه های سرزمین قفقاز آغاز می‌شود.

تله کابین آرگو باتومی

یکی از تفریحات هیجان انگیز شهر باتومی تله کابین آرگو می باشد،این تله کابین در ارتفاع بسیار بالا نصب شده و گردشگران و مسافرانی که علاقه‌مند به استفاده از امکانات تفریحی مهیج هستند می‌توانند از این تله کابین استفاده کنند. این تله کابین در سال ۲۰۰۸ طرح اولیه آن توسط دولت صادر پ و در سال ۲۰۱۰ این پروژه به نام تله کابین باتومی آغاز شد. در نهایت در سال ۲۰۱۳ توانست به بهره‌برداری برسد و آماده استفاده عموم گردشگران و شهروندان باشد.

این تله کابین که در واقع در بندر باتومی قرار گرفته است می تواند به راحتی تمام زیبایی های این شهر را مقابل چشمان شما قرار دهد، این تله کابین حدود 250 متر ارتفاع دارد، این تله کابین شگفتی های باتومی را به شما نشان می دهد پس هنگام سوار شدن بر این تله کابین حواستان باشد که حتما با خود دوربین به همراه داشته باشید و زیبایی های وصف ناشدنی این شهر را ثبت کنید.

تله کابین آرگو باتومی

تورهای رفتینگ باتومی

یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر باتومی رفتینگ باتومی نام دارد که از جمله تفریحات پر هیجان آن نیز محسوب می‌شود. در قسمت‌های مختلف شهر باتومی رودخانه‌های خروشان بسیاری مشاهده می‌شود که برای رفتینگ باتومی بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. در صورتی که علاقه‌مند به ورزش‌های آبی هستید می‌توانید از رفتینگ باتومی استفاده نمایید. در این ورزش علاقه‌مندان می‌توانند به صورت تک نفره یا ۱۲ نفره با استفاده از قایق‌های بادی سرعتی در موج خروشان آب لذت ببرند.

در اطراف باتومی دریاچه های بسیاری وجود دارد که سبب شده این تفریح در این شهر رونق بگیرد و طرفداران بسیاری پیدا کند، اگر قصد سفر به باتومی را دارید سایت لحظه آخر به شما پیشنهاد می کند حتما به تور رفتینگ رفته و این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید. خوب است بدانید که تور رفتینگ باتومی نیاز به آموزش ندارد و می توان به راحتی از آن لذت ببرید، مدت زمان این تفریح به طور معمول از 45 دقیقه تا 90 دقیقه به طول می انجامد.

رفتینگ باتومی - برای اطلاع از جزئیات این تفریح مهیج، مسیر و قیمت های آن می توانید بر روی کلیک کنید و مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

تورهای رفتینگ باتومی

آکواریوم باتومی

اگر کنجکاو هستید بدانید در اعماق اقیانوس چه می گذرد اما ترس از آب دارید و جرات غواصی ندارید، می توانید به راحتی این حس را در آکواریوم باتومی تجربه کنید، آکواریومی به وسعت 2000 متر مربع که بیش از 100 آبزی را در خود جای داده است و از پر طرفدار ترین تفریحات شهر باتومی به شمار می رود، نمای بیرونی این آکواریوم با معماری مدرن ساخته شده و به شکل 4 قلوه سنگ طراحی گردیده که ساختمانی بسیار زیبا به وجود آمده است.

پاراشوت باتومی

همانطور که گفته شد باتومی شهری ساحلی می باشد که دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است، از جمله مکان هایی که در شهر باتومی بسیار مورد توجه قرار گرفته است بندر باتومی می باشد، از این رو طبیعتا تفریحات آبی این شهر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته، از جمله تفریحات بسیار مهیج باتومی پاراشوت می باشد، در این تفریح پر هیجان شما سوار بر چتر می شوید و در حالی که به یک قایق در حال حرکت متصل هستید، بر فراز آب های دریای سیاه پروازی هیجان انگیز دارید و از مناظر تماشایی اطراف دیدن می کنید.

قایق سواری در دریاچه نوریگلی

در صورتی که علاقه‌مند به ماهی‌گیری هستید این امکان در شهر باتومی به واسطه دریاچه نوریگلی برای شما فراهم شده است. این دریاچه یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین مکان‌های کشور گرجستان به حساب می‌آید که در بندر باتومی قرار دارد. فاصله این دریاچه تا دریای سیاه ۱۳۰ متر است. عمق دریاچه نوریگلی ۷ تا ۸ متر بوده و به واسطه آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است. در این دریاچه انواع ماهی‌های گوناگون وجود دارد و ماهی‌گیران زیادی اقدام به ماهیگیری از این دریاچه می‌کنند. همچنین تفریحات دیگری مانند قایقرانی و پارک کودک و باغ وحش در این دریاچه وجود دارد.

از دیگر تفریحات باتومی می توان به دلفیناریوم باتومی، پارک آبی باتومی و غواصی اشاره کرد.

آب و هوای باتومی

به طور کلی می‌توان گفت آب و هوای شهر باتومی بسیار وابسته به جریان‌های دریای سیاه است در واقع این شهر در اکثر فصل‌های سال شاهد بارش باران بوده و اگر بخواهیم سردترین ماه سال را در شهر باتومی معرفی کنیم می‌توانیم بگوییم ژانویه یکی از سردترین ماه‌های سرد سال در شهر باتومی است. لذا در صورتی که قصد سفر به شهر باتومی را دارید توصیه می‌شود در فصل تابستان که دارای آب و هوای مطبوعی است به این شهر مسافرت کنید. مناسب‌ترین زمان از نظر آب و هوایی در شهر باتومی ماه اوت به حساب می‌آید.

همانطور که گفته شد باتومی شهری ساحلی می باشد و از آب و هوایی نیمه مرطوب برخوردار است، تابستان هایی گرم دارد و زمستان هایش سرد است اما از برف خبری نیست، بارش برف در این شهر زیبا کم نیست و بارش سالانه آن به حدود 2560 میلی متر می رسد، رطوبت باتومی نیز حدود 80 در صد می باشد، همین بارش ها سبب وجود باغ های بسیار زیبایی در این شهر است.

بهترین زمان سفر به باتومی

بهترین زمان سفر به باتومی

همانطور که گفته شد این شهر تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد، اگر به سرما علاقه دارید در زمستان و اگر به گرما علاقه دارید تابستان بهترین گزینه برای شماست، اما از آن جایی که این شهر ساحلی است توجه داشته باسید که در فصل زمستان از تفریحات آبی مهیج این شهر خبری نیست، اما سایت لحظه آخر به شما پیشنهاد می دهد که بهترین زمان سفر به باتومی می تواند بهار و یا پاییز باشد، در این فصول دمای هوا در باتومی تقریبا به تعادل می رسد و می تواند در لذت بخش تر شدن سفر به شما کمک کند.

اختلاف ساعت ایران و باتومی

اگر قصد سفر به باتومی را دارید بد نیست از اختلاف ساعت ها نیز میان ایران و باتومی با خبر شوید تا بتوانید به راحتی برای سفر خود برنامه ریزی داشته باشید و برای تحویل اتاق در هتل مشکلی نداشته باشید، اختلاف ساعت ایران و باتومی تنها نیم ساعت می باشد، باتومی نیم ساعت از ایران جلوتر است.

واحد پول باتومی

از دیگر اطلاعاتی که باید هنگام سفر به شهر باتومی داشته باشید واحد پول این شهر است، چرا که در سفر اولین چیزی که نیاز به آن نیاز پیدا می کنید پول است، واحد پول باتومی لاری می باشد. در حال حاضر هر 1 لاری گرجستان معادل 4600 تومان ایران می باشد.

زبان رسمی باتومی

همانطور که می دانید باتومی یکی از مهمترین شهرهای گرجستان می باشد، زبان آن نیز گرجی است و مردمان به این زبان صحبت می کنند، اما جوانان این شهر به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند، اما بزرگترها تنها به زبان بومی خود صحبت می کنند، همچنین بزرگان این شهر به زبان روسی نیز صحبت می کنند، اگر به زبان گرجی و یا انگلیسی مسلط نیستید نگران نباشید، مردم باتومی بسیار مهمان نواز هستند و در صورت مسلط نبودن به زبان با شما همکاری می کنند و شما را یاری می دهند.

هتل‌های پیشنهادی در شهر باتومی

هتل‌های پیشنهادی در شهر باتومی

یکی از نکات بسیار مهم در رفتن به هر سفری انتخاب هتل است. محل اقامت و امکانات آنجا تأثیر بسزایی در سفر دارد. از آن جایی که باتومی در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، این شهر در جهت رفاه حال گردشگران خود و میزبانی از آنان اقدام به ساخت هتل های بسیاری کرده است به طوری تنوع بالای هتل ها در این شهر با امکانات متفاوت توانسته هر گردشگری را راضی کند، با توجه به این که نسبت به بودجه در نظر گرفته شده و توان مالی متفاوت شما گردشگران قصد داریم در چندین مورد از بهترین هتل های یک ستاره تا 5 ستاره را برای شما عزیزان شرح دهیم.

 بهترین هتل های 5 ستاره باتومی   

اگر می خواهید در باتومی اقامتی لوکس داشته باشید بهترین گزینه برای شما انتخاب هتلی 5 ستاره می باشد، در هتل های 5 ستاره باتومی می توانید بهترین امکانات را داشته باشید و اقامتی بسیار راحت و لذت بخش را تجربه کنید، از جمله مهمترین و معروف ترین هتل های 5 ستاره باتومی می توان به هتل شرایتون باتومی و هتل رادیسیون اشاره کرد، هتل ویندهام باتومی و هتل دیوان سوئیت باتومی نیز از دیگر هتل های لوکس باتومی به شمار می آیند.

  • هتل شرایتون

در مرکز شهر باتومی هتلی وجود دارد به نام هتل شرایتون، این هتل تنها ۲۰۰ متر با ساحل عمومی فاصله داشته و فاصله بسیار کمی با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی مانند مجسمه علی و نینو دارد. امکانات بسیار متنوع و گوناگونی در هتل شرایتون وجود دارد که باعث جذب گردشگران به این هتل می‌شود. در واقع امکاناتی نظیر اینترنت رایگان و پارکینگ رایگان و همچنین پذیرش ۲۴ ساعته تنها بخشی از امکانات رفاهی این هتل به حساب می‌آید. 
در صورتی که به هر یک از زبان‌های انگلیسی و روسی و یا همچنین گرجی و ترکی تسلط داشته باشید می‌توانید ارتباط مناسبی با کارکنان این هتل بگیرید. این هتل دارای ۲۰۲ اتاق بسیار شیک و مدرن بوده و تمامی امکانات لازم رفاهی برای یک اقامت بسیار مناسب و‌ایده‌آل در این هتل فراهم است. در داخل اتاق‌های هتل شرایتون امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع و سیستم گرمایش و همچنین سرویس بهداشتی و سشوار و لوازم بهداشتی به صورت رایگان وجود دارد.

  • هتل سوئیت دیوان

این هتل در مرکز شهر باتومی قرار دارد و امکانات بسیار متنوع و گوناگونی را نیز به گردشگران ارائه می‌دهد. امکانات این هتل نظیر تهویه مطبوع، صبحانه رایگان و سرویس ۲۴ ساعته، کافی شاپ و سونا خشک، تاکسی سرویس، اینترنت سرعت بالا، خدمات خشکشویی و رستوران در هتل بخشی از امکانات موجود در هتل سوئیت دیوان محسوب می‌شود. همچنین در این هتل جکوزی و سالن همایش و اتاق جلسات به چشم می‌خورد.

  • هتل هیلتون


این هتل در مرکز شهر باتومی و در نزدیکی پارک ۶ واقع شده است امکانات بسیار متنوعی در این پارک نظیر استخر سرپوشیده و مرکز سلامتی و اسپا وجود دارد. این هتل با ساحل دریای سیاه تنها ۲۰۰ متر فاصله داشته و هر کدام از اتاق‌های این هتل دارای امکاناتی مانند تهویه هوای مطبوع و تلویزیون صفحه تخت و مینی بار و همچنین صندوق ‌امانات است. لازم به ذکر است از دیگر امکانات رفاهی که در تمامی اتاق‌های هتل هیلتون ارائه می‌شود می‌توان به حمام اختصاصی مجهز به دوش و وان و سشوار اشاره کرد. در این هتل یک رستوران و مرکز ورزشی نیز تعبیه شده و فاصله تقریبی این هتل با فرودگاه بین‌المللی باتومی ۵ کیلومتر است.

بهترین هتل های 4 ستاره باتومی

اگر هزینه های اقامت در هتلی 5 ستاره برای شما کمی سنگین است، هتل های 4 ستاره می تواند به شما کمک کند، هتل های 4 ستاره نیز کم از 5 ستاره ندارند و می توانند شما را راضی نگه دارند، از جمله هتل های 4 ستاره در باتومی می توان هتل دریم لند اوآسیس باتومی، باتومی ورلد پالس و ادمیرال را نام برد، هتل آی سی باتومی نیز از دیگر هتل های 4 ستاره می باشد.

بهترین هتل های 3 ستاره باتومی

هتل های 3 ستاره می توانند اقامت شما را کم هزینه اما با کیفیت کنند، اما اگر قصد اقامت در این هتل ها را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که در انتخاب این هتل ها کمی بیشتر دقت کنید تا بتوانید بهترین آن ها را انتخاب کنید و اقامتی آسوده داشته باشید، از بهترین هتل های 3 ستاره شهر باتومی می توان هتل پارک باتومی، هتل بوتیک باتومی، هتل آمیرانی و هتل لایت پلاس را نام برد.

بهترین هتل های 2 ستاره باتومی

اگر توان اقامت در هتل های دکر شده را ندارید هتل های 2 ستاره می توانند شما را یاری دهند، اما همانطور که می دانید هتل های 2 ستاره امکانات چندانی ندارند و در حد هتل های دیگر نمی تواند رضایت شما را جلب کنند، از جمله بهترین هتل های 2 ستاره باتومی می توان به هتل اکاترین، هتل فور سیزن و هتل لوریا اشاره کرد، گفتنی است این هتل ها از نگاه گردشگران به عنوان بهترین هتل های 2 ستاره باتومی انتخاب گردیده اند.

بهترین هتل های 1 ستاره باتومی

هتل های 1 ستاره یا همان هاستل ها می توانند تنها برای خواب مناسب باشند و امکانات دیگری را برای شما به همراه ندارند، به عبارتی این هتل ها مناسب افرادی هستند که قصد ماندن در هتل ندارند و می خواهند تمام طول روز در شهر باشند و به تفریح و خوش گذرانی و یا کار بپردازند و تنها برای خواب به هتل می روند، در این صورت هاستل ها می توانند گزینه مناسبی باشند. از هاستل های باتومی می توان هاستل کالیپسو، ملانیا، فریدوم و سی ساید را نام برد. این هتل ها نیز بهترین هاستل های باتومی از نگاه گردشگران است.

غذاهای اصیل باتومی

هزینه خورد و خوراک در باتومی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از سفر به باتومی بسیاری از گردشگران و مسافران دارند این است که هزینه خورد و خوراک در شهر باتومی به چه صورت است. با توجه به اینکه باتومی یک شهر توریستی به حساب می‌آید لذا مسافران با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه‌ای که دارند می‌توانند از انواع رستوران‌های این شهر استفاده کنند. قیمت ارزان‌ترین رستوران در شهر باتومی از ۱۰ لاری شروع می‌شود و متناسب با کیفیت غذا و نوع رستوران تغییر می‌کند. در صورتی که به دنبال یک غذای متوسط و در یک رستوران معمولی باشید حدود چهل لاری هزینه باید بپردازید.

غذاهای اصیل باتومی

گردشگران بسیاری در سراسر جهان هستند که عاشق سفر می باشند، اما اگر دقت کرده باشید هر گردشگری دلیلی برای انتخاب این شغل دارد، برخی از آنان عاشق غذا هستند و علاقه دارند علاوه بر امتحان کردن غذاهای مختلف، از ریشه و گذشته آن نیز خبر دار شوند، اگر از آن دسته از افراد هستید که علاقه دارید مزه های مختلف را بچشید، این قسمت از محتوا به درد شما می خورد، با ما همراه باشید تا با غذاهای اصیل شهر باتومی آشنا شوید.

خاچاپوری آجارایی

اولین غذای محبوب و پر طرفدار اصیل شهر باتومی خاچاپوری نام دارد، این غذا در هر سه وعده میل می شود، خاچاپوری در واقع پای پنیر می باشد و مزه ای بسیار دلچسب دارد، این غذا به شیوه های بسیاری طبخ می شود و هر کدام طرفداران خاص خود را دارد اما در کل این غذا طعمی بسیار خوشمزه دارد و می تواند شما را عاشق خود کند.

چیربولی

یکی از غذاهای خوشمزه باتومی چیربولی نام دارد که از غذاهای اصیل باتومی نیز به شمار می آید، این غذا از ترکیب تخم مرغ، گردو، گوجه فرنگی و سسی خاص به دست می آید، شاید در تصورات شما از ترکیب این مواد باهم غذایی خوشایند نباشد اما تنها کافیست یک بار این غذا را امتحان کنید تا به یکی از طرفداران آن شوید، این غذا به طور معمول در وعده صبحانه صرف می شود.

سینوری

یکی دیگر از غذاهای اصیل باتومی سینوری نام دارد، غذایی ساده اما بسیار خوشمزه و دل چسب که می تواند طعمی به یاد ماندنی برای شما داشته باشد، این غذا از خمیری مخصوص با پنیر خامه ای مخصوص گرجی و کره تشکیل می شود، سینوری علاوه بر طعم بی نظیرش، غذایی بسیار مقوی به شمار می آید، این غذا در میان گرجی ها بسیار محبوب است و طرفداران بسیاری دارد.

بهترین رستوران های باتومی

بهترین رستوران های باتومی

احتمالا در فکر این هستید که هنگام سفر به باتومی به چه رستورانی بروید تا بتوانید غذاهای خوشمزه اصیل باتومی را میل کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید، ادر شهر باتومی رستوران‌های بسیار زیادی قرار گرفته است که در تمام آن‌ها غذا‌های مختلفی سرو می‌شود. انتخاب رستوران در شهری که به آن آشنایی نداشته باشید بسیار سخت است. در قسمت پایین به معرفی مشهورترین رستوران‌های شهر باتومی پرداخته‌ایم.

رستوران بولوار( بلوار)قدیمی

اگر به دنبال رستوران هایی با فضای بسیار دلنشین و صمیمی هستید به شما پیشنهاد می شود که حتما وعده ای را در رستوران بولوار قدیمی باتومی باشید و از لحظات بودن در این رستوران لذت ببرید.در این رستوران یک محیط کاملاً کلاسیک و صمیمی را شاهد خواهید بود. غذا‌های رستوران بلوار در مقایسه با برخی از رستوران‌های مشابه در شهر باتومی از نظر هزینه مقداری گران‌تر است اما متناسب با آن کیفیت بسیار بالایی را نیز دارد. رستوران بولوار قدیمی یکی از بهترین رستوران های شهر باتومی به شمار می آید و در آن انواع غذاهای بین المللی و سنتی گرجی سرو می شود، همچنین این رستوران میزبان گیاهخواران نیز می باشد.

استفاده از مواد اولیه تازه باعث شده تا کیفیت غذا‌های شده در این رستوران بسیار مناسب باشد. در رستوران بلوار قدیمی باتومی انواع غذا‌های گرجی و غذا‌های دریایی و اروپای مرکزی و همچنین تمامی غذا‌های بین‌المللی طبخ می‌شود. این رستوران از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۴ شب خدمات بسیار مناسبی را برای گردشگران ارائه می‌دهد. در رستوران بولوار باتومی هر سه وعده در روز سرو می شود. این رستوران فضایی بسیار دوست داشتنی دارد و شما را میهمان موسیقی زده با پیانو می کند.

رستوران شمیخده جناتسواله

یکی از مناسب‌ترین رستوران‌هایی که برای افراد سخت پسند پیشنهاد می‌شود رستوران شمیخده جناتسؤاله است. به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های شهر باتومی محسوب می‌شود و در صورت صرف غذا و استفاده از این رستوران تجربه‌ای بسیار تکرار نشدنی خواهید داشت. در این رستوران هر سه وعده سرو می شود و به نوعی رستوران سنتی به شمار می آید چرا که در آن تنها غذاهای گرجی سرو می شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران این است که مدیریت آن با در نظر گرفتن تمامی جوانب و ذائقه‌های مختلف در منوی خود برای گیاهخواران و همچنین خام خواران منو‌های ویژه و خاصی در نظر گرفته است. ساعات سرو غذا در این رستوران از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب بوده و گردشگران و مسافران می‌توانند در این ساعات از خدمات بسیار باکیفیت این رستوران استفاده کنند. اگر علاقه دارید غذاهای اصیل ایرانی را امتحان کنید حتما به این رستوران رفته و طعم بی نظیر غذاهای گرجی را بچشید و از آن لذت ببرید. این رستوران در مرکز باتومی قرار گرفته است و نزدیک به سواحل دریای سیاه است.

رستوران پورتو فرانکو

یکی از رستوران‌های بسیار اقتصادی و به صرفه که در شهر باتومی اقدام به فعالیت می‌کند رستوران پورتو فرانکو نام دارد. این رستوران کاملاً اقتصادی بوده و به غذا‌های محلی معروف است. در این رستوران انواع غذا‌های بیرون بر و همچنین تلویزیون و پارکینگ و اینترنت بی‌سیم رایگان وجود دارد. همچنین یک فضای باز برای استفاده گردشگران و مسافران تعبیه شده است. 
در این رستوران عموماً غذا‌های گرجی و اروپایی طبخ می‌شود و برای بسیاری از افرادی که به گیاهخواری علاقه دارند منوی جداگانه‌ای وجود دارد. لازم به ذکر است اگر به دنبال غذا‌های محلی گرجی هستید می‌توانید در این رستوران غذای معروف خاچاپوری را بیابید. ساعات خدمت‌رسانی این رستوران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب است.
تنها ایرادی که به این رستوران وارد است این است می توان به سرویس ضعیف این رستوران اشاره کرد، اما به طعم بی نظیر غذاهای این رستوران می ارزد.

حمل و نقل در باتومی

حمل و نقل در باتومی

به دلیل اینکه شهر باتومی به عنوان یک شهر توریستی محسوب می‌شود لذا مسئولین این شهر تدابیر بسیار مناسبی برای حمل و نقل در شهر باتومی در نظر گرفتند. همچنین لازم به ذکر است در صورتی که روش استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی شهری را بدانید می‌توانید به صورت چشم‌گیری در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. در شهر باتومی محل‌هایی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تعبیه شده است و با توجه به این که جاذبه‌های گردشگری و همچنین جاذبه‌های تاریخی در شهر باتومی بسیار زیاد شده است لذا برای مشاهده و بازدید از این مکان‌های جذاب می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی که در سطح شهر باتومی قرار دارد، استفاده کنید.

از دیگر اطلاعاتی که قبل از سفر به شهر یا کشور دیگری باید داشته باشید مربوط به سیستم حمل و نقل آن مقصد می باشد، در این جا می خواهیم اطلاعات کلی اما مفیدی در مورد وسایل حمل و نقل شهر باتومی در اختیار شما قرار دهیم. قبل از پرداختن به این بحث باید بدانید که باتومی مترو ندارد و می توان گفت در این شهر باید با سیستم حمل و نقل سنتی رفت و آمد کنید.

اتوبوس

در تور گرجستان از اتوبوس هم می توانید بین شهر ها استفاده کنید و خود را به باتومی برسانید و هم می توانید از آن برای رفت و آمد داخل شهری بهره ببرید، هرچند خطوط اتوبوس این شهر محدود است اما همان هم برای رفتن به دیدنی های این شهر کفایت می کند و مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. مینی بوس ها هم می توانند در باتومی به کمک شما بیایند.

دوچرخه

از وسایل حمل و نقلی که در باتومی بسیار پرطرفدار است می توان به دوچرخه اشاره کرد، این شهر پر از مسیرهای دوچرخه سواری می باشد که با رنگ قرمز به وضوح در سطح شهر دیده می شوند، دو چرخه سواری در سواحل دریای سیاه نیز یکی از محبوب ترین تفریحات این شهر به شمار می آید، شما به راحتی می توانید با کرایه دوچرخه در سطح شهر بچرخید و از دیدنی های باتومی لذت ببرید.

از دیگر وسایل نقلیه ای که در باتومی دیده می شود می توان به قطار و ماشین اشاره کرد که اغلب در رفت و آمدهای بین شهری استفاده می شود و برای داخل شهر مناسب نیستند.

هزینه های سفر به باتومی

شاید مهمترین چیزی که در سفر باید به آن توجه کرد هزینه باشد، چرا که هزینه تعیین می کند شما کدام هتل را رزرو کنید، به کدام رستوران بروید، از کدام مرکز خرید خرید کنید، از کدام وسیله نقلیه استفاده کنید و یا کدامین تفریحات مقصد را تجربه کنید، این ها همه و همه به میزان پول و جیب شما بستگی دارد، در این قسمت مقاله نیز می خواهیم کمی از هزینه ها برای شما بگوییم تا بتوانید به راحتی برای سفری آسوده و بی دغدغه به باتومی برنامه ریزی جامعی داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

هزینه تفریح در باتومی

هزینه های غذا در باتومی

در هر شهری رستوران های بسیاری وجود دارد که با امکانات و غذاهای متفاوت با کیفیت های متفاوت در سطح شهر میزبان مردمان می باشند، پس اگر بخواهیم به طور دقیق از قیمت های غذا و رستوران ها در شهر صحبت کنیم کمی غیر ممکن می باشد، اما می توان تا حدودی از حدود قیمت ها مطلع شد، نرخ یک وعده غذا در رستوران های ارزان باتومی از حدود 14 لاری تا حدود 20 لاری می باشد، رستوران های معمولی باتومی نرخی حدود 20 لاری تا 30 لاری گرجستان می باشد، رستوران های لوکس نیز در این شهر از 30 لاری شروع می شود، فست فود های این شهر نیز غذاهای مختلف و متنوعی را ارائه می دهند که نرخ آن ها از 10 لاری شروع شده و به 15 لاری گرجستان نیز می رسد.

 

هزینه های حمل و نقل در باتومی

هزینه اتوبوس: 0.3 لاری ( 1000 تومان)

هزینه مینی بوس: 0.5 لاری  ( 2000 تومان)

هزینه تاکسی: هزینه تاکسی در این شهر نیز بسته به مسافت طی شده و مسیر آن متفاوت می باشد، هزینه تاکسی در باتومی از 2 لاری ( 9000 تومان) شروع می شود و به ازای هر یک کیلومتر 1 لاری ( 4000 تومان ) به کرایه اضافه می شود.

هزینه تفریح در باتومی

بد نیست در این جا هزینه بلیط برخی از تفریحات باتومی را نیز بدانید تا بتوانید بهتر برای سفر و تفریح در باتومی برنامه ریزی کنید

هزینه بلیط پارک آبی باتومی: 40 لاری ( 187 هزار تومان)

هزینه بلیط تورهای رفتینگ باتومی: از 40 لاری ( 187 هزار تومان) تا 100 لاری (468 هزار تومان)

هزینه بلیط قایق سواری: 5 لاری (23 هزار تومان)

هزینه بلیط پاراشوت باتومی: 75 لاری (351 هزار تومان)

هزینه بلیط فلای بورد باتومی: از 50 لاری (234 هزار تومان) تا 130 لاری (609 هزار تومان)

هزینه بلیط دلفیناریوم بانومی: 15 لاری ( 70 هزار تومان) تا 20 لاری ( 94 هزار تومان)

هزینه بلیط شنا با دلفین ها در باتومی: 100 لاری ( 468 هزار تومان) تا 150 لاری ( 703 هزار تومان)

اگر قصد سفر به باتومی دارید سایت لحظه آخر به شما توصیه می کند که حتما غذاهای لذیذ این شهر را امتحان کنید، شب های آن را به هیچ عنوان از دست ندهید و اگر زمان کم دارید حتما جاذبه های ذکر شده را بازدید کنید و خاطرات خوشی برای خود به یادگار بگذارید.

اگر با توجه به هزینه های ذکر شده و هزینه تور باتومی با هزینه هتل ها کمی نگران شده اید و فکر می کنید نمی توانید به این سفر شگفت انگیز بروید سایت لحظه آخر برای شما خبری هیجان انگیز دارد.

هزینه سفر به باتومی

کلام پایانی

با توجه به اینکه شهر باتومی شهر توریستی است لذا جاذبه‌های بسیار زیادی در این شهر وجود دارد که باعث می‌شود یک شهر کامل برای گردشگران و مسافران باشد. از این رو بسیاری از جاذبه‌های گردشگری که در شهر باتومی قرار دارد دارای جذابیت‌های بسیار زیادی است. این جذابیت‌های مکان‌های مختلف شهر باتومی مسبب افزایش توریستان به این شهر شده است. همچنین رستوران‌ها و هتل‌های بسیار با کیفیتی در شهر باتومی قرار دارند که می‌توانند ارائه دهنده بهترین خدمات ممکن برای مسافران و گردشگران باشند.

نظرات کاربران

  1. ساره ساره 1402/10/13
    0 نفر پسندیدند
    چه حیف که توی زمستون تور باتومی برگزار نمیشه
  2. مرضیه عبدی مرضیه عبدی 1402/09/21
    1 نفر پسندیدند
    واقعا اگه جای لوکس میخواین سفر کنین برین باتومی. عالیه. عالیییییی
  3. منصوره هاشمی منصوره هاشمی 1402/09/21
    0 نفر پسندیدند
    باتومی با اینکه مثلا یه جای ساحلیه ولی مث آنتالیا اصلا لاکچری نیست زیاد توقعتونو نبرید بالا

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 107 کاربر