بهترین زمان سفر به وارنا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/23
بازدید: 1293
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از آنجا که وارنا سومین شهر پرجمعیت بلغارستان است، امروزه بیشتر افراد این شهر را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود برمی گزینند. در واقع شهر وارنا یکی از خوش آب و هواترین شهر‌های اروپایی است. این شهر با داشتن سواحل زیبا و خاص خیلی زود تبدیل به پر گردشگرترین شهر در بلغارستان شد. اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه را دارید، قطعاً کسب آگاهی پیرامون بهترین زمان سفر به وارنا می‌تواند اثر بسیار زیادی در کیفیت سفر شما داشته باشد. فاکتورهایی که هنگام سفر به وارنا باید در نظر بگیرید آب و هوا،  توریست‌های محلی و خارجی‌ و جشنواره‌ های محلی است. از آنجا که دانستن شرایط آب و هوا می‌تواند در کیفیت سفر شما مؤثر باشد، باید بدانید که حداقل و حداکثر دما در این منطقه -۱ و ۳۰ درجه است.

بهترین زمان سفر به وارنا

زمان مناسب برای سفر به وارنا بر اساس فصول مختلف

شهر وارنا درست در خط ساحلی دریای سیاه واقع شده و به واسطه همین موقعیت دارای آب و هوای نیمه گرمسیر، مرطوب و قاره‌ای است. در فصل بهار آب و هوای شهر وارنا بسیار ملایم و معتدل خواهد بود. البته به مرور با نزدیک شدن به فصل تابستان هوا روبه گرمی می‌رود. اگر به شنا و آب بازی علاقه دارید، بهترین فصل سفر به وارنا برای شما تابستان است. با نزدیک شدن به فصل پاییز هوا کم کم خنک‌تر خواهد شد. با گذشت زمان و فرا رسیدن فصل زمستان، برف و باران شدید شروع خواهد شد و هوا کاملاً سرد می‌شود. اگر بخواهید به صورت کلی بهترین زمان سفر به وارنا بلغارستان انتخاب کنید، باید از بین ماه‌های فروردین تا مهر یکی را انتخاب کنید. در بین این ماه‌ها هوای شهر وارنا بسیار مطبوع و دلپذیر خواهد شد. همچنین در این فصول امکانات تفریحی و گردشگری در شهر وارنا بسیار متنوع خواهند بود. از بهار تا پاییز می‌توانید با خیالی آسوده از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر دیدن کنید و از تفریحات ساحلی آن نهایت بهره را ببرید.

فصل بهار: مارس تا می

در فصل بهار در وارنا، آب و هوا معمولاً بهتر و مطلوب تراست. در ماه مارس، دمای متوسط در وارنا حدود ۱۲ درجه سانتیگراد بوده و در ماه می‌به حدود ۱۷ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. بارش باران نیز در فصل بهار رایج است و در این ماه‌ها میزان بارندگی به شدت افزایش می‌یابد. اگرچه در فصل بهار در وارنا همچنان به مدت چند هفته پیش از تابستان ابر‌ها و بارش‌های بارانی وجود دارد، اما آفتاب نیز بیشتر می‌آید و روز‌ها بهتر و گرم‌تر می‌گردد. در این فصل وارنا زیبایی و تازگی خاصی پیدا می‌کند، گیاهان گل دار شکوفه کرده و فضای اطراف ساحل را رنگارنگ‌تر می‌کنند. هوای بهاری در وارنا معمولاً برای انجام فعالیت‌های خارجی و گشت و‌گذار مناسب است.

فصل تابستان: ژوئن تا آگوست

وارنا در فصل تابستان از ژوئن تا آگوست دارای آب و هوای مطبوعی است. در این ماه‌ها هوا در وارنا گرم و خشک بوده و میانگین دما از 25 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد می‌رسد. این شهر در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است، بنابراین هوایی ملایم و لطیف دارد. همچنین شهر وارنا دارای ساحل‌های زیبا و پرطرفداری است که گردشگران می‌توانند از آب دریا و آفتاب لذت ببرند. این شهر در فصل تابستان بسیار پربازدید بوده و فعالیت‌های خارج از دریا از جمله گشت و گذار در بازارهای محلی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، و شرکت در رویدادها و جشنواره‌های محلی نیز در دسترس هستند.

فصل پاییز: سپتامبر تا نوامبر

در فصل پاییز این شهر طبیعت زیبایی را به نمایش می‌گذارد و تغییر رنگ‌های خیره کننده در درختان و باغ‌ها را به ارمغان می‌آورد. آب و هوای وارنا در فصل پاییز خنک و خشک است. دمای هوا در ماه سپتامبر معمولاً بین 20-25 درجه سانتیگراد متغیر است. شب‌ها در این فصل کمی خنک‌تر بوده و ممکن است دمای هوا به 10-15 درجه سانتیگراد برسد. علاوه بر این در فصل پاییز وارنا باران و طوفان‌های کوچکی را تجربه می‌کند. این بارش‌ها می‌توانند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشند و در ایجاد یک اتمسفر مه آلود به همراه با درخشش آفتاب و رنگارنگ کردن باغ‌ها و جنگل‌ها نقش بسزایی دارند. در فصل پاییز، وارنا مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت، پیاده‌روی و دیدن جاذبه‌های گردشگری است. با راه‌رفتن در پارک‌ها و باغ‌های شهر، از زیبایی مناظر طبیعی و فضاهای سبز لذت ببرید. ساحل ویژه وارنا با شن‌های طبیعی خود مکانی عالی برای ثبت صحنه‌های فوق‌العاده پاییزی،محسوب می‌شود. فصل پاییز در وارنا یک زمان دلپذیر است. 

زمستان در وارنا

سفر به کشور سرسبز اروپایی با جاذبه‌های دیدنی و سواحل جذاب!

سفر به بلغارستان در  زمستان | اواخر دسامبر تا اواسط مارس

با شروع فصل زمستان هوای شهر وارنا به سمت 0 درجه و زیر صفر می‌رسد. البته گاه هوا بین 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد در نوسان است. لازم به ذکر است که در بین ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه در وارنا بارش برف را خواهید دید. حتی بارش برف گاه به ماه مارس هم خواهد رسید. اگر به تفریحات زمستانی علاقه دارید، حتماً در فصل زمستان به شهر وارنا و کشور بلغارستان سفر کنید؛ مناطق کوهستانی بلغارستان، از جمله پامپوروفو (Pamporovo)، بانسکو سوکی (Bansko) و بوروفتس (Borovets)، برای شما بسیار جذاب خواهند بود. این مناطق دارای تجهیزات اسکی عالی هستند و می‌توانید از فعالیت‌های اسکی و سورف برف لذت ببرید. از جمله امکاناتی که در این مناطق می‌توانید پیدا کنید، اسکله‌های اسکی، مسیرهای خرید، رستوران‌ها و هتل‌های لوکس است. همچنین در فصل زمستان به علت مراجعه کمتر گردشگران، هزینه‌های اقامت در وارنا کمتر خواهد شد و شما می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کمتر کنید.

توصیه های بهترین فصل سفر به وارنا

سواحل شهر وارنا در فصولی که خورشید به طور مستقیم به سطح سواحل و آب می‌تابد بسیار دیدنی‌تر خواهند شد. البته فصل تابستان و پاییز هم فصول خوبی برای سفر به وارنا هستند. اگر از گرما فراری هستید و می‌خواهید در فصل خنک به وارنا سفر کنید بهتر است از بین 3 ماه زمستان یکی را انتخاب کنید. همچنین در فصل پاییز دمای هوا بسیار مطبوع خواهد شد و دما بین 12 تا 28 درجه متغییر است. اگر به تفریحات آبی علاقه دارید، حتما در فصل تابستان به وارنا سفر کرده و از بهترین و خاص‌ترین تفریحات آبی این شهر استفاده کنید. البته باید گفت سفر به وارنا در ماه‌های ژوئن، اکتبر و دسامبر مناسب نیست. زیرا در این ماه‌های هوا بشدت مرطوب خواهد شد و ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

بهترين زمان سفر به وارنا بر اساس آب و هوا

اگر می‌خواهید بهترین زمان را از نظر آب و هوایی برای سفر به وارنا انتخاب کنید باید از 23 آوریل تا 15 جولای و از 20 آگوست الی 14 اکتبر یکی را برگزینید. جالب است بدانید شهر وارنا توانسته رتبه 43 را از نظر آب و هوایی کسب کند.

بهترین زمان برای سفر به وارنا با توجه به میزان بارش برف و باران

اگر می‌خواهید همزمان با بارش برف و باران به وارنا سفر کنید باید اواخر پاییز و فصل زمستان را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید به بارش‌های برف و باران بر نخورید باید در ماه‌های آگوست، مارس و می به این شهر سفر کنید.

بهترین زمان سفر به وارنا بر اساس میزان رطوبت هوا

شهر وارنا جزو آن دسته از شهرهایی بوده که دارای ماه‌های مرطوب بسیار زیادی است. ماه آگوست با 59% رطوبت کمترین و ماه ژانویه با 78% رطوبت بالاترین میزان رطوبت را دارد. اگر هم می‌خواهید تجربه نسیم‌های ملایم و خاص وارنا را داشته باشید، اواخر ماه ژانویه می تواند بهترین زمان سفر به وارنا برای شما باشد.

مناسبترین سفر به وارنا

جا‌های دیدنی وارنا - معرفی بهترین جاذبه های گردشگری وارنا در بلغارستان

بهترین زمان سفر به وارنا نسبت به ترافیک گردشگری

در ماه‌های می، ژوئن و جولای ترافیک گردشگر در شهر وارنا بسیار بالاست. در این ماه‌ها قیمت بلیط و رزرو هتل به اوج خود خواهد رسید. البته شما می‌توانید پیش از فرا رسیدن این ماه‌ها، هتل و پروازی را برای خود رزرو کرده تا کمی از هزینه‌ها را کمتر کنید. این امر در سایت لحظه آخر به عنوان پلتفرمی امن برای رزرو بهترین هتل های وارنا در دسترس است.  اگر هم می‌خواهید در فصل کم گردشگر به وارنا سفر داشته باشید و هزینه‌ها را کمتر کنید باید در ماه اکتبر برنامه سفر را بچینید.

بهترین زمان سفر به وارنا نسبت به میزان هزینه ها

اگر قصد دارید هزینه‌های سفر خود را کمتر کنید، بهترین زمان سفر به شهر وارنا باید در فصل زمستان و یا ماه اکتبر به این شهر سفر کنید. سعی کنید روزها و ماه‌های پر گردشگر را برای سفر انتخاب نکنید تا هزینه‌های سفر را کمتر کنید. در ماه اکتبر به علت کم گردشگر بودن همه هزینه‌ها به حداقل می‌رسند.

بهترین زمان سفر به وارنا بر اساس فستیوال‌ها

بهترین زمان سفر به وارنا بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

در فصل‌های زمستان و تابستان فستیوال‌های زیادی در شهر وارنا برگزار می‌شوند. در ادامه به معرفی این فستیوال‌ها میپردازیم:

فستیوال‌های فصل تابستان

در فصل تابستان فستیوال‌های جالب و زیادی در شهر ساحلی وارنا برگزار خواهند شد. این فستیوال‌ها عبارتند از:

فستیوال ساحلی وارنا:

فستیوال ساحلی شهر وارنا، جزو فستیوال‌های موسیقی بوده که با حمایت ام تی ای اروپا برگزار می‌شود. برای اولین بار این فستیوال در 15 جولای 2017 در سواحل جنوبی وارنا برگزار شد و تمام خوانندگان بومی و بینالمللی در آن شرکت کردند. همچنین رقص‌ها و نمایشات خیره کننده‌ای با مشارکت هنرمندان جهانی نیز در این فستیوال برگزار می‌شوند. فستیوال ساحلی وارنا فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و هنر بلغارستان است. در کنار برنامه‌های هنری، پذیرایی با غذاها و نوشیدنی‌های محلی نیز ارائه می‌شود، که می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد.

ّبهترین زمان سفر به وارنا فستیوال‌ها

فستیوال بین‌المللی فولکلور وارنا

شهر وارنا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور بلغارستان شناخته می‌شود. فستیوال فولکلور اولین بار در سال 1992 به کمک شهرداری برگزار شد. در این مدت برگزاری فستیوال فولکلور 150 گروه تئاتر، رقص و موسیقی از 50 کشور آسیایی، آمریکایی و اروپایی با 50 هزار شرکت کننده در آن حضور دارند. به طور معمول این فستیوال در اولین هفته آگوست و در ساختمان تئاتر راکووینا در باغ دریایی وارنا برگزار می‌شود. فستیوال بین المللی فولکلور وارنا فرصتی عالی برای ارتباط مستقیم با فرهنگ های مختلف، مردم شناسی، هنرهای مردمی و تاریخ ملت‌ها است. این فستیوال برای تماشاگران و شرکت کنندگان همه سنین مناسب بوده و کودکان، نوجوانان و بزرگسالان را جذب می‌کند. این فستیوال به عنوان یک جشنواره شاد و پرانرژی برای بلغارستان و شهر وارنا به شمار می رود و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از آن استقبال می‌کنند.

فستیوال گیلاس

فستیوال گیلاس در وارنا، یکی از جشنواره‌های مهم و پرطرفدار در بلغارستان است. این فستیوال سالیانه در شهر وارنا برگزار شده و بیش از یک هفته به طول می‌کشد. آغاز فستیوال گیلاس در نیمه اول ماه ژوئن است، زمانی که گیلاس‌ها کاملاً رسیده و بهترین شرایط رشد را دارند. این فستیوال به عنوان یک رویداد بزرگ برای جشن گرفتن از محصول محلی بلغارستان شناخته می‌شود. شهر وارنا، با عرضه میوه‌های گیلاس نیروی اقتصادی قابل توجهی در مناطق روستایی محیط دارد، و تولید کیفیت بالای گیلاس بلغارستان به شهرت جهانی رسیده است. لذا، این فستیوال از یک طرف به جشنواره محصول محلی تبدیل شده و از سوی دیگر تجارت میوه‌های گیلاس را ترقی می‌بخشد.

فستیوال گیلاس وارنا

نمایشگاه کتاب «کوچه کتاب» (Alley of the Book)

نمایشگاه کتاب وارنا یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی و ادبی است که سالانه برگزار می‌شود. این نمایشگاه، یک فرصت عالی برای واکاوی و تبادل اندیشه‌ها، دیدار با نویسندگان و انتشارات‌ها و خرید کتاب‌های جدید برای علاقه‌مندان به خواندن است. این نمایشگاه به منظور جذب بینندگان و خریداران عمده کتاب از سراسر جهان برگزار می‌شود. هر ساله، بیش از هزار ناشر و نویسنده از داخل و خارج بلغارستان در این رویداد شرکت می‌کنند. نمایشگاه کتاب وارنا، به طور معمول در تاریخ‌های مشخصی برگزار شده و شامل فعالیت‌های متنوعی می‌شود. از جمله نمایش کتاب‌های جدید، برگزاری گفتمان‌ها و همایش‌های مرتبط با موضوعات عمومی و ادبی، امضای نویسندگان بر روی کتاب‌هایشان و فروش کتاب‌ها با تخفیف ویژه است. همچنین، در شهر وارنا که به تاریخ و فرهنگ غنی‌اش مشهور است، نمایشگاه کتاب معمولاً با رویدادهای فرهنگی و هنری دیگری ترکیب می‌شود و این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا علاوه بر خرید کتاب، از نمایشگاه‌های هنری، کنسرت‌ها، نمایش‌های تئاتر و سایر فعالیت‌های فرهنگی شهر لذت ببرند. این نمایشگاه همیشه در هفته ابتدایی آگوست و در مرکز شهر برگزار خواهد شد.

زمان سفر به وارنا بر اساس فستیوال‌ها

همه چیز در مورد بلغارستان - جاهای دیدنی، سواحل، شهرها و هر آنچه که می‌خواهید در مورد بلغارستان بدانید را در این مقاله بخوانید!

روز وارنا

روز وارنا مراسمی است که به مناسبت شهر وارنا بزرگترین شهر و مرکز تجارتی وارنا در بلغارستان، برگزار می‌شود. این رویداد سالانه در تاریخ 15 آگوست برگزار شده و به مناسبت تأسیس شهر وارنا به عنوان یکی از شهرهای مهم و تاریخی بلغارستان است. در این روز مراسم های مختلفی در سراسر شهر برگزار می‌شود. این مراسم‌ها شامل نمایش‌های موسیقی، رقص‌ها، نمایشگاه‌ها، نمایش فیلم‌ها و فعالیت‌های ورزشی هستند. همچنین در این روز، مردم بلغارستان و توریست‌ها به خیابان‌ها آمده و از هوای شاد و اجرای فرهنگ‌های محلی بهره می برند. روز وارنا یک رویداد مهم برای جامعه محلی و بلغارستان به عنوان یک تعطیل رسمی است.

فستیوال نی انبان:

فستیوال نی انبان یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین رویدادهای هنری و فرهنگی در شهر وارنا است. این فستیوال سالانه در محل‌های مختلف شهر برگزار شده و هزاران نفر از مردم محلی و گردشگران از سراسر جهان به آن شرکت می‌کنند. نی انبان هنری در فرهنگ و تاریخ بلغارستان عمیقاً جاسازی شده است. این ساز در حالت اصلی دوبل درست می‌شود و از چوب استفاده می‌شود. شکل ظاهری نی انبان تا حدی شبیه ساکسیفون است و با استفاده از فنون مختلف نوازندگی، اصواتی فوق العاده زیبا و احساسی را تولید می‌کند.

فستیوال بین‌المللی تئاتر وارنا:

فستیوال تئاتر وارنا اصلی‌ترین فستیوال در کشور بلغارستان است. فستیوال تئاتر هر ساله در ابتدای ماه ژوئن در سواحل دریای سیاه برگزار می‌شود. این فستیوال با همکاری وزارت فرهنگ کشور بلغارستان، شهرداری شهر وارنا و انجمن تئاتر بلغارستان حمایت و برگزار می‌شود. هدف اصلی این فستیوال، شناساندن و ارائه کارهای نوآورانه و با کیفیت از سراسر جهان به مخاطبان است. هر ساله، تعداد زیادی از گروه‌های تئاتر معتبر و شناخته شده از سراسر جهان در این فستیوال شرکت می‌کنند و به تماشاگران موجود در وارنا و همچنین هنرمندان و متخصصان تئاتر فرصت می‌دهند تا اجرا‌های منحصر به فرد و برجسته را تماشا کنند.

فستیوال‌های وارنا

فستیوال بین‌المللی موسیقی وارنا

در اواخر ژوئن تا ابتدای جولای بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی در شهر وارنا برگزار خواهد شد. در این فستیوال همه هنرمندان برجسته دنیا حضور دارند.

فستیوال بین‌المللی جاز وارنا

فستیوال جاز در سال 1992 به بعد به صورت سالانه در شهر وارنا برگزار می‌شود. این جشنواره در ماه جولای هر سال میزبان بهترین موسیقی‌دان‌های دنیاست. برنامه‌های ارائه شده در فستیوال بین‌المللی جاز وارنا شامل کنسرت‌های زنده، اجراهای مشترک، سمینارها، کارگاه‌ها و ...است. این فستیوال فرصتی مناسب برای دسترسی به نوازندگان و موسیقیدانان بزرگ جهان جاز، استرالیا و همچنین نخبگان محلی است.

سفر به وارنا بلغارستان در بهترین زمان

همه چیز در مورد وارنا - دین، مذهب، سواحل زیبای وارنا همه و همه را در این مقاله جذاب بخوانید!

 

نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنری (International Fair Arts and Crafts)

اگر به صنایع دستی کشورهای مختلف علاقه دارید در آگوست هر سال می‌توانید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی و هنری شهر وارنا که در باغ دریایی برگزار می‌شود دیدن کنید. این نمایشگاه فرصت عالی برای تبادل ایده‌ها، آشنایی با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف، خرید اثار هنری و همچنین آموزش و کارگاه‌های آموزشی جدید در حوزه صنایع دستیرا فراهم می‌کند. همچنین، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هنری وارنا فرصتی مناسب برای ارتقای و ترویج هنر و صنایع دستی بومی هستی و حمایت از هنرمندان و صنایع دستی‌کاران است.

فستیوال مگا راک وارنا (Varna Mega Rock)

فستیوال مگا راک وارنا در آگوست هر سال با  شر کت گروه‌های افسانه‌ای راک مانند گروه نایت ویش در شهر وارنا برگزار خواهد شد. این فستیوال در بندرگاه شهر وارنا و در 2 روز برگزار می شود. تاریخچه این فستیوال به سال ۲۰۰۴ برمی‌گردد، زمانی که با هدف تقویت صنعت موسیقی راک در بلغارستان تاسیس شد. به مرور زمان، فستیوال مگا راک وارنا به یک رویداد برجسته و مورد توجه در نقشه جهانی فستیوال‌های موسیقی تبدیل شد. سبک‌های موسیقی مختلفی مانند راک، هارد راک، متال، پاور متال و سایر سبک‌های مرتبط در این فستیوال نمایش داده می‌شوند. استیج‌های فرعی و محلی برپا می‌شوند تا به هنرمندان جوان فرصتی برای نمایش استعداد خود بدهند. علاوه بر سازماندهی کنسرت‌ها، فستیوال مگا راک وارنا راهبردهای دیگری نیز دارد تا تجربه مخاطبان را بهبود بخشد.

    فستیوال‌های فصل پاییز وارنا

فستیوال‌های فصل پاییز 

پاییز هم یکی از فصل‌هایی است که در شهر وارنا فستیوال‌های خوبی دارد. این فستیوال‌ها عبارتند از:

  • جشنواره کدو تنبل

جشنواره کدو تنبل در وارنا یک رویداد سالانه است که در شهر وارنا در کشور بلغارستان برگزار می شود. این جشنواره به نام "کودو زجاج وارنا" نیز شناخته می‌شود و با حضور بیش از 100 هنرمند و اهالی محلی و بین المللی رواج دارد. این جشنواره در ماه اکتبر هر سال برگزار شده و مدتی بین چند روز تا هفته طول می کشد. شهر وارنا در این دوران به خاطر جشنواره تبدیل به مقصدی محبوب برای گردشگران می‌شود. کدوهای زیبا و منحصر به فرد از نوع تنبل در خیابان‌ها و میدان‌ها و معابر شهر به نمایش گذاشته شده و توسط هنرمندان با استفاده از رنگ‌های زیبا و خلاقیت خاص خود طراحی و ساخته می شوند.

  • فستیوال دانهستان

 (Chestnut Festival) نیز یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های فصل پاییز در وارنا است. در این فستیوال، شهر تبدیل به بازار بزرگی می‌شود. گردشگران می‌توانند از هنرمندان محلی که آثار هنری می‌سازند، بازدید کنند و تمامی تنوع محصولات را مشاهده کنند. این فستیوال پیشگوی آمدن زمستان و بازگشت نور و رنگ به طبیعت را نمایش می‌دهد.

  • فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی دلفین طلایی:

این فستیوال هر 3 سال یکبار از سال 1972 به بعد در ماه اکتبر برپا خواهد شد. در فستیوال عروسک گردانی دلفین طلایی برجسته‌ترین هنرمندان بلغارستانی و بین‌المللی شرکت می‌کنند. فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی دلفین طلایی در وارنا یکی از برجسته‌ترین رویدادهای مربوط به صنعت عروسک گردانی در جهان است. دلفین طلایی، یک عروسک گردان معروف در صنعت عروسک‌های گردان است که توسط هنرمندان ماهر ایجاد شده‌است. این عروسک گردان بزرگ دوست داشتنی به شکل دلفین طراحی شده و از طریق سیستمی پیچیده که به دلفین متصل است، به چرخش می‌پردازد. این عروسک نمادی از زیبایی و هنر است و می‌توان آن را در مجموعه‌های تفریحی، پارک‌ها، و فضاهای عمومی دیگر مشاهده کرد.

 فستیوال بین‌المللی عروسک گردانی وارنا

توصیه های نهایی برای سفر به بلغارستان

قبل از سفر به بلغارستان، اطمینان حاصل کنید که دارای مدارک لازم برای ورود به این کشور هستید. بررسی کنید که آیا نیاز به ویزا دارید یا خیر و اطلاعات خود را در مورد شرایط ورود به کشور به‌روز نگه دارید. یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در بلغارستان سواحل دریای سیاه است. اگر به منظور تفریح در ساحل به بلغارستان سفر می‌کنید، حتماً امکانات لازم را برای تفریح در آب دریا در نظر بگیرید، مانند لباس های شنا، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و محافظتی برای پوست خود. به طور کلی در سفر به هر کشوری باید برخی قوانین و ویژگی‌های آن کشور را بدانید. برای رفتن به بلغارستان هم باید برخی نکات را دانسته و رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

  • در طی روز به سواحل آفتابی نروید
  • کمی زبان بلغاری یاد بگیرید
  • تلاش کنید تا مانند یک اسلواکی واقعی بنشینید
  • در زبان اشاره بلغارستانی، برای بله و نه شنیدن گیج نشوید
  • راجب تاریخچه کشور بلغارستان کمی مطالعه کنید
  • انعام بدهید
  • پول خود را به پول لو (واحد پول بلغارستان) تبدیل کنید
  • نخ های رنگی و دستبندها را از درختان جدا نکنید

بهترین زمان مسافرت به وارنا

 سخن پایانی
در سفر به شهر وارنا بلغارستان باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید تا بتوانید هم هزینه‌های سفر را کم کنید و هم از همه تفریحات و فستیوال‌ها دیدن کنید. بهترین زمان برای سفر به شهر وارنا فصول بهار، تابستان و پاییز هستند. در این فصول آب و هوای وارنا مطبوع و دلپذیر خواهد بود. اگر در پاییز و زمستان مهمان شهر وارنا بودید، حتماً سری به فستیوال‌های مختلف این شهر بزنید. با انتخاب ماه‌های کم گردشگر، می‌توانید هزینه‌های سفر را به بهترین نحو کاهش دهید. همچنین باید در این کشور به قوانین پایبند باشید تا سفری دلچسب داشته باشید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. سعیده سعیده 1402/05/21
    1 نفر پسندیدند
    سفر به وارنا فقط تو تابستون میچسبه!
  2. سعیده لحظه آخر 1402/05/21
    1 نفر پسندیدند
    ممنونم از نظرتون سعیده جان!

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر