هزینه سفر به وان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 1432
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

وان شهر بسیار کوچکی در کشور ترکیه است، که فاصله بسیار کوتاهی با مرز دو کشور ایران و ترکیه‌ دارد. اگر شما از دوست‌داران گربه ‌هستید، شهر وان بهترین شهر برای شماست زیرا در جای جای این شهر گربه‌های بسیار زیبای سفید رنگی با چشمانی دو رنگ که به  رنگ‌های آبی و زرد قابل مشاهده هستند. از آن‌جایی که این شهر فاصله کمی تا مرز ایران دارد، هرساله تعداد زیادی از مردمان کشور عزیزمان به وان سفر می‌کنند. ما قصد داریم در این مطلب تمامی هزینه‌های سفر به شهر وان را بررسی کنیم تا شما بتوانید با در نظر گرفتن شرایط و دانستن حداقل مقدار هزینه‌ها با اطمینان خاطر به این شهر سفر کنید. اگر شما نیز قصد سفر به وان را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


هزینه سفر به وان

مدارک و هزینه ‌های سفر به وان

شهر وان به علت پیشرفتی که در سال‌های اخیر کسب کرده، با طراحی و ساخت مرکز خریدهای جذاب و مفرح، رستوران‌هایی مشهور به داشتن فضایی دلپذیر و هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی با کیفیت بالا، توانسته به یکی از شهر‌های پرگردشگر کشور ترکیه تبدیل شود. بسیاری از افراد هنگام انتخاب وان به عنوان مقصد سفر خود فکر می‌کنند که این شهر دارای فرودگاه نیست و باید هزینه بیشتری را برای حمل‌و‌نقل پرداخت نمایند اما این در صورتی است که وان دارای فرودگاه بوده و شما از کشور ایران با پرواز مستقیم می‌توانید به آن سفر نمایید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

آدرس سفارت

سفارت کشور ترکیه، در شهر تهران قرار دارد و این سفارت در خیابان فردوسی واقع بوده و دارای پلاک ۳۳۷ است. ساعت کاری سفارت ترکیه به صورتی بوده که شما می‌توانید از روز یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به آن مراجعه نمایید و کارهای خود را انجام دهید. در صورت داشتن سوال، علاوه بر مراجعه حضوری شما می‌توانید با شماره ۳۵۹۵۱۱۰۰ تماس گرفته یا برای سایت رسمی سفارت ترکیه ایمیل بزنید. شما با مراجعه به آدرس سایت سفارت‌خانه می‌توانید پاسخ بسیاری از سوالات متداول خود را پیدا کرده و اطلاعاتی نیز راجع به کشور ترکیه و نحوه اقامت و گرفتن ویزا کسب کنید.

هزینه سفر به وان

هزینه دریافت ویزا

طبق توافقی که سال‌های قبل بین کشور ایران و ترکیه صورت گرفت، تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند، برای رفتن به کشور ترکیه به ویزا هیچ احتیاجی ندارند و بدون ویزا تا ۹۰ روز در این کشور می‌توانند بمانند و از زیبایی بی‌نظیر آن استفاده کرده و لذت ببرند. البته توجه داشته باشید که شما بدون ویزا اجازه انجام دادن فعالیت‌های اجتماعی مانند کار کردن، تجارت و یا تحصیل را در هر مقطعی درون شهر وان یا هر شهر دیگری از کشور ترکیه را ندارید.
ویزای کشور ترکیه  انواع مختلفی دارد که یکی از مشهور‌ترین آن‌ها ویزای کاری است. زمانی که شما تصمیم گرفتید نسبت به اخذ ویزای کاری اقدام کنید، باید علاوه بر پرداخت هزینه‌های صدور ویزای برچسبی ترکیه و پرداخت کارمزدهای مجوز اقامت موقت، هزینه صدور مجوز کاری را نیز به کشور ترکیه پرداخت کنید که این هزینه بین 55 تا 180 یورو است. مقدار هزینه‌ای که شما باید برای صادر شدن کارت مجوز اقامت موقت پرداخت کنید  110 لیره ترک است. هزینه ویزای ترکیه برای فعالیت‌هایی همانند تحصیل، ورزش و... به شرح زیر است:

  • هزینه ویزای یک بار ورود: 55 یورو
  • هزینه ویزای دو بار ورود: 110 یورو
  • و هزینه ای که باید برای ویزای چند بار ورود بپردازید 180 یورو است.

هزینه سفر به وان

واحد پول ترکیه

واحد پول کشور ترکیه لیر بوده که نام اختصاری آن در جهان نیز  tl است. در سال  2004 میلادی به علت تورمی که سرتاسر دنیا را گرفتار خود کرد، باعث شد که شش صفر از مقدار لیر ترکیه کم شود. کروش یا همان قروش نیز زیر واحد دیگری از کشور ترکیه بوده که قابلیت تبدیل شدن به لیر را نیز داراست. برای سفر به کشور ترکیه شما به راحتی می‌توانید لیر ترکیه را با مراجعه کردن به صرافی‌های مختلف موجود در کشور خود تهیه کنید. همچنین هنگام سفر شما می‌توانید، ارزهای مختلفی مانند دلار، یورو و پوند را با خود به کشور ترکیه برده و در صرافی‌های ترکیه آن‌ها را به لیر تبدیل کنید.

هزینه سفر به وان ترکیه چقدر است؟

برای رفتن به سفرهای خارجی  راه‌های مختلف هوایی، دریایی و خشکی وجود دارد که بهترین آن انتخاب راه‌ هوایی و سفر با هواپیماست. البته در مورد سفر به شهر وان شرایط فرق می‌کند و علت آن نزدیکی بیش از حد وان به کشور ایران است و همین موضوع سبب شده که شما بتوانید به راحتی از راه‌های زمینی و مسیرهای مختلف به وان برسید. اگر شما بتوانید خود را به شهرهای شمال غربی ایران نظیر خوی و تبریز برسانید به راحتی با استفاده وسایل حمل‌ونقل عمومی چون ون‌ها و تاکسی‌ها خودتان را به شهر رویایی وان برسانید. اگر قصد دارید با ماشین شخصی خودتان به شهر وان از راه زمینی سفر کنید به هیچ وجه فراموش نکنید که هزینه‌های مربوط به بیمه خودرو، گواهینامه بین‌المللی برای یک سال، هزینه پلاک بین‌المللی و عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه‌های این چنینی شما باید به بانک ملی مراجعه کنید.

هزینه سفر به وان

هزینه اقامت در شهر وان

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم شهر وان از مرز ایران فاصله کمی دارد، بنابراین بهتر است که سعی داشته باشید در  بازه‌های زمانی‌ای به این شهر سفر کنید که اصطلاحا سیزن است. در آن مدت شما تا یک ماه قبل و یک ماه بعد از سیزن می‌توانید به راحتی از طریق آژانس‌های مسافرتی برای رزرو هتل اقدام نمایید. همچنین با سفر در این زمان، امکان ندارد که در شهر وان بدون هتل بمانید. از دیگر ویژگی‌های سفر در سیزن این است که هزینه‌هایی که باید برای اقامت و اسکان در هتل‌های شهر وان بپردازید، بسیار مقرون به صرفه بوده و همه هتل از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

هزینه اجاره آپارتمان در شهر وان ترکیه

اجاره آپارتمان برای افرادی مقرون به صرفه است، که تمایل دارند مدت زمان بیشتری از یک هفته را در وان سپری کنند. در شهر وان  شما برای اجاره یک آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر باید ۶۲۵ لیر و برای اجاره آن در محلی دورتر از مرکز شهر باید ۴۲۵ لیر بپردازید. اجاره بها آپارتمان سه  خوابه در مرکز شهر وان  ۹۲۵ لیر بوده که برای یک آپارتمان با همین شرایط در محلی دور از مرکز شهر شما باید ۷۵۰ لیر پرداخت کنید.

هزینه سفر به وان


هزینه حمل و نقل در شهر وان

به دلیل وسعت کم شهر وان، وسایل حمل‌ونقل موجود در آن به اتوبوس، مینی بوس و تاکسی ختم می‌شود. مقدار هزینه‌ای که باید برای استفاده از مینی‌بوس و اتوبوس بپردازید، یک‌ونیم لیر و این هزینه برای تاکسی هشت لیر است که برای هر کیلومتر بیشتر، مبلغ دو لیر به هشت لیر افروده می‌گردد. همچنین اگر شما از راننده تاکسی بخواهید که در چند محل توقف کند و منتظر شما بماند، باید ۲۰ لیر پرداخت نمایید.

هزینه خورد و خوراک در شهر وان 

با توجه به تحقیقات صورت گرفته و نتایج ثبت شده در سایت‌های رسمی، شما برای میل کردن یک وعده غذایی در یکی از رستوران‌های خوب شهر وان از۱۳تا۵۰ لیر با توجه به غذای خود هزینه کنید. همچنین اگر شما قصد دارید در یکی از رستوران‌های سطح متوسط وان که مجهز به سرویس مخصوص است، یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغی بین ۴۰ تا ۵۰ لیر را پرداخت کنید. برای تهیه یک بطری آب معدنی در وان باید شما ۱ لیر و برای نوشیدن یک لیوان قهوه مبلغی معادل ۵ لیر را پرداخت کنید.

هزینه سفر به وان

لیست اقلام غذایی ضروری در وان 

برای کاهش هزینه‌های سفرتان، شما می‌توانید فست فود و غذاهای رستورانی را حذف کرده و در ازای آن اقلام ضروری و مورد نیازتان را تهیه کرده و وعده‌های غذایی‌تان را طبخ نمایید. لیستی از مواد غذایی ضروری به شرح زیر است:

  • شیر یک لیتری: ۸ لیر
  • یک قرص نان: ۰.۹۱ لیر
  • بسته دوازده‌ عددی تخم مرغ: ۶ لیر
  • یک کیلوگرم برنج: ۲ لیر
  • مرغ: ۵.۵ لیر
  • گوشت قرمز: ۱۵ لیر
  • یک کیلوگرم پنیر: ۸ لیر
  • یک کیلوگرم گوجه: ۱.۲ لیر
  • یک کیلو گرم سیب‌زمینی: ۰.۶ لیر
  • یک کیلو گرم پیاز: ۰.۶ لیر

هزینه سرویس موبایل در شهر وان ترکیه

سه اپراتور ترکسل، وودافون و آوِا اپراتورهای موجود در اغلب شهرهای کشور ترکیه هستند که خدمات مختلفی را به مردم و توریستان ارائه می‌دهند. در بین این سه اپراتور سیم کارت ترکسل علاوه بر این که بسیار معروف‌تر است از کیفیت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود. مقدار هزینه ثبت شده برای هر یک دقیقه مکالمه داخلی ۰.۷۵ لیر  و  شصت گیگابایت ۸۲ لیر است.

هزینه سفر به وان

هزینه خرید و سوغاتی وان ترکیه

درست است که شهر وان مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی همانند دیگر شهرهای ترکیه ندارد، اما فراموش نکنید که قیمت پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی و وسایل این چنینی در شهر وان بسیار پایین است. همین موضوع نیز سبب شده که هر زمان از سال، سفر به وان گزینه مناسبی باشد البته سعی داشته باشید که زمان حراجی‌های برند مختلف به شهر وان بروید زیرا شما می‌توانید خریدهای بسیار مناسبی را با قیمت اندک انجام دهید و به عنوان سوغات به شهر خود برده و به عزیزانتان تقدیم نمایید.

هزینه سفر به وان 

سخن پایانی...
همه ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرهای مختلف کشور ترکیه سفر می‌کنند. طبق همین موضوع نیز امنیت به طور کامل در شهر وان برقرار است. همچنین اهالی شهر وان با مسافران بیگانه نیستند و با کمال میل از مهمانان استقبال می کنند و امکانات بسیار خوبی برای مسافران و گردشگران خلق می‌نمایند. مردم شهر وان با تلاش فراوان جوی بسیار امن و صمیمی را به وجود آورده‌اند.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر