بهترین زمان سفر به باتومی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/05
بازدید: 5772
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر باتومی به عنوان پایتخت تابستانی کشور گرجستان شناخته می‌شود و به واسطه جاذبه‌های فراوانی که دارد هر ساله شاهد افزایش تردد مسافران و گردشگران به این شهر هستیم. جاذبه‌های دیدنی شهر باتومی مانند پارک بلوار باتومی، کلیسای جامع مادر مقدس، باغ گیاه‌شناسی باتومی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر باعث شده تا این شهر به عنوان یک شهر توریستی معرفی شود. در حال حاضر سفر به شهر باتومی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته است و علاقه‌مندان زیادی به شهر باتومی و کشور گرجستان سفر می‌کنند تا بتوانند از جاذبه‌های این شهر زیبا نهایت استفاده را ببرند. باتومی به دلیل جوی آرامش‌بخش و مکان‌های اقامتی بسیار زیادی که دارد یک مکان مناسب برای استراحت و تفریح به شمار می‌آید. آب و هوای بسیار مطبوع شهر باتومی از علل دیگری بوده که باعث افزایش سفر گردشگران به این شهر شده است.

بهترین زمان سفر به باتومی

 بهترین زمان سفر به باتومی از بر اساس آب و هوا

لازم به ذکر است احتمال بارش باران یا برف در طول سال در شهر باتومی بسیار کم است. همچنین این شهر از نظر کیفیت آب و هوایی در مقایسه با بسیاری از مقاصد گردشگری جهان نمره ۶۳ از ۱۰۰ را کسب کرده است. بهترین زمان سفر به شهر باتومی با در نظر گرفتن آب و هوا ۱۵ ‌آوریل تا ۱۶ جولای بوده و گردشگران می‌توانند در این فصل از بهترین آب و هوای این شهر استفاده کنند.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

بهترین زمان سفر به شهر باتومی بر اساس دمای هوا

دمای شهر باتومی در زمان‌های مختلف سال دارای تغییرات بسیار زیادی می‌شود لذا با توجه به اینکه بهترین زمان سفر به شهر باتومی با در نظر گرفتن بهترین آب و هوا در چه زمانی از سال است دارای اهمیت زیادی خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت دمای شهر باتومی به غیر از چند هفته از سال در فصل زمستان سرمای زیادی دارد و با توجه به رطوبت هوا سایر فصول سال دارای هوای بسیار دلپذیری خواهد بود.

بهترین زمان سفر به باتومی

 

بهترین زمان سفر به باتومی بر اساس رطوبت و وزش باد

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر باتومی این شهر در بیشتر ماه‌های سال دارای رطوبت مناسبی است. در ماه دسامبر، کم رطوبت‌ترین ماه سال در شهر باتومی را شاهد هستیم. در این ماه رطوبت نسبی این شهر حدوداً ۵۶ درصد است و در ماه جولای بیشترین رطوبت را در شهر باتومی می‌توانیم احساس کنیم. در این ماه رطوبت شهر باتومی ۷۵ درصد خواهد بود. وزش باد نیز در شهر باتومی متوسط است. همچنین در ماه‌های دیگری از سال وزش باد شدت بیشتری می‌گیرد. این ماه‌ها دسامبر و ژانویه و نوامبر هستند. سرعت متوسط باد در ماه دسامبر ۲۱ کیلومتر بر ساعت است که به عنوان یک باد متوسط معرفی می‌شود. بیشترین سرعت ثبت شده باد در شهر باتومی ۳۸ کیلومتر بر ساعت بوده که در اواخر دسامبر اتفاق افتاد.

 

بهترین زمان سفر به باتومی

 
کدام فصل برای سفر به باتومی مناسب تر است؟

به طور کلی می‌توان گفت با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین شرایط موجود در شهر باتومی بهترین زمان سفر به این شهر توریستی در ماه‌های گردشگری است. ماه‌هایی که بیشترین گردشگر برای سفر باتومی مسافرت می‌کنند، ماه‌های ژوئن و جولای و همچنین می ‌هستند. لازم به ذکر است در این ماه‌ها قیمت هتل و همچنین هواپیما در بیشترین مقدار خود قرار دارد. اگر در ماه‌های قبل اقدام به رزرو مکان اقامتی و پرواز خود کنید می‌توانید مقداری از هزینه‌های خود را کاهش دهید. لازم به ذکر است فصل بهار به عنوان شلوغ‌ترین زمان گردشگری به شهر باتومی به حساب می‌آید. همچنین فصل بهار به دلیل وجود آب و هوای بسیار مطبوع یکی از فصل‌های ‌ایده‌آل و مناسب برای گشت و‌گذار در شهر باتومی است.

هتل‌ های 3 ستاره باتومی - لذت اقامت در هتل‌های باکیفیت 3 ستاره باتومی!

بهترین زمان سفر به باتومی


بهترین زمان سفر به باتومی بر اساس فستیوال ‌های مختلف

فستیوال‌های بسیار متنوع و گوناگونی هر ساله در شهر باتومی انجام می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت هر سال در ماه سپتامبر فستیوال‌هایی تحت عنوان فستیوال بین‌المللی تماشای پرندگان برگزار شده و متخصصین خارجی و همچنین گردشگران و مسافران از کشور‌های مختلف در این منطقه سفر می‌کنند تا بتوانند به صورت دسته جمعی سیل عظیمی از پرندگان شکاری و دیگر گونه‌های پرندگان را در سواحل دریای سیاه مشاهده نمایند. در فرآیند فستیوال‌هایی که در شهر باتومی در حال برگزاری است، سمینار‌ها و سخنرانی‌ها و همچنین گشت و گذار‌های سرگرم‌کننده بسیار زیادی نیز انجام می‌شود. تماشای پرندگان یکی از مفرح‌ترین تفریحاتی است که هر ساله باعث جذب هزاران گردشگر به شهر باتومی می‌شود. در تابستان هر سال نیز دیوان بین‌المللی به عنوان فستیوال جاز دریای سیاه در شهر باتومی مورد استقبال بسیار زیاد قرار می‌گیرد. در فستیوال موسیقی نیز سبک‌های مختلف موسیقی برگزار خواهد شد.

بهترین زمان سفر به باتومی

کلام پایانی

شهر باتومی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران در ایام مختلف سال است. تقاضای سفر به شهر باتومی به دلیل جاذبه‌های فراوانی که دارد بسیار زیاد است؛ لذا می‌بایست پیش از سفر به این شهر توریستی اطلاعاتی کافی و جامع در رابطه با انواع جاذبه‌های گردشگری و همچنین آب و هوای این شهر داشته باشیم. شهر باتومی دارای آب و هوای بسیار مناسب و مطبوع است و به علت برگزاری بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌های جذاب و شگفت‌انگیز گزینه بسیار مناسبی برای سفر محسوب می‌شود. البته ناگفته نماند که بهترین زمان سفر به باتومی فصل بهار است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 102 کاربر