بهترین فصل سفر به آفریقا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 1523
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قاره آفریقا بعد از دو قاره بزرگ جهان یعنی قاره آسیا و آمریکا، به عنوان وسیع ترین قاره جهان شناخته شده است که این قاره از لحاظ تعداد کشور در رتبه نخست قرار گرفته دارد و این قاره دارای بیش از 54 کشور مجزا و مستقل از هم می باشد. شرایط آب و هوایی در هر کدام از این کشور ها با یکدیگر متفاوت می باشد و با توجه به مقصد گردشگری خود، باید فصل مناسب را جهت سفر به این قاره انتخاب فرمایید. در اینجا قصد معرفی جذاب ترین شهر ها و کشورهای گردشگری این قاره پهناور را به شما عزیزان داریم پس با ما همراه باشید.

 

بهترین فصل سفر به آفریقا

 

بهترین زمان سفر به آفریقا

از میان 54 کشور قاره آفریقا، 4 کشور تونس، کنیا، مراکش و آفریقا جنوبی اغلب به عنوان مقصد های گردشگری انتخاب می شوند. با توجه به آب و هوای هر کدام از این چهار کشور زمان مناسب جهت سفر و گردشگری را توضیح میدهیم.

تونس

کشور تونس یکی از برترین گزینه های پیش رو برای انتخاب شدن به عنوان مقصد گردشگری می باشد. این کشور در قسمت های جنوبی و مرکزی حاوی بیابان ها و شنزارهای وسیع می باشد و دارای شرایط جوی گرم و خشک است. این کشور در نزدیکی سواحل دریای مدیترانه دارای آب هوای مرطوب و معتدل می باشد از این رو میتوان نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به این کشور اواخر فصل تابستان بخصوص شهریور ماه است.

کنیا

کشور کنیا به طور معمول دارای آب و هوا معتدل و مناسبی می باشد از این رو میتواند در هر فصلی از سال مقصد گردشگری باشد.

مراکش

از آنجا که بخش عمده ای از کشور مراکش در حاشیه اطراف دریای مدیترانه واقع شده است این منطقه تحت تاثیر دریا، دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی می باشد از این رو در فصل های گرم سال همچون تابستان به علت بخار آب زیاد موجود در هوا، سفر در این زمان چندان مناسب نیست و بهتر است سفر را به فصل های خنک تری از سال، همچون پاییزو زمستان موکول کنید. همچنین وجود پیست های اسکی جذاب در دامنه های کوه این منطقه علاقه مندان و وزرشکاران زیادی را در فصل زمستان به سوی خود جذب میکند که شما نیز میتوانید در میان این گروه از افراد قرار گیرید.

آفریقای جنوبی

این کشور هم میتواند به عنوان مقصد گردشگری مدرن و هم مقصد گردشگری زیستی واقع شود و شما در هر چهار فصل سال میتوانید این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. آفریقای جنوبی دارای سه پایتخت میباشد که هر سه پایتخت این کشور، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند در ادامه بیشتر در رابطه با مهم ترین پایتخت این کشور توضیح میدهیم.

 

آفریقا

 

کیت تاون

شهر کیت تاون یکی از سه پایتخت کشور آفریقای جنوبی می باشد که این پایتخت، به عنوان محل اسکان پارلمان ها در نظر گرفته شده است. این شهر دارای رشته کوه هایی می باشد که آن را بقیه قسمت های قاره جدا کرد است. این شهر دارای یکی از زیباترین منظره های جهان بوده که ساحل رنگارنگ این شهر همراه با تاکستان ها و مزارع سرسبز جلوه خاصی به آن بخشیده است.

شهر کیت تاون به علت داشتن ورزشگاه بزرگی که جهت برگذاری مسابقات فوتبالی ساخته شده به شهرت جهانی رسیده است. در صورتی که از علاقه مندان فوتبال هستید و قصد دیدن از باشگاه ورزشی این شهر و هم چنین گشت و گذار در سواحل اطراف این شهر را دارید بهترین زمان بازه 10 اسفند تا 10 خرداد و هم چنین بازه 10 شهریور تا 9 آذرماه می باشد. در این بازه های زمانی آب و هوا مطلوب و جعیت کمتری در این شهر سکونت دارد و از لحاظ هزینه، تورهای مسافرتی ارزان قیمت تر هستند. از طرفی فصل تابستان به عنوان گران ترین زمان سفر به این شهر می باشد.

بهترین زمان سفر به آفریقا از نظر آب و هوا

آفریقای شرقی شامل مناطق کنیا، pwanda، تانزانیا می باشد. این منطقه دارای دو فصل بارانی می باشد که یکی از ماه مارچ تا می می باشد و دیگری از ماه اکتبر تا دسامبر است که در این زمان چشم اندازها و منظره شهر بسیار زیبا و دلنشین می باشد و زمان مناسبی برای سفر به آفریقا است. زیرا در این زمان، اغلب جمعیت کمی به این منطقه سفر کرده و این مسئله روی هزینه های مختلف اسکان، تغذیه، تفریحی و...تاثیر گذار است و موجب کاهش این هزینه میشود.

منطقه دیگر قاره آفریقا، آفریقای جنوبی می باشد که محدوده ی بیابان های نامبینا تا دلتاهای بوتسوانا ار شامل میشود. از آنجا که بخشی از این منطقه در کنار دلتا واقع شده است بنابراین تحت تاثیر بادهای ساحلی قرار میگیرد و دارای آب و هوای به نسبت مطلوبی می شود. فصل های بارانی منطقه جنوبی آفریقا، از ماه نوامبر تا مارچ می باشد که این بازه گرم ترین شرایط جوی این منطقه است.

فصل خشک آفریقای جنوبی، در بازه ی آوریل تا اکتبر می باشد که به نسبت آب و هوا خنک تر و رطوبت هم کمتر است. در اوایل فصل خشک آبشار ویکتوریا هم پر از آب می باشد که به مرور از میزان آن کمتر می شود. از طرفی پارک ملی kruger که یکی از بزرگ ترین پارک های ملی می باشد ، گونه های زیادی از حیواناتو گیاهان را درون خود پوشش داده است و در فصل های خشک سال بسیار دیدنی می باشد.

 

قاره آفریقا

 

بهترین زمان سفر به آفریقا برای تماشای حیات وحش

بهترین مکان برای دیدن از حیات وحش آفریقا، بازدید از پارک ملی کشور آفریقای جنوبی است که هر زمان میتوان برای دیدن این پارک، به این کشور سفر کرد اما بهترین زمان، بازه زمانی میان ماه می تا ماه آگوست و یا ماه ژوئن تا ماه جولای می باشد. اگر که با تاریخ های میلادی آشناییت ندارید باید بگوییم که به طور تقریبی بازه 11اردیبهشت تا 9 شهریور و یا 11 خرداد تا 9 مرداد بهترین زمان برای دیدن از این پارک ملی می باشد.

بهترین زمان سفر به آفریقا از نظر هزینه های سفر

در صورتی که میخواهید علاوه برداشتن یک مقصد گردشگری جذاب، متحمل هزینه های کمتری نیز بشوید بهتر است در فصل هایی به این قاره سفر کنید که عموما گردشگران کمتری حضور دارند این موضوع هم وابستگی مستقیمی به فصل، شرایط آب و هوایی، رویداد ها و...دارد که به شدت برروی کاهش و یا افزایش هزینه اسکان، تغذیه، تورهای تفریحی، حمل و نقل و...تاثیر گذار است. درصورتی که میخواهید از ارزان ترین فصل سفر به آفریقا اطلاع پیدا کنید باید بگوییم که بازه میان ماه آپریل تا ماه ژوئن به نسبت متحمل هزینه های کمتری خواهید شد.
نکته ای که بهتر است در اینجا خاطر نشان شویم این است که از سفر به این کشور در زمان تعطیلات بپرهیزید تا شلوغی و ازدحام زیاد جمعیت، از جذابیت های آن نکاهد و منجر به اتلاف وقت شما در حمل و نقل ها و بازدید از مکان های تفریحی نشود. بازه زمانی ماه دسامبر تا اواسط ماه ژانویه تعطیلات رسمی این کشور است و به طبع هجوم مردم به سمت مکان های تفریحی و گردشگری بیشتر از روزهای عادی است.

بهترین زمان سفر به آفریقا از نظر شرکت در رویدادها

رویدادها و فستیوال های متنوعی در هر فصل آفریقا وجود دارد از مهمترین فستیوال های فصل تابستان میتوان به فستیوال هنر و کاروان نوازندگی اشاره کرد. فستیوال هنر در ماه دسامبر برگذار میشود و درآن نمایشگاه های مختلفی همراه با  اکثر هنرمندان این قاره برپا می شود.  از فستیوال های پاییز: کارناوال کیپ تاون و فستیوال بین المللی جاز را میتوان نام برد. فستیوال کیپ تاون در ماه مارچ برگذار میشود که این رویداد به عنوان فستیوال موسیقی و چهارمین رویداد بزرگ در زمینه جاز شناخته شده است. هفته مد و فستیوال کیپ تاون از فستیوال های فصل زمستان است.  فستیوال مد در سه روز هفته برگذار میشود و در آن لباس های جدیدی برای مردم ارائه میشود. در انتها به فستیوال بادبادک اشاره می کنیم که این فستیوال در فصل بهار بگذار می شود.

شما با توجه به علایق خویش می توانید زمان گردشگری خود را با هر یک از این رویدادها تنظیم کنید تا علاوه بر هدف گردشگری بتوانید در جشن های خاص این قاره هم شرکت کنید. این مسئله موجب آشنایی بیشتر شما با فرهنگ ها و آداب و رسوم و هم چنین روحیات این قاره می شود و زمانی که با فرهنگ یک کشور که مملوء از هنرها، زیبایی ها و انواع روحیات انسان دوستانه است میشود ، احساس شگرفتی را در خود می یابید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 102 کاربر