هزینه های سفر گرجستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6834
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در سال‌های اخیر تعداد ایرانیانی که فقط به منظور تفریح و گردش به گرجستان سفر می‌کنند، بیشتر از قبل شده است زیرا سفر به این کشور هم از لحاظ هزینه نسبت به دیگر سفرهای خارجی مقرون به صرفه‌تر است و هم جاذبه‌ها و جاهای گردشگری زیادی برای بازدید دارد. اما آیا درباره ریز هزینه‌ های سفر به گرجستان چیزی می‌دانید؟ اگر جوابتان منفی است نگران نباشید زیرا لحظه آخر در این مطلب قصد دارد سیر تا پیاز این هزینه‌ها را بررسی کند. اگر قصد رزرو تور تفلیس یا باتومی را دارید، این مقاله می‌تواند به شما دید خوبی درباره هزینه‌های سفر بدهد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

هزینه های سفر به گرجستان

هزینه ویزا و عوارض خروج گرجستان

ایرانیان برای سفر به کشور گرجستان نیازی به اخذ ویزا ندارند بنابراین پولی برای اخذ ویزا به هزینه‌های سفرتان اضافه نخواهد شد. شما تنها کافی است یک پاسپورت معتبر با 6 ماه اعتبار داشته باشید تا بتوانید وارد خاک این کشور شوید. با این وجود هزینه عوارض خروج از کشور سر جای خودش باقی است. بسته به اینکه سفر چندم خارجی‌تان است، این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. عوارض خروج از کشور در سال 1402 برای دفعه اول، دوم و سوم به ترتیب 400، 600، 800 هزار تومان برای هر مسافر است.

هزینه ویزا و عوارض خروج گرجستان

هزینه انواع سفر به گرجستان

سفر به گرجستان در دو نوع سفر هوایی و سفر زمینی انجام می‌شود. در سفر هوایی باید بلیط خود را از یکی از شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز و... بگیرید و از فرودگاه هر کدام از این شهرها راهی گرجستان شوید. در سفر زمینی می‌توانید هم با ماشین شخصی و هم با اتوبوس و قطار راهی گرجستان شوید. در ادامه بیشتر درباره این دو روش صحبت خواهیم کرد.

معرفی کشور گرجستان - دین، مذهب، زبان و هر آنچه را که از گرجستان می خواهید بدانید! 

سفر هوایی به گرجستان

برای سفر هوایی به گرجستان می‌توانید بلیط سیستمی و چارتر تهیه کنید. اگر هم که تور گرجستان را رزرو نمایید که بلیط رفت و برگشت جزو خدمات تور است.  هزینه‌ای که بلیط‌های گرجستان برای رفت و برگشت 20 میلیون تومان به بالاست. این مبلغ به فاکتورهایی همچون ایرلاین، زمان پرواز و نوع صندلی تاثیر دارد. نکته‌ای که باید بدانید این است که هزینه تور از رزرو جداگانه بلیط و هتل ارزان‌تر است.

هزینه سفر هوایی به گرجستان

سفر زمینی به گرجستان

اگر قصد سفر ارزان به گرجستان پیشنهاد می‌شود زمینی سفر کنید. سفرهای زمینی به گرجستان معمولا با اتوبوس هستند. این تورها هم امکاناتی همچون رزرو هتل، بیمه مسافرتی و تهیه بلیط اتوبوس vip را به مسافران خود ارائه می‌دهند. البته با قطار هم می‌توانید به گرجستان سفر کنید اما از آنجایی که ایران به گرجستان مسیر ریلی مستقیم ندارد باید ابتدا به یکی از کشورهای ارمنستان یا آذربایجان بروید و از آنجا دوباره راهی گرجستان شوید. تور زمینی گرجستان از حدود 7 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان هزینه دارد.

سفر شخصی به گرجستان

شما با ماشین شخصی خودتان هم می‌توانید به گرجستان سفر کنید. هزینه سفر به صورت شخصی چندان تفاوت قیمتی با سفرهای زمینی ندارد. شما در طول این سفر به جای هزینه اتوبوس باید پول عوارضی، بنزین و استهلاک را بپردازید.

هزینه سفر شخصی به گرجستان

هزینه اقامت در گرجستان

یکی از هزینه های سفر گرجستان هزینه محل اقامت است. درواقع شما باید هتلی را پیدا کنید که هم قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد و هم از امکانات رفاهی و تفریحی خوب و استانداردی برخوردار باشد. هتل‌های متنوعی از ارزان تا گران در این کشور وجود دارد. همچنین اگر بخواهید هزینه‌های سفرتان تا حد بیشتری کاهش پیدا کند می‌توانید از سرویس AirBnB  برای اجاره اتاق‌های اشتراکی و یا آپارتمان استفاده کنید. همچنین امکان رزرو اتاق در هاستل‌های خوب با هزینه کمتر از هتل نیز وجود دارد. به‌طورکلی ارزان‌ترین هتل در گرجستان از شبی 70 لاری شروع می‌شود و بهترین هتل شبی 400 لاری است.

هزینه اقامت در گرجستان

هزینه حمل و نقل در گرجستان

برای رفت و آمد و گشت و گذار بین شهرها در سفر به گرجستان می‌توانید از تاکسی‌ها، مینی بوس‌ها و قطارهای تحت عنوان marshrutka استفاده نمایید. هزینه مینی بوس برای مسیرهای بین شهری بین 10 تا 25 لاری و برای سفر های داخل شهری کمتر از 6 لاری است. همچنین برای بلیط مترو در گرجستان برای هر مسیر نیم لاری است. همچنین اگر بخواهید برای حمل و نقل خود از تاکسی استفاده کنید باید برای هر یک کیلومتر 1 دلاری بپردازید.

هزینه حمل ونقل در گرجستان

 حمل و نقل عمومی تفلیس | آشنایی کامل از وضعیت تاکسیرانی تا اتوبوس های محلی تفلیس!

هزینه های غذا در گرجستان

یکی از دلایل محبوبیت گرجستان غذاهای محلی خوشمزه این کشور است. اگر به این کشور سفر کردید، حتما یکی دو غذای محلی را هم امتحان کنید تا لذت سفرتان دو چندان شود. اگر دوست دارید بیشتر با غذاهای محلی گرجستان آشنا شوید، نگاهی به مقاله غذاهای گرجستان بیاندازید. اما به‌طورکلی درباره هزینه غذا در این کشور باید بدانید که گرجستان مانند هر جای دیگر طیف گسترده‌ای رستوران از گران تا ارزان دارد که شما براساس بودجه خود باید انتخابشان کنید. برای نوش جان کردن یک وعده غذایی در تفلیس باید از 20 تا 50 لاری هزینه کنید. البته در صورتی که تصمیم بگیرید غذای فست فودی مثلا از مک دونالد بخورید این هزینه تا 11 لاری هم کاهش پیدا می‌کند.

هزینه غذا در گرجستان

غذاهای تفلیس | معروف ترین غذاهای تفلیس که لذت خوردن آن را نباید از دست دهید!

هزینه سفر به گرجستان چقدر است؟

در این مطلب به هزینه های سفر به گرجستان شامل میانگین هزینه بلیط، هتل، خورد و خوراک، حمل و نقل و... اشاره شد. درانتهای این مقاله شما می‌توانید براساس انتخاب‌های خودتان این مبالغ را با هم جمع بزنید و حدود هزینه سفر به گرجستان را به دست آورید. در نهایت می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا رزرو تور باتومی و تفلیس بهتر است یا بدون شخصی سفر کردن. اگر به اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری درباره هر کدام از هزینه‌های سفر به گرجستان نیاز دارید، می‌توانید نگاهی به مقالات دیگر وبسایت لحظه آخر درباره این موضوع بیاندازید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر