مراکز خرید آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6476
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آنتالیا یکی از معروف ترین شهرهای کشور ترکیه است و اغراق نکرده ایم اگر بگوییم که بعد از استانبول مشهورترین شهر این کشور در میان ایرانیان به حساب می آید. این شهر به واسطه فرهنگ آزاد و سواحل گرم و دل پذیرش شناخته می شود گویی که به خاک امریکا قدم گذاشته اید و می خواهید در یکی از گرم ترین نقاط آن و در لب یک ساحل دنج و آرام استراحت کنید یا حمام آفتاب بگیرید. از بحث های حاشیه ای در خصوص آنتالیا که بگذریم به بحث داغ خرید کردن می رسیم! شما در آنتالیا به کدام یک از مراکز خرید مراجعه کرده اید؟ شاید هم تاکنون به آنتالیا سفر نکرده اید و در شرف یک سفر رویایی هستید! در این صورت قطعا مطالعه این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. بنابراین پیشنهاد می دهیم پیش از ورود به خیابان های آنتالیا و تصمیم به خرید لوازم مورد نیاز یا سوغات های این شهر و کشور ترکیه، با معرفی مراکز خرید آنتالیا با ما همراه باشید.

مراکز خرید آنتالیا


آنتالیا یک شهر توریست پذیر است و حتی در زمان نگرانی های حاصل از شیوع کرونا بیش از سه میلیون مسافر از مناطق مختلف جهان راهی این شهر شدند، این درحالی است که تمامی جوانب صنعت توریسم، تحت تاثیر این بیماری ناشناخته روزهای خوب و خوشی را سپری نمی کردند. در شرایط کرونایی که اغلب مناطق جهان رو به تعطیلی رفتند بازارهای آنتالیا در زمره اولین بازارهایی بودند که فعالیت خود را آغاز کرده و کار روزانه خود را از سر گرفتند. ما این شرایط را تحسین نمی کنیم، اما محبوبیت بالای آنتالیا در میان سایر شهرهای توریست پذیر باعث شد تا صنایع گردشگری در این شهر و حتی در روزهای قرنطینه هم کمابیش ادامه داشته باشد. هم اکنون که وضعیت مناسبی در منطقه برقرار است می توانید راهی ترکیه شوید و از آب و هوای دل انگیز انتالیا لذت ببرید. در این میان نباید از مراکز خرید این شهر بزرگ هم غافل شوید. هرچند این شهر مراکز خرید متعددی دارد، اما در این مقاله به ذکر محبوب ترینِ آن ها در میان گردشگران ایرانی می پردازیم:

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

بدون شک می توان مرکز خرید تراسیتی را محبوب ترین مرکز خرید آنتالیا قلمداد کرد. کمتر کسی در ترکیه یافت می شود که تراسیتی را نشناسد و یا در سفر به آنتالیا از آنجا خرید نکرده باشد. 
در این بازار بزرگ و لاکچری می توانید ده ها فروشگاه عرضه کننده لباس و پوشاک را مشاهده کنید. از لباس های زنانه و مردانه گرفته تا لباس هایی که برای نوزادان، خردسالان، کودکان مدرسه ای و نوجوانان نیاز دارید.
مرکز خرید تراسیتی در چهار طبقه و در سال 2011 ساخته شد. در این بازار لوکس می توانید 150 فروشگاه عرضه کننده محصولات مختلف را مشاهده کنید و در میان 30 رستوران هم یک گزینه ایده آل برای سرو ناهار یا شام انتخاب نمایید. فود کورت این مجموعه هم ظرفیت 850 نفر را دارد. فروشگاه های کیف و کفش در اغلب طبقات مرکز خرید تراسیتی پراکنده شده اند. زیورآلات هم در این بازار به میزان بسیار زیاد عرضه می شود. یک سینما هم در این مکان وجود دارد که محبوبیت چندانی نداشته و اغلب فیلم های ترکی را به زبان ترکی نمایش می دهد اما فودکورت طبقه آخر پیشنهاد ویژه ای است که نباید از آن غافل گردید. 

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا


شما طرفدار کدام یک از برندهای جهانی یا ترکی هستید؟ برندهایی همانند Burberry ، Hugo Boss ، Gant ، Lacoste ، Massimo Duti ، Nike ، Pierre Cardin و Tommy Hillfiger را می توانید با کیفیت بسیار بالا در این مجموعه یافت کنید. اگر هم طرفدار برندهایی همانند Body Shop و Marks & Spencer هستید بهتر است صرفا به تراسیتی بروید چرا که در هیچ کجای آنتالیا نمی توانید این برندها را خریداری کنید. این بازار از ساعت نه و نیم صبح باز شده و تقریبا تا ساعت ده شب فعال است. برای دسترسی به آن می توانید از  اتوبوس LC07 استفاده کنید. آدرس مرکز خرید تراسیتی هم به شرح ذیل است:

  • Fener Mahallesi, Tekelioglu Caddesi No: 55 Muratpaşa, Antalya

بازارهای آنتالیا - معرفی بهترین بازارهای آنتالیا که در سفر خود باید از آن‌ها دیدن کنید

مرکز خرید میگروس آنتالیا

مرکز خرید میگروس یا میگروس 5م نیز یکی از محبوب ترین مراکز خرید در انتالیاست که در سال 2001 ساخته شد و به واسطه میزبانی از برندهای معتبر و ارائه کالاهای اصل و با کیفیت بسیار بالا شناخته می شود. شما می توانید برندهای برتر جهانی در زمینه تولید لوازم آرایشی، کیف و کفش و لباس، لباس کودکانه به همراه لوازم جانبی مد و زیبایی همانند ساعت، عینک، عطر و ادکلن، زیورآالات و مانند آن ها را در طبقات اول، هم کف و منفی یک پیدا کنید. 

مرکز خرید میگروس آنتالیا

اغلب برندهای محبوب در زمینه لباس های ورزشی همانند آدیداس و نایک در طبقه آخر قرار دارند، اما تعداد محدودی همانند فنریوم در طبقه همکف و بوینر در طبقه همکف و منفی یک هستند. اگر هم اهل خرید از برند محبوب و امریکاییِ اندر امور هستید باید به طبقه آخر بروید. برای خرید لوازم خانگی باید به طبقه اول بروید اما تعدادی از برندها همانند انگلیش هوم و مودو در طبقه منفی یک هستند. برند بوینر را هم می توانید در طبقه اول پیدا کنید اما برخی از شعبات آن در طبقه منفی یک قرار دارند. برای خرید از هایپرمارکت معروف میگروس باید به طبقه همکف بروید اما نمایندگی سیم کارت ها در طبقه اول واقع شده اند. بسیاری از افراد به صورت ویژه برای خرید تنباکو راهی میگروس می شوند. این محصولات را با کیفیت فوق العاده می توانید در طبقه اول پیدا کنید. 

در همان طبقات اول هم می توانید فود کورت مجموعه را با 23 رستوران، فست فود و کافی شاپ مشاهده کنید. تنوع غذایی فود کورت این مجموعه می تواند رضایت شما را جلب کند. پردیس سینمایی ماکسیمم هم با پخش بهترین فیلم های سینمایی جهان در این مجموعه قرار گرفته است. زمین بازی و شهر بازی آکتورلند در طبقه منفی یک هم پیشنهاد ویژه ای است برای کسانی که فرزند خردسال یا مدرسه ای دارند. مرکز خرید میگروس همانند اغلب مراکز خرید در آنتالیا ساعات کاری خود را از ساعت ده صبح تا ده شب ادامه می دهد، اما در نیمه اول سال ممکن است تا ساعت یازده شب هم فعال باشد. آدرس مرکز خرید میگروس آنتالیا به شرح ذیل است:

  • Arapsuyu Mahallesi, Atatürk Blv. No:3, 07030 Konyaaltı/Antalya, Turkey

چهارشنبه بازار آنتالیا | معروف ترین بازار محلی آنتالیا را بشناسید!

مرکز خرید مارک آنتالیا

مرکز خرید مارک در سال 2013 افتتاح شده است و می توان آن را جدیدترین مرکز خرید آنتالیا به حساب آورد. این مرکز خرید به اندازه تراسیتی بزرگ و وسیع نیست و حتی به اندازه میگروس هم شهرت ندارد، اما در کمتر از یک دهه فعالیت توانسته است در کنار آن ها به رقابت بپردازد. در این مرکز خرید می توانید برندهای بسیار زیادی همانند دریمود، آلتینیِلدیز، سراسر و ایپکیول را مشاهده کنید. اگر به خرید اجناس ترکی علاقه دارید باید بگوییم که بهترین گزینه ممکن را انتخاب کرده اید. یکی از مهم ترین علل افزایش محبوبیت مارک شاپینگ سنتر این است که در قلب شهر واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است. پارکینگ بسیار بزرگ این مجموعه با ظرفیت 3000 خودرو هم باعث شده است تا کنترل ترافیک اطراف بازار هم به خوبی صورت گیرد. شاید قدری قیمت ها بالا باشد، اما خرید اجناس اصل ارزش پرداخت بهای بالاتر را هم دارد. این مجموعه با تفاوت اندکی در نیمه اول و دوم سال از ساعت ده صبح تا ساعت ده الی یازده شب فعال است. آدرس مرکز خرید مارک آنتالیا به شرح ذیل می باشد:

  • Tahılpazarı, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07040 Muratpaşa/Antalya, Turkey

مرکز خرید مارک آنتالیا

سوغات آنتالیا  _ معروف‌ترین سوغاتی‌های آنتالیا را بشناسید

مرکز خرید اوزدیلک پارک

ساخت مرکز خرید اوزدیلک پارک ترکیه در سال 2009 به اتمام رسید. این مجموعه با فضایی در حدود 100 هزار مترمربع یکی از بزرگ ترین بازارهای ترکیه در شهر استانبول به حساب می آید. 
ظاهر و طراحی اوزدیلک پارک شاید به اندازه تراسیتی و میگروس لوکس و لاکچری نباشد اما در عین حال یکی از شکیل ترین طراحی های ممکن را در زمینه معماری و طراحی داخلی دارد.
برندهای بسیار زیادی به صورت نمایندگی و انحصاری یا در کنار سایر برندها در این مجموعه عرضه می شوند. قرار داشتن در مرکز شهر هم مزید بر علت شده و در کنار امکانات رفاهی بسیار زیادی همانند فودکورت ترکی و بین المللی، پارکینگ با ظرفیت بالا، تنوع اجناس، سالن بازی کودکان، بولینگ و ... باعث شده اند تا این مجموعه به یکی از محبوب ترین بازارهای ترکیه مبدل گردد.

مرکز خرید اوزدیلک پارک

کیفیت کالا و خدمات مهمترین اصلی است که باید توسط تمامی فروشگاه های اوزدیلک رعایت شود و رضایت مشتری هم در راس تمامی اهداف قرار دارد. این مجموعه اولین مرکز خرید در آنتالیا و دومین مرکز خرید در سراسر ترکیه است که موفق به دریافت گواهینامه کیفیت ایزو 9000 شده و هم اکنون در کنار رقبای خود همانند تراسیتی و میگروس به فعالیت ادامه می دهد. 
اگر نمی توانید به زبان ترکی صحبت کنید اصلا نگران نباشید، چرا که اغلب فروشندگان حاضر در این مجموعه به زبان انگلیسی آشنایی کامل دارند. نکته جالب توجه این است که اوزدیلک پارک در ابتدا محلی برای خرده فروشی بوده و افراد زیادی برای فروش محصولات خود به صورت جزیی در این مکان جمع می شده اند، اما امروزه این محل به یکی از بهترین و محبوب ترین مناطق گردشگری در آنتالیا مبدل شده است. آدرس مرکز خرید اوزدیلک پارک به شرح ذیل است:

  • Fabrikalar Dist٫ Fikri Erten St٫ No: ۲ | Kepez, Antalya ۰۷۰۹۰, Turkey

شهر آنتالیا | همه چیز درباره آنتالیا؛ از زبان و فرهنگ تا آب و هوا و قوانین آنتالیا 

آنتالیا توربان مارینا

فروشگاه توربان در مرکز شهر قرار ندارد بلکه در نزدیکی سواحل آنتالیا واقع شده و به همین علت هم در زمره یکی از مراکز خرید مارینای آنتالیا قلمداد می شود. دور بودن از مرکز شهر نه تنها از ارزش و اهمیت این فروشگاه نکاسته است بلکه باعث شده است تا محبوبیت بالایی نزد گردشگران و ساحل گردان این شهر داشته باشد. 
این مجموعه تماشایی به دنبال مرمت و بازسازی یکی از شهرهای تاریخی و آثار به جای مانده از دوران گذشته تشکیل شده است بنابراین دو نوع معماری مدرن و سنتی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و مجموعه ای تماشایی را شکل داده اند. در اینجا هرچیزی که مورد نیاز یک گردشگر باشد پیدا می شود؛ انواع لباس و سوغات به همراه خوراکی های خوشمزه و نوشیدنی هایی که لب ساحل طعم دل پذیری دارند. اغلب کسانی که در این جا مشغول خرید کردن هستند همانند شما از سایر کشورها به ترکیه آمده اند و بنابراین اصلا احساس تنهایی نمی کنید! حتی بسیاری از آن ها ایرانی هستند و از ملاقات یک ایرانی دیگر در سواحل آنتالیا خوشحال می شوند. برای دسترسی به این مجموعه گردشگری باید به بندر روم در بخش های قدیمی تر آنتالیا بروید.

آنتالیا توربان مارینا

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان

اگر از گشت و گذار در بازارهای لوکس و لاکچری با قیمت های سر به فلک کشیده خسته شده اید و می خواهید حال و هوای خود را تغییر دهید بهتر است به یکی از قدیمی تری مناطق آنتالیا به نام بالبی ماهالسی بروید و در آنجا مسیر بازار ایکی کاپیلی هان را در پیش بگیرید. بازار سرپوشیده ایکی کاپیلی هان از قرن چهاردهم به عنوان محلی برای تجارت ابریشم و ادویه و سایر کالاهای ارزشمند در آن زمان ساخته شد، اما بعدها به صورت یک ویرانه متروکه درآمد تا اینکه توسط دولت بازسازی گردید و امروزه به یکی از مهمترین قطب های تجاری برای معرفی فرهنگ و سوغات ترک به جهانیان شناخته می شود. در اینجا می توانید انواع وسایل برنز، نقره کوب و دست ساز را پیدا کنید. عتیقه های بسیار زیادی هم در این مکان خرید و فروش می شوند اما دقت کنید که اگر عتیقه مورد نظر بیش از 100 سال قدمت داشته باشد شما هرگز قادر به خارج ساختن آن از خاک ترکیه به صورت قانونی نخواهید بود. اگر می خواهید به این بازار بروید و خرید کنید می توانید به آدرس ذیل مراجعه نمایید:

  • Balbey Mahallesi, 403 Sok. İki Kapılı Han D:27 / 43, 07040 Muratpaşa / Antalyam, Turkey

مرکز خرید ایکی کاپیلی هان

مرکز خرید دیپو

یکی از اولین مراکز خرید در انتالیا که با الهام از معماری قرون وسطایی و با بهره گیری فراوان از رنگ نارنجی ساخته شده است مرکز خرید دیپو نام دارد. این مرکز خرید در شمال شهر واقع شده و گزینه مناسبی برای افراد و اقشار متوسط جامعه است. اگر نمی خواهید در بازارهای بسیار گران و لاکچری همانند تراسیتی و میگروس خرید کنید یا خرید کردن از توربان آنتالیا یا ایکی کاپلی هان را بی فایده می دانید می توانید به این مرکز خرید رفته و کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

مرکز خرید دیپو

یکی از ویژگی های متفاوت دیپو آنتالیا در مقایسه با مراکز خرید اخیر این است که اغلب کالاهای عرضه شده از برندهای ترکی هستند و تعداد محدودی از سایر برندها که البته لاکچری نیستند را می توانید در این مجموعه یافت کنید. اغلب فروشگاه ها به عرضه پوشاک، کیف و کفش و زیورآلات پرداخته اند اما می توانید در برخی از طبقات شاهد رستوران ها، کافه ها، فست فودها، سینما و شهر بازی هم باشید. با اتوبوس خط 511 می توانید به این مجموعه دسترسی داشته باشید. این بازار بزرگ و محبوب هم از ساعت ده صبح تا ده شب فعال است و این زمان در شب های تابستان تا یک ساعت بیشتر ادامه دارد. اگر می خواهید به مرکز خرید دیپو بروید باید به آدرس ذیل مراجعه نمایید:

  • Altınova Sinan Mh., 07170 Kepez/Antalya, Turkey 

جمع بندی

ما در این مقاله به معرفی 7 مراکز خرید معروف آنتالیا به همراه مشخصات و اجناس فروش و آدرس آن ها پرداختیم. امیدواریم خواندن این مقاله در سفر به آنتالیا به کارتان بیاید. لطفا از تجربه خودتان از مراکز خرید آنتالیا برایمان بنویسید و در صورت مفید بودن این مقاله ما را به دوستانتان نیز معرفی نمایید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر