سيتي سنتر دبي

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/27
بازدید: 2236
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر سفری به کشور امارات و شهر دبی داشته باشید حتما باید سری به رستوران‌های این شهر بزنید. از لذیذترین غذاهای موجود در دنیا، غذاهای محلی و پخته شده به دست آشپز‌های عربی است که در رستوران‌ سیتی سنتر دبی پخته و سرو می‌شود. علاوه بر این برای امتحان کردن انواع غذاهای بین‌المللی از نوع لذیذ و خوشمزه نیز، مسیر اشاره ما باز هم رستوران سیتی سنتر دبی است. این رستوران در مرکز خریدی با همین نام قرار دارد که در ادامه شما را با سیتی سنتر دبی آشنا خواهیم کرد.

سيتي سنتر دبي

معرفی سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

در شهر دبی مراکز خرید بسیاری وجود دارد اما اگر به دنبال مرکز خریدی لوکس و مجهز هستید، سيتي سنتر برای شما ساخته شده است، جالب توجه است که این مرکز خرید پس از دبی مال و امارات مال، بزرگترین مرکز خرید شهر به حساب می آید. ساختمان این مرکز خرید در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع احداث شده و در مجموع دارای 3 طبقه می باشد. مرکز خرید دیره در سال ۱۹۹۵ افتتاح گردید و از آن زمان تا کنون حتی در بین مراکز خرید‌هایی که جدیدا تاسیس شده‌اند، از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بوده و چندین بار بازسازی و مرمت شده است. سیتی سنتر دیره که دیرا نیز نامیده می‌شود از برترین و محبوب‌ترین مجتمع‌های تجاری ساخته شده در شهر دبی است. معمولا کسانی که به دبی برای تفریح، خرید حتی تجارت وارد می‌شوند، بازدید از این مرکز خرید به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

از مهم ترین دلایل محبوبیت این مرکز خرید در بین افراد مختلف می توان به حضور برند های مطرح بین المللی در آن اشاره نمود، در این مرکز خرید بیش از 350 فروشگاه متنوع وجود دارد که در میان آن ها برند های مطرح بین المللی نظیر IKEA و H&M نیز مشاهده می شود. ساختمان عظیم سیتی سنتر در کنار فروشگاه ها دارای بخش های تفریحی بسیاری می باشد که برخی از آن ها عبارت اند از سالن سینما، پارک تفریحی سرزمین جادو، رستوران و کافی شاپ. همچنین یک هایپر مارکت بسیار بزرگ نیز در این مرکز خرید فعالیت دارد. سیتی سنتر دیره حتی در شهر دبی نیز اولین انتخاب اغلب مردم شهر برای تهیه لباس و دیگر موارد مورد نیاز است. فرقی ندارد که به دنبال لباس رسمی هستید یا راحتی و روزانه، این مرکز خرید نیاز شما را با قیمت مناسب برطرف خواهد کرد. حتی می‌توانید لباس ورزشی و یا لباس بارداری و... نیز تهیه نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی هر یکی از بخش های سیتی سنتر بپردازیم.

معرفی سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

تور ارزان دبی - تضیمین کمترین قیمت بازار + خدمات و آفر ویژه تور دبی در لحظه آخر

خدمات رفاهی در سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

در این مجموعه که یکی از ۱۰ مجموعه مجهز دبی است، مجیک پلنت واقع شده که برای اوقات فراغت کودکان و بزرگسالان مکان مناسبی محسوب می‌شود. بیش از ۸۰۰۰۰ نوع کالای خوراکی و غیر خوراکی را می‌توان تهیه نمود که یکی از گزینه‌های مناسب برای گردشگران بین‌المللی محسوب می‌شود. مجموعه سینمای ووکس با جدیدترین و بهترین کیفیت صفحه نمایش با ۲۰ سالن مجزای سینما رکورد امارت مال توسط این مجموعه شکسته شده است.

امکانات سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

امروزه در اکثر مراکز خرید برای راحتی کاربران انواع امکانات طراحی شده است. برای این مجموعه نیز، هم در ابتدای ساخت و هم طی بازسازی‌ها امکانات رفاهی زیادی در نظر گرفته شده است که در زیر به چند نمونه می‌توان اشاره نمود: 

  • وای فای رایگان
  • دستگاه ATM
  • کارت هدیه مخصوص مرکز خرید
  • میز اطلاعات و خدمات برای مشتریان
  • تورهای گردشگری 
  • پارکینگ برای ۳ساعت اول رایگان
  • خطوط اتوبوس ویژه برای هتل‌های اطراف سیتی سنتر
  • اتاق مخصوص کشیدن سیگار
  • دستگاه‌های پرداخت قبض
  • نگهداری بار و چمدان برای امنیت بیشتر
  • خدمات پستی
  • اورژانس و ارائه خدمات بهداشتی به همراه کلینیک‌های پزشکی 
  • اتاق تعویض پوشک
  • کارواش
  • مرکز کرایه اتومبیل
  • شارژر انواع مدل موبایل
  • بانک
  • ارائه خدمات حمل‌ونقل رفت و برگشت
  • نمازخانه
  • پارک کردن ماشین توسط خدمه در پارکینگ
  • صندلی چرخ‌دار برای افراد سالمند و افراد دارای محدودیت حرکتی 

امکانات سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

مراکز خرید دبی - خرید اجناس لوکس و ارزان در مراکز خرید شهر آسمان خراش‌ها!

آشنایی با فضای سيتي سنتر دیره (دیرا) دبی

سیتی سنتر دیره در سه طبقه ساخته شده که تقریبا ۳۷۰ فروشگاه را شامل می‌شود و در کنار انواع برندهای گران‌قیمت و معتبر، برندهای متوسط با قیمت‌های مناسب نیز عرضه می‌شوند. به علت بازسازی‌های متعدد، فضای داخل مجموعه بسیار شکیل و زیباست. دسترسی به انواع فروشگاه‌ها به وسیله شماره‌گذاری برای هر فروشگاه به راحتی صورت می‌گیرد.

فروشگاه های سیتی سنتر دبی

در این مرکز خرید حدود 370 فروشگاه فعال وجود دارد که اجناسی نظیر پوشاک، لوازم خانگی، لوازم تزئینی، لوازم الترونیکی، مبلمان، کیف و کفش، زیور آلات، لوازم آرایشی و بهداشتی، کتاب و غیره را عرضه می کنند، لازم به ذکر است که افراد می توانند در سیتی سنتر فرش ایرانی نیز تهیه کنند. گردشگران تور دبی باید توجه داشته باشند که سیتی سنتر یکی از مراکز خرید گران قیمت دبی بوده و اکثر فروشگاه های آن متعلق به برند های لوکس می باشد، به همین دلیل نمی توان توقع خریدی ارزان قیمت در این مرکز خرید داشت. فروشگاه های موجود در این مرکز خرید به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • فروشگاه های پوشاک : در بخش های مختلف این مرکز خرید فروشگاه های پوشاک مردانه و زنانه متنوعی وجود دارد که اجناس بسیار زیبا و با کیفیتی را عرضه می کنند، به طور کلی سیتی سنتر مکانی مناسب برای علاقمندان به مد محسوب می گردد، فروشگاه های پوشاک در دو طبقه اول مجموعه قرار گرفته اند.
  • از برند های مطرح پوشاک موجود در سیتی سنتر می توان به کلوین کلین، تد لاپیدوس، مالدینی، اندرو تایز، زارا، کارن میلن و کلاریز اشاره نمود.
  • فروشگاه های لوازم الکترونیکی : افراد برای خرید لوازم الکترونیکی نظیر لپ تاپ، تلفن همراه و سایر وسایل کامپیوتری می توانند به سیتی سنتر مراجعه کنند، از معروف ترین فروشگاه های موجود در این مرکز خرید می توان به دو فروشگاه سامسونگ اشاره نمود که یکی از آن ها در طبقه همکف و دیگری در طبقه دوم فعالیت دارد، دیگر فروشگاه های معروف لوازم الکترونیکی سیتی سنتر عبارت اند از کول گجت، وان موبایل، های فون تلکام  و میکرو سیتی تردینگ.
  • فروشگاه های اسباب بازی : خانواده هایی که برای خرید به این مرکز خرید مراجعه می کنند، معمولا فرزندان خود را به همراه داشته، کودکان علاقه بسیاری به اسباب بازی ها دارند، در این مرکز خرید فروشگاه های متعددی برای خرید اسباب بازی و پوشاک برای کودکان وجود دارد، از معروف ترین آن ها می توان به فروشگاه سانریو و اکسپرس اشاره نمود.
  • فروشگاه های زیورآلات : زیورآلات و ساعت های گران قیمت یکی از کالاهای محبوب در بین گردشگران تور لوکس به حساب می آیند، در این مرکز خرید فروشگاه ها و برند های بسیاری وجود دارند که اجناسی نظیر ساعت و جواهرات طلا را عرضه می کنند، از معروف ترین آن ها می توان به فروشگاه سواچ، کورنر، آل مسرور، دیور و بریتلینگ اشاره کرد.
  • هایپرمارکت : همانطور که پیش تر به آن اشاره شد در طبقه اول سیتی سنتر، یکی از بزرگ ترین هایپرمارکت های دنیا که "کارفور" نام دارد، قرار گرفته، شعبه اصلی این هایپرمارک که در بسیاری از شهر های دنیا نظیر تهران نیز شعبه دارد، در کشور فرانسه واقع شده است. در این هایپرمارک بیش از 50 هزار قلم مواد خوراکی متنوع و با کیفیت به فروش می رسد.

فروشگاه های سیتی سنتر دبی

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

بخش های تفریحی سیتی سنتر دبی

سیتی سنتر بزرگ دبی دارای امکانات تفریحی بسیاری می باشد، گردشگران برای بازدید از تمام بخش های تفریحی این مجموعه به زمان نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت، همچنین افراد می توانند پس از خریدی رضایت بخش از فروشگاه های سیتی سنتر به بخش تفریحی آن مراجعه کرده و خستگی در کنند. 
بخش های تفریحی این مجموعه به شرح زیر می باشند:

  • پارک تفریحی مجیک پلنت : یکی از بخش های محبوب در بین کودکان و بزرگسالان، این پارک تفریحی بوده که برای تمامی افراد از بزرگ تا کوچک بازی های سرگرم کننده دارد، همچنین امکان پرداختن به بازی های کامپیوتری در این پارک امکان پذیر می باشد. 
  • سینما ووکس : همانطور که پیش تر به آن اشاره شد درون مجموعه سیتی سنتر دبی، یک سینما با 12 سالن نمایش وجود دارد، گردشگران می توانند در این سینما به تماشای فیلم ها روز دنیا بپردازند. تمام سالن های این سینما دارای امکانات کامل و بروزی بوده و فیلم ها را با کیفی بسیار بالا به نمایش در می آورند. لازم به ذکر است که سالن های این سینما دارای بخش وی ای پی و معمولی نیز می باشد که قیمت بلیط آن متفاوت است.

قیمت بلیط سینمای ووکس بسته به نوع صندلی انتخابی شما در حدود 30 تا 40 درهم می باشد.

 شکم گردی در سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

در این مجموعه تعداد کافه، رستوران و فست فود به قدری زیاد است که قدرت انتخاب بالا رفته و حتی در انتخاب مکانی برای سرو غذا یا خوردن نوشیدنی مورد نظر دچار مشکل هم خواهید شد. اگر اهل تنقلات، بستنی، شیرینی و شکلات هستید سمت فروشگاه‌های بستنی جیلی ‌بیلی (Jelly Belly Ice cream) و یا سوئیت فکتوری (Sweet Factory) بروید. یکی از بهترین کافه‌های این مجموعه که برای تهیه خوراکی یا نوشیدنی مورد علاقه‌تان چندین دقیقه در نوبت خواهید ماند، استارباکس است.
از بهترین فست فودهای این مجموعه می‌توان به کی ‌اف ‌سی (KFC)، پیتزا هات (Pizza Hot)، برگر کینگ (Burger King) اشاره کرد که در نوبه خود از خاص‌ترین‌ها هستند. علاوه بر موارد یاد شده رستوران‌های شیک با غذاهای لذیذ بین‌المللی نظیر رستوران حاتم (Hatam)، پائول (paul) را می‌توان نام برد. حتی اگر دنبال غذاهای ارگانیک هستید می‌توانید به رستوران جانگل جویس (Jungle Juice) مراجعه کنید.  

  • رستوران حاتم : درون این مرکز خرید یک رستوران ایرانی نیز وجود دارد، رستوران حاتم انواع غذا های ایرانی را با کیفیتی بسیار مناسب برای افراد سرو می کنند، ساعت کاری این رستوران از 12 ظهر تا 12 شب می باشد. هزینه صرف یک وعده غذا برای دو نفر در این رستوران حدود 100 درهم است.
  • رستوران آل فاروج : در طبقه اول مجموعه رستورانی وجود دارد که انواع غذا های عربی را برای گردشگران سرو می کند، ساعت کاری این رستوران از 10 صح تا 10 شب بوده و محبوب ترین غذای آن مرغ گریل شده می باشد، لازم به ذکر است که هزینه صرف غذا در این رستوران نیز 40 درهم است.
  • مک دونالدز : فست فود زنجیره ای مک دونالدز یکی از معروف ترین فست فود های موجود در جهان بوده و طرفداران بسیاری دارد، یکی از شعبه های این فست فود در طبقه اول سیتی سنتر قرار گرفته است. محبوب ترین غذایی که در این فست فود سرو می شود، برگر بوده و هزینه آن در حدود 25 درهم می باشد، قابل توجه است که ساعت کاری مک دونالدز از 8 صبح تا 1 شب است.
  • کافی شاپ استارباکس : کمتر کسی را می توان یافت که تا به امروز نام استارباکس را نشنیده باشد، این کافی شاپ انواع نوشیدنی های خوش طعم را برای گردشگران سرو می کند، قهوه های استارباکس طرفداران بسیاری در سر تا سر دنیا دارد، هزینه صرف یک نوشیدنی در این کافی شاپ در حدود 50 درهم می باشد.

 شکم گردی در سيتي سنتر دیره

مراکز خرید دبی - با انتخاب ارزان ترین مراکز خرید در این شهر می توانید خرید به صرفه تری نیز داشته باشید.

آدرس و ساعت کاری سیتی سنتر دیره (دیرا) دبي

مرکز خرید دیره ساعت کاری خود را همه روزه از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ۱۰ شب ادامه می‌دهد، اما در آخر هفته‌ها ساعات کاری تا ۱۲ شب ادامه می‌یابد که در این مدت همه غرفه‌ها نیز مشغول فعالیت هستند. برای رفتن به این مرکز خرید از هتل‌هایی که نزدیک به مرکز خطوط ویژه در نظر گرفته شده است به راحتی می‌توان به آنجا دسترسی پیدا کرد. گردشگران تور دبی برای بازدیداز این مرکز خرید می توانند با استفاده ازخودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی و مترو به سیتی سنتر مراجعه کنند، نزدیک ترین ایستگاه مترو به این مرکز خرید ایستگاه Deira City Centre می باشد.
همچنین اگر با خودرو شخصی به این مرکز خرید مراجعه می کنید، لازم است بدانید که پارکینگ آن ظرفیتی بالغ بر 4 هزار خودرو داشته و از بابت جای پارک مشکلی نخواهید داشت.
آدرس: امارات متحده عربی، دبی، خیابان هشتم

Address: City Centre Deira,8th St – Dubai – United Arab Emirates

هتل های اطراف سيتي سنتر دیرا

 دیره منطقه ای اصیل و قدیمی در شهر دبی است که به مرکز شهر بسیار نزدیک بوده و از این رو در این منطقه امکانات رفاهی بسیاری وجود دارد که سیتی سنتر دیره نیز در آنجا واقع است. چندین هتل نیز در این منطقه ساخته شده که علاوه بر راحتی و چندین ستاره بودن آن‌ها از مزیت نزدیک بودن به مرکز خرید دیرا نیز بهره‌مند هستند. هتل آلوفت، ایبیس دیره سیتی سنتر، آوانی، کراون پلازا، نووتل دیرا سیتی سنتر و... از جمله این هتل‌ها هستند. 

سيتي سنتر دیره دبي

گران ترین تفریحات دبی - از آن جایی که شهر دبی شهری گران به شمار می آید بد نیست برخی از تفریحات لاکچری در این شهر را بشناسید.

جاذبه های اطراف سيتي سنتر دیره (دیرا) دبي

منطقه دیره یکی از مناطق شلوغ و زیبای شهر دبی است که علاوه بر واقع شدن سیتی سنتر دیره در آنجا جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارند، نظیر:

●    بازار طلا که از خلوص بالا و طرح‌های زیبا برخوردارند
●    موزه
●    بازار ادویه
●    برج ساعت دیره
●    موزه زنان بنت‌البنات
●    مدرسه الاحمدیه
●    خانه میراث

سخن آخر
سیتی سنتر دبی یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و تفریح، در سفر به دبی است. در این مجموعه می‌توانید علاوه بر خرید لوکس‌ترین وسیله‌ها، البسه، اکسسوری و اقلام خوراکی، به تفریحات گوناگون بپردازید و خاطره‌ای فوق‌العاده برای خود و خانواده خود رقم بزنید. علاوه بر این در رستوران‌های این مجموعه می‌توانید از بالاترین کیفیت غذاهای لذیذ این کشور در رستوران سیتی سنتر دبی نوش جان کنید‌.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر