بازارهای عمده فروشی استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 11875
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول شهری گردشگری و تفریحی است که سالانه گردشگران بسیاری این شهر را برای سفر انتخاب می کنند. این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی و گردشگری مراکز خرید بسیاری نیز دارد که مردم نه به دلیل ارزان بودن، بلکه به دلیل تنوع، آن را برای خرید انتخاب می کنند. مراکز خرید پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و... در این شهر وجود دارند که با قیمت های مقرون به صرفه و تنوعی فوق العاده پوشاک و دیگر کالاها را در اختیار مسافران قرار می دهند. یکی از اصلی ترین دلایل سفر به استانبول را می توان مراکز خرید متنوع آن دانست که می توان از هر جنس و هر برندی را در آن پیدا کرد. در ادامه برخی از بازارهای عمده فروشی استانبول را به شما معرفی می‌کنیم

بازارهای عمده فروشی استانبول

بازار مرتر استانبول؛ قطب پوشاک استانبول

بازار مرتر استانبول را می توان قطب اصلی پوشاک و صادرات عمده لباس استانبول دانست. این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای خرید استانبول است که با توجه به تنوعی که دارد می تواند بسیاری از نیازهای افراد مشکل پسند را برآورده سازد. این بازار را می توان بهشت تاجران لباس و مشتریان پوشاک در سراسر جهان دانست، زیرا در این بازار بهترین و باکیفیت ترین پوشاک را اعم از لباس های خانگی، مجلسی، کیف و کفش می توان با قیمتی مناسب تهیه نمود. 

خریدهای با تخفیف هایی ویژه را می توان در زمان های سال نو میلادی و همچنین نوروز و در فستیوال های مهم خرید فصل ترکیه دریافت کرد. تجار این بازار برای مشتریان خود ارسال پوشاک های خریداری شده به کشورهای مقصد را در نظر گرفته اند که از خدماتی ارزنده و موثر محسوب می شود.

بازار مرتر استانبول - بازار مرتر استانبول خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان

بازار مرتر استانبول 

بازار آکسارای؛ یکی از بازارهای عمده قدیمی استانبول

بازار آکسارای(aksaray) یکی از بازارهای عمده ی پوشاک استانبول است که در یکی از مناطق قدیمی استانبول با نام آکسارای قرار گرفته دارد. این منطقه دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که از میان آن ها می توان به ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و میدان سلطان احمد اشاره کرد. اما شهرت این منطقه بیشتر به مراکز خریدی است که در آن قرار گرفته است. این منطقه را می توان مرکز فروش عمده پوشاک زنانه، بچگانه، مردانه و کیف و کفش و پارچه دانست. در این بازار می توان بهترین برندها پوشاک را با بهترین قیمت تهیه کرد. لباس هایی که از اصل بودن آن ها نمی توان مطمئن بود را می توان در بازار زیرزمینی آکسارای که یکی از بازارهای بزرگ شهر محسوب می شود، تهیه کرد. در این بازار می توان اجناسی کپی خوبی را با قیمت مناسب تهیه نمود.

بازار آکسارای استانبول 

بازار خیابان نیشان تاشی؛ بورس لباس های مجلسی استانبول

بورس فروش عمده لباس های مجلسی را می توان در خیابان نیشان تاشی که یکی از خیابان های معروف استانبول است، یافت. این خیابان دارای لباس های دست دوز با کیفیت اما بسیار گرانی می باشد. در این بازار که در خیابانی مشهور و پر از جاذبه های دیدنی استانبول است، می توانید مشهورترین برندهای جهان را پیدا کنید. این بازار با ساختمان های قدیمی و با معماری زیبا، دارای 150 فروشگاه است. رستوران ها و کافه های معروفی نیز در این خیابان واقع شده اند.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

بازار ماحموت پاشا استانبول؛ بهترین مکان برای تهیه عمده لباس کودک

بازار ماحموت پاشا(mahmutpasa) یکی از بازارهای عمده فروشی استانبول است که می توان در آن انواع لباس های زنانه، بچگانه و مردانه را پیدا کرد. یکی از مزیت های این بازار نزدیکی آن به بسیاری از مناطق دیدنی و گردشگری است که یکی از آن ها مسجد محمود پاشا می باشد که به وسیله وزیر اعظم محمود تاسیس شده بود. 

بازار ماحموت پاشا از بازارهای بزرگ استانبول محسوب می شود که دارای 256 مغازه، 1 حمام عمومی، آرامگاه و آبخوری می باشد. در این بازار علاوه بر پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، صنایع دستی، ظروف مسی، ادویه جات، روسری، ملزومات زنانه، مواد غذایی، طلا و جواهر، مواد غذایی و سبزیجات تازه را به قیمتی مقرون به صرفه و ارزان در اختیار مسافران قرار می دهند. انواع شیرینی ها و باقلواهای ترکی را نیز می توان در این بازار یافت.

چانه زدن یکی از اصولی است که باید حتما در هنگام خرید از مغازه های این بازار به یاد داشته باشید زیرا مغازه های این بازار به محض متوجه شدن اینکه شما توریست هستید سعی می کنند اجناس را گران تر از حد معمول به شما بفروشند.

بازار ماحموت پاشا/ بازار قاتیح

بازار فاتیح؛ بازاری ارزان در قلب استانبول

بازار فاتیح استانبول از بازارهای ارزان و کلی استانبول است که به عنوان بازار عمده پوشاک در استانبول شناخته می شود. در چهارشنبه ها بازاری به عنوان چهارشنبه بازار یا (carsamba) در این منطقه برپا میشود که بر جنب و جوش آن می افزاید. قدمت این چهارشنبه بازار به دوران بیزانس برمی گردد به طوری که ترک ها پس از تصرف منطقه نام آن را چهارشنبه گذاشتند. در اینجا علاوه بر لباس می توان لوازم خانگی و مواد غذایی ارزان قیمت را نیز پیدا کرد. بازار میوه، سبزیجات، ادویه جات، پنیر، زیتون، کیف و کفش و لباس از دیگر بازارهای این منطقه هستند.

ارزانترین مراکز خرید استانبول - خرید از ارزان ترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در شهر توریستی استانبول ترکیه!

بازار عثمان بی؛ بازاری ایده آل برای طرفداران لباس های برند

خیابان عثمان بی از خیابان های قدیمی و تاریخی شهر استانبول است که در آن جاذبه های فراوانی را می توانید پیدا کنید اما بازار آن را نیز نباید از یاد برد. بازار عثمان بی یکی از بازارهای عمده پوشاک استانبول می باشد که در سال 1860 ساخته شده است و امروزه نیز برای بسیاری از خریداران جذاب و دیدنی است. در این خیابان می توانید انواع لباس های زنانه، مردانه و بچگانه را از بهترین و شیک ترین مارک ها و مدل ها تهیه کنید. تنوع مراکز خرید و اجناس این بازار را برای بسیاری به یک بازار ایده آل تبدیل کرده است.

بازار عثمان بی

بازار زیتون بورنو؛ یکی از عمده فروشی های بخش اروپایی استانبول

بازار زیتون بورنو یکی از بازارهای عمده پوشاک کودکان می باشد که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است. وجود درخت های زیتون فراوان در این منطقه دلیلی بر نام گذاری آن به عنوان زیتون بورنو است. مراکز خرید موجود در این بازار انواع لباس های بچگانه و کودکان را در هر رنج سنی ارائه می دهد. در این بازار می توانید وسایل مورد استفاده کودکان را نیز با قیمت و کیفیتی مناسب پیدا کنید.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

بازار گون گورن استانبول، پاتوق تولید کنندگان پوشاک 

در منطقه اروپایی شهر استانبول می توان منطقه گون گورن را یافت که از شرق با منطقه زیتون بورنو و اسنلر و از سمت جنوب با منطقه باکرکوی همسایه است. این بازار یکی از بازارهای تولید پوشاک عمده هستند که در رشد اقتصادی استانبول بسیار موثر است. این بازار بسیاری از گردشگران و بازرگانان خارجی و داخلی را به خود جذب کرده است.

بازار لاله لی استانبول؛ یکی از مهمترین بازارهای عمده فروش استانبول

محله لاله لی از محله های مشهور و قدیمی شهر استانبول است که به دلیل رستوران های معروف، مغازه های عمده فروشی، هتل های ارزان و بوتیک های زیاد و متنوعی که دارد، مورد توجه بسیاری از توریست ها واقع شده است. در این منطقه بیش از 7000 فروشگاه وجود دارد که منطقه را به یکی از مهم ترین محله های استانبول تبدیل کرده است. این خیابان در محله فاتیح و در قسمت اروپایی آن واقع شده است.

نظرات کاربران

  1. مهناز مهناز 1402/10/05
    0 نفر پسندیدند
    عمده فروشیام جنساشونو حراج میذارن؟
  2. سالار سالار 1402/10/05
    1 نفر پسندیدند
    من تهران مغازه دارم، از ترکیه جنس میارم معمولا میرم عمده فروشیا و قیمتش خیلی به صرفه در میاد.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
جشنواره تابستانی دبی 2024 | فرصتی برای خرید و سرگرمی
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 103 کاربر