مراکز خرید شیراز

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/31
بازدید: 1261

شهر شیراز یکی از قطب های گردشگری در ایران میباشد. شیراز شهری سرشار از فرهنگ و ادب همراه با هوایی دلنشین مملوء از عطر بهارنارنج میباشد که این شهر علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری تاریخی هم چنین دارای مراکز خرید بزرگی جهت تهیه سوغات معروف این استان و خرید لباس و سایر سائل مورد نیازتان نیز میباشد. در این مقاله قصد معرفی بهترین و پرطرفدارترین مراکز خرید شهر شیراز را به شما عزیزان داریم.

بازار وکیل

بازار وکیل یکی از آثار به جامانده از دوران زندیه میباشد که معماری و هم چنین آیینه های تمام قد به کاررفته در این بازار نشان از شکوه و جلال آن حکومت میباشد.این بازار ازبخش های مختلفی همچون بازارنو، چهارسوق، راسته جنوبی و سرای مشیر میباشد در واقع سرای مشیر که به سرای گلشن نیز معروف میباشد مستقل از بازار وکیل میباشد اما اکثر ساکنین این شهر این دو مرکز خرید را باهم در نظر میگیرند.در اطراف این مرکز خرید هتل هایی همچون هتل ستارگان شیراز، هتل ارم، هتل پارسیان و..میباشد هم چنین رستوران هایی همچون رستوران سنتی شرزه، رستوران سنتی وکیل، رستوران سنتی سرای مهر در نزدیکی این مرکز خرید بزرگ در دسترس میباشد.

تصویر مراکز خرید  بازار وکیل و سرای مشیر شیراز

سرای مشیر

این بازار که از دوران قاجاریه به جا مانده است در سال 1346 بازسازی ومرمت شده ات. این بازار در ضلع جنوب شرقی بازار وکیل قرار دارد و از سمت جنوب به بازار اردو متصل میشود. معماری بازار وکیل و سرای مشیر شباهت زیادی بهم دارد از این رو عده از افراد تصور میکنن این دو مکان در یک زمان و با هم ساخته شده است. زمان فعالیت این بازار حدودا از ساعت 9 صبح تا 9 شب میباشد و درروزهای جمعه و تعطیلی فعالیتی ندارد.

مرکز خرید خلیج فارس

این مرکز خرید، درواقع بزرگ ترین مرکز تفریحی، تجاری، توریستی واقامتی ایران میباشد که حدودا 10 سال پیش افتتاح شده است. از امکانات این مرکز خرید میتون به پارکینگ با ظرفیت 5000 اتومبیل، شهربازی، هایپرمارکت، رستوران، کافی شاپ ، سینما و...اشاره کرد.

بهترین رستوران های شیراز لیست 10 مورد از معروف ترین رستوران های غذاهای محلی و بین المللی شیراز

مرکز خرید زیتون فارس

این مرکز خرید در بخش تجاری شهر شیراز و در نزدیکی بازار شیراز قرار گرفته است از ویژگی های منحصر به فرد این شهر میتوان به قرارگرفتن در کنار بازار بزرگ شیراز و همچنین کیفیت وقیمت مناسب کالاهای این مرکز خرید اشاره کرد.از مشخصات فنی این مرکز خرید میتوان به زیربنای این مکان حدودا 60000مترمربع و تعداد طبقات 12 که شامل 5 طبقه تجاری 3 طبقه اداری 3 طبقه پارکینگ اشاره کرد.

مجتمع تفریحی گردشگری هامون

این مجتمع تجاری در واقع یکی از لوکس ترین مراکز خرید شیراز میباشد که دارای 9 طبقه و 70 واحد تجاری با امکاناتی همچون کافی شاپ، رستوران، شهربازی، اسانسور و...میباشد. این مرکز خرید دارای چشم انداز و نور پردازی فوق العاده ای میباشد که نطر هر گردشگری را به خود جلب میکند.

مجتمع تجاری ستاره فارس

این مرک خرید دارای 9 طبقه میباشد که مساحت بزرگی حدودا 45000مترمربع میباشد. این مجتمع تمام نیازهای شما در زمینه های پوشاک، لوازم آرایشی، وسایل خانگی وکالاهای دیجیتالی برطرف مینماید در کنار آن دارای امکانات چون کافی شاپ، رستوران ها، شهربازی و...میباشد.

 عکس مراکز خرید و پاساژهای شیراز مجتمع تجاری نگین فارس  مجتمع تجاری ستاره فارس

مجتمع تجاری نگین فارس

این مجتمع تجاری با زیربنای7000مترمربع در بلوار پرستار و در نزدیکی بیمارستان بعثت بنا شده است. این مجتمع حاوی سه طبقه تجاری میباشد که شامل امکاناتب همچون سالن بولینگ، هایپرمارکت و پارکینگی با ظرفیت1000خودرویی میباشد. شما با مراجعه به این مرکز خرید تمام نیازهای خود را به پوشاک، زیورآلات و...تامین خواهید کرد.

مجتمع تجاری حافظ شیراز

پروژه ساخت این مجتمع تجاری حدودا ده سال به طول انجامید و در سال 67 آغاز ودر سال 77 به پایان رسید. این مجتمع دوطبقه و بیش از 10000متر مربع زیر بنا دارد. از امکانات ویژه این مجتمع میتوان به اختصاص دادن پارکینک اختصاصی به هر مراجعه کننده اشاره کرد. این مجتمع یکی از معروف ترن مراکز خرید شیراز میباشد چون امکان دسترسی به انواع برندها ومارک ها در این مجتمع امکان پذیر میباشد.

مجتمع تجاری آفتاب فارس

این مجتمع حاوی 8 طبقه و 33000مترمربع زیر بنا با بیش از 236 فروشگاه میباشد. در این 8طبقه 3طبقه به واحدهای اداری و 2 طبقه به پارکینگ و 3 طبقه به واحدهای تجاری اختصاص دارد.این مجتمع بسیار ایمن ومجهز به برق اضطراری و سیستم اطفا حریق میباشد و در نزدیکی این مجتمع ایستگاه مترو وجود دارد که امکان دسترسی آسان این مجتمع برای عموم مردم را امکان پذیر کرده است.

مجتمع تجاری سلطانیه

این مجتمع در شمال غرب شیراز و در نزدیکی فلکه مطهری میباشد. ساعت کاری این مجتمع از ساعت9صبح تا10 شب میباشد این مجتمع دارای دو کافی شاپ بسیار معروف با نام های کافه کاپ و کافه خان میباشد. این مجتمع تجاری یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن هم خیاطانی هستند که در صورتی که لباس شما نیاز به تغییر سایز میباشد با مراجعه به آنها به آسانی مشکل شما برطرف خواهد شد.

سوغات شیراز - 15مورد از خوردنی های خوشمزه تا صنایع دستی شیراز

مجتمع تجاری الماس

این مجتمع درواقع یکی از مدرن ترین مراکز خرید شیراز میباشد که دارای8 طبقه میباشد. در این مرکز خرید انواع واقسام کالا ها با برندهای مختلف عرضه شده است و شما امکان دسترسی به عطر و لوازم آرایشی و...به فروش میرسد.

مجتمع تجاری سپهر

این مجتمع دارای 10 طبقه با زیربنای 1200مترمربع میباشد که از نظر ساکنان این شهر، این مجتمع یکی از لوکس ترین مراکز خرید میباشد که معماری وطراحی فضای خارجی این مجتمع بسیاز زیبا  ومتفاوت میباشد. این مرکز تجاری عرضه کننده انواع پوشاک، عطر وادکلن، زیورآلات و ساعت و...میباشد و حاوی امکاناتی همچون شهربازی، کافی شاپ و...میباشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر