مراکز خرید شهر وان ترکیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 13451
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر وان یکی از شهرهای مرزی ترکیه است که جاذبه‌های تفریحی و طبیعی بسیاری دارد. بسیاری از افراد از کشورهای مختلف همچون ایران برای خرید پوشاک برند و خاص به این شهر سفر می‌کنند. شهر وان دارای فروشگاه‌ها و مراکز خرید متنوع و بسیار جذاب و بزرگی است که بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید از این فروشگاه‌ها هستند. بنابراین اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به خرید از فروشگاه‌هایی که به خرید پوشاک‌های خاص و برند می‌پردازند؛ لازم است به این شهر سفر کنید و از خرید کردن از این فروشگاه‌ها نهایت لذت را ببرید. در ادامه شما را با برخی از فروشگاه‌های مهم و پر طرفدار در شهر وان آشنا می‌کنیم.

مراکز خرید شهر وان ترکیه

برندهای معروف در وان ترکیه

در وان ترکیه مراکز خرید بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها خرید کنید. انواع برندهای معروف دنیا مانند برند بکو Beko)‎)، آرچلیک (Arçelik)، وستل (VESTEL) و برند وایت اند بژ (white & beige)، مادام کوکو (madame coco)، انگلیش هوم (English Home)، کاراجا (KARACA)، ازدیلک (ozdilek) در مراکز خرید وان وجود دارد و شما می‌توانید از آنها خرید کنید. در ادامه بهترین مراکز خرید وان را برای شما معرفی می‌کنیم.

 مرکز خرید AVM

مرکز خرید AVM در وان ترکیه یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید در شهر وان است. این مرکز خرید در بلوار جمهوری قرار گرفته که  مسافران و خریداران به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. مرکز خرید AVM مخفف کلمه ALIŞ VERIŞ MERKEZI و به معنای مرکز خرید و فروش است. خریداران و مسافران می‌توانند در این مرکز از انواع برند پوشاک دیدن کرده و اگر آن‌ها را پسندیدند؛ اقدام به خرید کنند. به علاوه این مرکز خرید دارای یک سایت است که خریدارانی که علاقه به خرید حضوری ندارند می‌توانند از طریق این سایت اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود نمایند.

اگر مسافران و خریداران در پیدا کردن مکان این مرکز خرید دچار مشکل شدند؛ می‌توانند از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپ و برنامه‌هایی که در گوگل پلی وجود دارند استفاده کنند. این مرکز خرید در سال ۲۰۱۵ ساخته و افتتاح شده و همچنین دارای ۳۰ هزار متر مربع وسعت است.  به علاوه این مرکز خرید پنج طبقه بودخ و همچنین دو طبقه در زیرزمین دارد که در این طبقات بیش از ۹۰ برند معروف در فروشگاه های مختلف به فروش می‌رسند. این فروشگاه به قدری معروف است که از شهرهای اطراف و از کشورهای اطراف ترکیه برای خرید لباس‌ها و پوشاک‌های برند به شهر وان سفر می‌کنند.

در فروشگاه AVM علاوه بر پوشاک اقلام دیگری نیز در مغازه‌های دیگر به فروش می‌رسد و همچنین امکانات منحصربه‌فردی در این فروشگاه وجود دارد. از جمله مغازه‌ها و امکانات دیگر این فروشگاه می‌توان به هایپر مارکت، فروشگاه‌های کفش، رستوران‌ها و کافه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، بازار فناوری و همچنین یک سینما با هفت سالن اشاره کرد. پیشنهاد می‌شود اگر به شهر وان سفر کردید حتما سری به این فروشگاه بزنید زیرا این فروشگاه جزو بزرگترین و معتبرترین فروشگاه‌ها در سراسر شهر وان است.

 مرکز خرید AVM

 مراکز خرید خیابان جمهوریت و کاظم کارابکیر

خیابان‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر از جمله خیابان‌های معروف در شهر وان ترکیه هستند. در این خیابان‌ها مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوعی قرار دارند که به فروش انواع پوشاک برند خارجی یا داخلی می‌پردازند. این خیابان‌ها بسیار پر شور و هیجان هستند و پیشنهاد می‌شود در صورتی که به شهر وان سفر کردید حتما به این خیابان‌ها سری بزنید. همچنین از فروشگاه‌های خیابان‌های کابکیر و جمهوریت می‌توانید تخفیف نیز بگیرید.

ارزانترین مراکز خرید استانبول - خرید از ارزان ترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در شهر توریستی استانبول ترکیه!

 مرکز خرید وان آ.و.م

از مراکز خرید مهم در شهر وان ترکیه مرکز خرید آ.و.م است. این مرکز خرید که بسیار معروف و پر طرفدار نیز هست در محله سرحد serhat mahallesi قرار دارد. این مرکز خرید دارای بنای مستطیل شکلی است که در ۴ طبقه ساخته شده و ۳ طبقه آن مربوط به مراکز خرید و فروشگاه‌ها و همچنین یک طبقه‌ آن مربوط به رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و اتاق‌های بازی برای کودکان می‌شود. در خصوص ساعت کاری این مرکز خرید لازم به ذکر است که این مرکز خرید همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۰ شب دایره بوده و خریداران و مسافران می‌توانند به خرید از فروشگاه‌های آن بپردازند.

 از وان چی بخریم؟ - وسایلی که میتونی با سفر به شهر زیبای وان ترکیه بخری!

در مرکز خرید وان آ.و.م فروشگاه‌ها به فروش بیش از ۹۰ برند پوشاک می‌پردازند. از جمله برند‌هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند می‌توان به پوشاک آقایان و بانوان از برندهای ال سی وایکیکی، فلو، کوتون، پنتی، دی فکتو، پیر کاردین و آدیداس و‌‌‌... اشاره کرد. البته در بخشی از این مرکز خرید نیز فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی وجود دارند. البته فاصله این مرکز خرید تا مرکز شهر و هتل‌ها زیاد بوده و لازم است مسافران برای رسیدن به آن از تاکسی استفاده کنند.

 مرکز خرید وان آ.و.م

مرکز خرید Atasoy Art

مرکز خرید Atasoy Art مناسب افرادی است که علاقه بسیاری به اشیای قیمتی و جواهرات دارند. در این مرکز خرید اجناسی مانند زیورآلات نقره یا سیاه قلم وجود دارند. سیاه قلم از ترکیب نقره، سرب و گوگرد به دست می‌آید. بنابراین افرادی که علاقه بسیاری به این قبیل موارد دارند؛ می‌توانند به این مرکز خرید سری بزنند. برخی از جواهرات موجود در این مرکز خرید برگرفته از نقوش پادشاهی اوراتور هستند.

مرکز خرید Atasoy Art

 خرید لوازم خانگی در شهر وان

برخی از مسافران و خریداران علاقه بسیاری به خرید لوازم خانگی دارند. لازم است ذکر کنیم که در شهر وان فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی جهت خرید لوازم خانگی وجود دارند‌. از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به ای وی ام، انگلیش هوم English home, برنادو bernado, مادام کوکو madame coco, کاراکا karaca, وایت اند بیگ White and beige اشاره کرد. بیشتر این فروشگاه‌ها در طبقه دوم مرکز خرید ای وی ام واقع شده اند.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

 آیدین پریهان ای.وی.ام

مرکز خرید آیدین پریهان یکی دیگر از مراکز خرید معروف در شهر وان ترکیه است. آیدین پریهان ام وی ام مناسب افرادی است که علاقه به ازدحام و شلوغی نداشته و دوست دارند در محیطی آرام و ساکت به خرید کردن بپردازند.  بر خلاف ظاهر شیک و تجملاتی این مرکز خرید، فروشگاه‌های داخل آن دارای اجناسی با قیمت مناسب و منحصربه‌فرد هستند به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند از اجناس این فروشگاه خریداری کنند.

 خرید لوازم خانگی در شهر وان

از دیگر  ویژگی‌های مثبت و متمایز این مرکز خرید می‌توان به دسترسی مناسب آن به مرکز شهر و همچنین هتل‌های شهر اشاره کرد. به همین دلیل خریداران و مسافران می‌توانند به راحتی و با صرف کمترین زمان به این مرکز خرید دسترسی پیدا کرده و به خرید اقلام و پوشاک مورد نیاز خود بپردازند. علاوه بر فروشگاه‌ها و مغازه‌های فروش لباس در این مرکز خرید می‌توانید به امکانات دیگری نیز دسترسی پیدا کنید. از جمله این امکانات می‌توان به گیم نت، زمین بولینگ و سالن‌های سینما اشاره کرد.

مرکز خرید ترکوز وان

اگر شما به شهر وان سفر کرده‌اید و قصد دارید از مرکز خرید ترکوز وان خرید نمایید؛ لازم است به این نکته توجه کنید که اغلب و اکثر فروشندگان فروشگاه‌های این مرکز خرید، جزو بومی‌های شهر وان بوده و تعداد کمی از آن‌ها به زبان انگلیسی تسلط دارند‌. مرکز خرید ترکوز وان در مرکز شهر واقع شده بنابراین دسترسی به آن بسیار ساده و راحت‌تر از سایر مراکز خرید است. این مرکز خرید مناسب افرادی است که قصد دارند کادو یا سوغاتی تهیه کنند؛ در این فروشگاه می‌توانید انواع و اقسام کادو‌‌ها را پیدا کرده و خریداری نمایند. به علاوه در این فروشگاه پوشاک خارجی و برند نیز یافت می‌شود.

بهترین مراکز خرید ازمیر - معرفی بهترین و مناسب ترین مراکز خرید ازمیر به همراه آدرس

از جمله نکات جالب توجه در خصوص این مرکز خرید، وجود کافه کوچکی در داخل این مرکز خرید است که افراد می‌توانند پس از خرید کردن و گردش به این کافه رفته و کمی استراحت کنند‌‌.  به علاوه در این مرکز خرید سینما  نیز وجود دارد که کسانی که قصد دارند به تفریح و تماشای فیلم بپردازند می‌توانند از سینما نیز استفاده کنند.  این مرکز خرید دارای قدمت بسیاری است اما مساحت آن نسبت به سایر مراکز خرید در شهر وان کمی کمتر است. در این مرکز خرید رستوران‌ها و کافه‌های متنوعی وجود دارند که کیفیت غذاهای سرو شده در آن‌ها بسیار بالا خواهد بود. بنابراین پیشنهاد می‌شود مسافران و خریداران به این کافه‌ها و رستوران‌ها سری بزنند و از طعم و کیفیت بی‌نظیر این غذا‌ها نهایت لذت را ببرند.

بازار لیمون وان

بازار لیمون وان یکی دیگر از معروف‌ترین بازار‌ها در شهر وان است‌. این شهر دارای محبوبیت بسیاری بین خریداران است. اقلام و پوشاکی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسند دارای قیمت به صرفه و کیفیت بالایی هستند. همچنین از آنجایی که این مرکز خرید به مرکز شهر نزدیک است؛ خریداران و مسافران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

بازار لیمون وان

سخن پایانی

شهر وان در شرق کشور ترکیه واقع شد‌ه‌است به همین سبب با شهر‌‌های شمال غربی کشور ایران دارای مرز مشترک است. به همین دلیل بسیاری از ایرانی‌ها برای خرید پوشاک و لوازم برند به این شهر سفر می‌کنند‌. همچنین امکان مسافرت زمینی از ایران به این شهر وجود دارد. به سبب قیمت مناسب و کیفیت اجناسی که در فروشگاه‌های وان ترکیه به فروش می‌رسند این فروشگاه‌ها دارای طرفداران بسیاری بوده و سالانه از کشور‌های مختلف و شهر‌های اطراف، افراد بسیاری برای خرید به این شهر سفر می‌کنند.

نظرات کاربران

  1. شهناز شهناز 1402/10/11
    0 نفر پسندیدند
    کلا وان مرکز خریدای زیادی داره چون منبع اصلی خرید توی ترکیس با قیمتای خیلی خوب اگه واسه خرید میرید حتما به مراکز خرید وان برید چون قیمتاش عالیه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 102 کاربر