مراکز خرید و بازارهای چابهار

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/15
بازدید: 4911
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

چابهار یکی از شهر‌های ساحلی و اقیانوسی، سیستان و بلوچستان است که در کنار دریای عمان قرار دارد. این شهر به‌دلیل دسترسی به اقیانوس و منطقه آزاد، یکی از قطب‌های مهم واردات و صادرات است. در نتیجه اقلام و لوازم موجود در بازارهای چابهار بسیار ارزان‌تر از سایر مناطق ایران هستند و هرساله گردشگران زیادی را جذب می‌کنند. بازار‌های چابهار به دو‌دسته لوکس و سنتی، طبقه‌بندی می‌شوند. بازار‌های سنتی مثل بلوکان و مجتمع‌های لوکس و جدید مثل مرکز خرید صدف، به وفور در چابهار وجود دارد و اقلام مورد نیاز مردم چابهار و همچنین گردشگران را فراهم می‌کنند.

بازارهای چابهار

سفر به چهار بهار ایران

بازارهای سنتی چابهار؛ از بازارهای قدیمی و معروف چابهار

یکی از جذابیت‌های این شهر بازارهای سنتی آن است. این بازارها از قدیم تا به امروز به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازارهای چابهار در حال فعالیت هستند. در این بازار خانم‌هایی با نقش‌های حنایی بسیار جالب روی دست، اجناس خود را به فروش می‌رسانند. اکثر فروشندگان در این مکان، افراد محلی با لباس‌های مخصوص بلوچی بوده و فروشندگان محلی بسیار مهمان‌نواز و خونگرم هستند. قدمت بازارهای سنتی چابهار به درستی مشخص نیست. طبق بررسی‌های فراوان، به این نتیجه رسیده‌اند که از قرن‌ها پیش در این شهر، مردم مشغول به تجارت انواع و اقسام وسایل مختلف بوده‌اند. این مکان سنتی در عین سادگی، گردشگران بی‌شماری را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. به دلیل استقبال مسافران از این بازار، اکثر اوقات شلوغ است. بازار سنتی چابهار برای گردشگرانی كه علاقه‌مند هستند با فرهنگ مردم شهرهای مختلف و صنایع دستی آن‌ها آشنا شوند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. در این بازار اجناسی مانند ظروف آشپزخانه، پارچه، گیاهان دارویی، چای، عطر، لباس‌های محلی، ادویه‌جات، غذاها و شیرینی‌های سنتی و انواع میوه‌ها به فروش می‌رسد. در بازارهای سنتی چابهار، ترشی‌های بسته‌بندی و فله، انواع برنج‌های پاکستانی و هندی را نیز با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی خوب عرضه می‌نمایند. یکی از بخش‌های بازارهای سنتی چابهار، بازار مادر بزرگ‌ها است که از خاص‌ترین بازارهای چابهار محسوب می‌شود. در این قسمت، فروشندگان تولیدات بومی خود را مانند، لباس‌های بلوچی و صنایع دستی‌شان را به فروش می‌رسانند. این بازار قدمت بسیار کهنی دارد. از دیگر قسمت‌های بازار سنتی، بازار زرگرها، بازار ماهی فروش‌ها، بازار بزازها و میدان تره‌بار است. در ادامه عکسی از یکی از بازارهای سنتی را مشاهده می‌نمایید.

صنایع دستی و سوغات چابهار - از خوراکی ها تا صنایع دستی رنگارنگ

مراکز خرید چابهار

دکه بازار چابهار؛ بازار سنتی چابهار

از سنتی‌ترین بازارهای چابهار، دکه بازار چابهار است. این مرکز با نام، بازار فجر یا بازار سنتی چابهار نیز شناخته می‌شود. در صورت علاقه به پارچه‌ها و لباس‌های سنتی بلوچی، سوزن دوزی و پارچه های رنگارنگ، حتما" به دکه بازار مراجعه نمایید. در این بازار، خانم‌های بلوچی مشغول طراحی با حنا بر دستان خود و خانم‌های گردشگر هستند. فرهنگ بلوچی در این بازار به معنای واقعی جریان دارد. سوغات و صنایع دستی چابهار، مانند زری دوزی، داروهای گیاهی، حصیربافی، زیورآلات و محصولاتی اینچنین توسط دست فروش‌ها یا در مغازه‌ها به فروش می‌رسد. فروشندگان دکه بازار مردمی خونگرم و خوش انصاف  هستند. ساکنین و گردشگران از اخلاق این کاسبان و قیمت‌های بازار رضایت کامل دارند. خرید از این دست فروشندگان، کمک زیادی به پایداری گردشگری و رونق زندگی بومیان می‌کند. در دکه بازار بهترین برنج ها و ادویه‌جات هندی نیز عرضه می‌شود. مردم محلی و ساکنان خانه‌های سازمانی نزدیک به بازار قدیم ، معمولا" مایحتاج ضروری مثل میوه و مواد غذایی را از این مرکز تهیه می‌کنند. آدرس دکه بازار چابهار، به نشانی بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی، پس از پاساژ دوستخواه است.

جاهای دیدنی چابهار - طبیعت، تاریخ و سواحل شگفت انگیز!

دکه بازار چابهار

بازار مادربزرگ ها چابهار؛ بازار سنتی و قدیمی بلّوکان

در بازار سنتی و قدیمی چابهار، برخلاف مجتمع‌های تجاری بزرگ و چند طبقه، بخشی قرار دارد که پیرزنان و مادربزرگ‌ها آن را اداره می‌کنند. در جنوبی‌ترین بخش استان سیستان و بلوچستان، چند کوچه به هم راه دارند و پر از فروشنده و خریدار هستند. در میان مردمی که همگی لباس سنتی به تن دارند، در این کوچه‌ها مسافر شهری نیز پیدا می‌شود. به این بازار، بلوک بازار، بلوکان یا بازار مادربزرگ‌ها یا از طرف برخی محلی‌ها ننه بازار هم می‌گویند. از وقتی بلوچ‌ها یادشان می‌آید، این قسمت بازار سنتی بوده و پیرزنان، فروشندگان آن بوده‌اند. هر کس چیزی برای فروش دارد. از همان ابتدای کوچه‌ها، زنان که بیشترشان سالخورده هستند، روی زمین بساطی پهن و در کنار آن نشسته‌اند. مادربزرگی که خود لباس محلی به تن دارد، لباس‌های سوزن‌دوزی شده‌‌ای را نشان می‌دهد که کار دست خودش است. مادری ماهی خشک و نمک سود شده‌ای را درون یک تشت روحی قرارداده‌ و می‌فروشد. زن دیگری پشت یک جعبه‌ چوبی، قرص و داروهای پاکستانی را بسته‌بندی و به همراه حنای هندی می‌فروشد، او در حین کار گاهی قلیان می‌کشد. مادری غذاهای سنتی برای فروش آورده و با پیرزن فروشنده‌ کناری‌ خود که حصیرهای بافته را برای فروش گذاشته، به زبان بلوچی صحبت می‌کند. از سال‌ها قبل در بلوک بازار بیشتر فروشنده‌ها زن بودند، اما امروزه مردان نیز در این بازار، در کنار زنان مشغول کسب هستند.

هزینه سفر به چابهار - تمامی هزینه های سفر به چابهار را در این مقاله بخوانید

بازار مادربزرگ

بازار زرگرهای چابهار؛ از بازارهای معروف و محبوب چابهار

در بازار سنتی کوچه و بازارهای مختلفی است که یکی از آن‌ها به صنف طلافروشان اختصاص دارد. طلاها در بازار زرگرها، زرق و برق دیگری دارد و با طلاهای معمولی خیلی فرق می‌کنند. انواع طلاهای هندی و طلاهای سنگین وزن در بازار می‌درخشند. بازار زرگرها، یکی از مقاصد خرید و دیدنی،  به ‌خصوص برای علاقه‌مندان طلاهای هندی است. البته به علت نوسان قیمت طلا، از میزان فروش آن نیز در این بازار کاسته شده و بازار طلافروشان بعد از پارک بهار قرار دارد.

منطقه آزاد چابهار -همه چیز در رابطه با چابهار

بازار زرگرها

بازار لته در کنارک؛ خرید از جون مرغ تا شیر آدمیزاد

به بازار محلی و قدیمی بندر کنارک، لته بازار گفته می‌شود. در این قسمت مغازه‌ها  در دو طرف خیابان قرار دارند و انواع و اقسام محصولات در آنجا به فروش می‌رسند. در بازار لته تمام تجهیزات طبیعت‌گردی، با قیمت مناسب عرضه می‌گردد. تجهیزات اسکی، کوله پشتی، کتانی و سایر وسایل ورزشی نیز در این مرکز به فروش می‌رسد. کیفیت اقلام در این بازار بالا و بسیار مناسب سوغاتی است. در قسمتی از بازار لته، لباس و کفش استوک با قیمت پایین‌تری به فروش‌ می‌رسد. از جاذبه‌هایی که نزدیک این مرکز خرید است، گِل افشان‌ها در 10 کیلومتری شهر چابهار است.

کنارک چابهار - زیباترین بندر در چابهار

بازار لته

بازار ماهی فروشان چابهار؛ از بازارهای محبوب در زمینه فروش ماهی

بازار ماهی فروشان در  بخش جنوبی شهر و در بافت قدیمی آن قرار دارد. ماهی‌گیری شغل بخش زیادی از مردم بومی چابهار است. این بازار در فاصله چند متری ساحل قرار دارد. این بازار دو سوله کوچک و بزرگ داشته و از اول صبح تا ظهر، در آن‌ها انواع ماهی‌های یخی و تازه به فروش می‌رسد. در سفر به چابهار، حتما به این بازار سر بزنید و از ماهی‌های این شهرستان نوش جان کنید. رستوران‌های منطقه چابهار، ماهی و میگو مورد نیاز برای غذاهای دریایی‌شان را از همین بازار تهیه می‌کنند.

بازار ماهی فروشان

بازار ادویه فروش ‌های چابهار؛ بازار عمده فروشی ادویه ایران 

در بازار ادویه فروش‌ها و در بلوک بازار چابهار، انواع ادویه‌های تند و تیز هندی و زاهدانی به فروش می‌رسد. استفاده از این ادویه‌ها در غذاهایی مثل خورشت، کتلت، کباب و سوپ عطر و طعم بی‌نظیری به آن‌ها می‌دهد. به علت علاقه مردم چابهار به غذاهای پر ادویه و تند، بازارهای فروش ادویه در چابهار به وفور یافت می‌شود. محلی‌ها با این مراکز آشنا هستند و می‌توانند گردشگران را راهنمایی کنند. 

بازار ادویه فروش های چابهار

مراکز خرید لوکس چابهار

مرکز تجاری الماس چابهار؛ بهشت پارچه‌های رنگی و براق بلوچی و هندی

در مرکز تجاری الماس، انواع پارچه به خصوص پارچه‌های بلوچی و هندی و همچنین مواد غذایی عرضه می‌شود. اگر در چابهار به دنبال این محصولات هستید، سری به بازار الماس هم بزنید. از نظر موقعیت جغرافیایی این بازار در نزدیکی مجتمع تجاری ابریشم، مجتمع پردیس، هتل صدف، مجتمع طلا و سینمای 5 بعدی قراردارد. آدرس مرکز تجاری الماس، به نشانی بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس است.

مرکز تجاری الماس

بازار صدف چابهار، لقب بزرگترین مرکز خرید شهر چابهار

مجتمع تجاری صدف دارای امکانات و فروشگاه‌های فراوانی بوده که 2 طبقه پارکینگ سرپوشیده دارد و ظرفیت آن برابر با 3 هزار خودرو سواری است. بازار صدف شامل 647 واحد و غرفه فروشگاهی و تجاری می‌شود. در این مرکز خرید، هر وسیله ضروری مورد نیازتان به فروش می‌رسد. بازار صدف از پر طرفدارترین مراکز خرید چابهار است که مورد توجه گردشگران ایرانی و توریست‌های خارجی قرار گرفته است. این بازار یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید چابهار بوده و انواع برندها و محصولات مصرفی را عرضه می‌کند. در این مرکز علاوه بر پارچه‌های متنوع، کفش و پوشاک، اقلامی مانند چای، شکلات، لوازم خانگی، برقی و الکترونیکی مانند موبایل موجود است. نمایندگی بیشتر لوازم برقی معروف در مرکز صدف حضور دارند. پر طرفدارترین اقلام بازار صدف، موبایل، صندل و لوازم آرایشی است. نکته جالب در این بازار، حضور گل فروش‌ها است که رنگ و بوی دیگری به فضا داده‌اند. این مرکز از سوی مسافران و بومیان به عنوان یک مجتمع محبوب نام برده می‌شود. جهت مراجعه به این بازار به آدرس، بلوار ریگی، منطقه آزاد تجاری چابهار مراجعه فرمایید. بازار صدف، در بلوار بازار واقع گردیده و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجتمع صالحیار، مجتمع ابریشم، رستوران بام چابهار، هتل صدف و سینمای 5 بعدی قرار گرفته است.

بازار صدف چابهار

بازار فردوس چابهار؛ از بهترین و معروفترین مراکز خرید در چابهار

بازار فردوس، اولین مرکز خرید مدرن چابهار به شمار می‌رفت که در آن انواع اجناس به فروش می‌رسید. هنوز هم در مرکز خرید فردوس چابهار انواع محصولات رفاهی و مورد نیاز وجود دارد. در این بازار معروف انواع پارچه، کیف و کفش و همچنین لوازم آشپزخانه مانند ظروف کریستال و بلور، تنقلات، خوراکی و لوازم آرایشی موجود است. تعدادی از مغازه های مرکز خرید فردوس، اجناس ریز و درشت و بسیار کاربردی دارند. بازار فردوس چابهار در بین مسافران و مردم بومی از محبوبیت خاصی برخوردار است. افراد ضمن گردش در این مرکز از خوراکی‌های خارجی و چای خانگی تا انواع پوشاک مردانه و زنانه، ابزارآلات و اجناس دیگر بازدید می‌کنند. آدرس مرکز خرید فردوس جنب اداره منطقه آزاد چابهار است.

بازار فردوس چابهار

بازار تیس چابهار؛ از مراکز خرید مهم و جاذبه های گردشگری چابهار

بازار تیس به عنوان یکی از جدیدترین مراکز خرید چابهار به شمار می‌رود. این مرکز روزبه‌روز رونق بیشتری به خود می‌گیرد. در مرکز تیس انواع متنوعی از لباس‌های راحتی برای منزل پیدا می‌شود. انواع چای و مواد غذایی با قیمت مناسب، از جمله اقلام موجود در این بازار است. در طبقات پایین، مغازه داران ایرانی فعالیت می‌کنند. کالاهایی مانند، لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، عطر و ادکلن از برندهای مختلف در طبقات پایین به فروش می‌رسند. در طبقه فوقانی مجتمع، تاجرهای چینی حضور دارند و این طبقه در انحصار آن‌ها است. در بین فروشگاه چینی‌ها، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. گردشگران حتی اگر قصد خرید نداشتند، دیدن فروشگاه‌های چینی جذابیت خاصی برایشان دارد. در کنار مرکز خرید تیس، لوازم خانگی دست دوم نیز عرضه می‌شود. علاوه بر اقلام ذکر شده، کالاهایی مانند لاستیک ماشین، لوازم آرایشی، اسباب بازی، صنایع دستی و پتو نیز در این مجتمع وجود دارند. بازار تیس چابهار، هایپر مارکت نیز دارد. در این هایپر، تمام نیازهای ضروریتان به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. بازار تیس چابهار را به آدرس، بلوار امام خمینی، مسیر کنارک، 10 کیلومتری بیرون شهر می‌توانید پیدا کنید.

بازار تیس

بهترین مراکز خرید چابهار برای پوشاک

یکی از اجناسی که فروش بسیار خوبی در بازارهای چابهار دارد، پوشاک است. لباس‌های مجلسی و راحتی برای خانم ها، آقایان و کودکان و همچنین کیف و کفش، عینک یا پارچه را در این بازارها می‌توانید تهیه ‌نمایید. لباس زیر، در بازارهای چابهار قیمت بسیار مناسبی دارد، زیرا اغلب به صورت عمده به فروش می‌رسد. در مراکز خرید خصوصا" بازار سنتی، سراغی از پارچه های محلی به خصوص سوزن دوزی، زری‌دوزی و سکه‌دوزی بگیرید. بازارهای پوشاک این منطقه عبارتند از بازار پردیس، بازار فردوس، مجتمع صالحیار، بازار تیس و بازار ابریشم، در این مراکز انواع پوشاک عرضه می‌شود. علاوه بر پوشاک نو، دسته دیگری از پوشاکِ چابهار به صورت دسته دوم به فروش می‌رسند. کیف، کفش، کاپشن، پالتو و...، اجناس دست دومی است که اغلب از کشورهای همسایه به چابهار وارد می‌شوند و این پوشاک دسته دوم را در بازار به عنوان تاناکورا می‌فروشند. در این منطقه به علت عرضه مستقیم کالاهای خارجی، مراکز خرید متنوعی نیز وجود دارد. بازارهای این بندر بسیار جذاب هستند و طیف وسیعی از سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. بازار ابریشم یکی از بازارهای مدرن منطقه به ‌شمار می‌آید.

مزاکر خزید چابهار

مراکز خرید لوازم آرایشی در چابهار

مجتمع تجاری صدف علاوه بر محیط بسیار بزرگ‌ و لوکس، مرکز بسیار مناسبی برای خرید انواع لوازم آرایشی با تنوع و کیفیت بالا است. مرکز خرید سینا نیز جای بسیار مناسبی برای خرید انواع لوازم آرایشی باکیفیت و اورجینال خارجی و البته گران قیمت  خواهد بود. اگر قصد خرید لوازم آرایشی دارید حتما به مجتمع تجاری پردیس هم سر بزنید.

مراکز خرید لوازم خانگی چابهار

مرکز خرید پردیس با بیش از صد غرفه فعال، مرکزی برای خرید انواع اقلام مورد نظر شماست. در این مرکز محصولات مارک‌دار موجود هستند و انواع عینک و کیف و پوشاک و لوازم آرایشی برند و‌… وجود دارد. این بازار، بهترین محل برای خرید لوازم‌خانگی است. اگر قصد خرید لوازم‌خانگی ارزان را دارید، مرکز خرید تیس نیز می‌تواند، امکان خرید انواع لوازم خانگی ارزان قیمت و دسته‌دوم را برای شمل فراهم کند.

مرکز خرید صالح‌یار یکی دیگر از مراکز بزرگ چابهار است. اگر قصد خرید لوازم خانگی، آرایشی و یا پتو دارید طبقه‌ اول این مرکز مخصوص شماست و اگر قصد خرید لباس دارید، مستقیم به طبقه دوم بروید. بازار فردوس بزرگترین بازار چابهار محسوب می‌شود و انواع وسایل اعم از خوراکی ، آرایشی، لوازم برقی، پوشاک و… را در خود جا داده است و بهترین گزینه برای خرید لوازم کریستال است.

مراکز خرید لوازم خانگی چابهار

بازار پردیس چابهار؛  از بزرگ ترین مراکز خرید چابهار

از مهم‌ترین مراکز خرید چابهار، مرکز خرید پردیس است، این بازار از مراکز خرید مدرن چابهار به شمار می‌آید. این بازار در بین گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که اقلام متنوعی را عرضه می‌کنند. فروش پوشاک و کیف‌ وکفش در این بازار رونق بیشتری دارد. از دیگر اقلام بازار پردیس چابهار، وسایل الکترونیکی و دیجیتال است که بیشتر به صورت دست دوم به فروش می‌رسد. لوازم خانگی، لوازم آرایشی از چند برند خاص و زیورآلات نیز از دیگر کاهای این مرکز هستند. بازار پردیس از یک پارکینگ بزرگ در پشت مرکز خرید برخوردار است. جهت بازدید و خرید از این مرکز تجاری به آدرس، بلوار امام خمینی، به سمت کنارک، 10 کیلومتر بیرون شهر، مقابل پارک چابهار مراجعه فرمایید.

بازار پردیس چابهار

مجتمع تجاری صالحیار چابهار؛ از باكیفیت ترین مراكز خرید چابهار 

بازار صالحیار از معروف‌ترین مراکز خرید چابهار است. قیمت اجناس در این بازار، بسیار مناسب است. این مرکز به عنوان دومین مرکز خرید چابهار، بعد از بازار فردوس شناخته می‌شود. صالحیار یک مرکز عمده فروش پوشاک است که اجناس آن از بازار فردوس لوکس‌تر هستند. در این مکان، محصولاتی مانند کالاهای چینی، لوازم آرایشی، پتو، لوازم برقی، لوازم شکار و اقلامی مانند چای و... با قیمت مناسب به فروش می‌رسد. در طبقه اول مجتمع تجاری صالحیار، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی بیشتر حضور دارند. در طبقه دوم، فروشگاه‌های لباس زنانه و مردانه، کیف و کفش، عینک آفتابی و لوازم آرایشی قرار گرفته‌اند. اگر دنبال برندهای خاص هستید، حتماً به مجتمع تجاری صالحیار مراجعه کنید. از ویژگی‌های مهم این بازار، عرضه کالاها با نازل‌ترین قیمت است. بعد از مجتمع‌های تجاری فردوس و صدف، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازار در بین بومیان منطقه، این مرکز محسوب می‌شود. مجتمع تجاری صالحیار چابهار امکاناتی نظیر، کافی شاپ، رستوران،پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، عابر بانک و تاکسی سرویس دارد. آدرس مرکز تجاری صالحیار چابهار، بلوار امام خمینی، به طرف کنارک، 10 کیلومتری شهر چابهار، مقابل مرکز خرید فردوس قرار گرفته است.

مجتمع تجاری صالحیار

بازار استوک چابهار

بازار استوک یا تاناکورا، بازاری بزرگ و پرطرفدار در چابهار است. در این بازار اجناس دسته‌دوم که از کشورهای خارجی وارد شده‌اند با قیمت مناسب و بسیار ارزان به‌فروش می‌رسند. تمامی اجناس موجود در این بازارها، دسته‌دوم نیستند؛ بلکه ممکن است اوتلت باشند. اوتلت یعنی اجناسی که مدت زیادی در انبار کشور‌های خارجی بوده یا تک سایز هستند. این اجناس با کشتی و لنج وارد ایران می‌شوند و با قیمت خیلی کم‌تر فروخته خواهند شد. امکان خرید لوازم کاملا آکبند نیز در این بازار وجود دارد که البته بسیار گران قیمت است. علاوه بر این مرکز، مرکز خرید پردیس نیز امکان خرید کالاهای دسته‌دوم را با قیمت مناسب، برای شما فراهم‌ می‌کند. بازار کنارک چابهار نیز محلی برای فروش اجناس دسته‌دوم و ارزان قیمت است و اجناس نو، تقریبا در این بازار پیدا نمی‌شود.

 مراکز خرید ارزان در چابهار

بازار تاناکورا، بازار اجناس خارجی 

تاناکورا به لباس‌ها و پوشاک دست دوم گفته می‌شود. این محصولات شامل پوشاک خارجی و مارکدار، اجناس استوک و کفش‌های برند و...  هستند. انواع پوشاک مانند کاپشن مردانه و پالتوهای زنانه، کفش‌های کتانی، کوهنوردی و کفش‌های ورزشی را در آنجا پیدا می‌کنید. در این بازار، پوشاک نو نیز وجود دارد ولی از نظر قیمت، بسیار گران‌تر است. در بندر کنارک این محصولات با اسکله‌ها و لنج‌ها از کشورهای همسایه وارد می‌شوند و در مغازه‌های بازار تاناکورا به فروش می‌رسند. محصولات تاناکورا در این بازار از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

بازار تاناکورا

بازار ابریشم چابهار، ارزانترین بازار چابهار

بازار ابریشم علی‌رغم اینکه ظاهر مدرنی ندارد، دارای ۱۹۳ غرفه بوده و یکی از بزرگترین بازارهای چابهار است. انواع اجناس ایرانی و خارجی، لوازم آرایشی، لوازم خانگی، پوشاک، زیورآلات و… در بازار ابریشم، به ‌سهولت یافت شده و خرید را برای‌ شما آسان می‌کند. در ضمن اگر مابین خرید احساس خستگی کردید، کافی شاپ و هایپر مارکت بزرگ در این بازار، پذیرای شما خواهد بود.

بازار ابریشم چابهار

سخن پایانی
اکنون که با انواع بازار‌های چابهار آشنا شدید، به‌راحتی می‌توانید مقصد خود را انتخاب کنید و انواع اقلام مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر به‌دنبال اجناس ارزان و باکیفیت می‌گردید، بازار ابریشم و بازار تاناکورا و بازار تیس می‌تواند انتخاب خوبی باشد. همچنین مرکز خرید سینا ، صدف و پردیس بهترین انتخاب شما برای خرید لوازم آرایشی خواهد بود. اگر هم قصد خرید لوازم خانگی دارید، مرکز خرید تیس و مرکز خرید پردیس گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

نظرات کاربران

  1. eli eli 1402/05/16
    0 نفر پسندیدند
    اگه مثل من دلتون میخواد که علاوه بر خرید با بافت شهری و فرهنگ مردم چابهار آشنا بشید، بازار سنتی چابهار (دکه بازار) رو بهتون پیشنهاد میکنم.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر