بازار اطلس مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/03/20
بازدید: 2407
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مشهد یک قطب گردشگری مهم در ایران است که به علت وجود حرم امام رضا و مکان‌های جالب گردشگری در خود، مورد استقبال بسیاری از مسافران قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین بازارهای مشهد مقدس، بازار بزرگ اطلس می باشد که در این مقاله قصد داریم در رابطه با این بازار و ویژگی های آن صحبت کنیم. اگر قصد سفر به این شهر مقدس را دارید، یا هم اکنون در این شهر هستید و در جستجوی بهترین بازارها برای خرید سوغاتی یا وسایل مورد نیاز خود می باشید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بازار اطلس مشهد

بازار بزرگ اطلس مشهد

بازار بزرگ اطلس مشهد دارای تنوعی کم‌نظیر بوده و اگر  به خرید از مراکز تخصصی فروش لوازم خانگی علاقه دارید، بازار اطلس یک پیشنهاد کامل و عالی برای شما محسوب می شود. شهرت و اهمیت این بازار به قدری زیاد است که اغلب مردم، بازار اطلس را جامع ترین مرکز تخصصی لوازم خانگی می‌دانند. در بازار اطلس مشهد اغلب فروشگاه‌های فروش جهیزیه و لوازم خانگی موجود می‌باشد اما امکانات و قابلیت‌های این بازار ،بسیار بیشتر است.

از دیگر ویژگی‌های این بازار می‌توان به نگارخانه، فودکورت با انواع غذاهای ایرانی و ملل و یک پردیس سینمایی بزرگ، مجهز با 11 سالن اشاره کرد که جذابیت گردشگری بسیاری دارد. از دیگر جذابیت‌های فراوان بازار بزرگ اطلس مشهد می‌توان به معماری خاص و چشم‌نواز آن اشاره کرد که برای هر گردشگری بسیار جالب و دیدنی است. موقعیت جغرافیایی این بازار، نزدیک حرم مطهر بوده که در بازدید بالای بازار، نقش داشته است.

راهنمای خرید در بازار اطلس

از بهترین ویژگی های بازار بزرگ اطلس مشهد، مجزا بودن و تقسیم بندی کالاها در طبقات مختلف می باشد. برای خریدی راحت تر، راهنمای خرید در بازار اطلس نیاز می‌باشد که در ادامه آن را در اختیارتان قرار می دهیم. به طور کلی مجموعه اطلس، دارای یازده طبقه و حدود صد و چهارده هزار متر مربع زیر بنا می‌باشد و برای سهولت ورود به بازار، در اضلاع مختلف ساختمان، سه ورودی مجزا وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد، در هر طبقه کالای خاصی به فروش می‌رسد و طبقه بندی این کالاها، به شرح زیر است: 

در طبقه A بورس چینی، کریستال، دکوری و بلور فروشی مشاهده می‌شود. طبقه B شامل لوازم برقی منزل (انواع برندها) می‌باشد. در طبقه C فروشگاه‌های برندهای صوتی و تصویری را می‌توان یافت. برای خرید بورس فرش و مشتقات (ایوان فرش) باید به طبقه D مراجعه کنید. در نهایت پوشاک، سوغات، آرایشی و بهداشتی، و لوازم دیجیتال را می‌توان در طبقه E پیدا کرد.

در میان این طبقات، پر بازدید ترین طبقه، قسمت C است که به علت دفاتر متعدد بیمه مورد توجه بسیاری از مردم می باشد، یک سالن اجتماعات هم در این طبقه موجود می‌باشد. هرگونه لوازم خانگی را می‌توان در این مجتمع تجاری به راحتی یافت و با توجه به کالایی که نیاز دارید، می‌توانید به طبقه مورد نظرتان مراجعه کنید.

خرید لوازم خانگی در بازار اطلس

امکانات بازار اطلس مشهد

از بخش تجاری این مجموعه که بگذریم می‌رسیم به بخش جذاب امکانات بازار اطلس مشهد که  اغلب در زمینه تفریحی و خدماتی هستند. در این بخش خوشایند مجموعه اطلس، امکانات جامعی مانند پردیس سینمایی اطلس، کافی شاپ، فودکورت، نگارخانه با آثار هنری داخلی و خارجی، مراکز بیمه، باجه بانک انصار، دفاتر خدمات مسافرتی و ارتباطی و بیش از 30 هزار متر مربع پارکینگ طبقاتی هوشمند یافت می‌شود که گردش در این بازار را بسیار جالب و جذاب می‌کند.

سینمای پردیس، دارای 11 سالن بوده و از تفریحات مهیج مجموعه اطلس محسوب می شود. این سینما بسیار متنوع بوده و پرده‌های معمولی و چند بعدی زیادی دارد، همین‌طور که برای دسترسی تمامی سلیقه‌ها، سه سالن VIP مدرن و با امکانات بالا قرار تعبیه شده است.

بعد از گردش و خرید از بازار بزرگ اطلس مشهد سر زدن به رستوران، کافی شاپ و فود کورت این مجموعه تجربه‌ی هر گردشگری را کامل می‌کند. بزرگترین فود کورت شرق ایران متعلق به بازار اطلس می باشد که یکی از بهترین ها نیز محسوب می شود. تنوع غذا‌ها، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف در این مجموعه بسیار بالا بوده و برای تمامی سلیقه‌ها مناسب می‌باشد. تجربه‌ی خرید از فودکورت اطلس، برای هر کسی می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دلپذیر باشد چرا که آشپزان حرفه‌ای در این مکان مشغول به کار هستند و غذاهایی باکیفیت و لذیذ را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

مجموعا 16 برند رستوران و کافه در فودکورت اطلس یافت می‌شود که برای دسترسی راحت گردشگران قرار گرفته اند.

برای بسیاری از مردم، خرید از مکانی که دارای پارکینگ مجهز و بزرگ باشد، اهمیت زیادی دارد، در این مورد باید گفت که بازار بزرگ اطلس مشهد برای راحتی مشتریان خود حدود 30 هزار متر مربع پارکینگ طبقاتی اختصاص داده. ظرفیت این پارکینگ 1200 واحد را شامل می شود. در مواقع شلوغی شهر، استفاده از پارکینگ طبقاتی بازار بزرگ اطلس مشهد یک انتخاب درست است.

مراکز خرید مشهد - خریدی ارزان ولی لوکس در این مراکز خرید

دسترسی به مرکز خرید اطلس مشهد

این مجموعه، برای راحتی بازدیدکنندگان دو حالت را در اختیار شما قرار می‌دهد که هم با خودرو شخصی و هم با وسایل نقلیه عمومی بتوانید به این مرکز خرید برسید. مسیری که برای استفاده از خودرو شخصی باید طی کنید بدین ترتیب است که از بزرگراه شهید کلانتری، بلوار نماز، بلوار کوشش گذر کنید و در نهایت به بازار بزرگ اطلس مشهد خواهید رسید.

اتوبوس های خط 71 و یا 71/1 شما را به بازار می‌رسانند و البته می‌توانید از ایستگاه مترو 17 شهریور هم به مقصد پاساژ اطلس، استفاده نمایید. تاکسی‌های بلوار نماز هم، شما را به بازار خواهند رساند.

ساعت کاری بازار اطلس مشهد

ساعت کاری بازار، از ساعت 10 صبح تا 23 شب بوده و بعضی از فروشگاه ها از ساعت 14 لغایت 16 تعطیل می‌باشند. بخش فودکورت در مواقع نهار و شام باز بوده و کافی شاپ ها عصر ها خدمات رسانی می‌کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر