بازار مرشد دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/13
بازدید: 2229
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی به عنوان یکی از شهرهای بسیار مهم کشور امارات متحده عربی در سال های اخیر پیشرفت بسیار زیادی کرده است و همین موضوع باعث شده تا شاهد ایجاد و افتتاح مراکز مختلفی در این شهر باشیم. در حوزه خرید و به وجود آمدن بازارها نیز شهر دبی پیشرفت چشمگیری کرده است. در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از معروف ترین بازارهای شهر دبی رفته و بازار مرشد را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این مرکز خرید مشهور و معروف دبی بیاندازیم و در رابطه با آن صحبت کنیم.
 

بازار مرشد دبی

 

بازار مرشد دبی کجاست؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که مطرح می شود این است که بازار مرشد دبی کجاست. در پاسخ به این سوال باید گفت که این بازار در شمال دبی و در نزدیکی ساحل خلیج فارس واقع شده است. همین موضوع باعث شده تا شما بتوانید به راحتی به این بازار دسترسی پیدا کنید. از نظر موقعیت باید گفت که بازار مرشد دبی در شمال خور و در منطقه دیره واقع شده است. 
اگر بخواهید سریعاً خودتان را به بازار مرشد رسانده و از آن دیدن کنید، می توانید به میدان جمال عبدالناصر رفته و در سمت غرب این میدان مسیر خود را به خیابان سخیه ادامه دهید. بعد از کمی پیاده روی در این خیابان و گذر از خیابان های موازی می توانید در نهایت به بازار مرشد دبی دسترسی پیدا کنید. نکته مهمی که باید بدانید این است که برای خرید محصولات مختلف در این بازار بهتر است که به همراه خود درهم که واحد پول رسمی دبی است به همراه داشته باشید تا بتوانید بدون مشکل خرید خود را انجام دهید.

معرفی بازار مرشد یا سوق مرشد

اگر بخواهیم بازار مرشد یا سوق مرشد را به شما معرفی کنیم می توان گفت که این بازار یکی از مناطق تاریخی و پر طرفدار شهر دبی به حساب می آید. موسس بازار مرشد یک تاجر کویتی به اسم مرشد الصیمی بوده که این بازار را به وجود آورده است و به همین دلیل نام مرشد بر روی این بازار گذاشته شده است. همان طور که اشاره کردیم این بازار در منطقه دیره شهر دبی واقع شده و در داخل آن شاهد چندین بازارچه و مرکز خرید کوچک هستیم. شما می توانید انواع کالاها را به راحتی در این بازار مشاهده کرده و آن را با قیمت مناسب خریداری کنید. نکته جالبی که باید بدانید این است که بخشی از فروشگاه های این بازار متعلق به ایرانیان مقیم دبی است.

 

سوق مرشد

 

ساعت کار بازار مرشد دبی

آیا بخواهیم ساعت کار بازار مرشد دبی را به شما معرفی کنیم، باید گفت که این بازار از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و شما می توانید به راحتی از این مکان در طول روز دیدن کرده و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در روز جمعه این بازار بسته است، اما در بقیه روزهای هفته می توان به راحتی به سراغ این بازار بروید.
 یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بهتر است تا روزی را برای بازدید از بازار مرشد انتخاب کنید که بازار در آن روز شلوغ نبوده و شما بتوانید خرید خوبی را در آن تجربه کنید.
 اگر بخواهیم نگاهی به روزهای هفته بیاندازیم، باید گفت که شنبه و یکشنبه به عنوان شلوغ ترین روزهای بازار به حساب می آید و اگر از قصد دارید تا در زمان های خلوت به سراغ این بازار بروید، می توانید روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه را برای بازدید از این بازار انتخاب کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که ساعت ۱۲ ظهر و ۷ شب به عنوان شلوغ ترین زمان های بازار مرشد به حساب می آید. پیشنهاد ما این است که برای خرید در ساعات اولیه و یا در ساعات انتهایی بازار به سراغ این مکان بروید، چرا که در این زمان ها جمعیت کمی در بازار مرشد حضور دارند. یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که معمولاً بازدید از این بازار بین ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت طول می کشد و مردم نیز معمولاً ۲۰ دقیقه در این بازار حضور داشته و سپس از آن خارج می شوند.

چگونه به بازار مرشد دبی برویم

همان طور که اشاره کردیم شما می توانید برای بازدید از بازار مرشد دبی از چندین طریق اقدام کنید. در وهله اول شما می توانید پای پیاده به میدان جمال عبدالناصر رفته و سپس به سراغ میدان سخیه بروید. سپس می توانید به راحتی خودتان را به این بازار زیبا و خاص برسانید. از سوی دیگر اگر قصد دارید تا با وسایل حمل و نقل عمومی به این میدان دسترسی پیدا کنید، می توانید از خطوط اتوبوس C9 و ۲۷ در دبی استفاده کنید.

 

تور دبی - ارزان ترین قیمت های تور دبی در این صفحه!


اگر دوست دارید تا با مترو به این بازار دسترسی پیدا کنید، می توانید از خط سبز مترو دبی استفاده کرد و در ایستگاههای الرس، ایستگاه نخلة دیره و یا ایستگاه میدان جمال عبدالناصر به راحتی به این بازار زیبا و خاص دسترسی پیدا کنید. استفاده از تاکسی های اینترنتی نیز روش دیگری است که شما را به بازار مرشد می رساند. همان طور که مشاهده می کنید، روش های مختلفی برای دسترسی به بازار مرشد وجود دارد که می توانید از طریق این روش ها به راحتی به این بازار زیبا و خاص شهر دبی دسترسی پیدا کنید.

 

بازار مرشد دبی

 

دیدنی های اطراف بازار مرشد دبی

اگر به سراغ بازار مرشد رفته و از این بازار دیدنی و خاص بازدید کردید، می توانید به سراغ سایر جاذبه های توریستی و گردشگری دبی که در اطراف این بازار قرار گرفته اند نیز رفته و از این جاذبه های گردشگری و توریستی جذاب و خاص شهر دبی نیز دیدن کنید. اگر بخواهیم مهم ترین دیدنی های اطراف بازار مرشد را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بار اندازه دبی
  • فروشگاه جواهرات مامیا
  • ایستگاه قدیمی سوق
  • بازار طلای دبی

این بخش های دیدنی و جاذبه های توریستی همگی در نزدیکی بازار مرشد دبی واقع شده اند. در نتیجه شما می توانید به راحتی پس از بازدید از این بازار به این جاذبه های توریستی و گردشگری نیز دسترسی پیدا کنید.

 

بازار طلای دبی

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر