بازارهاي قشم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/06
بازدید: 2597
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است که سواحل سنگی اش از فضای داخلی آن محافظت می کنند. این جزیره جذاب کشور ایران، طبیعت بی نظیری دارد و علاوه بر آن بافت قدیمی و سنتی این جزیره باعث می شود گردشگران زیادی برای بازدید از آن با تور قشم راهی خلیج فارس شوند. در گذشته نام جزیره قشم، ابرکاوان، کشم و لافت بوده است. ابرکاوان مربوط به دوره ساسانی است که به گفته برخی کاوان به اسم کاوه باز می گردد. قشم در دوران بعد از اسلام به یک مرکز پر رونق تبدیل می شود که علاوه بر کشاورزی، از نظر تبادل کالا و تجارت نیز فعالیت های مهمی داشته است. این جزیره با مساحت 1491 کیلومتر مربع جزء استان هرمزگان است که از شمال به بندر عباس، از شمال شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک و از جنوب به جزیره هنگام راه دارد. در قشم تفریحات مختلفی وجود دارد که می توانید از همه آن ها لذت ببرید. از بازار گردی گرفته تا گشتن در سواحل و نشستن در کشتی های کف شیشه ای، لیست بزرگی از کار ها پیش روی شماست که در جزیره قشم انجام دهید. یکی از تفریحاتی که بیشتر مورد توجه خانم ها قرار می گیرد، بازارگردی در قشم است. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین و معروف ترین بازار های جزیره قشم بپردازیم تا اگر قصد سفر به جزیره قشم برای خرید محصولات مختلف را دارید، از این اطلاعات بهره ببرید و بتوانید خرید به صرفه تری را تجربه کنید.

بازار های جزیره قشم

بازار گردی در قشم

تخفیفات ویژه، قیمت های به صرفه، تنوع اجناس، خرید در کنار سفر و ده ها علت دیگر، دلایلی هستند که مردم را به بازار های خرید در قشم می کشانند. سفر یک پازل چند قسمتی است که بازدید و خرید از بازار های قدیمی و مدرن مقصد، تکه ای است که آن را تکمیل می کند. اگر نگران هوای گرم جزیره هستید، باید بدانید که در همه فروشگاه ها و مراکز خرید این جزیره دستگاه های تهویه هوا و کولر های مخصوص قرار دارد که اجازه نمی دهد گرمای هوا ذره ای در خرید شما اختلال ایجاد کند و یا شما را خسته کند. مراکز خرید قشم به لطف رونقی که دارند، از مدرن ترین تجهیزات و امکانات در سالن ها و پاساژ های خود استفاده می کنند. معروف ترین بازار های قشم عبارت اند از بازار قدیم، بازار فردوسی، بازار بزرگ ستاره، بازار دو دلفین درگهان و بازار نخل که در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی کامل هر کدام به همراه آدرس و نشانی آن ها بپردازیم، گفتنی است که اگر با تور قشم سفر می کنید، تورلیدر ها به سبب تجربه حتما از تخفیف های ویژه بازار های مختلف با خبر هستند و اطلاعات مفیدی از این دست به شما خواهند داد. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین و معروف ترین بازار های جزیره قشم بپردازیم.

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم همانطور که از نامش پیدا است، قدیمی ترین بازار قشم است. این بازار، بافت قدیمی دارد و بخشی های بزرگی از آن رو باز است و از راهرو ها و کوچه های تو در تو تشکیل شده که بسیار تماشایی است. بازار قدیم قشم، بیشتر حاوی اجناسی است که مایحتاج اولیه مردم را تامین می کنند. البته اکنون اجناس دیگری مانند پوشاک و کیف و کفش هم می توانید در آن بیابید. بازار قدیم قشم در نزدیک اسکله قرار گرفته است و می توانید قبل یا پس از خرید بر اسکله هم قدم بزنید که لذت خریدتان را دوچندان می کند. این بازار به برخی از هتل های قشم نزدیک است که دسترسی به آن را از هتل ها آسان می کند. ساعات کاری بازار ها در فصل های مختلف ممکن است تغییر کند. بازار قدیم قشم در عید نوروز ساعت 8:30 صبح تا 11 شب فعال است و در روز های دیگر سال از 9 صبح تا 10 شب فعالیت می کند. بازار قدیم قشم در خیابان امام خمینی، میدان جهاد واقع شده است. این بازار یکی از قدیمی ترین بازار های ایران و خاورمیانه به حساب می آید که یک قطب تاثیر گذار بر اقتصاد قشم است. بازدید از این بازار علاوه بر این که جنبه بازار گردی و خرید دارد، بازدید از یک مکان تاریخی و گردشگری نیز به حساب می آید و این یعنی می توانید با یک تیر دو نشان می زنید. با گشتن در میان مغازه های این بازار می توانید اجناس ارزان برای خود بیابید و هزینه خرید خود را کاهش دهید. 

بازار قدیم قشم

بازار فردوسی قشم

در بازار فردوسی قشم که سه طبقه دارد، 450 فروشگاه به مشتریان خود خدمات ارائه می دهند. دو طبقه اول این ساختمان تجاری و یک طبقه آن مسکونی و اداری است. در طبقه سوم 180 واحد مسکونی و اداری وجود دارد. در بازار فردوسی تجهیزات مدرن وجود دارد که شامل پله برقی، سیستم صوتی، آسانسور، سیستم تهویه مرکزی است. برای رفاه مشتریان نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز در این مرکز در نظر گرفته شده است. یکی از نکاتی که به محض ورود توجهتان را به خود جلب می کند، چیدمان لوکس و به روز بازار فردوسی است. در این مرکز خرید، رستوران هایی نیز وجود دارد که اگر در حین بازار گردی گرسنه شدید، می توانید در یکی از آن ها به استراحت و رفع گرسنگی بپردازید. معماری این ساختمان قطعا شما را شگفت زده می کند. یکی دیگر از نکات مثبت درباره این مجتمع مسکونی-تجاری این است که در کنار مرکز خرید ستاره قرار دارد و می توانید به سادگی هر دو فروشگاه را رصد کنید. این مرکز خرید در بلوار ولیعصر، چهار راه پردیس واقع شده است. 

مراکز خرید قشم - لذت خرید در سفر به جزیره اقتصادی خلیج فارس!

بازار فردوسی قشم

بازار بزرگ ستاره قشم

بازار ستاره قشم از بازار های مدرن قدیمی در جزیره قشم است. در بازار ستاره می توانید ساعت ها به گشت و گذار بپردازید ولی خسته نشوید، چرا که تنوع اجناس در این مرکز خرید بسیار بالا است، از پوشاک گرفته تا لوازم برقی و اسباب بازی، همه را می توانید در این بازار پیدا کنید. اگر چه تمرکز اصلی کسبه این مرکز خرید، خرده فروشی است، ولی اگر خوب بگردید می توانید کسانی را پیدا کنید که اجناس را عمده هم می فروشند. همانطور که بالاتر اشاره شد، این بازار در کنار بازار فردوسی قرار دارد. علاوه بر این، در رو به روی این مرکز خرید مجتمع تجاری پردیس هم قرار دارد. این مرکز خرید به هتل های زیادی نزدیک است که دسترسی به آن را راحت می کند. این مجتمع سه طبقه در سال 1376 به بهره برداری رسید و 750 واحد تجاری و غیر تجاری در آن وجود دارد. این ساختمان 5 درب برای ورود و خروج دارد که امکان دسترسی به فضاهای مجاور را به خوبی فراهم کرده است. در این بازار بزرگ، نمایندگی هایی از برند فیلیپس، نیوآ، تفال، سونی، آرکون، آرکانیس و ال جی حضور دارند. از دیگر امکاناتی که در این فروشگاه بزرگ وجود دارد، می توان به زمین بازی کودکان، کافه تریا، کافی شاپ، آرایشگاه های زنانه و مردانه، رستوران سنتی، سالن بیلیارد، تهویه مطبوع پله برقی و سیستم پیجینگ اشاره کرد. این مرکز خرید در خیابان ولیعصر قشم واقع شده است. ساعت کاری این مرکز معمولا در ایام کم گردشگر از 10 صبح تا 11 شب و در ایام پر گردشگر از 9:30 صبح تا 12 شب است. 

بازار بزرگ ستاره قشم

بازار دو دلفین درگهان قشم

بازار دو دلفین درگهان یکی از پاساژ های بزرگ جزیره قشم است. شهر درگهان در 20 کیلومتری غرب جزیره قشم قرار گرفته است و با طی مسافت 20 دقیقه ای می توانید از قشم به آن جا برسید. در درگهان، مراکز خرید زیادی وجود دارد که این مرکز معروف ترین آن ها است. بازار دو دلفین درگهان در سال 1378 افتتاح گردید و در آن حدود 721 واحد تجاری مشغول به فعالیت هستند. این مرکز خرید از بخش های مختلفی تشکیل شده است. واحد های اداری، پشتیبانی و مدیریت بازار از این بخش ها هستند که همه در جهت رفاه حال مشتریان فعالیت می کنند. مجاورت این بازار بزرگ با خلیج فارس باعث شده است که گردشگران زیادی برای دیدن این منظره تماشایی به این مرکز خرید بیایند. 
در بازار دودلفین، علاوه بر واحد های تجاری، رستوران ها، کافی شاپ ها و امکانات رفاهی دیگری نیز برای مشتریان موجود است. برای رفاه حال مشتریان، سیستم های گرمایشی، سرمایشی، پارکینگ، فست فود و درب های ورودی متنوع در نظر گرفته شده است. در طبقه های بالایی این بازار می توانید عمده فروشی هایی پیدا کنید که قیمت اجناس را برای خرید های عمده خیلی به صرفه تر حساب می کنند. فعالیت در این مجتمع در روز های عادی از ساعت 9 صبح آغاز و تا 9 شب ادامه دارد. در روز های پرگردشگر مانند عید نوروز از 9 صبح تا 12 شب در این بازار فعالیت می کنند. با یک گشت و گذار ساده در این بازار می توانید بهترین اجناس را با بهترین قیمت ها خریداری نمایید.

سوغات قشم - از قشم چی بخریم؟

بازار دو دلفین درگهان

بازار نخل قشم 

پاساژ نخل درگهان قشم یکی از پرطرفدار ترین مراکز خرید در قشم است که معمولا مسافران به آن سر می زنند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، شهر درگهان پر است از مراکز خرید مختلف با اجناس مرغوب که بازدید از هرکدامشان خالی از لطف نیست. پاساژ نخل درگهان قشم که در زمینی به مساحت 74000 متر مربع و در دو فاز احداث شده است. فاز اول این مجتمع تجاری-اداری، فاز دوم مجتمع اقامتی، تجاری و تفریحی است. در ساختمان این پاساژ، هم طراحی مدرن و هم طراحی ستنی به کار رفته است که طرح سنتی آن برگرفته از بازار های سنتی قشم است. محوطه ای برای بازی کودکان، مکانی برای استراحت و پارکینگ بخشی از امکاناتی است که در پاساژ نخل برای مشتریان در نظر گرفته شده است. در فاز اول پاساژ نخل درگهان، 72 واحد تجاری قرار دارد که در زمینه های مختلف در حال انجام خدمت رسانی به مشتریان خود هستند. در بخش تجاری، انواع پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، بچه گانه، لباس های مجلسی، کیف و کفش، عینک، عطر و ادکلن، لوازم تزئینی و لوکس، وسایل آرایشی و... به فروش می رسد. دفاتر مسافرتی، مشاورین املاک، صرافی و... نیز در بخش اداری آن قرار دارند. در فاز دوم که اقامتی، تجاری و اداری است، 40 واحد تجاری، 45 واحد اداری و 35 واحد مسکونی وجود دارد. این پاساژ در روز های عادی از ساعت 9 صبح تا 16 بعد از ظهر و در روزهای پرگردشگر مثل عید نوروز از 9 صبح تا 12 شب فعالیت دارند. 

جاهای دیدنی قشم - دیدنی های قشم را بهتر بشناسید

بازار نخل قشم 

بازار بزرگ خلیج فارس

بازار بزرگ خلیج فارس قشم جنب بازار ستاره قرار دارد. این بازار نسبت به بازار هایی که تاکنون معرفی کردیم، چندان بزرگ نیست و در آن تنها 80 فروشگاه وجود دارد. در طبقه سوم 30 واحد اداری و مسکونی وجود دارد. در این بازار می توانید لوازم آشپزخانه به خصوص انواع ظروف و خرده ریز را با قیمت های مناسب و به صرفه تهیه کنید. برند های همچون تامی و ابرکرومبی از برند های پر طرفدار این بازار به حساب می آیند. در طبقه چهارم این پاساژ، رستوران خلیج فارس قرار دارد که اگر هنگام خرید، گرسنه و خسته شدید می توانید سری به آن بزنید. بازار بزرگ خلیج فارس در خیابان ولیعصر جزیره قشم قرار دارد.

بازار بزرگ خلیج فارس قشم

سخن آخر

هر ساله گردشگران زیادی با انگیزه خرید و گشتن در بازار های قشم به این جزیره سفر می کنند، سعی کنید اگر قصد دارید با تور قشم به این جزیره سفر کنید، حتما این گشت و گذار ها را در نظر داشته باشید. یکی از ویژگی های مجتمع های تجاری قشم، این است که نزدیک به هم هستند و این یعنی شما می توانید با صرف وقت کم برای رفت و آمد بین آن ها از همه آن ها بازدید کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که در معرفی بازار ها متوجه خواهید شد، این است که برخی از آن ها مرکز خرید ساده نیستند و خودشان به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می آیند. با پرس و جو از تورلیدر یا با جستوجو در اینترنت، می توانید از تخفیف های ویژه مراکز خرید در قشم با خبر شوید، معمولا این تخفیف ها به مناسبت جشنواره های مختلف ارائه می شوند. اگر به دنبال سوییت در جزیره قشم هستید و سر و صدای مراکز خرید برایتان اهمیت ندارد، می توانید در مراکز خرید یاد شده سوییت هم اجاره کنید. همچنین در بسیاری از مراکز خرید در این جزیره، بنگاه های املاک، صرافی و غیره نیز وجود دارد که همه آماده خدمت رسانی به مشتریان و گردشگران گرامی هستند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر