بازار ساحلی آستارا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 8879
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آستارا به دلیل موقعیت مرزی خود با آذربایجان از نظر تجاری شرایط بسیار مناسبی دارد و در فواصل بهار و تابستان تعداد زیادی از افراد به واسطه تور آستارا به این شهر سفر می کنند. در واقع شهر آستارا جز انتخاب های اول گردشگری در ایران به شمار می آید. این شهر در کنار جاذبه‌ های زیبا، دیدنی و طبیعت بکر، مراکز خرید و بازارهای معروفی را در دل خود جای داده است. اگر به این منطقه سفر کرده باشید، مطمئنا می دانید بازار ساحلی آستارا دارای اجناس خارجی با قیمت های مناسب می باشد. هر کس به این ساحل سفر کند بخشی از سفر خود را به گشتن در بازار ساحلی آستارا اختصاص می‌دهد. اگر دوست دارید اطلاعات دقیقی در مورد بازار ساحلی آستارا به دست آورید، با ما در این مقاله همراه باشید. 

 

بازار ساحلی آستارا

 

معرفی بازار ساحلی آستارا

بازار ساحلی آستارا یکی از بزرگترین، بهترین و قدیمی ترین بازارهای تجاری شمال کشور شناخته شده که در آن بیش از ۱۵۰۰ واحد شامل چندین پاساژ در زمینه فروش اجناس مختلف فعالیت می کند. در گذشته‌ های دور، بازارچه ساحلی آستارا به نام بازار روسی آستارا معروف بوده است. در سال 1368 به دلیل باز شدن مرز ایران و جمهوری آذربایجان خرید و فروش اجناس ترک در یک روز از هفته در این بازار انجام می شده است. 
حال به دلیل استقبال بیش از اندازه مردم کل کشور از این بازار و گسترش فروشگاه های دیگر، در تمام هفته اجناس ترک و روس در آن به فروش می رسد. بنابراین رفتن به این بازار شرایطی پیش رویتان خواهد گذاشت تا بهترین اجناس را با قیمت مناسب خریداری کنید. در ایام عید این بازار شلوغ تر از روزهای دیگر می شود که مسلما قیمت اجناس بالاتر از روزهای دیگر خواهد بود. ساعت کاری بازار ساحلی حدود ۱۱ شب به اتمام می رسد بنابراین برای رفتن به این بازار حتما برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. چرا که این بازار آنقدر بزرگ است که شما نیاز به ساعت زیادی از روز دارید تا تمام آن را با دقت بگردید. 

 

 

امکانات بازار ساحلی آستارا

  • یکی از مزایای بازار آستارا فاصله کم آن با ساحل است. شما می توانید در کنار خرید کردن از ساحل زیبا آستارا لذت ببرید و ساعتی از روز را در کنار ساحل به استراحت بگذرانید. همچنین می توانید از قایق سواری کنار دریای خزر استفاده کنید و یک روز خاطره انگیزی داشته باشید. 
  • رستوران های اطراف بازارچه از تنوع غذایی بسیار خوبی برخوردار هستند که می توانید وعده غذایی خود را در این رستوران ها میل کنید و از انواع غذاهای این منطقه لذت ببرید.
  • اجناسی که در این بازار به فروش می رسند، شامل پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل و لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد. این بازار سرپوشیده است بنابراین برای رفتن به داخل بازار حتما ماشین خود را داخل پارکینگ بگذارید. 

سایر مراکز خرید آستارا
با وجود بازار بزرگ، مراکز خرید زیادی در آستارا نیز وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.
پاساژ سیدان: پاساژ سیدان یکی از بهترین مراکز خرید شهر آستارا است که در خیابان معلم قرار دارد. این بازار دارای سه طبقه است که طبقه آخر آن به صورت نیمه طراحی شده است. اجناسی که در این پاساژ به فروش می رسد، شامل لباس های مردانه، زنانه و بچگانه، لباس مجلسی، مانتو و غیره می باشد. تمام اجناس پاساژ سیدان تولید کشورهای آذربایجان، ترکیه، چین و اوکراین است. 
آدرس: آستارا، خیابان معلم، روبروی بانک صادرات
پاساژ بزرگ ولیعصر: این پاساژ در خیابان شهید حاجی عباسی قرار دارد که علاوه بر آن پاساژهای دیگری نیز در این خیابان وجود دارند. با چنین شرایطی در روزهای تابستان و بهار تعداد زیادی تور آستارا برای خرید به این خیابان مراجعه می‌کنند. شما می توانید یک روز از سفر خود را برای دیدن چندین پاساژ در یک خیابان اختصاص دهید. در پاساژ بزرگ ولیعصر اجناسی مانند کیف و کفش، بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، شال و روسری، مانتو و غیره به فروش می رسد که همگی از تولید کشورهای ترکیه، اندونزی و ویتنام می باشد. شما می توانید با قیمت مناسب این محصولات را خریداری کنید.
آدرس: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی، پاساژ بزرگ ولیعصر


پاساژ ایده آل آستارا: طراحی منحصر به فرد این پاساژ آن را به یکی از مدرن ترین پاساژهای آستارا تبدیل کرده است. پوشاک های این پاساژ همگی از جنس ترک با کیفیت بسیار خوبی می باشند. اگر به دنبال لباس هایی با کیفیت هستید حتما برای دیدن این پاساژ وقتی در نظر بگیرید. اجناس این پاساژ شامل لباس مردانه، بچه گانه و زنانه، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره می باشد. کیفیت اجناسی که داخل پاساژ ایده آل به فروش می‌ رسد، همگی تضمین شده هستند و مطمئنا شما هم با خرید از این پاساژ برای چند سالی می توانید از لباس ها استفاده کنید. همچنین در کنار اجناس ترک، لباس هایی از کشورهای دیگر مانند اکراین، ویتنام و اندونزی نیز در این پاساژ یافت می شود و برخی اجناس چینی نیز در گوشه کنار پاساژ به چشم می خورد اما همگی آنها کیفیت خوبی دارند.
آدرس: آستارا خیابان شهید حاجی عباسی


مرکز تجاری لوندویل: شهر لوندویل در جنوب آستارا قرار دارد که مرکز تجاری این شهر یکی از بهترین پاساژهای آستارا است. این مرکز دارای مغازه های بسیار متنوعی است که می توانید انواع پوشاک بزرگسالان و کودکان را در آن پیدا کنید. همچنین در کنار مرکز خرید پارک کودکان نیز برای سرگرمی بچه ها فراهم شده که در کنار خرید کردن می توانید فرزندان خود را به پارک کودکان بسپارید. برخی از اجناس این مرکز تجاری ممکن است قیمت بالایی داشته باشند اما کیفیت آنها همیشه زبانزد مردم آستارا بوده است. در نزدیکی مرکز تجاری لوندویل آبشار معروفی قرار گرفته که می توانید در کنار خرید کردن از این آبشار نیز دیدن کنید. این آبشار به نام آبشار لاتون بوده و دارای چشم انداز بسیار زیبایی است.
آدرس: آستارا، لوندویل، بلوار امام رضا 

 

بازار ساحلی آستارا

 

چگونه به بازار ساحلی آستارا برویم؟

برای رفتن به بازار ساحلی آستارا باید به استان گیلان وارد شوید و بعد به شهرستان آستارا و پس از آن از بومیان آدرس خیابان ملت را بگیرید. بازار ساحلی آستارا در خیابان ملت این شهر قرار داشته و می توانید به راحتی با خودرو شخصی به حوالی آن رفته و با پارک خودرو خود در این بازار به گشت و گذار و خرید بپردازید.
کلام آخر 
بی شک با خواندن این مقاله هوس خرید در بازار آستارا کرده‌اید و دلتان می خواهد با تور داخلی به این شهر سفر کنید. اگر تصمیمتان را گرفته اید به راحتی می توانید از تورهای ارائه شده در وب سایت لحظه آخر برای سفر به این شهر خوش آب و هوا و خرید از بازار معروف آن بازدید کرده و نسبت به خرید تور شمال مناسب با شرایطی که مد نظر دارید اقدام نمایید. اگر تا به حال به این بازار سفر کردید پیشنهاد می کنیم نظر خود را در مورد آن و ساعاتی که در بازار گذرانید برای ما بنویسید و در صورتی که این مقاله برایتان مفید واقع شده است آن را برای دوستانتان نیز ارسال کنید تا آن ها هم با بازار ساحلی آستارا بیش از پیش آشنا شوند. 

 

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

 

نظرات کاربران

  1. ashkan ashkan 1402/09/28
    0 نفر پسندیدند
    این بازار حال و هوای خیلی خوبی داره ادم یاد شب عید میوفته
  2. افسانه افسانه 1402/09/28
    0 نفر پسندیدند
    به نظرم اگه مسیرتون خورد اینوری حتما برید و ماهی های خوشمزه بخرید
  3. سیروس سیروس 1402/09/20
    0 نفر پسندیدند
    رستوران خوب تو استارا کجا بریم؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 105 کاربر