جمعه بازار استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 11076
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جمعه بازار‌های استانبول در بین گردشگران مشهور و معروف هستند و مسافران زیادی از نقاط گوناگون منطقه برای خرید به این بازار‌های خیابانی ‌می‌روند. جمعه بازار‌ها از محبوب‌ترین بازار‌های خیابانی و جاذبه‌های استانبول هستند که صبح زود باز می‌شوند و تا اواخر بعد از ظهر باز می‌مانند.  همچنین اگر صبح زود به بازار بروید، می‌توانید محصولات خواسته شده خود را راحت‌تر پیدا کنید. اگر بعد از ظهر نزدیک شود، جمعه بازار به بحبوحه خود رسیده و یافتن آنچه در بازار شلوغ به دنبال آن هستید بسیار دشوار خواهد بود و اگر کالای مورد نیاز شما محبوب باشد، ممکن است به سرعت فروخته شود.

 جمعه بازار استانبول

جمعه بازار اسکودار

این منطقه زیبا در مقابل ‌امینونو در قاره آسیا واقع شده است و از ۳۳ منطقه کوچک تشکیل می‌شود و به دلیل مکان‌های تاریخی و توریستی بسیار مورد علاقه گردشگران است. منطقه اسکودار استانبول به علت موقعیت تاریخی و مکان‌های تاریخی زیبا یکی از شلوغ‌ترین و شلوغ‌ترین مناطق در قسمت آسیایی استانبول به شمار می‌رود. اکثر خریداران در جمعه بازار اشکودار مردم محلی هستند. این یک بازار خاص برای طبقه متوسط ترکیه است. بخش کوچکی از این بازار به مواد غذایی (سبزیجات، میوه، پنیر و زیتون) اختصاص دارد. اخیراً قسمت دیگری از جمعه بازار اشکودار گسترش یافته است که شامل فروشگاه‌های پوشاک می‌شود و در این قسمت از بازار می‌توانید لباس‌هایی از چند برند را با قیمت مناسب تهیه کنید. این بازار در نزدیکی اسکله قرار دارد. اغلب فروشنده‌های این بازار به زبان ترکی صحبت کرده و ارتباط با آن‌ها سخت است.

  • نشانی: استانبول، محله احمدیه، خیابان امین اونگان
  • مسیر دسترسی: همچنین بازار اسکودار از ساعت ۹ صبح تا ۵: ۳۰ بعد از ظهر باز است و می‌توانید با استفاده از خط مترو M۵ یا اتوبوس خطوط ۶ و ۱۲ به این بازار برسید.

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

جمعه بازار استانبول

جمعه بازار دوملوپینار

جمعه بازار دوملوپینار در محله‌های Kadikoy و Dumlupinar واقع شده است. میوه و سبزی و پوشاک اکثر محصولات و اجناس موجود در این بازار است و سایر کالا‌ها کمتر در آن به چشم می‌خورد. این بازار نسبت به بازار‌های دیگر فضای کوچک‌تری دارد اما برای خرید هفتگی و گفتگو با مردم استانبول مناسب به نظر می‌رسد. بازار جمعه دوملوپینار فضای کوچک‌تری نسبت به سایر بازار‌های استانبول دارد؛ اما همنشینی با مردم محلی استانبول می‌تواند تجربه خوبی باشد. 
این بازار یکی از بهترین فرصت‌های خرید هفتگی برای ساکنان منطقه است. مایحتاج اولیه مانند میوه، سبزیجات و پوشاک را می‌توانید در بازار Dumlupinar مشاهده کنید. در کل نسبت به سایر بازار‌ها تنوع کمتری دارد. دسترسی به بازار دوملوپینار تا حدودی سخت بوده و رغبت و داعیه گردشگران را برای بازدید از این مکان کم می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات باراز دوملوپینار محدودیت تردد خودرو‌ها در خیابان‌های اطراف است که باعث آزار مردم محلی نیز می‌شود. این بازار در خیابان‌های شاهیکا، مکتپ، آداگول و باتلی برگزار می‌شود.

  • نشانی: محله کادیکوی استانبول، منطقه دوملوپینار
  • محل دسترسی: ایستگاه اتوبوس ولکان در مجاورت این بازار قرار دارد و خط اتوبوس C۵۲ در آن توقف می‌کند.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

 جمعه بازار کادیکوی استانبول

رستوران‌های اطراف جمعه بازار‌های استانبول

در سفر به استانبول باید از بازار بزرگ، یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر دیدن کنید، همچنین از بازار خرید کنید و به دنبال رستوران‌های مناسب و مقرون به صرفه باشید.

رستوران تاتسون آکسارای

این رستوران در منطقه آکسارای (به ترکی به معنی کاخ سفید) استانبول واقع شده است. منطقه آکسارای استانبول مشهور به دمشق کوچک بوده که به تازگی به محفلی برای خرید ایرانیان تبدیل شده و این منطقه محله‌ای در استانبول ترکیه است. غذا‌های این رستوران ترکی و خاورمیانه‌ای است و از امکانات موجود در آن می‌توان به وای فای رایگان، پارکینگ رایگان خیابانی و پرداخت الکترونیکی اشاره کرد.

رستوران بورسا (شعبه فندق زاده)

رستوران بورسا یکی از رستوران‌های استانبول است که در محله فندق‌زاده (در بخش اروپایی) واقع شده است. منطقه فندق‌زاده را می‌توان یکی از اقامتگاه‌های گردشگری محبوب استانبول دانست که به دلیل داشتن رستوران‌های عالی، هتل‌های مقرون به صرفه و خدمات رضایت بخش و مراکز خرید خوب، یکی از انتخاب‌های عاقلانه اقامتگاه شما خواهد بود. این منطقه به دلیل قدمت زیاد، اصالت و ریشه‌های فرهنگ خود را حفظ کرده که آن را برای گردشگران بسیار جذاب می‌کند. نکته اصلی این است که سبک آشپزی این رستوران ترکی بوده و طرفداران زیادی دارد.

بهترین رستوران های استانبول - بهترین رستوران ها در استانبول برای صرف غذایی لذیذ

 جمعه بازار فاتح استانبول

هتل های اطراف جمعه بازار‌های استانبول

از آنجایی که این بازار عظیم و مشهور به عنوان یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌رود؛ در طول سال‌ها و با رونق گردشگری، علاوه بر وجود کافه‌های فراوان، امکانات بسیاری برای رفاه حال بازدیدکنندگان فراهم شده است. همچنین این بازار در کنار هتل‌های راحت، رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و مدرن بسیار عالی قرار دارد.

هتل ریل استار

هتل ریل استار استانبول یکی از هتل‌های چهار ستاره استانبول است که امکانات و خدمات خوبی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد و همچنین مقرون به صرفه است و مهمانان استانبول می‌توانند از اقامتی راحت در آن لذت ببرند. این هتل همچنین فاصله کمی با بازار بزرگ استانبول دارد و مسافرانی که در هتل اقامت دارند می‌توانند به راحتی برای خرید و گشت و‌گذار به این بازار دسترسی داشته باشند.

امکانات و مزایای هتل ریل استار

هتل ریل استار استانبول امکانات زیادی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد که اقامتی دلپذیر و لذت‌بخش را برای آن‌ها رقم می‌زند. این هتل دارای یک ساختمان مجلل و یک لابی زیبا و شیک است که مهمانان می‌توانند به صورت گروهی تلویزیون تماشا کنند. رستوران هتل فضایی زیبا و جذاب و انواع غذا‌های لذیذ ترکی و تجربه غذاخوری را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد که مطمئناً تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش برای گردشگران خواهد بود.
اینترنت هتل در تمامی اتاق‌ها و فضا‌های عمومی موجود است و مهمانان هتل می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند. برای صبحانه، هتل دارای یک کافه و یک فروشگاه مواد غذایی است که انواع دسر‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های گرم و سرد را به مهمانان ارائه می‌دهد. در کنار نزدیکی Realstar استانبول به مکان‌های جالب تاریخی و توریستی، این هتل اجاره ماشین را نیز برای مسافران ارائه می‌دهد و مهمانان می‌توانند ماشین کرایه کنند و به سادگی در سطح شهر سفر کرده و نهایت لذت را ببرند. از دیگر امکانات و مزایای این هتل می‌توان به پارکینگ، آسانسور، محل استعمال دخانیات، تهویه مطبوع، انبار چمدان و... اشاره کرد.

بهترین هتل های استانبول - بهترین هتل های استانبول برای اقامت

جمعه بازار استانبول

رامادا بای ویندهام استانبول الد سیتی

هتل رامادا اولد سیتی استانبول یک هتل چهار ستاره است که در منطقه فاتح استانبول واقع شده است و ۴۳ دقیقه پیاده تا مسجد آبی استانبول، ۴۲ دقیقه پیاده تا آب انبار باسیلیکا و ۳. ۹ کیلومتر تا کاخ توپکاپی فاصله دارد. علاوه بر این، Ramada Old City Istanbul تقریباً ۳۰ دقیقه با ماشین تا فرودگاه استانبول فاصله دارد. شهر رامادا قدیمی استانبول دارای رستوران و کافی شاپ می‌باشد. به مهمانان این هتل دسترسی به اینترنت بی‌سیم رایگان ارائه می‌شود. اقامت در هتل رامادا اولد سیتی استانبول برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال هتل ۴ ستاره در مرکز استانبول هستند مناسب است.

هتل آل سیزنز

هتل آل سیزنز در ۱۶ نوامبر ۲۰۰۹ تأسیس شد و از آن زمان توانسته جایگاه خوبی در میان هتل‌های استانبول کسب کند. هتل زیبای All Seasons استانبول دارای اتاق‌های انحصاری و خصوصی است. این واحد‌های خواب لوکس و ممتاز در این هتل دلیل اصلی ربایش مسافران و انتخاب این هتل برای اقامت محسوب می‌شود. رنگ‌های به کار رفته در طراحی اتاق‌های هتل دوست داشتنی سیزنز استانبول بسیار گرم و دلنشین است که در کنار نورپردازی زیبا اتاق‌ها را دنج می‌کند. اگر قصد دارید به همراه خانواده یا جمعی از عزیزان خود به استانبول سفر کنید، واحد‌های اقامتی در این هتل مناسب‌ترین انتخاب هستند. اتاق‌های این هتل دارای حمام خصوصی زیبا با سینک و آینه بوده و دارای رستورانی بسیار مجلل با فضایی متفاوت و دلنشین است. حتی اگر مهمانان مقیم هتل بخواهند برای صرف غذا بیرون بروند، پس از دیدن منظره رستوران و رنگ و بوی غذا‌های لذیذ، قطعاً بازدید از رستوران را از دست نمی‌دهند. غذا‌های باکیفیت، لذیذ و خوش طعم توسط سرآشپز‌های حرفه‌ای و مجرب در منوی رستوران از هر نظر رضایت شما را جلب می‌کند و همچنین می‌توانید با هر سلیقه‌ای از غذای مورد علاقه خود لذت ببرید.

جمعه بازار استانبول

مراکز خرید اطراف جمعه بازارهای استانبول

مراکز خرید استانبول از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند و مملو از گردشگرانی بوده که در فصول مختلف به این شهر جادویی می‌آیند. برخی از این مجتمع‌های تجاری در سال‌های اخیر با الهام از بزرگ‌ترین ساختمان‌های جهان ساخته شده‌اند. مراکز خرید استانبول در جذب مسافران به این شهر بسیار مؤثر هستند و می‌توان گفت همه مسافرانی که هر ساله به استانبول می‌آیند از مراکز خرید یا بازار‌های این شهر دیدن می‌کنند.

مرکز خرید هیستوریا آلیسوریس

مرکز خرید Historia در نزدیکی تقاطع آکسارای واقع شده است. به همین دلیل گردشگران ساکن در هتل‌های آکسارای و لالعلی مورد استقبال قرار گرفتند. این مرکز خرید را برای کسانی که در سایر نقاط شهر اقامت دارند توصیه نمی‌کنیم زیرا مراکز خرید بهتر و بزرگ‌تری وجود دارد که می‌توانید در یک روز از آن‌ها دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم در ‌ایستگاه وطن پیاده شوید و تا مرکز خرید ۵ دقیقه پیاده روی نمایید.

مرکز خرید هیستوریا

جاذبه ها و تفریحات اطراف جمعه بازار استانبول

تور کشتی تفریحی تورنا

استانبول دارای کشتی‌های تفریحی مختلف ایرانی است که هر شب در تنگه زیبای بسفر حرکت می‌کنند. این کشتی‌ها در ظرفیت کشتی و تعداد اتصالات با یکدیگر تفاوت دارند. کشتی‌های با ظرفیت بزرگ اغلب برنامه‌های محبوب و متنوع‌تری نسبت به سایر کشتی‌ها دارند. تور کشتی جرثقیل یکی از نمونه‌های آن‌هاست که در اطراف بسفر می‌چرخد و شامل برنامه‌هایی مانند شام و سایر تفریحات می‌شود. برنامه‌های کشتی‌های کروز در اطراف کاخ دلما باغچه، کاخ سیرگان، بسفر وجود دارد و معمولاً وقتی از آن‌ها عبور می‌کنید، تفسیر به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. خدمه کشتی بسیار دوستانه هستند و جابه‌جایی با دقت کافی انجام خواهد شد. اگر قصد دیدن کامل و دقیق جاذبه‌های این منطقه را دارید، بهتر است از این تور در روز استفاده کنید چون در شب واضح نبوده؛ گرچه تماشای آن منظره و چراغانی بودن آن شهر هم خالی از لطف نیست.

تور کشتی تفریحی آرش

کشتی آرش استانبول یکی از تفریحات جدید استانبول است که در بین گردشگران به خصوص ایرانیان طرفداران زیادی دارد و سوار شدن به این کشتی خاطره‌ای فراموش نشدنی خواهد بود؛ مخصوصاً اگر مناظر خیره‌کننده استانبول را در زیر نور شهر دوست دارید. این شب‌های منحصر به فرد از غروب شروع و تا نیمه‌های شب ادامه دارد. مسافران و گردشگران می‌توانند از میان انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌ها، استفاده کرده و لحظات زیبایی را در کنار خانواده در فضایی آرام سپری کنند.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

تور کشتی تفریحی

مسجد و مجتمع فاتح

پس از فتح استانبول توسط سلطان محمد دوم (هفتمین سلطان عثمانی که پس از فتح استانبول به سلطان محمد فاتح نیز معروف بود) به دستور وی مسجد بزرگی بر روی خرابه‌های کلیسای حواریون ساخته شد. قسمت‌های اصلی این مسجد در سال‌های بعد چندین بار تخریب شد و بعد‌ها در زمان مصطفی سوم بیشتر قسمت‌های مسجد بازسازی شد. در حال حاضر مسجد فاتح دارای مجموعه بزرگی است، فضای داخلی مسجد طراحی زیبایی دارد و نمای بیرونی و صحن آن نیز بسیار بزرگ و زیبا است و معمولاً مراسم ختم مهمی در محوطه این مسجد برگزار می‌شود.

سخن پایانی

بازار‌های هفتگی استانبول یکی از ممتازترین مراکز خرید استانبول و یکی از ملاحت‌های پوشیده این شهر است که گاه در سایه ساختمان‌های تجاری درخشان نادیده گرفته می‌شوند. خرید برند‌های معروف دنیا و خرید در مکان‌های مدرن و مجلل یک سرگرمی جذاب است. اما اگر از تشریفات و تجمل این مراکز به ستوه آمده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بازار‌های محلی استانبول زده و ساعاتی را در این بازار‌های روباز به خوبی بگذرانید. خبر خوب این است که این جمعه بازارهای استانبول هر هفته باز هستند، پس نگران رفت و آمد کوتاه خود نباشید!

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر