هایپر مارکت

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3404
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

فروشگاه های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که به تامین نیازهای روزانه افراد جامعه می پردازند. هایپر مارکت (Hypermarket) نام فروشگاهی است که علاوه بر کالاهای موجود در فروشگاه های چندمنظوره، محصولاتی که در سوپرمارکت ها عرضه می شوند نیز دارا می باشد. این فروشگاه ها طیف وسیعی از خریدهای گوناگون افراد را در خود جای داده اند و در واقع همچون یک خرده فروشی می باشد که در آن می توانید لوازم و کالاهای مد نظرتان را در یک بار بازدید خریداری نمایید. بنا بر سیاست های اتخاذ شده توسط مدیرانِ مربوطه، در این فروشگاه ها انواع لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، پوشاک، کالاهای دیجیتالی، ابزارآلات، موتور سیکلت و یا حتی خودرو به فروش می رسد.

یکی از مواردی که سبب شده مشتریان زیادی به این فروشگاه های بزرگ مراجعه کنند و از آن ها خرید نمایند، وجود تخفیف های ویژه می باشد که در نهایت سبب می شود با هزینه ای کمتر از سوپرمارکت ها و مغازه های دیگر، خریدی جامع و دلخواه داشته باشید. دلیل دیگری که وجود دارد، طرح اهدای جوایز نفیسی است که معمولا در ورودی این هایپرمارکت ها دیده می شود.

فروشگاه ها بسته به وسعتی که دارند، دارای تعدادی راهرو می باشند که محصولات مختلف در آن ها طبقه بندی شده اند؛ این راهروها به یکدیگر مرتبط هستند و مشتریان می توانند بعد از گذر از یک ردیف به راحتی به ردیف بعدی بروند و از کالاهای آن بخش هم خرید نمایند. در مواردی دیده می شود که برخی از هایپرمارکت ها برای جلب توجه افراد بخش های دیگری از قبیل پارکینگ، امکانات تفریحی، فست فود و کافی شاپ را به مجموعه خود اضافه می کنند. همچنین کیوسک های کوچکی در راهروی این ابرفروشگاه ها قرار دارد که به فروش محصولات و کالاهای کوچک می پردازند. گردشگران تور تهران نیز می توانند مایحتاج خود را از هایپرمارکت ها تهیه فرمایند.

 

 

 

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت

 

طبقه بندی هایپرمارکت ها

  • مرکز خرید ( Shopping Center ) : نام مرکز خرید به جایی اطلاق می گردد که در آن تعداد زیادی از موسسات تجاری و خرده فروشان تحت یک مدیریت واحد به فعالیت می پردازند و نظم خاصی دارند. قیمت کالاهای عرضه شده در مراکز خرید، ارتباط مستقیمی با بازار دارد.
  • مراکز نواری شکل یا Stripe center : این مراکز خرید به صورت زنجیره ای فعالیت می کنند و معمولا در کنار خیابان همجوار می باشند.
  • مرکز خرید فروشگاهی : این مراکز به صورت محصور بوده و ارتباطِ فروشگاه ها و مغازه های موجود در آن که در یک ردیف قرار گرفته اند یا در مقابل یکدیگر قرار دارند، از طریق راهروها ایجاد می شود.

معروف ترین هایپرمارکت های جهان و ایران

هایپرمارکت های معروفی که در جهان وجود دارند و با عملکرد بسیار خوب خود توانسته اند اعتبار جهانی به دست آورند عبارت اند از: وال مارت، کاستکو، کارفور، تارگت، تسکو، سیرز، مترو آگ، لیدل، کروگر و آلدی. اما در ایران هایپرمارکت های پروما، هایپرمی و هایپراستار از مشهورترین ها در این حوزه به شمار می روند.

فروشگاه پروما

فروشگاه پروما از مراکز خرید خوبی است که در آن می توانید به تهیه انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه، انواع کالاهای اساسی، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی بپردازید. این فروشگاه در غرب تهران (منطقه 22) و در شهرک گلستان یه شعبه دارد که شهروندان تهران می توانند به آن مراجعه نمایند؛ در این مکان شما می توانید لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی، محصولات پروتئینی و غیره را با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

 

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

فروشگاه هایپراستار

هایپراستار یکی از بزرگترین و مجهزترین فروشگاه هایی است که در ایران افتتاح شده و امروزه به عنوان بهترین فروشگاه برای تامین نیازهای خانوار محسوب می شود. این فروشگاه در سال 1388 توسط فردی ثروتمند به نام ماجد الفطیم که برای سرمایه گذاری به ایران سفر کرده بود، افتتاح شد. اولین فروشگاه هایپراستار در اتوبان باکری با امکانات فوق العاده ای احداث شد و ماجد الفطیم برای شناخته شدن بیشتر آن، امکانات منحصر به فردی را برای آن در نظر گرفت. خوب است بدانید که تنها 25 درصد از هزینه های مربوط به ساخت این فروشگاه را شرکا ماجد پرداخت کرد و مابقی هزینه را بزرگترین تولیدکننده کالاهای اسرائیلی در جهان " گروه فروشگاه های زنجیره ای و بین المللی کارفور" پرداخت نمود و بخش قابل توجهی از سهام این فروشگاه را خریداری کرد.این فروشگاه دارای مغازه هایی بوده که در آن ها برندهای معتبر خارجی و ایرانی به فروش گذاشته شده است. اما مهم ترین قسمت این فروشگاه، هایپرمارکت آن است که به طور کلی به 4 بخش تقسیم می شود:

  • بخش شگفت انگیزها : در این بخش کالاهای گوناگونی با تخفیفات بسیار عالی وجود دارد که خریداری آن ها بسیار به صرفه می باشد.
  • بخش لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی : کالاهایی همچون: ماشین لباسشویی، تلویزیون، پنکه، لپ تاپ و موبایل از کالاهایی است که در این قسمت عرضه می شود.
  • بخش گوشت، مرغ و ماهی و سایر نیازهای خانوار : در این بخش هم می توانید مواد پروتئینی و سایر محصولات را در انواع مختلفی که وجود دارد، خریداری نمایید.
  • بخش تره بار : در این بخش هم انواع میوه ها و سبزیجات تازه به فروش گذاشته می شود که می توانید از آن ها خریداری نمایید.

در کنار این بخش های اصلی، قسمت هایی هم به فروش کیک، شیرینی و غذاهای خوشمزه اختصاص یافته است. هایپراستار باکری تنها شعبه این فروشگاه نبوده و امروزه شعبات دیگری در جای جایِ ایران احداث شده است.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

فروشگاه هایپرمی

شرکت بازرگانی سامان اندیشان امرتات در طرحی تصمیم به احداث فروشگاه هایپرمی گرفت و در سال 1392 آن را تاسیس نمود. نخستین شعبه این فروشگاه در مرکز خرید مگامال احداث شد. محبوبیت این فروشگاه به گونه ای بود که در طول 4 سال تعداد آن ها به 14 فروشگاه مجزا رسید و سال به سال هم بر این تعداد اضافه می شود. محصولاتی که در این فروشگاه عرضه می گردد عبارت اند از: مواد خوراکی و غذایی، منسوجات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم اداری، لوازم خانگی، محصولات لبنی تازه، نان تازه، پوشاک و غیره. فروشگاه هایپرمی به طور تقریبی 10 درصد از بازار خرده فروشی کشور را در دست دارد.

همچنین فروشگاه های هایپرمی طرح های تشویقی جذابی برگزار می کند که سبب ترغیب مشتریان می گردد. جوایز و قرعه کشی های ماهانه و سالانه و همچنین تخفیف های خوبی که در این فروشگاه ها وجود دارد، دلیلی برای راغب کردن مردم به خرید کردن در هایپرمی می باشد. شعبات این فروشگاه نیز در سراسر کشور وجود دارد و گردشگران تور داخلی می توانند از آن ها بهره ببرند.فروشگاه های هایپرمارکت علاوه بر کسب سود و تامین نیازهای سبد خانوار، در اشتغال بسیاری از جوانان کشور نقش به سزا داشته به گونه ای که در فروشگاه هایپرمی 1600 نفر به صورت مستقیم و 2500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و تمامی آن ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 105 کاربر