بام لند

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1403/05/20
بازدید: 11610

نشستن کنار دریاچه و لذت بردن از هوای آن، خرید، شکم‌گردی و تفریحات متنوع، توصیفی کوتاه از بام لند تهران است. مجموعه تفریحی تجاری بام لند، به سبب قرارگیری در نزدیکی دریاچه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و بازدیدکنندگان می‌‌توانند به تفریح و خرید بپردازند و همچنین از نشستن کنار دریاچه لذت ببرند. از طرفی وجود جشنواره و برنامه‌های فرهنگی مختلف و کافه و رستوران‌های متعدد سبب شده تا این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز خرید تهران برتری داشته باشد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحی شهر تهران محسوب شود. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه همراه ما باشید تا سایر اطلاعات در خصوص آدرس و ساعت بازدید، کافه و رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس آن را دریافت نمایید.

بام لند

بام لند کجاست؟ مسیر دسترسی به این مجموعه تفریحی

آدرس و لوکیشن بام لند: تهران، بزرگراه شهید همت، خروجی بلوار جنگلبان، میدان موج، بلوار محیط‌بان، بلوار دزفول

بام لند در شمال غرب تهران و در منطقه 22 نزدیک به دریاچه چیتگر قرار دارد. این مجموعه حدود 60 هزار متر مربع مساحت داشته و 13 هزار متر مربع آن به ساخت 12 ساختمان دو طبقه تجاری اختصاص داده شده است. در بخش‌های مختلف بام لند می‌‌توانید کافه، رستوران و مراکز خرید متعددی ببینید که در بین آن‌ها مراکز تفریحی نیز وجود دارد.

تور داخلی - برای رزرو تورهای مسافرتی داخل ایران با قیمت مناسب همین حالا کلیک کنید!

برای رفتن به بام لند مسیرهای مختلفی وجود دارد شما می‌‌توانید با خودروی شخصی، مترو و اتوبوس به این مجموعه بروید.

  • خودروی شخصی: برای دسترسی به بام لند از شهر کرج، لازم است وارد جاده مخصوص کرج شده و به سمت اتوبان آزادگان به سمت شمال حرکت کنید. وارد اتوبان خرازی شوید و مسیر خود را ادامه دهی تا به بلوار کاشان، بلوار موج و صدف برسید. همچنین می‌‌توانید وارد اتوبان همت و سپس خرازی شوید. از خروجی کاشان جنوب، دریاچه شهدای خلیج فارس وارد 45 متری کاشان جنوب شوید و به سمت میدان موج، خیابان موج و بلوار صدف حرکت کنید.
  • مترو: اگر می‌‌خواهید با مترو تهران به بام لند بروید، باید از خط صادقیه گلشهر استفاده کنید و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید. با اتوبوس شهرک شهید باقری به بام لند بروید.
  • اتوبوس: در نهایت اگر می‌‌خواهید با اتوبوس به این مرکز تجاری تفریحی بروید، سوار اتوبوس‌های پایانه آزادی - شهید باقری شوید. در ایستگاه بلوار کاشان از اتوبوس پیاده شوید و تا بام لند پیاده بروید. از اتوبوس‌های شهرک دریا نیز می‌‌توانید استفاده کنید. در این صورت باید در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

بام لند کجاست؟

معماری بام لند؛ برگرفته از معماری قدیمی ایرانی

بام لند تهران که از جمله جاهای دیدنی تهران در شب محسوب می‌‌شود، نزدیک به دریاچه چیتگر است و اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز معرفی می‌‌شود. در معماری بام لند تهران از معماری قدیمی ایرانی مانند بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت جمشید و المان‌های مدرن و لوکس استفاده شده است و در واقع تلفیقی از این دو سبک است.

این مرکز تجاری و تفریحی از 12 ساختمان 2 طبقه تشکیل شده که هر یک برندهای مختلفی را در بر می‌گیرد و شامل فروشگاه‌های متعددی می‌شود. علاوه بر مرکز خرید، در این مجموعه تفریحات و سرگرمی‌های مختلفی در کنار رستوران و کافه‌های متعدد وجود دارد.

معماری بام لند

مراکز خرید بام لند؛ از پوشاک تا موتور سیکلت

وقتی در بام لند قدم می‌‌زنید، شاهد تعدادی از فروشگاه‌های لوکس و زیبا هستید. فروشگاه‌های بام لند اغلب از برندهای معروف هستند و شامل فروشگاه‌های مد و لباس، لوازم خانگی، جواهرات و... است. این فروشگاه‌ها واقع در طبقه زیر همکف و همکف هستند و ورودی بیشتر آن‌ها رو به دریاچه است. از برندهای معتبری که در این مجموعه نمایندگی دارند می‌توان به: بادی اسپینر، ناریان، رامکات، تارتن، بادیس، اسپرینگ کات، میس اسمارت، میتا مارکت، جین وست، ال سی من، کیکی راکی و... اشاره کرد. در ادامه انواع فروشگاه‌های این مجموعه را به صورت تفکیک شده و مختصر شرح می‌‌دهیم.

  • فروشگاه‌های مد و پوشاک: در طبقه زیر همکف فروشگاه‌های مختلف در حوزه مد و پوشاک از برندهای مختلف مانند اسکچرز، کالینز، ا وی اس، ال سی وایکیکی، منگو، کانی راش، سله بن، زیبو، سرژه، ویکتورینوکس، اسکای اسکارف و... فعالیت دارند.
  • فروشگاه‌های لوازم خانگی و الکتریکی: در طبقه همکف و زیر همکف شاهد فروشگاه‌های مختلف لوازم خانگی از برندهای مختلف شامل لند، تاتی و... هستیم.
  • فروشگاه‌های ساعت و طلا: در بام لند فروشگاه‌های ساعت و طلا نیز وجود دارد که شعبه جی شاک را نیز می‌‌توانید در آن مشاهده کنید.
  • سایر فروشگاه‌ها: در نهایت فروشگاه‌های دیگری مانند اسباب‌بازی، چلبرگ و... در این مجموعه وجود دارند.

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت + آدرس 

تفریحات بام لند؛ این مجموعه فقط مرکز خرید نیست!

بام لند فقط مجموعه‌ای برای خرید و یا رستوران گردی نیست. در این مجموعه بازی‌های مختلفی وجود دارد و می‌‌توانید علاوه بر خرید و گشت و گذار، از بازی‌های آن نیز لذت ببرید. در ادامه تفریحات بام لند را معرفی می‌‌کنیم.

واقعیت مجازی زاویه بام لند؛ افزایش آدرنالین

در بخش واقعیت مجازی بام لند می‌‌توانید از تجربه بازی‌های مهیج لذت ببرید. تیراندازی وسترن، زامبی فانتزی، تجربه زیر اقیانوس، ترن هوایی، ارتفاع هیجان‌انگیز، ورزش اسکی و... از جمله بازی‌های این قسمت است. این مجموعه در شهربازی بزرگسالان بام لند یا گیم لند واقع شده و می‌‌توانید از بازی‌های متنوع به صورت انفرادی یا گروهی لذت ببرید.

  • ساعت کاری: 11:00 تا 24:00
  • شماره تماس: 09133431154

فوتبال دستی انسانی؛ واقع در شهربازی کیدز گاردن

فوتبال دستی انسانی، مشابه با فوتبال دستی معمولی است فقط به جای آن انسان‌ها قرار می‌‌گیرند. این بازی مخصوص افراد بالای 8 سال است و در شهربازی کیدز گاردن قرار دارد. این شهربازی سرپوشیده در ورودی A مجتمع تجاری بام لند قرار دارد. قیمت بلیت شهربازی بام لند به بازی که انتخاب می‌‌کنید بستگی دارد و در سایت مجموعه قابل مشاهده است.

  • ساعت کاری: 10:00 تا 24:00
  • شماره تماس: 02140443152

فوتبال دستی انسانی

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری؛ دور تا دور دریاچه

از دیگر تفریحات بام لند دوچرخه‌سواری، دور دریاچه چیتگر است. در این پیست می‌‌توانید با دوچرخه‌های پیشرفته دنده‌ای و برقی نیز دوچرخه‌سواری کنید. برای کرایه دوچرخه لازم است کارت ملی، گواهینامه یا کارت پایان خدمت ارائه دهید.

پرش آزاد؛ یک هیجان دلهره‌آور دیگر

اگر به سقوط علاقه دارید، سری به پرش آزاد بام لند بزنید. این تفریح یک تفریح مهیج و دلهره‌آور است که برای افرادی پیشنهاد می‌‌شود که واقعا به این کار علاقه دارند و نمی‌ترسند.

تفریحات تهران - معرفی 14 تا از مهیج‌ترین تفریحات تهران (با دوستان و خانواده)

اسکای فلایر بام لند؛ بزرگ‌ترین تاب زنجیری تهران

اگر می‌‌خواهید آدرنالین خون شما بالا برود و تفریحی مهیج تجربه کنید، به سراغ اسکای فلایر بروید. این بازی از تاب‌های دو نفره تشکیل شده و 24 نفر ظرفیت دارد. این تاب تا 25 متر بالا می‌‌رود! در صورت داشتن بیماری خاص، پیشنهاد می‌‌کنیم از سوار شدن بر این تاب خودداری کنید. در تابستان 1403 هزینه اسکای فلای 80 هزار تومان است.

اسکای فلایر بام لند

وی آر لند؛ اولین دستگاه‌های VR با قابلیت وای فای

وی آر لند یکی از بخش‌های جذاب بام لند است. این بخش در قسمت شرق دریاچه قرار داشته و اولین دستگاه‌های VR با قابلیت وای فای بدون کابل اتصال را دارد. با ورود به این مجموعه عینک واقعیت مجازی را روی چشم خود می‌‌گذارید و وارد دنیا 360 درجه می‌‌شوید. با این عینک می‌‌توانید به محیط‌های مختلف مانند قله‌های برفی و قدم زدن روی موج دریا بروید. هزینه سینما وی آر در تابستان 1403 حدود 80 هزار تومان است.

هلیوم پارک تهران - تجربه هیجان و لذت در ترامپولین پارک ایران مال تهران

قایق‌سواری؛ روی دریاچه زیبای چیتگر

قایق‌سواری در دریاچه چیتگر هم لذت‌های خاص خود را دارد. شما می‌‌توانید به مدت 30 دقیقه به هر جای دریاچه که می‌‌خواهید بروید. قایق پدالی و قایق‌های موتوری انواع قایق‌های این مجموعه است. قایق‌های اتوبوسرانی نیز برای گروه‌های دسته جمعی مناسب است. در حال حاضر هزینه قایق پدالی 120 هزار تومان، هزینه قایق موتوری 600 هزار تومان و هزینه کشتی کروز 130 هزار تومان است.

قایق‌سواری

رستوران‌های بام لند؛ شکم گردی و تجربه غذاهای متنوع

در بام لند می‌‌توانید بخشی از بهترین رستوران‌های تهران را مشاهده کنید. در این مجموعه کافه و رستوران‌های زیادی وجود دارد که همگی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در جدول زیر می‌‌توانید لیست بهترین رستوران‌های بام لند را مشاهده کنید.

رستوران‌های بین‌المللی بام لند 

رستوران بی کباب (ترکی)، رستوران زاهد العراقی (عربی)، رستوران باب البحر (لبنانی)، رستوران کوبابا، رستوران تومو، کشتی رستوران رویال لانژ، لوگانو

رستوران‌های ایرانی بام لند

چلوکباب رفتاری، رستوران ته دیگ، دفاری، شاندیز، اقوام ایرانی

فست فود‌های بام لند

مم‌مد استیک هاوس، جوگریل، باروژ (موقتا تعطیل)، چیکن فکتوری، برگر فکتوری، سالادبار ورف، رولینجا

کافه‌های بام لند

کافه بونو، بستنی ورف، کافه بارباراس، هایک، کافه شمرون، کافه لایم پلاس، کافه رستوران ونوشک، کافه قمر، کافه رستوران بلک لانژ، کافه آله، امیر شکلات 

غذاهای خیابانی

کورن لند، رد واگن، ژلاتو لند، پنراکس، هات داگ لند، سوییتی لند، یلو لند، کافه کیوسک

قیمت رستوران‌های بام لند متغیر است و از ارزان قیمت که غذاهای خیابانی است شروع می‌‌شود و به گران قیمت در رستوران‌های لوکس و برند می‌‌رسد. در ادامه به بررسی دقیق ‌تر چند رستوران معروف در این مجموعه می‌‌پردازیم.

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

رستوران کشتی رویال لانژ بام لند

این رستوران برای رزرو مجالس و یا تولد انتخابی ایده‌آل است؛ چرا که روی دریاچه شناور بوده و یکی از کافه‌های لوکس تهران به شمار می‌‌آید. در این رستوران می‌‌توانید منوی متنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی و منوی کافه را مشاهده نمایید. این رستوران 40 تا 50 نفر ظرفیت دارد. ساعت حرکت کشتی روی دریاچه از 20:30 تا 22:00 است.

  • ساعت کاری: شنبه تا سه شنبه 14:00 تا 24:00، چهارشنبه تا جمعه 13:00 تا 24:00

رستوران کشتی رویال لانژ بام لند

رستوران مم‌مد استیک

بدون شک بهترین استیک‌های عمر خود را در این رستوران میل می‌‌کنید. این رستوران با تنوعی از استیک و برگرهای لذیذ، ماهی سالمون، فیله و دسر، یکی از رستوران‌های خوب و البته گران قیمت بام لند است.

رستوران باروژ

رستوران باروژ شعبه‌های مختلفی در تهران دارد که یکی از آن‌ها در بام لند است. منوی غذایی این مجموعه شامل پیتزا گریل میکس کلنک کریپسیف ساندویچ استیک کبابی و برگر است.

پارک های آبی استانبول - آشنایی با معروف ترین پارک های آبی که می توانید از تجربه آن لذت ببرید.

رستوران ورف

در این رستوران می‌‌توانید مواد اولیه ساندویچ خود را خودتان انتخاب کنید. یعنی می‌‌توانید با متریال دلخواه سالاد یا ساندویچ سفارش دهید. اگر بخواهید می‌‌توانید سالادهایی مانند سالاد اینسالتا، سزار و... سفارش دهید.

کافه شمرون

کافه شمرون از ساعت 8:00 تا 23:45 دقیقه پذیرای مشتریان است. این کافه با چشم‌اندازی بی‌نظیر بدون شک یکی از کافه‌های زیبا برای صرف صبحانه، ناهار و شام است.

کافه شمرون

رستوران روتی

رستورانی با فضای آرام و زیباست که گزینه‌ای عالی برای تجربه چشیدن غذاهای هندی در اختیار شما قرار می‌‌دهد. به طور کلی این رستوران به غذاهای تند و معطر خود معروف است و کباب تیکا مرغ، بره بریانی، سمبوسه و نام از جمله غذاهای معروف آن است.

کافه های تهران - لیست 10 مورد از بهترین کافه های تهران + عکس و آدرس

امیر شکلات

امیر شکلات یکی از کافه‌های معروف تهران است که در بخش‌های مختلف شعبه دارد. در این رستوران می‌‌توانید از منوی متنوع لذت ببرید و دسر و نوشیدنی و بستنی‌های خوشمزه میل نمایید.

امیر شکلات

به دیدن جاذبه‌های اطراف بام لند بروید

اگر به بام لند رفتید، می‌‌توانید از جاهای دیدنی اطراف بام لند نیز دیدن کنید. دریاچه چیتگر، پارک جنگلی چیتگر و پارک ارم از جمله جاذبه‌های مهم اطراف این مجموعه است که در جدول زیر مشخصات هر یک از آن‌ها را می‌‌توانید مشاهده کنید.

دریاچه چیتگر

  • آدرس: تهران، منطقه ۲۲، اتوبان همت غرب، خروجی دریاچه چیتگر (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا بام لند: ۳۰۰ متر (پنج دقیقه پیاده‌روی)
  • ساعت کاری دریاچه چیتگر: امکان بازدید از دریاچه به‌صورت شبانه‌روزی وجود دارد؛ اما برای استفاده از تفریحات دریاچه باید معمولا در بازه زمانی ۱۶:۰۰ تا ۰۲:۰۰ مراجعه کنید.

پارک جنگلی چیتگر

  • آدرس: تهران، اتوبان تهران - کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا بام لند: ۱۰ کیلومتر (۲۵ دقیقه با خودرو)

پارک ارم

  • آدرس: تهران، کیلومتر چهار اتوبان تهران - کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله تا بام لند: ۱۵ کیلومتر (۲۵ دقیقه با خودرو)
  • شماره تماس: ۲۷۲۰ ۰۲۱
  • ساعت کاری: شهربازی‌های روباز از ۱۷:۳۰ تا ۲۳:۰۰؛ باغ وحش از ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۳۰؛ شهربازی سرپوشیده از ۱۰:۰۰ تا ۲۳:۰۰
  • قیمت بلیط‌های پارک ارم (سال ۱۴۰۳): میانگین قیمت بلیط‌های پارک ارم بین ۵۰ تا ۹۰ هزار تومان
  • سایت پارک ارم: erampark.ir

از دیگر جاذبه‌های نزدیک به بام لند می‌‌توان به باغ اناری در فاصله 3 کیلومتری، پارک جوانمردان در فاصله 8 کیلومتری و آبشار تهران در فاصله 9 کیلومتری اشاره کرد.

هتل‌های نزدیک بام لند؛ انتخابی برای مسافران

اگر مسافر هستید و دوست دارید بعد از بازدید از مجموعه بام لند در هتلی نزدیک اقامت داشته باشید، هتل‌های زیر انتخاب خوبی برای شما خواهد بود:

  • هتل لکسون در فاصله 2 کیلومتری
  • هتل بستان در فاصله 3.5 کیلومتری
  • تل ایران مال در فاصله 5.5 کیلومتری
  • هتل المپیک در فاصله 8 کیلومتری
  • هتل پژوهش در فاصله 12 کیلومتری

دریاچه چیتگر - شما میتوانید اطلاعات تکمیلی از دریاچه چیتگر را با کلیک بر روی لینک بدست بیاورید.

ساعت کاری بام لند؛ اطلاعات بازدید از این مجموعه

ساعت کار بام لند هر روز از ساعت 10 صبح تا 12 شب است؛ اما اگر رستوران یا کافه خاصی مدنظر شماست بهتر است پیش از رفتن، از ساعت کاری مجموعه با خبر شوید؛ چرا که ساعتی که ذکر شد به طور کلی برای مجموعه بام لند بود؛ اما ممکن است رستوران و مراکز خرید آن در روزهایی از هفته ساعت متفاوتی داشته باشند. اگر نکته‌ای در خصوص بام لند جا مانده است در بخش ثبت دیدگاه با ما و خوانندگان لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

ساعت کاری بام لند؛ اطلاعات بازدید از این مجموعه

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.7 از 5 | از 105 کاربر