بازار صفین کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 6937
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

جزیره کیش همواره یکی از مهم ترین مکان هایی است که مردم ایران برای گشت و گذار و تفریح انتخاب می کنند. بسیاری از افراد نیز تنها به قصد خرید کردن به کیش سفر می کنند. این جزیره دوست داشتنی به دلیل سیل زیاد توریست هایی که هرساله به این منطقه سفر می کنند، همواره به دنبال افزایش امکانات رفاهی می باشد. علاوه بر هتل ها و رستوران های بی شماری که در سطح جزیره وجود دارد تعداد زیادی مرکز خرید و بازارچه نیز در آن تاسیس شده است. یکی از بازارچه های موجود در این جزیره نیلگون، بازار صفین کیش نامیده می شود.

بازار صفین کیش در سال 1350 در زمینی به مساحت حدود 2300 متر بنا گشت. بازار صفین یا بازار عرب ها در نزدیک ساحل شمال غربی جزیره کیش در منطقه ای بومی نشین دایر گشته، معماری این بازارچه سنتی عربی می باشد. اکثر فروشندگان بازار صفین کیش به زبان عربی صحبت می کنند و ارتباط برقرار کردن با آن ها برای کسانی که به زبان عربی تسلط دارند بسیار سهل می باشد. به عبارتی می توان گفت بازار صفین یکی از قدیمی ترین بازارهای کیش به حساب می آید و قدمتی طولانی دارد. گردشگران تور کیش در بازار صفین کیش این امکان را دارند که پوشاک و لوازم مختلف را با قیمت ارزان تری نسبت به سایر مراکز خرید موجود در جزیره خریداری کنند.  
بازار صفین کیش

معرفی بازار صفین کیش

بازار عرب‌ها در سال ۱۳۵۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مجموع دارای 1 طبقه و 70 غرفه است که اجناسی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، لوازم آشپزخانه و خانگی، مواد غذایی، کیف، کفش، پوشاک زنانه و مردانه و خرازی دارد که به طور کلی می توان گفت شما گردشگران تور کیش هر چیزی که احتیاج داشته باشید را می توانید در این بازار تهیه نمایید. نمای داخلی بازار صفین کیش از جنس آجر است. وقتی از جلوی غرفه ها و مغازه های گوناگون رد می شوید، رگال هایی را می بینید که برخی از مغازه ها لباس های خود را در معرض دید قرار داده اند. نورپردازی های داخلی بازار صفین نسبتا خوب است و نور کافی برای خرید وجود دارد. در این بازارچه تهویه مطلوب در نظر گرفته شده و تمامی بخش های آن دمایی مناسب هر فصل را دارا می باشد.
تنوع بالای اجناس موجود در این بازار در کنار قیمت مناسب آن ها نسبت به سایر بازار ها و مراکز خرید شهر، سبب محبوبیت بازار عربها کیش در بین گردشگران تور داخلی شده است، لازم به ذکر است که این بازار فاصله قابل توجهی از مرکز شهر داشته، همین امر سبب شده است دسترسی به آن کمی دشوار شود و برخی افراد را از مراجعه به آن منصرف کند، اما توصیه می شود که حتما از اجناس این بازار دیدن فرمایید.
 

تور کیش از تهران - رزرو تور کیش از تهران با تضمین کمترین قیمت موجود در بازار در لحظه آخر

مکان های نزدیک بازار صفین کیش

در جوار بازار صفین کیش پارکی خوش منظره با درختان و گل های زیبا وجود دارد که جلوه ی خاصی داشته و گردشگران تور کیش می توانند در صورت خستگی در آن استراحت کنند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد بازار صفین کیش، نزدیک بودن آن به بازار ماهی فروشان و بازار پارس خلیج می باشد که گردشگران می توانند از آن ها نیز دیدن نمایید. در بازار ماهی فروشان در هر فصلی ماهی های تازه و خوشمزه وجود دارد که گردشگران تور داخلی می توانند خریداری کنند و از خوردن آن ها لذت ببرند.

مراکز خرید کیش - بهترین بازارها و مراکز خرید کیش از ارزان ترین تا لوکس ترین

بازار عرب های کیش کجاست؟

موقعیت مکانی این بازار واقع در جزیره کیش در میدان سعدی، محله عرب ها، خیابان لارک، خیابان هامور، مقابل ایستگاه مینی بوس ها بوده که می توانید با مینی بوس بروید و روی به روی بازار پیاده شوید، در این صورت نیازی به پرداخت هزینه بیشتر به تاکسی نمی باشد. پیشنهاد می کنیم حتما به بازار صفین کیش بروید، هم خرید کنید و هم از اسکله ها و ساحل های مجاور آن لذت ببرید.آدرس: جزیره کیش، میدان سعدی، محله عرب ها، خیابان لارک، خیابان هامور

ساعت کاری بازار عرب‌ها از ۱۰ صبح الی ۱ بعدازظهر و سپس از ساعت ۴ بعدازظهر الی ۱۰ شب خواهد بود. 
تلفن بازار عرب‌ها کیش: ۰۷۶۴۴۴۳۲۱۲۰

کیش - همه چیز درباره جزیره زیبا و مرجانی کیش !

کلام آخر 
در هنگام سفر به جزیره کیش یافتن بازاری که از تنوع بالایی در اجناس برخوردار بوده و قیمت‌های آن مقرون به ‌صرفه باشد کار سخت است. اما بازار صفین یا عرب‌ها کار را برای گردشگران و مردم محلی راحت نمود. با برخورداری از این دو موضوع در کنار یکدیگر محبوبیت خود را در میان مردم و گردشگران افزایش بسیاری داده است.

نظرات کاربران

  1. رضا رضا 1402/06/18
    1 نفر پسندیدند
    بنظرم بازار عرب های کیش برای دو دسته از افراد بسیار مناسب است. یکی اونایی که به فضاهای سنتی علاقه دارند و یکی هم افرادی که دنبال خرید لوازم آرایشی ارزون و کلا اجناس ارزون قیمت هستند.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر