هایپراستار تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2006
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

هایپرمارکت ها در واقع فروشگاه های بزرگی هستند که همه جور اجناسی در آن ها وجود دارد و از همه مهم تر، قیمت هایی که بر روی کالاها درج شده کمتر از سایر فروشگاه ها می باشد. هایپراستار تهران بزرگترین هایپرمارکتی است که بعد از افتتاحش، به سرعت در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار گشت. با اینکه هایپراستار چندین شعبه در تهران دارد اما بزرگترین و اصلی ترین شعبه آن، شعبه باکری است که به "هایپراستار تهران" معروف می باشد. با لحظه آخر همراه باشید تا با بزرگترین هایپرمارکت تهران آشنا شوید.

ماجد الفطیم، تاجر میلیاردر اماراتی است که امروزه مالک 15 مرکز خرید بین المللی، لوکس و بزرگ در سراسر دنیا می باشد و امارات مال، یکی از معروف ترین مراکز خرید امارات توسط این شخص ساخته شده. جالب است بدانید در سال 2013، از نگاه رسانه Forbes ماجد الفطیم به عنوان ثروتمندترین تاجر امارات برگزیده شد هرچند در سال 2019، به رتبه دوم سقوط کرد.

ماجد الفطیم که ارزش خالصش در سال 2016 به 5 بیلیون دلار رسید، در سال 1385 تصمیم گرفت تا هایپرمارکت بزرگی را در تهران تاسیس کند. پس از افتتاح هایپراستار تهران، استقبال بی نظیر مردم باعث شده تا هایپراستار در نقاط دیگر تهران و همچنین برخی از شهرهای ایران هم شعبه افتتاح کند.

یکی از مهم ترین دغدغه های مردم هنگام رفتن به مرکز خریدی، فضای پارک خودرو و برای برخی، هزینه استفاده از پارکینگ مرکز خرید است اما هایپراستار تهران نه تنها با دو طبقه پارکینگ مشکل فضای پارک را حل کرده، بلکه استفاده از آن هم کاملا رایگان می باشد. همچنین مردم می توانند در صورت نیاز، از خدمات کارواش داخل پارکینگ هم بهرمند شوند هرچند رایگان نمی باشد.

هایپراستار تهران مانند برخی از مراکز خرید، شهربازی برای کودکان ندارد اما اگر از پارکینگ طبقه منفی 2 به سمت طبقات بالا بروید مشاهده خواهید کرد علاوه بر کیوسک هایی که محصولات خود را ارائه می دهند، چندین وسیله تفریحی برای کودکان هم وجود دارد.

 

هایپراستار تهران

 

بعد از اینکه وارد فضای اصلی هایپراستار تهران می شویم، ابتدا با چندین فروشگاه بزرگ روبرو می شویم که اکثر آن ها برندهای محبوب جهانی هستند. برندهای محبوب پوشاک مانند Mango، LC Waikiki، Springfield، ساعت فروشی، محصولات برند محبوب چرم مشهد، عطر فروشی و غیره که همه روزه و در هر ساعتی هم به آن ها مراجعه کنید با شلوغی قابل توجهی روبرو خواهید شد. همچنین در کنار فروشگاه ها، بانک سامان و صرافی هم وجود دارد تا مردم بتوانند علاوه بر تراکنش های مالی، ارز مورد نیاز خود را هم تهیه کنند.

اما از فروشگاه ها که بگذریم، به یکی از مهم ترین بخش های هایپراستار، فودکورت هایپر می رسیم. در گذشته و چند سال اولی که هایپراستار تاسیس شده بود، در قسمت فودکورت رستوران ها و فست فودهای زیادی وجود داشت که انواع غذاهای ایرانی، ایتالیایی، ترکی و غیره را سرو می کردند. اما اخیرا به جهت افزایش ظرفیت میزها و صندلی ها، تعداد رستوران ها کمتر شده و تا اسفند سال 98، تنها رستوران ها و فست فودهای "هانی"، "آواچی"، "مستر دیزی"، "آمادو"، "شیلا" و چند رستوران دیگر در فودکورت آماده سرو غذا برای مشتریان هستند.

مهم ترین و اصلی ترین قسمت هایپراستار، بخش هایپرمارکت است. در هایپر مارکت تقریبا همه نوع کالای مصرفی وجود دارد. از انواع لبنیات، تنقلات، لوازم نظافت و کالاهای سوپرمارکتی گرفته تا لوازم خانگی و الکترونیکی. مهم ترین دلیل برتری هایپراستار نسبت به سایر مراکز خرید، ارزان تر بودن کالاها است چرا که 99 درصد کالاهای مصرفی و سوپرمارکتی به همراه تخفیف فروخته می شود که به صرفه تر هستند. هرچند طبق آماری که از گرفته شده، قیمت لوازم خانگی مانند یخچال، تلویزیون، سیستم های صوتی و تصویری، ماشین لباسشویی، تلفن همراه و لوازم جانبی تلفن همراه قیمتی گران تر از بازار دارند.

از قسمت گیت ورودی هایپرمارکت که وارد می شوید، مهم ترین چیزی که چشم شما را به سمت میکشاند بخش تخفیف های ویژه است. دقیقا از قسمت ورودی هایپرمارکت تا قسمت لوازم خانگی و الکترونیکی که مسیری چند ده متری می باشد، هر روز تعدادی کالای مختلف با تخفیف های ویژه قرار داده شده که طبق معمول شلوغ ترین بخش هایپرمارکت به حساب می آید. 

پس از بازدید از راهرویی که در یک طرفش کالاهایی با تخفیف ویژه، در یک طرف دیگرش لوازم آشپزخانه و مسافرتی و در انتهایش لوازم خانگی و الکترونیکی وجود دارد، به قسمت کالاهای سوپرمارکتی می رویم. همانند اکثر فروشگاه ها و هایپرمارکت های دیگر، در هر راهرو کالاهای بخصوصی وجود دارد و به موجب آن، بالای هر راهرو نوع کالاهایی که در قفسه های آن وجود دارد نوشته شده تا مردم به راحتی راهروی مورد نظر را پیدا کنند.

در قسمت انتهایی هایپرمارکت، قسمت تره‌بار و گوشت و مرغ وجود دارد. در قسمتی از این بخش انواع صیفی جات و سبزیجات وجود دارد و در قسمت سبزیجات، می توانید سبزی های خود را توسط خردکن، خرد کنید. در بخش دیگر ماهی ها قرار گرفته است که همه روزه ماهی های تازه را برای مشتریان عرضه می کند. اما در بخش انتهایی که قسمت گوشت و مرغ می باشد، گوشت ها همواره تازه بوده و در جلوی چشم مشتری و به انتخاب او، گوشت مورد نظرش را خرد می کنند. لازم به ذکر است علاوه بر آن، انواع گوشت ها و مرغ های مزه دار شده هم وجود دارد که قیمت هایشان مقرون به صرفه هستند.

 

هایپراستار تهران

 

در کنار بخش گوشت و مرغ، قسمت غذا و شیرینی وجود دارد. در این قسمت هر روز تعدادی غذای ایرانی و فرنگی وجود دارد که کیفیتی مناسب و قیمتی معقول دارند و به گفته خیلی ها، تهیه کردن غذا از این قسمت به صرفه تر از فودکورت هایپراستار است. همچنین در کنار آن، شاید یکی از لذت بخش ترین قسمت های هایپرمارکت وجود دارد که بوی شیرینی ها و نان هایش همه جای هایپر را فرا گرفته. در بخش شیرینی ها انواع کیک ها، دسرها و نان های تازه قرار گرفته که بسیار لذیذ و به صرفه می باشند. 

اخیرا هایپراستار تهران توانسته با توجه به سود کلانی که کسب می کند، اقدام به راه اندازی برند خود نموده و اگر به قسمت هایپرمارکت بخصوص بخش کالاهای سوپرمارکتی مراجعه کنید، با کالاهایی روبرو می شوید که برند هایپراستار بر روی آن ها درج شده اند. همچنین یکی از ترفندهای جذب مشتری و هیجان انگیز هایپراستار، برگزاری قرعه کشی های مختلف است بطوریکه در اکثر روزهای سال، همواره خودروهایی را در داخل هایپراستار مشاهده می کنید که در ازای پرداخت مبلغی برای کالایی خاص، می توانید با اخذ کارت های قرعه کشی شانس خود را برای برنده شدن خودرو امتحان کنید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
بیشتر بخوانید
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 108 کاربر