مرکز خرید خلیج فارس شیراز

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 10694
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کلانشهر شیراز به قطب گردشگری ایران معروف است. این شهر همچنین از حیث آب‌وهوا و اماکن تاریخی و کهن بسیار سرآمد است. همین مسئله باعث شده که سرمایه‌گذاران در اندیشه ساخت مجتمعی تفریحی و تجاری در این شهر باشند تا بتوانند گردشگران بیشتری را به این شهر شعر و ادب جذب نمایند. مرکز خرید خلیج فارس شیراز حقیقتا یک مجتمع کامل است. در این مجتمع می‌توانید لذت خرید، تفریح، آرامش، میل کردن و نوشیدن و همچنین سیاحت را همزمان در کنار یکدیگر تجربه کنید. این جاذبه‌ گردشگری در شمال شیراز واقع شده و یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید و تفریح این شهر به شمار می‌رود. در این مقاله به معرفی کامل مرکز خرید خلیج فارس شیراز می‌پردازیم و خواهیم که که این مرکز خرید در کدام قسمت شیراز قرار دارد؟ و راه‌های دسترسی به آن کدامند؟

مرکز خرید خلیج فارس شیراز کجاست؟

معرفی مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

شهر شیراز یک شهر تاریخی و باستانی محسوب می‌شود؛ اما در چند سال اخیر این شهر با فروشگاه‌ها و پاساژهای بسیار لوکس و زیبا نیز مزین شده است. یکی از این مجتمع‌ها، مجتمع تجاری خلیج فارس نام دارد که در سال ۱۳۹۲ با هدف خدمات رفاهی- تجاری- گردشگری بنا گردید و هم اکنون به عنوان دومین مجتمع تجاری بزرگ ایران معرفی شد. هرچند این مجتمع کمی از مرکز شهر دور بوده؛ اما زیبایی‌ها و مکان‌های تفریحی بسیاری را در خود جای داده که بتوان چند ساعت رانندگی برای رسیدن به آن را تحمل کرد.

زمانی که از مرکز شهر به سمت شمال غرب شیراز می‌روید؛ قبل از این‌که به شهر صدرا برسید مجتمع تجاری خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد که این مجتمع از ۷ بلوک یا ساختمان تشکیل شده و در هر یک از آن‌ها جلوه‌های بسیار زیبا با آب‌نماهای متحیرکننده به چشم می‌خورند. مساحت این مجموعه به ۵۰۰ هزار مترمربع می‌رسد و یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های خاورمیانه به حساب می‌آید. در نمای بیرون آن طبیعت بسیار زیبا با آب‌نماهای جذاب خودنمایی می‌کنند. یکی از زیباترین آن‌ها، آبنمای آب و آتش نام دارد که در ورودی این مجتمع واقع گردید.

مجتمع تجاری خلیج فارس یک مجتمع همه چیز تمام است؛ به این معنا که امکاناتی مانند سینما، بیش از 2000 فروشگاه‌ بزرگ، شهربازی، هتل 5 ستاره، رستوران و کافی ‌شاپ، فود کورت‌های بسیار زیبا و حتی سالن‌های ورزشی بیلیارد و بولینگ را در خود جای داده است. اگر بعد از دیدن مکان‌‌های باستانی و بوستان‌های شعر و ادب، علاقه‌مند بوده‌اید که به یک مرکز خرید سری بزنید و اجناسی را تهیه نمایید؛ این مجتمع یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. یکی از برترین مزیت‌های این مرکز تجاری همسایگی با بنادر خلیج فارس مانند بندر گناوه است که سبب ورود اجناس خارجی به این مجتمع شده و قیمت آن‌ها نیز بسیار مناسب است.

مالک مجتمع تجاری خلیج فارس

مالک مجتمع تجاری خلیج فارس

در سال 1383 سرمایه‌گذاری به نام سید حسین حسینی ساخت این مجتمع را آغاز نمود و پس از کش‌وقوس‌های فراوان در سال 1392 از این مجتمع بزرگ رونمایی شد. این شخص مالک بسیاری از پاساژهای شیراز نیز است.

ساعت کاری

مجتمع تجاری خلیج فارس از ساعت ۹ الی ۲۳ آماده‌ خدمت‌رسانی به همشهریان و گردشگران عزیز است. البته قسمت‌های مختلف این مجتمع تجاری ساعت کاری متفاوتی دارند.

امکانات مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

همان‌طور که بیان گردید این مجتمع تجاری مکانی تمام عیار است و یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری جهان نیز شناخته می‌شود. این مجتمع با برخورداری از هتل 5 ستاره 35 طبقه که به بلندترین هتل ایران نیز شهرت دارد، پردیس سینمایی شهر آفتاب، استخر، سونا، جکوزی، شهربازی سرپوشیده و 2500 فروشگاه بسیار بزرگ، به عنوان یک قطب تجاری برای شهر شیراز به شمار می‌رود. هرچند که این سازه قدمت زیادی نداشته؛ اما در همین فرصت کم توانسته بسیاری از مردم را به سمت خود جذب کند.

با این‌که این مجتمع از نظر بعد مسافتی کمی دور بوده؛ اما دسترسی به آن از طریق اتوبوس‌های شماره‌ 60،148 ،150 و ۱۵۱ امکان‌پذیر است و شما را به دنیای شگفتی‌ها می‌رساند. شاید جالب باشد که بسیاری از مردم شیرازی‌ به‌ عنوان تفریح آخر هفته‌ها به این مرکز مراجعه کرده و اجناس مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند، سینما می‌روند و از شهربازی و عجایب آن نیز دیدن کرده و لذت می‌برند. همچنین اگر قصد دارید تا با خودروی شخصی به این مجتمع مراجعه کنید، می‌توانید از پارکینگ آن استفاده نمایید. پارکینگ مجتمع تجاری خلیج فارس عنوان بزرگ‌ترین پارکینگ خاورمیانه را به خود اختصاص داده و گنجایش 5500 خودرو را دارد.

امکانات مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز

معماری مجتمع خلیج فارس شیراز

هرچند این مجتمع کمی از مرودشت و شیراز دور است؛ اما معمارانی که آن را طراحی کرده‌اند آنچنان به شیراز دوست‌داشتنی عرق داشته‌اند که جای‌جای این مجتمع برای شما تداعی‌کننده آثار باستانی برجای مانده از دوره‌ هخامنشیان است. ستون‌های این مجتمع بسیار شبیه به تخت جمشید هستند. حتی نیمکت‌ها و مبلمان‌ داخلی و چراغ‌ها، با الهام از آثار باستانی شیراز در نظر گرفته شده‌اند و زیبایی منحصربه‌فردی را به این مکان بخشیده‌اند. ترکیب بافت سنتی و مدرن در این مجتمع ایده‌ای بسیار بکر است و توانسته علاوه‌بر معرفی بافت سنتی و قدیمی شیراز، هنر معماری ایرانیان را به رخ جهان بکشد.

معماری مجتمع خلیج فارس شیراز

راهنمای طبقات مجتمع خلیج فارس شیراز

این مجتمع از 4 طبقه تشکیل شده که از پایین به بالا شامیل همکف، 1، ۲ و ۳ نامیده می‌شود. پس از مراجعه به این مجتمع در هر طبقه شاهد انواع فروشگاه‌های فروش لوازم خانگی و دیجیتال، پوشاک، هایپر مارکت‌ها، طلا و نقره فروشی‌ها، فست فود‌ و فود کورت، کیف و کفش مردانه و زنانه، لوازم بهداشتی و آرایشی و... خواهید بود.

  • بلوک ۷ تجاری ۲ ¬ سالن بولینگ و بیلیارد
  • بلوک ۷ تجاری 3¬ شهربازی سرپوشیده‌ ایران لند
  • بلوک ۷ تجاری 4 ¬ فود کورت فود لند
  • بلوک 7 تجاری 3 و ۴ ¬ پردیس سینمای هنر شهر آفتاب
  • بلوک ۱ تجاری 3 و ۴ ¬ هایپر استار

راهنمای طبقات مجتمع خلیج فارس شیراز

برندهای موجود در مجتمع خلیج فارس شیراز

به‌دلیل همسایگی با خلیج فارس در این مجتمع اجناس خارجی با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند. پوشاک‌ بسیار باکیفیت خلیجی، پارچه‌های ترکیه‌ای، شیرینی و شکلات‌های اماراتی در این مجتمع بسیار به چشم می‌خورند. پوشاک‌ خارجی اغلب با برندهای معتبر کوتون، دفکتو و زارا به مشتریان ارائه می‌شوند. علاوه‌بر تنوع بسیار زیاد در برندهای خارجی این مجتمع برای دوستداران تولیدات داخلی نیز محصولات متنوعی را در نظر گرفته است. سارک، پاتن جامه، سله بن، گارودی از برندهای مطرح ایرانی هستند که در این فروشگاه‌ها وجود دارند.

برندهای موجود در مجتمع خلیج فارس شیراز

پوشاک مجتمع خلیج فارس شیراز

تنوع پوشاک در این مجتمع بسیار زیاد است؛ به‌گونه‌ای که در هر طبقه حداقل یکی یا دو فروشگاه پوشاک یافت می‌شود. وجود برندهای خارجی و ایرانی مطرح در کنار یکدیگر سبب گردیده تا خریداران با هر سلیقه‌ای بتوانند هر نوع جنس و سبکی که در نظر دارند را انتخاب کرده و خریدی رضایت‌بخش را تجربه نمایند.

پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب

بد نیست در کنار خرید و تفریح خود، سری به سالن شهر آفتاب بزنید و به تماشای فیلم مورد علاقه‌ خود بنشینید. برای دوستداران فیلم و سینما این تالار همواره جدیدترین فیلم‌ها را در لیست اکران خود قرار داده است. البته در این مکان تنها سینما وجود ندارد؛ این پردیس شامل 8 سالن می‌شود که هر کدام به منظور خاصی تعبیه شده‌اند. سالن سینمای سه بعدی، سالن سینمای کودکان و نوجوانان، سالن ویژه یا VIP، سالن بزرگ چند منظوره که برای اجرای موسیقی، تئاتر یا فیلم در نظر گرفته شده، سالن گفت‌وگو یا آمفی تئاتر و همچنین بلک باکس از جمله این سالن‌ها هستند.

علاوه‌بر این سالن‌ها این مجموعه کتاب‌فروشی‌ها و کافه رستوران و خانه‌ بازی را برای رفاه حال بازدیدکنندگان در خود جای داده است. این سالن مجهز به سیستم صدا و تصویر بسیار پیشرفته بوده و همچنین صندلی‌های بسیار راحت و دیوارهایی با نقش و نگارهای بسیار زیبایی دارد. همچنین نکته قابل توجه این است که در همه‌ سالن‌ها صندلی‌های ویژه‌ای برای معلولین عزیز و افراد کم توان نیز در نظر گرفته شده‌اند.

تلفن پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب: 071-32270777

پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب

شهربازی مجتمع خلیج فارس شیراز

ایران لند نام شهربازی بزرگ و سرپوشیده‌ مجتمع خلیج فارس شیراز است. این شهربازی ۶۰۰۰ مترمربعی تنها مخصوص کودکان نیست. در این شهربازی تفریحات بسیار متنوع و هیجان‌انگیزی برای تمامی سنین در نظر گرفته شده‌اند که مطمعنا اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زنند. از محبوب‌ترین تفریحات بزرگ‌ترین شهربازی ایران می‌توان به گایرولوپ، قطار محیط، رولر کستر، ویدئو گیم‌های بسیار شیک، ماشین‌های برقی، حمام توپ و هوپرواتر اشاره کرد. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این شهربازی مجاورت آن با سالن‌های بسیار شیک بولینگ و بیلیارد است.

آدرس شهر بازی ایران لند: مجتمع خلیج فارس، بلوک ۷ تجاری ۳، شهربازی ایران لند شیراز

شهربازی مجتمع خلیج فارس شیراز

بولینگ و بیلیارد مجتمع خلیج فارس شیراز

یکی از قسمت‌های جذاب این مجتمع به‌خصوص برای جوانان و نوجوانان سالن بولینگ و بیلیارد است. این سالن جذاب بولینگ و بیلیارد در انتهای سالن طبقه‌ سوم واقع شده و در نزدیکی آن نیز فود کورت قرار دارد. سالن بولینگ مجهز به ۱۴ خط بوده که شما می‌توانید حداکثر 4 خط آن را رزرو کنید. ۲ خط از ‌آن‌ها برای کودکان طراحی شده‌اند و مختص آن‌ها هستند.

بولینگ و بیلیارد مجتمع خلیج فارس شیراز

فود کورت مجتمع خلیج فارس شیراز

این بخش نیز مخصوص دوستداران فست فود است. در فود کورت مجتمع خلیج فارس چندین غرفه ارائه‌ ساندویچ‌های گرم و انواع پیتزاهای خوشمزه به چشم می‌خورند.

پیتزا موتورینو

شعبه‌ دوم پیتزا موتورینو در مجتمع خلیج فارس شیراز واقع شده است. این پیتزافروشی انواع سالادها و پیش غذاها، برگر و پیتزا و انواع نوشیدنی‌ها را سرو می‌کند. این مکان برای عاشقان غذاهای سریع و فست فودی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس پیتزا موتورینو: مجتمع تجاری خلیج فارس، انتهای تجاری، فود کورت.

تلفن: 071336667973.

سایت: pizzamotorino.com

فست فود چاشت

در نزدیکی پیتزای موتورینو فست فود دیگری با کیفیتی بی‌نظیر به نام چاشت وجود دارد. این فست فود نیز با ارائه‌ منوی متنوع که شامل پیتزا فیلتو، پاستا آلفردو، پیتزا پپرونی و بیکن استیک می‌شود سعی در جلب رضایت مشتریان عزیز دارد.

شماره تماس: 07136667973

پیج اینستاگرام: @chasht.food

ناهار فکتوری

اگر به غذاهای فست فود علاقه‌مند نیستید، می‌توانید به رستوران بسیار جذاب ناهار فکتوری مراجعه کنید و از غذاهای خوشمزه‌ آن لذت ببرید. در این رستوران انواع غذاهای سبک ایرانی و خارجی به عنوان پیش غذا و همچنین غذاهای اصلی و دسرهای بسیار خوشمزه سرو می‌شوند. از پیش غذاهای بسیار محبوب می‌توان به کشک بادمجان، میرزا قاسمی، سوپ‌های متنوع و آش رشته آن اشاره کرد. تنوع غذاهای اصلی آن بسیار زیاد بوده و شما با هر سلیقه‌ و از هر شهری، مطمعنا غذای مورد علاقه‌ خود را در این مکان خواهید یافت.

شماره تماس: 09173114387

پیج اینستاگرام: @nahar_factory

ناهار فکتوری

کافی شاپ‌ های مجتمع خلیج فارس شیراز

اگر به‌دنبال گوشه‌ای دنج برای رفع خستگی‌های خود هستید و قصد دارید تا روان خود را با گوش سپردن به موسیقی آرام کنید، کافی ‌شاپ‌های خلیج فارس با دکوراسیون بسیار زیبا مکانی فوق‌العاده برای شما خواهند بود.

کافه موسیقی گوشه

همان‌طور که از نام این کافه مشخص است، موسیقی زنده یکی از شگفتی‌هایی است که در این کافه اجرا می‌شود. لذت نوشیدن انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و خوراک‌های ساده و سبکی مانند سالاد و پاستا در این مکان، هیجان این گشت‌وگذار را دوچندان می‌کند. کافه موسیقی گوشه در بلوک ۷، در پردیس سینمایی شهر آفتاب و در نزدیکی سالن بنفش قرار دارد و از ساعت 17 تا ۲۳ آماده‌ خدمات‌رسانی به مشتریان عزیز است.

شماره تماس: 09172489834

پیج اینستاگرام: @cafe.goosheh

کافی شاپ‌ های مجتمع خلیج فارس شیراز

پارکینگ مجتمع خلیج فارس شیراز

لازم به ذکر است که بزرگ‌ترین پارکینگ خاورمیانه در شهر شیراز و در مجتمع خلیج فارس قرار دارد. مساحت بیرون از شهر این مجتمع باعث شده تا بتوانند پارکینگ بسیار بزرگی را برای این مکان دیدنی بنا نهند و خیال بازدیدکنندگان را بابت جای پارک آسوده نمایند. این پارکینگ از ظرفیت 5500 خودرو برخوردار است. پارکینگ مجتمع خلیج در محله‌ شهرک انجیره فارس و در خیابان دکتر حسابی واقع شده است.

قیمت کالاهای مختلف در مجتمع خلیج فارس شیراز

این مجتمع بسیار بزرگ است و تنوع اجناس در آن بسیار بالا بوده و به‌راحتی می‌توان محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب در فروشگاه‌های این مجتمع یافت. تفاوتی نداشته که از کدام شهر به این مجتمع مراجعه می‌کنید و در چه طبقه‌ اجتماعی قرار داشته و همچنین چه شغلی با چه میزان درآمدی دارید؛ مجتمع خلیج فارس برای همه‌ مردم کالاهایی مطابق با انتخاب‌های آن‌ها را ارائه می‌دهد.

آدرس مجتمع خلیج فارس شیراز

به سمت شمال غرب شیراز حرکت کنید. قبل از رسیدن به شهر جدید صدرا در بلوار دکتر حسابی مجتمع خلیج فارس شیراز را با آن شکوه و زیبایی مشاهده خواهید کرد.

نحوه دسترسی

با استفاده از اتوبوس‌های شماره 60 ،148،150،151 می‌توان به مجتمع تجاری فارس رسید. خودروهای شخصی نیز گزینه‌‌ مناسبی برای دسترسی به این مکان خواهند بود.

شماره تلفن

7060 3666 071

آدرس سایت و اینستاگرام

@persiangulfcomplex.ir

پارکینگ مجتمع خلیج فارس شیراز

سخن پایانی

شیراز شهر شگفتی‌هاست. حتی جاذبه‌هایی که به وسیله‌ انسان‌ها در آن ساخته شده‌اند نیز رنگ و بویی تاریخی و کهن دارند و این را می‌توان از معماری مجتمع خلیح فارس شیراز به‌خوبی دربافت. وجود مجتمع تجاری- تفریحی خلیج فارس حقیقتا به ‌عنوان یک جاذبه‌ مکمل آثار باستانی، بسیار حائز اهمیت است. این مجتمع تفریحی امکانات بسیاری را برای تمامی افراد از هر طبقه و قشری در نظر گرفته است. به‌دلیل نزدیکی با خلیج فارس۷ این مجتمع اجناس را با قیمتی بسیار مناسب به فروش می‌رساند. پس از یک گشت‌وگذار لذت‌بخش جهت استراحتی کوتاه می‌توانید به فود کورت یا کافی شاپ این مرکز مراجعه نمایید. شما می‌توانید برای مراجعه به این مجتمع از اتوبوس‌ها یا حتی خودروهای شخصی نیز استفاده نمایید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. sara sara 1398/08/01
    26 نفر پسندیدند
    مرکز خرید خلیج فارس توی شیراز مرکز خرید خوبیه، من یکبار با خانواده به این شهر سفر کردم و به یه مراسمی دعوت شدیم که نیاز بود لباس تهیه کنم، جند نفر بهم پیشنهاد دادن که به این مرکز خرید برم میتونم چیزی که میخوامو پیدا کنم و همین طور هم شد و راحت تونستم چیزی که میخوامو پیدا کنم، من زیاد توی این مرکز خریدو نگشتم اما همون یکی دو ساعتی که تو این مرکز خرید بودم و دنبال لباس میگشتم کالاهای خیلی خوبی داشت و من یه کفش هم تو این پاساژ خریدم واقعا چشمم رو گرفت و خریدمش، تا اونجایی که من دیدم واقعا کیفیت اجناسش خوبه و تنوع هم داره

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 107 کاربر