ایستینیه پارک

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 1422
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مراکز خرید یکی از بهترین جاذبه ها و تفریحات هر شهری محسوب می شود. شاید برایتان ‏جالب باشد که بدانید سالانه ایرانیان زیادی تنها با هدف خرید با تور استانبول سفر می کنند به همین جهت ‏ما در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین مراکز خرید این شهر که ایستینیه پارک نام دارد را ‏به گردشگران تور استانبول و همچنین کاربران سایت لحظه آخر معرفی کنیم. پیشنهاد می‌شود حتی اگر قصد خرید ندارید، به آن سری بزنید و با امکانات سرگرمی آن همچون سینما، خود را سرگرم کنید.

معرفی ایستینیه پارک استانبول 

استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه علاوه بر جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیار، دارای مراکز خرید ‏متنوع و بزرگی می باشد و این امر باعث شده تا شهر استانبول در زمینه دارا بودن مراکز خرید ‏بسیار شهرتی جهانی داشته باشد. گردشگران تور استانبول می توانند علاوه بر بازدید از اماکن ‏تاریخی و دیدنی خرید در این مراکز خرید را به عنوان تجربه ای تازه و تفریح پر طرفدار  به ‏گشتن و خرید مشغول شوند و سوغاتی های خوب و با کیفیتی را  از این مراکز خریداری کنند. ‏در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ایستینیه پارک آشنا کنیم‎.‎

مرکز خرید ایستینیه پارک بیش از 300 مغازه دارد که انواع برند های مطرح جهان را به ‏مشتریان خود عرضه می کنند این مرکز خرید مجهز در مرکز شهر استانبول واقع شده است و ‏خوب است بدانید که دارای اولین سینمای‎ IMAX ‎در ترکیه بوده و همچنین کافه ها و رستوران ‏های متعددی را نیز در خود جای داده است‎.‎

مرکز خرید ایستینیه پارک با معماری منحصر به فرد طراحی شده و سبک زندگی شهری ‏مردم‎ ‎استانبول‎ ‎را به تصویر کشیده است زمانی که وارد این مرکز خرید می شوید در قسمت ‏بالایی آن یک میدان طراحی شده است که دور تا دور این میدان مغازه های شیشه ای خود ‏نمایی می کنند و مشتریان را به سمت خوشان می کشانند‎.‎

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

خاص ترین و لوکس ترین مغازه های ایستینیه پارک در قسمت بیرون و همچنین در قسمت ‏فضای بازی می باشد که از طبقات بالا تر هم قابل دسترسی هستند ، همانطور که پیش تر ‏اشاره کردیم این فروشگاه دارای 300 مغازه است که در حال حاضر 40 نوع از برند های جهانی ‏را به مشتریان خود ارائه می دهند.در مرکز خرید ایستینیه پارک می توانید همه نوع وسیله از ‏وسایل ورزشی گرفته تا پوشاک ، وسایل تزیینی و همچنین جدید ترین وسایل آشپزخانه را تهیه ‏نمایید‎.‎‏ در ادامه اطلاعاتی کلی تر و جامع تر از مرکز خرید ایستینیه پارک در اختیارتان قرار ‏خواهیم داد. 

مرکز خرید ایستینیه پارک نسبت به سایر مراکز خرید موجود در استانبول کوچک تر و ساده تر ‏می باشد اما ارائه خدمات منحصر به فرد، موقعیت مکانی مناسب و همچنین دارا بودن ‏فروشگاه های با کیفیت باعث شده است تا ایستینیه پارک در لسیت محبوب ترین مراکز خرید ‏ترکیه و استانبول قرار بگیرد. در واقع این مرکز خرید دارای دو طبقه بالای همکف و دو طبقه ‏زیر همکف و در مجموع دارای 4 طبقه می باشد. 

خوب است بدانید که معماری این مجموعه بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد و ایستینیه ‏پارک دارای یک طاق تمام شیشه است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در ‏طراحی این مرکز خرید می توانید تلفیقی از معماری ترکی اصیل و مدرنیته را مشاهده کنید ‏شاید برایتان جالب باشد که بدانید طراح ایستینیه پارک یک معمار برجسته آمریکایی به نام ‏تام کلی می باشد. 

ایستینیه پارک تنها یک مرکز خرید نمی باشد و گردشگران می توانند از امکانات رفاهی موجود ‏در آن نظیر سینما استفاده کنند. 

مرکز خرید ایستینیه پارک در سال 2007 میلادی افتتاح شده است و همواره از مراکز خرید ‏مدرن و به روز ترکیه محسوب می شود چرا که مدیران این مجموعه همواره به مشغول ‏بازسازی و به روز رسانی ایستینیه پارک می باشند. 


ایستینیه پارک استانبول 

 

این مرکز خرید مساحتی غالب 270 هزار متر مربع دارد و برای ساخت آن حدود 250 میلیون ‏دلار هزینه شده است پس در سفر خود با تور استانبول بازدید و خرید از این مجموعه را ‏فراموش نکنید. 

لازم به ذکر است که ایستینیه پارک مطابق بر استاندارد های جهانی ساخته شده است و در ‏طول سال های فعالیت خود جوایزی نظیر جایزه بهترین مرکز خرید سال در سال های 2009 و ‏‏2008 و همچنین جایزه بهترین مرکز خرید اروپا از ‏ICSC‏ در سال 2009 را دریافت کرده است. 

اگر به دنبال یک مرکز خرید ارزان در استانبول هستید ایستینیه پارک گزینه مناسبی برای شما ‏نمی باشد چرا که اغلب اجناسی که در این مجموعه به فروش می رسند برند و گران قیمت می ‏باشند البته لازم به ذکر است در زمان حراج ها می توانید خریدی بسیار مقرون به صرفه داشته ‏باشید. 

همانطور که پیش تر ذکر کردیم این مجموعه دارای 4 طبقه می باشد. برای آشنایی با تمامی ‏طبقات و فروشگاه های آن ها در ادامه با لحظه آخر همراه باشید. 

چرا بازدید از مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

شاید برای شما سوال باشد که چرا بازدید از مرکز خرید این پارک به مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به شهر استانبول را دارند پیشنهاد می‌شود. برخی از مهم‌ترین دلایل محبوب بودن مرکز خرید پارک ایستینیه به شرح زیر هستند:

  • افرادی که علاقه‌مند به خرید پوشاک و انواع وسایل برند هستند، می‌توانند در این مرکز خرید انواع برند‌های معروف دنیا و همچنین کشور ترکیه را بیابند.
  • این مرکز خرید دارای سرگرمی‌های بسیار و متنوعی برای افراد است. از جمله محبوب‌ترین سرگرمی‌های این مرکز خرید می‌توان به سینما آی مکس در آن اشاره نمود.
  • این مرکز خرید بسیار تمیز و پاکیزه بوده و همچنین داری فضای لوکس و لاکچری نیز است.
  • مرکز خرید ایستینیه پارک جزو محبوب‌ترین مراکز خرید در استانبول است.

ایستینیه پارک استانبول 

با طبقه ‌های مختلف ایستینیه پارک استانبول آشنا شوید

ایستینیه پارک استانبول دارای چندین طبقه بوده که در این طبقات در مجموع حدود 300 فروشگاه قرار دارند. فروشگاه‌های موجود در این مجموعه به فروش اقلام در زمینه‌های پوشاک، وسایل بهداشتی و آرایشی و لوازم منزل می‌پردازند. در ادامه سعی داریم شما را با فروشگاه‌ها و امکانات هر طبقه آشنا نماییم. 


طبقه همکف مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول: 

خریداران در این طبقه می‌توانند به فروشگاهی‌هایی به فروش پوشاک، عطر و ادکلن با برند‌های BERENICE, ZARA, CALVIN KLEIN, کاس، لاگوست، شنل بنتون، سویل و... می‌پردازند، سری بزنند. 


طبقه اول مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول:

در این طبقه اغلب فروشگاه‌ها به فروش پوشاک و لباس می‌پردازند. برند‌هایی که در این طبقه به فروش می‌رسند شامل شنل، گوچی، کریستین دیور، لورو پیانا، دی اند جی، میو میو و هوگان هستند. جالب است بدانید که هر چه از طبقه اول و همکف پایین‌تر بروید، برند‌های ارزان‌تری را خواهید یافت. 


طبقه منفی یک مرکز خرید ایستینیه پارک:
از آنجایی که در طبقه منفی یک برند‌های معروفی به فروش می‌رسند، از جمله طبقات مورد علاقه مسافران ایرانی، طبقه منفی یک است. برند‌هایی که در این طبقه به فروش می‌رسند شامل آدیداس، کمپر، دی اند آر، گپ، کوتون، لویس، نایک و پوما می‌شوند.


طبقه منفی دو مرکز خرید ایستینیه پارک:
در طبقه منفی دو می‌توانید لوازم بهداشتی آرایشی، پوشاک، عطر و همچنین لوازم الکترونیکی خریداری نمایید. در این طبقه برند‌های ترکی که قیمت‌های متوسطی دارند به فروش می‌رسند. از جمله این برند‌ها می‌توان از آلتین یاتاک، آلفاوکس، بکو و کاراکا نام برد.

مراکز خرید استانبول - آشنایی با برترین مراکز خرید شهر توریستی استانبول

بازار محلی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

با این که امروزه تعداد زیادی از افراد علاقه‌ی بسیاری به پوشاک و لوازم برند و همچنین پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد برای خرید این اقلام برند را دارند اما افراد بسیاری نیز وجود دارند که علاقه‌مند به گشت و گذار در بازار‌های محلی باشند. اگر شما از دسته افرادی هستید که علاقه بسیاری به گردش و خرید در میان افراد بومی استانبول را دارند، پیشنهاد می‌شود حتما سری به بازار محلی مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول بزنید. بازار میوه ‌تره باری در محوطه مجتمع تجاری ایستینیه پارک وجود دارد که محصولات آن به صورت روزانه تهیه شده و بسیار با کیفیت هستند. در اطراف این بازار رستوران‌های بسیاری وجود دارند که شما از دسته افراد هستید که علاقه بسیاری به تماشای بازار‌های محلی دارند، می‌توانید از داخل این رستوران‌ها علاوه بر میل‌ غذاهای گرم و بی‌نظیر، به تماشای این بازار محلی نیز بپردازید.

اطراف این بازارچه مملو از رستوران های کوچک است که انواع غذا های محلی و بین المللی ‏در آن ها سرو می شود. در مرکز خرید ایستینیه رستوران های بسیاری نیز وجود دارد که در منوی آن ها غذا های محلی ‏ترکی، غذا های چینی، غذا های دریایی، فست فود و غیره به چشم می خورد. برخی از رستوران ‏های این مجموعه عبارتند از فار ایست، گو مسو، بالیک ایو، برگر کینگ و غیره. 

خوب است بدانید اگر در هنگام خرید در ایستینیه پارک احساس خستگی کردید می توانید ‏ساعاتی را به استراحت در کافه های این مرکز خرید اختصاص دهید از کافه های موجود در ‏ایستینیه پارک می توان به کافه شیکرجی، کافه نرو، کافه کاریبو و غیره اشاره کرد.  

امکانات رفاهی و تفریحی ایستینیه پارک استانبول

همانطور که پیش تر اشاره کردیم ایستینیه پارک تنها یک مرکز خرید نیست و تفریحات ‏بسیاری در این مجموعه وجود دارد. برخی از تفریحات موجود در این مرکز خرید عبارتند از ‏سالن سینما و تأتر، برگزاری برنامه ها و فستیوال های متعدد و غیره. 

این مجموعه تجاری دارای 12 سالن سینما و تأتر بسیار مجهز و مدرن می باشد که امکان ‏اکران فیلم های چند بعدی و همچنین فیلم های معمولی در آن وجود دارد. خوب است بدانید ‏این سالن ها در مجموع دارای 2270 صندلی می باشند. 

لازم به ذکر است که مرکز خرید ایستینیه پارک اولین مرکز سینمای ‏IMAX‏ در ترکیه می باشد. 

خوب است بدانید که آی مکس نام یک برند است که فیلم ها را با کیفیت بسیار بالا و در ‏ابعاد بزرگ نمایش می دهد و طرفداران بسیاری در دنیا دارد. 

اگر خوش شانس باشید و در زمان مناسبت های خاص نظیر روز مادر به این مجموعه بروید ‏می توانید در جشن ها و مراسم های مهیجی که در آن برگزار می شود شرکت کنید. 

همانطور که می دانید در مراکز خرید بزرگ و مطرح دنیا امکاناتی برای رفاه حال گردشگران در ‏نظر گرفته شده است این مرکز خرید نیز از این قضبه مستثنی نمی باشد و امکانات رفاهی ‏بسیاری را در خود جای داده است. برخی از امکاناتی که گردشگران تور استانبول می توانند در ‏طول بازدید از ایستینیه پارک از آن ها استفاده کنند عبارتند از دستگاه های خودپرداز، مرکز ‏نگهداری از کودکان، اتاق سیگار، غرفه اشیاء گمشده، صندلی چرخدار، کمد برای قرار دادن ‏اشیاء، اتاق مادر و کودک، تلفن عمومی، پارکینگ، وای فای رایگان، چرخ دستی، اتاق اطلاعات ‏و غیره. 

اگر قصد سفر با تور استانبول و بازدید از مرکز خرید ایستینیه پارک را دارید باید بدانید که ‏دسترسی به این مجموعه بسیار آسان بوده و گردشگران تور استانبول می توانند به سادگی خود ‏را به آن برسانند.‏

ساعت کاری ایستینیه پارک استانبول

گردشگران تور استانبول باید توجه داشته باشند که ساعت کاری این مجموعه تجاری همه روزه ‏از 10 صبح تا 10 شب می باشد .

کلام آخر
ایستینیه پارک استانبول از جمله جاذبه‌های گردشگری این کشور بوده و بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، برای خرید به این مرکز خرید سری می‌زنند. در این مجموعه تفریحی علاوه بر فروشگاه‌های متنوع، سرگرمی‌های بسیاری همچون رستوران و سینما نیز وجود دارد. در طبقات مختلف ایستینیه انواع برندها را با قیمت‌های مختلف خواهید یافت.

به طور کلی بازدید از ایستینیه پارک یکی از بهترین تجربه ها در طول سفر به شهر استانبول می ‏باشد و گردشگران بسیاری از این مجموعه دیدن می کنند. 

امیدواریم این مقاله در سفر با تور استانبول برایتان مفید واقع شود. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 101 کاربر