مرکز خرید ابن بطوطه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/07/01
بازدید: 1475
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در هنگام سفر به دبی در کنار تفریحات متعدد و هیجان‌انگیز مرکز خرید‌های بزرگی نیز وجود دارد که شما در این مراکز می‌توانید انواع وسایل مورد نظر خود را پیدا کنید. یکی از مراکز خرید قرار گرفته در دبی مرکز خرید ابن بطوطه دبی بوده که از خاص‌ترین مرکز خرید این منطقه تفریحی است. معماری این مرکز خرید به‌گونه‌ای طراحی شده که برای ایرانیان حس آشنایی ایجاد می‌کند و حتی در بعضی از قسمت‌ها شما را به یاد بنا‌های تاریخی می‌اندازد. در ادامه می گوییم مرکز خرید ابن بطوطه کجاست؟ چه کالاهایی می توان از آنجا تهیه کرد؟ و بخش های مختلف آن را به شما معرفی می کنیم.

مرکز خرید ابن بطوطه

آشنایی با مرکز خرید ابن بطوطه دبی 

این مرکز خرید از بزرگ‌ترین مراکز خرید واقع شده در دبی بوده و در خیابان شیخ زاید و همچنین در میان دو جزیره پالم جبل علی، پالم جمیرا قرار گرفته است. در نتیجه شما می‌توانید هنگام گردش در میان این دو جاذبه بی‌نظیر سری به این مرکز خرید بزنید و موارد مورد نیاز خود را تهیه کنید. برای رسیدن به این مکان لازم است از اوبر یا تاکسی استفاده کنید. مرکز خرید ابن بطوطه دبی از 270 تا فروشگاه، 50 رستوران و همچنین 21 سالن سینما تشکیل شده است. این مرکز خرید دارای یک پارکینگ با ظرفیتی بالغ‌بر چهار هزار و پانصد هزار ماشین بوده و وسعت آن برابر با 521 هزار مترمربع است. در سال 2013 این مرکز دست‌خوش تغییراتی شد که در پی این تغییرات حدود 150 فروشگاه به آن اضافه شد. در این مرکز خرید رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که این فرصت را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند تا بتوانند پس از یک خرید عالی با صرف یک غذای دلچسب خستگی را از تن خود بیرون کنند. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در محوطه آندلس هیچ فودکورتی وجود نداشته و همچنین در حیاط هند و مصر تنها چند کافه قرار دارد.

مرکز خرید ابن بطوطه

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

فروشگاه‌های مرکز خرید ابن بطوطه دبی

در مرکز خرید ابن بطوطه ۶ سالن مجزا قرار گرفته که هر کدام آن‌ها از جاذبه شهر‌های بزرگ است و از این رو ساخته شده‌اند که ابن بطوطه، سیاح بزرگ مراکشی در قرن چهاردهم میلادی از سفرهای خود به مکان‌های مختلف الهام گرفته شده است. طراحی این شش سالن به‌ گونه‌ای بوده که مربوط به کشورهایی همچون ایران و چین می‌شود. شش سالن قرار گرفته در مرکز خرید ابن بطوطه که از شمال به‌ سمت جنوب این مرکز قرار دارند به ‌شرح زیر هستند:

محوطه چین؛ بازدید از چین کوچک در ابن بطوطه

در این محوطه برای شما امکان تماشا دزدان دریای، کشتی چینی‌‌ها و خبرهای به‌روز چین فراهم شده است. سالن اصلی این محوطه تشکیل شده از سر‌ها و مدال‌های اژدها و ستون‌هایی که توسط سنگ مرمر ساخته شده و تمام آن‌ها نشان دهنده ورودی شهر‌های چین هستند. البته نه تنها طراحی بیرون این محوطه به این شکل است بلکه محوطه داخلی و دکوراسیون آن برگرفته از سنت چینی‌ها بوده و عظمت جادو چینی‌ها را به رخ می‌کشد. تمام سقف این محوطه نقش‌هایی مربوط به چینی‌ها را به نمایش می‌گذارد.

محوطه چین

محوطه هند؛ شکوه هندوستان قدیم در ابن بطوطه

هند کشوری که در طول قرن سیزدهم میلادی توسط قوم مغول فرمانروایی می‌شد و در آن دوران یک طراحی هندی_ اسلامی داشت و این موضوع نشان دهنده ثروت آن زمان هند بود. در محوطه هند قدرت و شکوه دوران فرمانروایی مغولان به ‌رخ کشیده و طراحی‌ محوطه اصلی این قسمت از تاج محل الهام گرفته است. از بناهای متعدد که در کشور هند وجود دارد و در محوطه هند قرار گرفته باید به کاخ باد و قلعه‌ قرمز اشاره کرد. یک اثر با ارزش از هنرمند معاصر به نام آل جزاری در این محوطه وجود دارد که نام آن ساعت فیل است. قسمت بالایی این ساعت که چوبی شکل بود، دست‌خوش تغییر شده به طوری که ققنوس و اژدها از ساعت بیرون زده‌اند و دور هم می‌چرخند و ساعت را اعلام می‌کنند.

محوطه پرشیا

این محوطه در دوران پیشین مرکز اصلی فرهنگ قرن چهاردهم بوده و ساختمان‌های تاریخی متعددی در این محوطه ساخته شد. از آثار هنرمندی ایرانی با یک طراحی عربی در وسط طاق میدانی محوطه پرشیا قرار دارد. سقف این محوطه به‌ صورت طاق بوده و شما در این محوطه سرامیک های آبی و فیروزه ای و طرح‌های ایرانی را مشاهده خواهید کرد. شما در هنگام خرید در محوطه پرشیا حسی مانند خرید در بازار بزرگ ایران را دارید.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی


محوطه مصر؛ نقش و نگارهای مصر باستان در ابن بطوطه

طراحی محوطه مصر برگرفته از دوره فراعنه مصر بوده که شما در هنگام ورود به این محوطه شاهد بناهایی مانند حکاکی، اهرم‌ها، هیرو کلیف، عبادتگاه‌ها و نقاشی‌ها خواهید بود. دیوار های آن توسط ماسه سنگی ساخته شده و روی آن‌ها حکاکی و نقاشی‌ شده است و روی ستون‌های پاپیروس و طاق مرکزی‌ فانوس‌های خارق‌العاده قرار دارد که این موضوع حس خرید در بازار مصر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

محوطه تونس

ابن بطوطه اولین سفر خود را از کشور تونس آغاز کرد، او در این کشور به مساجد و مکان‌های مذهبی، کلاس درس، باغ‌ها و کاخ‌ها رفت و از آن‌ها دیدن کرد. طراحی محوطه تونس برگرفته از شهر ساحلی تونس و نقاشی برروی گچ‌ها و کارتاژ‌ طراحی شده درهای آبی به ‌همراه شیشه‌های رنگی با پنجره‌های آهنی که به‌ صورت ظریف طراحی شده‌اند، باعث شده این بازار شبیه به بازار‌های آفریقایی شود. با اینکه این بازار شبیه به بازار‌های آفریقایی بوده اما کاشی‌کاری این محوطه برگرفته از سلطنت مراکشی است.

مرکز خرید ابن بطوطه

 محوطه آندولوسی؛ آشنایی با هنرهای آندلس

آخرین محوطه‌ای که در مرکز خرید ابن بطوطه دبی قرار گرفته و هنر‌های سفالگری، آندولوسی، معماری و هر آنچه که مربوط به هنر آندولس در قرون ۱۳ و ۱۴ بود در این محوطه به نمایش گذاشته شده، محوطه آندلوس است. سقف این محوطه به‌ شکل ستاره طراحی شده و فواره‌هایی به شکل شیر در این محوطه قرار گرفته که آن‌ها از کاخ الحمرا آندلوس الهام گرفته‌اند.

رستوران های مرکز خرید ابن بطوطه

شهر دبی به وجود جاذبه‌های گردشگری مصنوعی شهرت زیادی دارد. مراکز خرید بسیار شیک با معماری جذاب، دریاچه‌ها و آبنماهای خیره‌کننده، برج‌های سر به فلک کشیده و طبیعت زیبای گرمسیری فقط بخش کوچکی از زیبایی‌های این شهر کوچک محسوب می‌شود. مرکز خرید ابن‌بطوطه نیز یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز خرید دبی است که طراحی‌های آن یادآور سفرهای طولانی جهانگرد اسلام ابن‌بطوطه است. جالب است بدانید در این مکان، معماری و نماد کشورهایی که این جهانگرد از آن‌ها دیدن کرده را به صورت شبیه‌سازی شده به نمایش در‌آورده‌اند تا مردم بتوانند نتایج یک عمر سفر را تماشا کنند. مصر، چین، هند، ایران و تونس از جمله کشورهایی هستند که سبک معماری آن‌ها در این مرکز خرید به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که رستوران‌های ابن‌بطوطه نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ چراکه در این پاساژ بیش از 10 رستوران وجود دارد و در هر کدام از آن‌ها خوراک‌های ویژه همان کشور سرو می‌شود.

رستوران وندیز محلی برای صرف وعده های غذایی

وندیز نام فست‌‌فود‌های زنجیره‌ای است که در دبی و بسیاری از کشورهای خاورمیانه وجود دارند. یکی از بهترین شعبه‌های این رستوران در مرکز خرید ابن‌بطوطه واقع است و در منوی متنوع آن می‌توان انواع سالاد، برگر، مرغ و ماشروم سوخاری و انواع نوشیدنی‌ها را مشاهده کرد. از غذاهای پرطرفدار این رستوران می‌توان به انواع برگر‌ها، فیله سوخاری و نوشیدنی‌های گاز‌دار اشاره کرد که باب میل بسیاری از جوانان هستند.

  • آدرس رستوران وندیز: مرکز خرید ابن‌بطوطه- کورت تونس- فود کورت
  • ساعت کاری رستوران وندیز: 10 تا ۲۳

رستوران کاخ هند، شبیه سازی فضای هند با طعم غذاهای هندی

این رستوران با معماری شبیه‌سازی شده‌ هندی فضایی خاطره‌‌انگیز را برای شما ایجاد می‌کند. رستوران کاخ هند با گزینه‌های مختلفی چون صرف غذا در محل، بیرون‌بر و همچنین تحویل در محل توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از ویژگی‌های بارز رستوران کاخ هند سرو کردن نان تنوری گرم و همچنین دیزاین بسیاری از خوراک‌ها به سبک و سیاق کشور هند است. در این رستوران انوع غذاهای هندی مانند چیکن تندوری، روگان جوش، پالک پنیر، داهی وادا، دال گوشت و ... سرو می‌شود. این رستوران علاوه‌بر محبوبیت در بین گردشگران هند، در بین گردشگران جهان نیز طرفداران بسیاری دارد.

  • آدرس رستوران کاخ هند: مرکز خرید ابن‌بطوطه- طبقه همکف- کورت چین.
  • ساعت کاری رستوران کاخ هند: 12 تا 23:45.

رستوران کاخ هند، شبیه سازی فضای هند با طعم غذاهای هندی

رستوران وردورا؛ چشیدن غذاهای مدیترانه

به جرئت می‌توان گفت که تنوع غذایی رستوران وردورا بی‌نظیر است. در وردورا انواع غذاهای مدیترانه‌ای از اسپاگتی ایتالیایی تا شاورمای لبنانی تهیه و طبخ می‌شوند. این رستوران در محیطی بسیار دل‌باز واقع شده است و یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های این مرکز خرید محسوب می‌شود. دکوراسیون این رستوران با توجه به غذاهای مدیترانه‌ای که در آن سرو می‌شوند، طراحی شده و در آن از رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای که تداعی‌گر دریا و سواحل آبی هستند، استفاده شده است.

  • آدرس رستوران وردورا: مرکز خرید ابن‌بطوطه- طبقه همکف.
  • ساعت کاری: 10 تا 23

رستوران Qasab؛ چشیدم طعم غذاهای آناتولی

اگر شما هم علاقه‌مند به غذاهای ترکی هستید رستوران Qasab گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. در این رستوران زیبا و مجلل بهترین غذاهای ترکی نظیر انواع کوفته، کباب‌های لذیذ ترکی مانند سینی کباب ترش و انواع دسرهای خوشمزه ترکی طبخ شده و مشتریان خاص خود را دارد. جالب است در این رستوران چای ترکی در استکان‌های کمر باریک و نعلبلکی‌های سنتی سرو می‌شود که برای بازدیدکنندگان ایرانی بسیار لذت‌بخش است.

  • آدرس رستوران قصاب: مرکز خرید ابن‌بطوطه.
  • ساعت کاری: 9 تا 23.

رستوران Qasab؛ چشیدم طعم غذاهای آناتولی

سرگرمی و تفریحات مرکز خرید ابن بطوطه دبی

در مرکز خرید ابن‌بطوطه علاوه بر خرید کردن تفریحات دیگری نیز وجود دارد که نباید از آن ها غافل شد. هر چند بیشتر فضای این مکان به فروشگاه های اسباب‌بازی، لوازم منزل و آشپزی، فروشگاه‌های لباس ورزشی، فروشگاه‌های لوازم کودک و نوزاد، فروشگا‌های خرازی و گلدوزی اختصاص دارد ولی وجود قسمت‌هایی نیز برای سرگرمی و بازی در آن تعبیه شده است.  وجود مکان‌های بازی مانند فان‌سیتی در مرکز خرید ابن‌بطوطه به میزان زیادی باعث رفاه حال بازدیدکنندگان مخصوصا خانواده‌های صاحب فرزند خردسال شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی مرکز خرید ابن‌بطوطه به آدرس https://www.ibnbattutamall.com از قسمت های مختلف این مرکز خرید و همچنین بروزترین اخبار و اطلاعیه های آن آگاه شوید. همچنین در این مرکز خرید می توانید از شماره تلفن کورت های مختلف آن و ساعت کار آن‌ها نیز مطلع شوید.

FUN CITY در مرکز خرید ابن بطوطه

 FUN CITY در مرکز خرید ابن بطوطه

اینجا دنیای بازی‌های مهیج و سرگرم‌کننده برای کودکان است. یک شهر بازی کوچک در دل مرکز خریدی بزرگ باعث شده که علاوه بر بزرگسالان، کودکان هم از این مرکز خرید خاطره‌ی لذت‌بخشی داشته باشند. طراحی این مکان بسیار زیباست و در آن انواع اسباب‌بازی‌های رنگارنگ برای کودکان وجود دارد. جالب است بدانید در این مرکز اطفال زیر ۱ سال هم می‌توانند در اتاق‌های بازی در کنار والدین خود تفریح کنند. در این شهر بازی کوچک سرپوشیده وسایل بازی نظیر ماشین‌های شارژی، هند اسپید، تاب فانتزی، سرسره، قطار، انواع گیم‌ها، فریزبی‌های کوچک بچه‌گانه، حمام توپ و اتاق‌های بازی مخصوص اطفال وجود دارد که هر کدام برای رده سنی مختلفی مناسب است.

  • آدرس فان‌سیتی: کورت اندولزی.
  • ساعت کاری: 10 تا 22

خدمات ارائه شده در مرکز خرید ابن بطوطه

علاوه بر چیزهای سرگرم کننده ای که این مرکز خرید ارائه می‌دهد، مدیریت آن اطمینان حاصل می‌کند که از بازدیدکنندگان به خوبی مراقبت می شود. مجموعه‌ای جامع از خدمات در مرکز خرید ابن بطوطه وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. خدمات ارائه شده در مرکز خرید ابن بطوطه عبارتند از:

  • ویلچر
  • خدمات شستشوی خودرو
  • نمازخانه ها
  • اتاق نوزاد
  • تبدیل ارز
  • پارکینگ رایگان
  • سرویس رفت و برگشت
  • تسهیلات خودپرداز

آدرس مرکز خرید ابن بطوطه دبی

راه دسترسی به این مرکز به‌ هیچ عنوان دشوار نبوده و شما می‌توانید از طریق وسایل نقلیه عمومی یا وسیله شخصی به سوی این مرکز بروید. مترو یکی از انتخاب‌های عالی برای رسیدن به این مرکز بوده زیرا در مقابل ورودی اصلی مرکز خرید ابن بطوطه یک ایستگاه مترو قرار دارد. وسیله دیگر که می‌توان برای طی کردن این راه استفاده کرد تاکسی بوده که البته هزینه‌های آن به ‌طور قابل توجهی بالا است. وسیله نقلیه‌ دیگر عمومی که هزینه مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به تاکسی دارد اتوبوس بوده که شما را مقابل در ورودی مرکز خرید پیاده می‌کند. 

  • آدرس مرکز خرید ابن بطوطه دبی: امارات متحده عربی، جاده شیخ زاید، بین جاده تبادلی ۵ و ۶، مرکز خرید ابن بطوطه 

مرکز خرید ابن بطوطه


ساعت کاری مرکز خرید ابن بطوطه دبی

در این مرکز خرید شما انواع فروشگاه‌های برند را مشاهده خواهید کرد. برندهایی مانند جواهرات سوارسکی، سواچ، آرایشی اجمل، عربین عود، تایم آن، گپ و ال سی در این مرکز خرید فروشگاه دارند. مرکز خرید ابن بطوطه دارای امکانات و تفریحات متعددی برای بازدیدکنندگان است. ساعت کاری این مرکز خرید از  ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است که این ساعات کاری ممکن است در بعضی از اوقات طولانی‌تر شود. به طور کلی ساعتی که شما باید برای بازدید و گردش در مرکز خرید ابن بطوطه بگذارید، نزدیک به پنج ساعت خواهد بود.
 
کلام آخر 
در دبی مرکز خرید‌های متعدد وجود دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و هر کدام از آن‌ها مانند مرکز خرید ابن بطوطه ساعت کاری مخصوص دارند. این مرکز خرید در طول سال بیش از بیست میلیون بازدیدکننده دارد. همچنین مرکز خرید ابن بطوطه در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۰۰ فروشگاه با ۵۰ تا برند به مجموعه خود اضافه کرد و یک‌سری کافه و رستوران به قسمت فودکورت اضافه شد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر