دبی مال

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 8496
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر از علاقمندان به خرید هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا بزرگترین مرکز خرید دنیا را که دبی‌مال است به شما معرفی کنیم. شهر دبی در چند دهه اخیر به یکی از توریستی ترین شهر های دنیا تبدیل شده است و علت این امر وجود امکانات رفاهی متعدد در آن می باشد یکی از این امکانات رفاهی مرکز خرید دبی مال است که در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با این مرکز خرید لوکس در اختیار گردشگران تور دبی و همچنین کاربران سایت لحظه آخر قرار دهیم. این مرکز خرید لوکس که در یابان فایننشیال سنتر شهر دبی واقع شده است بخشی از پروژه بزرگ برج خلیفه محسوب می شود. خوب است بدانید که در مرکز این خرید حدود 1200 واحد تجاری وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است که اغلب برند های معروف دنیا در دبی مال نمایندگی دارند بنابراین در سفر خود با تور دبی بازدید از این مرکز خرید بی نظیر را از دست دهید.

تور دبی - تضمین کمترین قیمت بازار + امکان مقایسه انلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های چارتر کننده پرواز دبی

مساحت دبی مال چقدر است؟

این مرکز خرید در زمینی به وسعت 1 کیلومتر مربع در سال 2008 افتتاح گردید. لازم به ذکر است این مجموعه در ابتدا شامل 1000 واحد تجاری بود اما با گذشت زمان به تعداد آن ها افزود شده و همانطور که پیش تر اشاره کردیم امروزه حدود 1200 واحد فعال در این مرکز خرید وجود دارند. می توان گفت که دبی مال تنها یک مرکز خرید نمی باشد چرا که در آن انواع امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری وجود دارد. برخی از این امکانات و جاذبه ها عبارتند از آکواریوم دبی، زمین بازی یخی، رستوران های متعدد، سینما و غیره. باید توجه داشته باشید که مرکز خرید دبی‌مال بسیار بزرگ می باشد به طوری که گردشگران پیش از رفتن به آن برای بازدید از تمامی نقاط مجموعه نیاز به یک برنامه دقیق و شناخت کامل از مجموعه دارند به همین جهات در ادامه به معرفی تمامی بخش های موجود در دبی مال می پردازیم.

مساحت دبی مال چقدر است؟

مراکز خرید دبی - با انتخاب ارزان ترین مراکز خرید در این شهر می توانید خرید به صرفه تری نیز داشته باشید.

خیابان مد دبی مال

به عقیده برخی اصلی ترین قسمت مرکز خرید دبی‌مال فشن اونیو یا خیابان مد است. در این قسمت از مرکز خرید دبی‌مال شما شاهد واحد های تجاری هستید که به روز ترین اجناس جهان را دارند. گردشگران تور دبی باید توجه داشته باشند در این قسمت از مرکز خرید می توانند نمایندگی اغلب برند های مطرح دنیا را پیدا کنند. برخی از برند هایی که در خیابان مد دبی مال نمایندگی دارند عبارتند از امگا (omega)، منگو (mango)، اچ اند ام (H&M) و غیره. اگر به این بخش از دبی مال بروید خواهید دید که طراحی آن بسیار شبیه به خیابان های مد و فشن اروپایی می باشد. لازم به ذکر است در خیابان مد رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که آماده خدمت رسانی به گردشگران می باشند.

مترو دبی - آشنایی کامل با خطوط و مسیرهای حمل و نقلی مترو دبی!

پوشاک و مد در مرکز خرید دبی مال

خرید لباس یکی از محبوب ترین خرید ها محسوب می شود اگر شما نیز از علاقمندان خرید لباس هستید باید بدانید که دبی مال بهترین گزینه برای شما می باشد. در این قسمت از مرکز خرید دبی مال شما می توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه را تهیه کنید. از برند هایی که در این قسمت نمایندگی دارند می توان به کوتون (زنانه)، لاکوست (زنانه)، منگو (زنانه)، نایک (زنانه)، پوما (زنانه)، آرمانی دبی(مردانه)، برشکا (مردانه)، کلاکس(مردانه)، اکو (مردانه)، گپ (مردانه)، آدیداس (بچگانه)، چیکو (بچگانه)، مجیک کیدز (بچگانه)، تیمبرلند (بچگانه)، زارا (بچگانه) اشاره کرد.

پوشاک و مد در دبی مال

کیف و کفش

در مرکز خرید دبی مال کیف و کفش فروشی های متعددی وجود دارد که گردشگران تور دبی می توانند از میان تمامی اجناس موجود در آن ها کیف و کفش مورد علاقه خود را یافته و خریداری کنند. از برند های مطرح در زمینه کیف و کفش که در این مجمئعه نمایندگی دارند می توان آدیداس، آرمانی دبی، کلارکز، اکو، گلوبال فیت و غیره را نام برد.

جاهای دیدنی دبی - معرفی بهترین مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری دبی

ساعت و جواهرات

از لوکس ترین بخش های موجود در دبی مال می توان به بخش فروش جواهرات و ساعت ها اشاره کرد. در دبی مال گردشگران می توانند از بهترین برند های دنیا در زمینه طلا و جواهر خریداری کنند. خوب است بدانید اغلب فروشگاه های مربوط به جواهرات و ساعت ها در طبقه همکف این مجموعه قرار دارند. از شرکت های معروف در زمینه تولید و ساخت طلا جواهر می توان به پاندورا، جواهرات جوهارا، میکورا، ورساچه و پرشز جولز اشاره کرد که تمامی آن ها در دبی مال نمایندگی دارند. لازم به ذکر است گردشگران تور دبی می توانند ساعت خود را از نمایندگی های موجود در دبی مال خریداری کنند برخی از این نمایندگی ها عبارتند از رولکس، رادو، سواچ، تیسوت، اینترنشنال واچ کو و غیره. اگر قصد خرید طلا در این مرکز خرید را دارید باید بدانید که قیمت طلا های تابع نرخ جهانی می باشد. باید بدانید علاوه بر نمایندگی برند های مطرح جهان فروشگاه های دیگری نیز در دبی مال وجود دارد که طلا می فروشند، تمامی این فروشگاه ها در قسمت گلدن سوق یا بازار طلا قرار دارند و گردشگران می توانند با اطمینان از این مغازه ها طلا خریداری کنند چرا که در تمامی سال های فعالیت دبی مال هیچگونه گزارشی مبنی بر تقلبی بودن طلا های این قسمت وجود نداشته است.

خرید عینک در دبی مال

در مرکز خرید دبی مال فروشگاه های متعددی وجود دارند که زیبا ترین و به روز ترین عینک های موجود در دنیا را می توانید از آن ها خریداری کنید. همانطور که می دانید شرکت های بسیاری در دنیا وجود دارد که در زمینه ساخت و تولید عینک های طبی و آفتابی فعالیت دارند. خوب است بدانید که برخی از این شرکت ها مانند برکات اپتیکال ، آلفا اپتیکال، گرند اپتیک، اچ اند ام، پورش دیزاین، توس و غیره در دبی مال نمایندگی فروش دارند.

لوازم آرایشی و عطر

در طبقات اول و همکف دبی مال حدود 70 فروشگاه وجود دارد که در زمینه لوازم آرایشی و عطر فعالیت می کنند. شاید برایتان جالب باشد که برخی از مطرح ترین برند ها در زمینه عطر و لوازم آرایشی عربی می باشند و تمامی آن ها در دبی مال شعبه دارند برخی از برند های عربی که در دبی مال نیز شعبه دارند عبارتند از عبد الصمد قریشی، عربین عود، عطر المعتق. همچنین از برند های بین المللی که در دبی مال شعبه دارند می توان به بابی برون، دیسون، هلو کیتی بیوتی اسپا و مک اشاره کرد. گردشگرانی که قصد خرید عطر در مرکز خرید دبی مال را دارند باید بدانند که قیمت عطر های موجود در فروشگاه های این مرکز کمی گران می باشد اما توجه داشته باشید در زمان های مختلف از سال و مناسبت های خاص حراجی هایی برگزار می شود که گردشگران می توانند با قیمت مناسب تر عطر و لوازم آرایشی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

خرید لوازم الکترونیکی در دبی مال

شهر دبی یکی از بهترین شهر ها برای خرید لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب از نمایندگی های اصلی می باشد. در مرکز خرید دبی مال اغلب برند های معروف دنیا نمایندگی دارند و گردشگران تور دبی می توانند اجناس اصل و با کیفیت را از آن ها خریداری کنند. برخی از برند های لوازم الکترونیکی که نمایندگان آن ها در دبی مال فعالیت می کنند عبارتند از اپل استور، کانن، هوآوی، سونی، گو اسمارت و سامسونگ. گردشگران باید توجه داشته باشند که اجناس الکترونیکی در دبی مال با قیمت اصلی و بین المللی عرضه می شوند.

خرید شکلات و آبنبات در دبی مال

اگر از علاقمندان به شکلات و آبنیات هستید بازدید از فروشگاه کندی لیشز را از دست ندهید. این فروشگاه بزرگ ترین آب نبات فروشی جهان می باشد که در سال 2009 و در طبقه همکف مجموعه دبی مال افتتاح شده است. گردشگران تور دبی می توانند انواع مختلفی از شکلات و آبنبات را از این فروشگاه بزرگ خریداری کنند.

خرید شکلات و آبنبات در دبی مال

خرید وسایل هنری برند در دبی مال :

فروشگاه های موجود در دبی مال سلیقه تمامی افراد را پوشش می دهند اگر از علاقمندان به هنر و وسایل هنری هستید باید بدانید که فروشگاه ها و گالری های متعددی در دبی مال وجود دارند که اجناس هنری نظیر انواع تابلو ها، مجسمه ها و وسایل تزئینی را می فروشند. برخی از معروف ترین این فروشگاه ها عبارتند از فروشگاه های لیزر گالری، گالری وان، تایپو، کانن، کانواس و غیر.

دبی - اطلاعات جامع و کامل از دبی

اسباب بازی فروشی‌های دبی مال

این بخش محبوب ترین قسمت دبی مال در میان کودکان می باشد. البته فروشگاه های اسباب بازی دبی مال به حدی جذاب هستند که شما نظر تمامی گردشگران در هر رده سنی را به سوی خود جلب می کنند. گردشگران تور دبی می توانند بهترین و به روز ترین اسباب بازی های دنیا را از فروشگاه هایی مانند لگو، د توی استور، بی بی شاپ، ماماس اند پاپاس و لیتل تینگز که در دبی مال شعبه دارند خریداری کنند.

فروشگاه‌های زنجیره ای

فروشگاه های زنجیره ای در تمامی مراکز خرید مجهز دنیا وجود دارند دبی مال نیز تعداد زیادی از این فروشگاه ها را در خود جای داده است. خوب است بدانید که اغلب این فروشگاه های زنجیره ای در زمینه پوشاک فعالیت دارند و گردشگران تور دبی می توانند به سادگی تمامی اجناس مورد نیاز خود را از این فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنند. برخی از بهترین و مهم ترین فروشگاه های زنجیره ای موجود در دبی مال عبارتند از اچ اند ام در طبقه دوم، بلومینگدل در طبقه دوم، پاریس گالری در طبقه همکف، مارک و اسپنسر در طبقه اول، دبنهامز در طبقه اول و غیره.

آب و هوای دبی - قبل از سفر به دبی وضعیت آب و هوای آن را بررسی کنید

گیف شاپ

برخی دیگر از فروشگاه های دبی مال به گیف شاپ ها و فروشگاه های سوغاتی اختصاص دارند و گردشگران تور دبی می توانند از این فروشگاه ها انواع هدیه و سوغات را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنند. همچنین در این گیف شاپ ها انواع وسایل لوکس و تزئینی وجود دارد که نظر تمامی بانوان را می توانند به خود جلب کند. از گیف شاپ های موجود در دبی مال می توان به فروشگاه های کلر در طبقه دوم، ماسکا در طبقه اول، پینک کت در طبقه دوم، دیزو در طبقه زیر همکف، گالری وان در طبقه زیر همکف و غیره اشاره کرد.

گل‌فروشی

در مرکز خرید دبی مال انواع و اقسام فروشگاه های مختلف وجود دارد یکی از انواع فروشگاه ها گل فروشی می باشد. خوب است بدانید فروشگاه های موز فلاورز (moz flowers) و ورود (worood) در دبی مال در زمینه فروش گل فعالیت می کنند و لازم به ذکر است که فروشگاه ورود گل های منحصر به فرد جهان را وارد کرده و به فروش می رساند. اگر قصد خرید گل از این مرکز خرید مجهز را دارید باید بدانید که گل فروشی های این مجموعه در طبقه زیر همکف واقع شده است.

فروشگاه های عربی معروف

جدا از تمامی فروشگاه های لوکس و برند موجود در دبی مال، فروشگاه های عربی بسیار معروفی نیز در این مجموعه وجود دارد که در آن ها کالا های مخصوص عربی نظیر لباس های محلی اعراب، پارچه، عطر و غیره. اگر از علاقمندان به محصولات عربی هستید از باید بدانید که فروشگاه های فرش عماد در طبقه همکف، جواهرات آتاسی در طبقه همکف، جواهرات دمشق در طبقه همکف، دبی دینو در طبقه همکف، علی الجزیری در طبقه همکف و غیره در دبی مال محصولات عربی را به فروش می رسانند.

چمدان و وسایل سفر

حدود 18 فروشگاه در دبی مال در زمینه فروش و چمدان و وسایل سفر فعالیت می کنند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از فروشگاه های لانسل، تامی، شریف هوم، لانگ چمپ، مندوزا و غیره. لازم به ذکر است که گردشگران تور دبی می توانند بهترین و با کیفیت ترین اجناس را از این فروشگاه ها تهیه کنند. همانظور که پیش تر اشاره کردیم دبی مال تنها یک مرکز خرید نمی باشد چرا که علاوه بر فروشگاه های متعدد امکانات رفاهی و تفریحی بی نظیری را در خود جای داده است. برخی از امکانات موجود در این مرکز خرید عبارتند از آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیر آب، دبی دینو، سینما ریل، اسکی روی یخ، انواع رستوران ها و کافه ها و غیره که در ادامه به معرفی هر یک از آن ها می پردازیم.

نمایشگاه جیتکس دبی - سفر به آینده با نمایشگاه جیتکس دبی

جاهای دیدنی و تفریحات دبی مال

همانطور که پیشتر گفتیم دبی مال یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دبی است که فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و اماکن توریستی زیادی را در دل خود جای داده. برخی ازین اماکن منحصر به فرد هستند، بطوریکه به تنهایی در سطح جهان شناخته شده‌اند. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی دبی مال می‌پردازیم.

آکواریوم دبی مال و باغ وحش زیر آب

آکواریوم دبی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر دبی می باشد که در مجموعه دبی مال واقع شده است و اغلب گردشگران تور دبی در سفر خود به این  از آن دیدن می کنند. در آکواریوم دبی صد ها گونه مختلف از آبزیان زندگی می کنند و تعداد آن ها حدود به 33000 عدد می رسد. نکته بسیار جالب در رابطه با آکواریوم دبی تونلی می باشد که از میان آکواریوم عبور می کند و گردشگران می توانند هنگام قدم از در این تونل از مشاهده موجودات دریایی زیبا لذت ببرند. در زیر زمین این آکواریوم نیز برخی از منحصر به فرد ترین آبزیان نظیر یک تمساح استرالیایی نگهدارید می شوند که به زیبایی ها و جذابیت این مجموعه افزوده اند. از فعالیت هایی که گردشگران تور دبی در آکواریوم دبی می توانند انجام دهند می توان به غواصی، رصد زیر آب، بازدید از باغ وحش و غیره اشاره کرد. گردشگرانی که قصد سفر با تور دبی و بازدید از آکواریوم دبی مال را دارند باید بدانند که ساعت کاری این مجموعه از 10 صبح تا 12 شب می باشد. همچنین لازم به ذکر است بلیط ورودی این مجموعه حدوداً 100 درهم بوده و برای کودکان زیر 3 سال رایگان می باشد. سالانه گردشگران بسیاری برا یبازدید از این آکواریوم با تور مسافرتی به دبی می روند تا بتوانند از این جاذبه بسیار زیبا دیدن کنند.

فرودگاه دبی - هرآنجه که باید درباره فرودگاه بین‌المللی دبی بدانید!

دبی دینو

اگر از درب اصلی دبی مال به این مجموعه وارد شوید با اسکلت یک دایناسور رو به رو می شوید که بسیار بزرگ می باشد. شاید در ابتدا با خود فکر کنید که این اسکلت یک مجسمه یا ماکت بسیار بزرگ می باشد اما باید بدانید که این اسکلت واقعی بوده و متعلق به 155 میلیون سال پیش می باشد همچنین لازم به ذکر است که این اسکلت در سال 2008 میلادی کشف شده است. این اسکلت که نام آن دینو می باشد دارای 5/7 متر ارتفاع و 5/24 متر طول می باشد و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. این دایناسور یکی از بهترین جاذبه های دبی مال محسوب می شود.

سینما ریل

سینمای دبی مال یکی از بهترین و مجهزترین سینما های دنیا محسوب می شود و مطابق استاندارد های جهانی ساخته شده است. خوب است بدانید این مجموعه ریل نام دارد و حدود 22 سالن مختلف دارد. گردشگران می توانند فیلم مورد علاقه خود را در سالن پلاتینیوم این مجموعه با بالاترین کیفیت به صورت خصوصی تماشا کنند که هزینه ای جداگانه و بیشتر دارد.

اسکی روی یخ

از دیگر امکانات تفریحی موجود در دبی مال می توان به زمین اسکی این مجموعه اشاره کرد که گردشگران تور دبی می توانند با تهیه بلیط در این زمین اسکی ساعاتی مملو از شادی و هیجان را تجربه کنند. گردشگران تور دبی باید توجه داشته باشند برای اسکی در این مجموعه نیازی به مهارت ندارید و مربیان ماهر تکنیک های اسکی را به شما آموزش خواهند داد البته لازم به ذکر است که هزینه استفاده از زمین اسکی دبی مال بسته به میزان مهارت شما بین 60 تا 100 درهم متغییر می باشد. لازم به ذکر است که زمین اسکی دبی مال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب آماده ارائه خدمات به گردشگران می باشد. 

شبیه ساز پرواز

شرکت هواپیمایی امارات متحده عربی یکی از بهترین ایرلاین های روز دنیا محسوب می شود. این شرکت هواپیمایی خدماتی را نیز برای بازدید کنندگان از دبی مال در نظر گرفته است. یک ماکت از هواپیما های بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی در دبی مال قرار دارد که تمامی افراد می توانند به صورت مجازی و سه بعدی با آن پرواز کرده و اوج لذت و هیجان را تجربه کنند. گردشگران تور دبی باید توجه داشته باشند که ساعت کاری این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه از 10 صبح تا 10 شب و در روز های پنجشنبه و جمعه از 10 صبح تا 12 شب می باشد. همچنین لازم به ذکر است که هزینه استفاده از شبیه ساز پرواز در دبی مال به ازای 30 دقیقه  بین 300 تا 400 درهم متفاوت می باشد.

کیدزانیا

کیدزانیا در واقع اتاق بازی دبی مال می باشد. در کیدزانیا انواع بازی های کامپیوتری وجود دارد که بسیاری از آن ها سعی در به چالش کشیدن استعداد های کودکان دارند. قابل توجه گردشگران تور دبی ساعت کاری کیدزانیا از 10 صبح تا 11 شب می باشد همچنین لازم به ذکر است که هزینه بلیط های این مجموعه از 150 درهم به بالا می باشد.


واحد پول دبی - درباره واحد پول دبی و ارزش آن در بازار جهانی

رستوران ها و کافه های دبی مال

مرکز خرید و مجموعه تفریحی دبی مال نیز مانند سایر مراکز خرید مطرح در دنیا دارای رستوران و کافه های متعدد می باشد و گردشگران تور دبی می توانند بهترین رستوران های شهر دبی را در این مجموعه پیدا کنند. برخی از بهترین رستوران های دبی مال عبارتند از رد لابستر، یو سوشی، خانه نودل، چیزکیک فکتوری، گریل اونو شیکاگو، برگر کینگ، کی اف سی، مک دونالدز، پیتزا هات، تگزاس چیکن و غیره. خوب است بدانید اغلب رستوران های موجود در دبی مال شعبه هایی از بهترین رستوران های جهان می باشند. از کافه های موجود در دبی مال می توان به کافه کاستا، کافه جو، نو کافه، کافه پائول، پینکبری و غیره اشاره کرد. پیش تر نیز ذکر کردیم که در دبی مال امکانات بسیاری به گردشگران تور دبی ارائه می شود برخی از امکانات موجود در این مرکز خرید بی نظیر عبارتند از وای فای رایگان، برنامه موبایل راهنمای مرکز خرید، ایستگاه های شارژ موبایل، دستگاه های خود پرداز متعدد، کالسکه های چرخدار ویژه کودکان، اتاق استراحت کودکان، دستبند کودکان، پارکینگ، مترجم و ....

کلام آخر

اگر قصد سفر به دبی را دارید بازدید از این مجموعه را فراموش نکنید چرا که دبی مال بهترین و بزرگ ترین مرکز خرید دنیا می باشد و گردشگران علاوه بر خرید می توانند به تفریح در این مجموعه بی نظیر و منحصر به فرد بپردازند. لازم به ذکر است که مرکز تجازی دبی مال یک مرکز خرید بی نقص می باشد که نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر و همچنین اقتصاد برای کشور امارات دارد به همین جهت همواره به روز ترین امکانات جهان را می توانید در آن مشاهده کنید. به طور کلی فروشگاه ها و امکانات دبی مال بسیار زیاد هستند و ما در این مقاله سعی داشتیم مهم ترین آن ها را به گردشگران تور دبی و همچنین کاربران سایت لحظه آخر معرفی کنیم امیدواریم این مقاله در سفر با تور دبی برایتان مفید واقع شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 103 کاربر