بازار ورنیساج ارمنستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/25
بازدید: 1482
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور ارمنستان نزد توریستی‌ها بسیار محبوب است و همه ساله، گردشگران زیادی برای تفریح و گشت و گذار و خرید به این کشور سفر می‌کنند. اغلب افراد گشت‌و‌گذار و خرید کردن جزو کارهای مورد علاقه‌شان است. اما خرید در بازاری که حال و هوای خاصی دارد جور دیگری دلچسب خواهد بود. اگر این خرید در کشور باشکوهی که فرهنگی غنی دارد، انجام شود قطعا لذت دیگری خواهد داشت. بازار ورنیساچ ارمنستان یکی از متفاوت‌ترین بازارهای ارمنستان است. اکنون زمان آن رسیده است تا بیشتر با این بازار آشنا شوید.

بازار ورنیساج ارمنستان

معرفی بازار ورنیساج ارمنستان

پايتخت کشور ارمنستان شهر ایروان است که در طول سال گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند. از سری دلایلی که شهر ایروان بین گردشگران بسیار محبوبیت دارد وجود جاذبه‌های هنری و تاریخی این شهر است. حال در بین این مکان‌های هنری و تاریخی بازار ورنیساج جزو محبوب‌ترین‌ها به‌ حساب می‌آید، البته که این مکان زیبا جزو مراکز خرید ارمنستان است. این بازار دارای فضایی روباز است که در آن آثار هنری، صنایع دستی، اجناس قدیمی برای فروش قرار گرفته‌‌اند. بازار ورنیساج بیشتر فضای سنتی دارد و همواره وجود توریست‌ها این بازار را دوچندان پرطرفدار کرده است.

تاریخچه بازار ورنیساج ارمنستان

بازار ورنیساج در سال 1980 میلادی تأسیس گردیده است. خود کلمه ورنیساج برای پیش نمایش آثار هنری به‌کار می‌رود و جزو کلمات فرانسوی محسوب می‌شود. در زمان ساخت این بازار افراد هنرمند کشور ارمنستان آثار هنری که داشتند را در میدان شارل آزناوور و پارک کناری کنسترواتور دولتی کومیتاس قرار می‌دادند. با گذشت زمان این نمایشگاه تا خیابان‌های آرام و بوزاند ادامه پیدا کرد.

همه چیز درباره ارمنستان - اطلاعات جالبی که ممکن است درباره ارمنستان ندانید.

اجناس بازار ورنیساج ارمنستان

بهترین زمان بازدید از بازار ورنیساج

بهترین فصل برای سفر به ارمنستان فصل بهار و تابستان است. بازار ورنیساج در تمام روزهای هفته میزبان گردشگران است. در این بازار از نظر قیمت نیز با بقیه مکان‌ها تفاوت دارد و شاید گفت در ارمنستان جایی به مناسب بودن بازار ورنیساج پیدا نخواهید کرد. همچنین دارای سبکی متفاوت با مابقی مکان‌ها دارد. رفتن به این بازار هم یک سیاحت و هم یک خرید است. اگر بخواهیم از فروشندگان این بازار صحبت کنیم باید گفت که مردمانی مهربان و خوش‌رو هستند که با روی گشاده به استقبال مشتری می‌آیند. ساعت بازدید از 6 صبح تا 7 عصر است که هر چه در ساعات اولیه بهاین بازار بروید خلوت‌تر خواهد بود. یک نکته را بیان کنیم اگر می‌خواهید در فصل بهار یا تابستان به این‌ پارک بروید به علت ازیاد سفر در این زمان هزینه‌های سفر مقداری گران‌ قیمت‌تر می‌شود.

بهترین فصل سفر به ارمنستان - پاییز بهتر است یا بهار؟

کالا ها و امکانات بازار ورنیساج ارمنستان

در این بازار انواع کالاهای صنایع دستی که مختص به کشور ارمنستان است، خرید کنید. خیلی از افراد به بازارهای سنتی علاقه‌مند هستند و با رفتن به این بازارها حس‌و‌حال خوبی می‌گیرند. بازار ورنیساج ارمنستان یکی از بهترین موقعیت‌ها است که نباید آنجا را از دست دهید. از جمله کالاهایی که در بازار ورنیساج ارمنستان می‌توان پیدا کرد موارد زیر هستند: زیورآلات، کیف‌های دستی سنتی، صنایع دستی ارمنستان، وسایل دکوری از جنس چوب، نقاشی‌ و تابلو، روسری ارمنی، پارچه و... است. اگر به این بازار بروید بی‌‌شک خریدی انجام می‌دهید و دست‌خالی برنخواهید گشت؛ زیرا همه چیز از کوچک‌ و بزرگ در این بازار خواهید یافت. از دیگر مزایای این بازار قیمت‌های مناسب کالاها است که نسبت به مابقی بازارها تفاوت چشم‌گیری وجود دارد. این بازار تمامی امکانات اعم از کافه‌ها و رستوران‌های دنجی است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. ناگفته نماند قمیت غذاهای این رستوران‌ها بسيار مناسب است همچنین دارای کیفتی خوب هستند که قطعا شما را از سفرتان رضايت‌مند خواهند کرد. اگر به ارمنستان سفر کردید این بازار را از دست ندهید.

قسمت های مختلف بازار ورنیساج

بازار ورنیساچ ارمنستان از سه بخش متفاوت تشکیل شده است که شامل: تابلوهای نقاشی، صنایع دستی و ابزار آلات می شود. که هر کدام دارای وسایلی است که رد زیر برای شما بیان می‌کنیم.

  • تابلوهای نقاشی بازار ورنیساج: در این شهر به نقاشی اهمیت زیادی می‌دهند و نقاشان زیادی وجود دارند که آثار خود را در بازار ورنیساج به فروش می‌رسانند‌. اگر به نقاشی و هنر علاقه‌مند هستید برای بازدید این بخش را فراموش نکنید.
  • صنایع‌دستی بازار ورنیساج: شلوغ‌ترین بخش بازار بخش صنایع‌دستی است که توجه هر گردشگر را به خود جلب می‌کند. وسایلی که در آنجا موجود هستند مواردی چون: عروسک‌های سنتی، تابلوهای رنگی، گلدان‌های سفالی، بدلیجات، لباس محلی و... را شامل می‌شوند.
  • بخش ابزارآلات بازار ورنیساج: در این بخش نیز ابزارآلات فروخته می‌شود همچنین وسایل لوازم الکتریکی و وسایل موسیقی نیز به فروش می‌رسد.

کلام پایانی...

آیا تا به ‌حال به بازار ورنیساج سفر کرده‌اید؟ سفر به این بازار هم جنبه سیاحتی و هم جنبه خرید و بازدید دارد و با کالاهای موجود در خود قطعا می‌تواند خرید لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. اگر به کشور ارمنستان سفر نکرده‌اید بی‌شک لازم است برای یکبار هم که شده به بازدید از این کشور بپردازید و بازار ورنیساج را از نزدیک مشاهده کنید.

نظرات کاربران

  1. ترانه دادیار ترانه دادیار 1402/05/25
    1 نفر پسندیدند
    تو این بازار لوازم برندم پیدا میشه یا فقط سنتی و محلی هست؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر