رستوران هفت خوان

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/14
بازدید: 6903
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر شیراز از جمله شهرهای ایران است که دارای مکان های دیدنی و گردشگری متعددی می باشد. رستوران هفت خوان از رستوران های معروف و مجلل شهر شیراز می باشد. بسیاری از خانواده های شیرازی برای صرف غذا و گذراندن ساعاتی خوش، به این رستوران مراجعه می کنند. همچنین گردشگرانی که از نقاط مختلف به شیراز سفر می کنند برای صرف غذا رستوران هفت خوان را در لیست انتخابی خود قرار می دهند. اینکه چرا نام این رستوران هفت خوان است و علت معروف بودن آن چیست، در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

هفت خوان شیراز

رستوران سنتی هفت خوان شیراز

رستوران سنتی هفت خوان شیراز از محبوبترین رستوران های این شهر است که ساخت و ساز آن از سال 1382 آغاز شد و در سال 1389 افتتاح گردید. ساختمان هفت خوان دارای مجموعه ای از رستوران ها است و انواع مختلف غذاهای ایرانی، خارجی، فست فود و دسر در آن سرو می شود. با وجود تنوع بالای غذاها و خوراکی ها رستوران هفت خوان، در این رستوران برای هر ذائقه ای می توان غذا یافت.
این رستوران دارای چند طبقه است که هر طبقه آن به انواع خاصی از غذاها اختصاص دارد. نام رستوران هفت خوان برگرفته از هفت خوان رستم در شاهنامه است. علاوه بر این، خود کلمه خوان در فارسی به معنای سفره و طَبَق خوردنی می باشد که با مفهوم رستوران هماهنگی دارد.
مجموعه هفت خوان از زمان تاسیس تاکنون به عنوان یک مجموعه گردشگری تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ثبت شده است. این رستوران تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه و لوح تقدیر شده است.

بهترین رستوران های شیراز از نظر مردم کدامند؟

بخش های مختلف رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان شیراز دارای مساحت 1400 متر و زیربنای 6000 متر مربع است. این رستوران شامل طبقات مختلفی می باشد و معماری آن تلفیقی از هنر سنتی و مدرن است. هر طبقه رستوران دارای دکوراسیون خاصی بوده که بر اساس نوع غذایی که در آن سرو می شود، چیده شده است. بطور کل، مجموعه هفت خوان همان طور که از اسم آن پیداست به 7 خوان یا 7 بخش تقسیم می شود. این 7 بخش شامل 5 رستوران و 2 کافی شاپ می باشد.

خوان اول

خوان اول یا طبقه منفی 1 هفت خوان، رستوران سنتی فرود است. رستوران فرود هفت خوان، یکی از محبوب ترین قسمت های رستوران هفت خوان شیراز می باشد. سقف این رستوران دارای طراحی سفید رنگ بوده و ستون هایی استوار در فضای آن قرار دارد. برای مهمان ها تخت های چوبی با فرش های دست بافت در این طبقه مهیا شده است. با مراجعه به رستوران فرود می توانید غذاهای اصیل ایرانی را میل کنید. از غذاهای این رستوران می توان به انواع کباب ها، انواع ته چین ها، انواع خورش ها، دیزی و ... اشاره کرد.

در کنار غذاهای رستوران فرود می توانید نوشیدنی، عرقیات شیراز و دسر نیز سفارش دهید. از جمله نوشیدنی های این رستوران می توان به انواع عرقیات، انواع چای، دوغ سبزیجات و ... اشاره کرد. پیش غذاهای این رستوران نیز دو پیازه آلو، کشک بادمجان، حلیم بادمجان و ... هستند. در صورتی که به دسر علاقه مند هستید می توانید دسرهایی چون بستنی، فالوده شیرازی، رنگینک شیرازی و ... را در این رستوران میل کنید. همچنین در کنار صرف خوراکی های این رستوران، می توانید از موسیقی زنده سنتی رستوران لذت ببرید. زمان پذیرایی در این طبقه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب است.

فرود رستوران هفت خوان شیراز

خوان دوم

طبقه همکف یا خوان دوم مجموعه، کافی شاپ زَریر هفت خوان شیراز است. در این کافی شاپ انواع نوشیدنی های سرد و گرم، انواع کیک ها، بستنی ها و دسر ها موجود است. درب این کافی شاپ از ساعت 10 صبح تا 12 شب به صورت یکسره برای ورود مهمانان باز است.

خوان سوم

طبقه اول یا خوان سوم رستوران هفت خوان شیراز به رستوران فست فود بِلیان اختصاص دارد. افراد بسیاری هستند که هنگام مراجعه به رستوران ترجیح می دهند غذاهای فست فودی سفارش بدهند. در این رستوران غذاهای فست فودی چون پیتزا میگو، پیتزا لاولی، انواع ساندویچ، انواع کنتاکی، اسپاگتی، پاستا و ... وجود دارد. 
از پیش غذاهای این رستوران می توان به انواع سالاد، سیب زمینی، نان سیردار با پنیر و از نوشیدنی های آن به نوشابه، دلستر، دوغ و ... اشاره کرد. رستوران فست فود بلیان شامل یک سالن و یک بالکن برای پذیرایی از مهمانان است. شما می توانید برای صرف غذای خود یکی از این فضاها را انتخاب کنید. کار رستوران فست فود بلیان از ساعت 12 ظهر شروع می شود و تا پاسی از شب ادامه دارد.

خوان چهارم

طبقه دوم رستوران یا خوان چهارم رستوران، کافی شاپ بین المللی گیسیا است، که فضایی شیک و چشم نواز دارد. در کافی شاپ گیسیا هفت خوان شیراز، انواع نوشیدنی های سرد و گرم، انواع پیتزای ایتالیایی، کیک بستنی و ... موجود است. این کافی شاپ از ساعت 12 ظهر تا ساعت 12 شب برای پذیرایی از مهمانان آماده می باشد.

خوان پنجم

از دیگر قسمت های مجموعه هفت خوان، رستوران باربکیو گرسیوز است که در طبقه سوم ساختمان قرار دارد و خوان پنجم محسوب می شود. باربیکیو گرسیوز هفت خوان شیراز یک رستوران سنتی بر بام این مجموعه بوده که غذاهایی چون خوراک های کبابی، مرغ، شاورمای لبنانی و برگرهای مخصوص را به مهمانان ارائه می دهد.

خوان ششم

طبقه دیگر مجموعه هفت خوان مربوط به رستوران نوفل است که خوان ششم محسوب می شود. در این رستوران، انواع غذاهای ایرانی و بین المللی سرو می شود. صرف این غذاها به همراه نوای زیبای پیانو برای مهمانان تجربه ای فرح بخش خواهد بود.

رستوران هفت خوان شیراز

خوان هفتم

پس از رستوران نوفل، طبقه بعدی خوان هفتم یا رستوران بوفه سیندخت است. این رستوران دارای وعده صبحانه و نهار می باشد. هر بامداد در این بوفه، صبحانه و کله پاچه و به هنگام نهار 30 نوع غذا و انواع سالاد، نوشیدنی و دسر سرو می شود. بسیاری از افراد در شهر شیراز برای صرف یکی از وعده های غذایی به این رستوران مراجعه می کنند. این افراد برای صرف غذای دورهمی با خانواده یا دوستان، رستوران نوفل را به بسیاری از رستوران های دیگر ترجیح می دهند. در این رستوران انواع غذاها و فینگرفودها با کیفیت عالی موجود است. 
از صبحانه های این بوفه می توان به انواع املت ها، کله پاچه، بشقاب صبحانه سرد و گرم اشاره کرد. غذاهایی چون باقالی پلو، شوید پلو، زرشک پلو با مرغ، انواع چلو خورش ها، کلم پلو، دیزی و ... برای افرادی که علاقه مند به غذاهای ایرانی هستند در وعده های نهار این مجموعه دیده می شود. در صورتی که تمایل به سرو نوشیدنی داشته باشید نوشیدنی هایی چون انواع چای ها، انواع قهوه، آب میوه های طبیعی و ... در این رستوران موجود می باشد. ساعت کاری این بوفه از 7 صبح تا 11 و از 12 ظهر تا ساعت 16 است.

بخش های دیگر

 این رستوران در کنار تمامی خدمات خود، بخشی را برای دریافت سفارشات از نقاط مختلف شیراز دارد. این بخش شامل پیک هایی مجهز است که از صبح هنگام تا شب، سفارشات را به محل مورد نظر ارسال می کنند. علاوه بر این ها، مجموعه هفت خوان دارای قسمت های دیگری چون سالن سمینار، سالن برگزاری جشن ها، سالن ویژه برای مهمانان خاص و آتلیه عکاسی می باشد. مهمانان از طریق آتلیه عکاسی این مجموعه می توانند به ثبت خاطرات خوب خود در این محیط بپردازند.

منو رستوران هفت خوان شیراز

در رستوران هفت خوان شیراز برای صرف غذا، علاوه بر سالن، اتاق اختصاصی هم وجود دارد که مهمانان می توانند از آن استفاده کنند. در رستوران امکان سرو قلیان وجود ندارد. رستوران امکانات صوتی تصویری ندارد با این حال، موسیقی زنده در محیط رستوران پخش می شود که در سرگرم شدن و افزایش روحیه مهمانان به هنگام سرو غذا موثر است. برای سرو غذا منو وجود دارد که از طریق آن می توانید غذای دلخواه خود را پیدا کنید. علاوه بر منوی معمول رستوران، یک منو مخصوص روشندلان و منویی مخصوص گیاهخواران نیز وجود دارد. منو رستوران هفت خوان شامل بخش های مختلفی چون پیش غذا، سالاد، غذای ایرانی، پاستا، سوخاری، پیتزا، برگر و دسر است که هر کدام دارای خوراکی های مختلف هستند.

آشپزخونه رستوران هفت خوان شیراز

پیش غذا

از پیش غذاهای رستوران می توان به ماست و خیار، ماست مخصوص هفت خوان، ماست موسیر، حلوای کاسه ای، سوپ جو مخصوص، سوپ قارچ مخصوص، حلیم بادمجان مخصوص هفت خوان، زیتون پرورده، دوپیازه آلو، ترشی مخلوط، قارچ و پیاز سوخاری، بال سوخاری تند، لقمه استریپس، نان سیر با پنیر، سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی سوخاری با پوست اشاره کرد.

سالاد

از سالاد های رستوران هفت خوان می توان به سالاد فصل، سالاد شیرازی، سالاد مخصوص هفت خوان، سالاد مخصوص نوفل، سالاد استیک، سالاد میگو، سالاد مغز، سالاد بیکن، سالاد مرغ، سالاد سزار با مرغ، سالاد سیب زمینی، سالاد سبزیجات و سالاد ماکارونی اشاره کرد.

غذای ایرانی

رستوران هفت خوان شیراز شامل غذاهای ایرانی متنوعی چون باقله با گوشت ماهیچه، چلو دمی با مرغ، چلو دمی با گوشت، دیزی مخصوص هفت خوان، ته چین گوشت و بادمجان، سبزی پلو با ماهی شوریده شکم پر، شوید باقالی با گوشت بره دو نفره، کباب مخصوص هفت خوان، استامبولی پلو با گوشت، شوید باقله با گوشت بره، خوراک شنیسل ماهی، شکر پلو با خورشت قیمه، زرشک پلو با مرغ شکم پر، سبزی پلو با ماهی شیر، لاپلویی گوشت قابلمه ای ته دیگی، خوراک جوجه کباب با استخوان (سیندخت)، چلو کباب کوبیده، کباب بره با چلو قابلمه ای ته دیگی، دمپخت، شوید لوبیا، خوراک کباب کوبیده معمولی، خوراک کباب کوبیده گوسفندی و ... می باشد.

پاستا

از پاستاهای رستوران هفت خوان می توان به پاستا پنه آلفردو، پاستا پنه گوشت، لازانیا مخصوص هفت خوان، اسپاگتی مرغ و اسپاگتی سبزیجات اشاره کرد.

سوخاری

غذاهای سوخاری رستوران هفن خوان شامل میگو سوخاری، سیزلر، فیش اند چیپس، فیش اند چیپس با میگو ، مرغ سوخاری دو تکه نرمال، مرغ سوخاری دو تکه اسپایسی، مرغ سوخاری سه تکه نرمال، مرغ سوخاری سه تکه مرغ سوخاری سه تکه اسپایسی، استریپس چهار تکه نرمال، استریپس چهار تکه اسپایسی و مرغ کنتاکی مخصوص خانواده است.

پیتزا

رستوران هفت خوان دارای انواع پیتزاها با طعم های مختلف است که شامل پیتزا ایتالیایی بوقلمون، پیتزا ایتالیایی سبز، پیتزا ایتالیایی لقمه، پیتزا چیکن آلفردو، پیتزا بیف آلفردو، پیتزا رست بیف، پیتزا مخصوص هفت خوان، پیتزا پنجره ای استیک تند، پیتزا پنجره ای میگو، پیتزا دبل استاف، پیتزا پنجره ای مرغ گریل، پیتزا پنجره ای قارچ و گوشت، پیتزا پنجره ای پپرونی ویژه، پیتزا پنجره ای یونانی، پیتزا پنجره ای سبزیجات، پیتزا پنجره ای مارگاریتا، پیتزا لاولی و پیتزا چهار طعم پنجره می باشد.

برگر

قسمتی دیگر از منو رستوران به برگرهای آن اختصاص دارد که از آن ها می توان به برگر مخصوص هفت خوان، همبرگر، چیز برگر دوبل، قارچ برگر، هالوپینو برگر، بیگ برگر، اسموکی برگر، ناتز برگر، استیک برگر، مگا برگر، برگر مرغ کبابی، جعبه ی برگر خانواده، ساندویچ فیله مرغ سوخاری باگت، ساندویچ سینه سوخاری، ساندویچ سوپر سوپریم، ساندویچ سینه سوخاری تند، ساندویچ هات داگ و ساندویچ هات داگ تنوری مخصوص هفت خوان اشاره کرد.

دسر

در نهایت دسرهای موجود در منو رستوران عبارتند از: دوغ بطری آپادا، دوغ بطری سبزیجات هفت خوان، آب پرتقال طبیعی، آب انار طبیعی، موهیتو با عسل، لیموناد، لیموناد نعنا، لیموناد فرانسوی و پوره پرتقال

ساعت کاری رستوران هفت خوان

ساعت کاری رستوران هفت خوان شیراز از 7 صبح تا ساعت 12 شب است. در این زمان می توانید از غذاهای خوشمزه این رستوران میل کنید و از فضای دلنشین و موسیقی لذت بخش آن بهره ببرید.

رستوران هفت خوان شیراز

شماره رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت خوان شیراز دارای چندین شماره بوده که به منظورهای مختلف از آن ها استفاده می شود. شماره تلفن رستوران 32270000 و شماره فاکس آن 32279100 می باشد، همچنین شماره رزرواسیون 09177878400، شماره بیرون بر 09177878500 و شماره ارسال پیامک آن 09177878900 است.

آدرس رستوران هفت خوان شیراز

رستوران هفت خوان شیراز در بلوار آیت الله ربانی و نزدیک دروازه قرآن، نبش کوچه هفدهم واقع شده است. مکان های دیدنی چون آرامگاه حافظ و باغ جهان نما در نزدیکی این رستوران قرار دارد. بنابراین در صورت مراجعه به رستوران برای صرف غذا می توانید از مکان های دیدنی اطراف آن هم لذت ببرید.
اگر قبل از مراجعه به رستوران هفت خوان، تمایل به شناخت بیشتر این مجموعه دارید و می خواهید از غذاها و فضای آن دیدن کنید می توانید به صفحه اینستاگرام این رستوران مراجعه کنید. با استفاده از صفحه اینستاگرام رستوران، می توانید با قسمت ها و طبقات مختلف آن آشنا شوید و مجموعه دلخواه خود را پیدا کنید. با مراجعه به آدرس @Haftkhanco در برنامه اینستاگرام می توانید اطلاعات زیادی در ارتباط با این رستوران کسب کنید.

نظرات کاربران

  1. مسعود حاجی حسنی مسعود حاجی حسنی 1402/12/15
    2 نفر پسندیدند
    رستورانی عالی و در خور شان هر ایرانی امیدوارم مدیریت با درایت کامل و آگاهی این مجموعه ی زیبا را با نماد سلامتی و تندرستی به تمام ایران معرفی و سرانجام برساند با تشکر از مدیریت و تمام پرسنل محترم آن مجموعه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 104 کاربر