رستوران های ملل تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 9882
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تهران رستوران های زیادی را در دل خود جای داده است که هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارا هستند. انواع رستوران های ایرانی و بین المللی که غذاهای مختلف را طبخ و به هواداران خود ارائه می دهند در این شهر قرار دارد. رستوران های ملل تهران از جمله رستوران هایی می باشند که با امتحان کردن غذای هر کدام از آنها می توان با فرهنگ و ذائقه غذای کشور های مختلف آشنا شد.

با توجه به گسترش روز افزون این رستوران ها دیگر نیاز نیست برای تست غذای ملت ها و بلاد های دیگر حتما به آن جا سفر کنیم بلکه با رفتن به این رستوران های جذاب که غذاهای مختلف را تهیه و سرو می کنند به راحتی می توان این غذاها را چشید و از طعم و مزه کم نظیر و متفاوت آن ها لذت برد. اگر در شهر خود این رستوران های زیبا و متفاوت را ندارید با سفر به شهر تهران می توانید غذاهای محلی هر کشور را امتحان کنید، زیرا از رستوران هندی گرفته تا رستوران ژاپنی در پایتخت تاسیس شده که به تهیه انواع غذاهای هر کشور می‌ پردازند.

 

رتوران های ملل تهران

 

رستوران ملل به چه معناست؟

در کنار رستوران های ایرانی با پدیده ای رو به رو هستیم به نام رستوران ملل. اما رستوران ملل چیست و چه معنایی دارد؟ به زبان و بیان ساده رستوران ملل یعنی رستورانی که غذای کشورهای دیگر در آن پخته و سرو می شود. در این رستوران ها علاوه بر طبخ غذای دیگر کشورها، فضا سازی به گونه ای است که نمادها و طراحی و معماری کشور مورد نظر به کار گرفته شده که مشتری با دیدن آن ها خود را در فضای همان کشور احساس کند و با چشیدن مزه ی غذاهای مختلف و تست آن ها بتواند درک درستی از سلیقه ی غذایی ملت های دیگر پیدا کنید و کمی با آن محیط آشنا شود.

 

انواع رستوران ها - همه انواع رستوران ها رو بشناس

 

بهترین رستوران های ملل در تهران

همان طور که اشاره کردیم در تهران رستوران های زیادی قرار دارند که به رستوران های ملل معروف می باشند و انواع غذاهایی که مربوط به کشور های دیگر است را تهیه کرده و به مشتری ارائه می دهند اما در بین این رستوران ها یقینا برخی از آن ها به دلیل کیفیت و طبخ خیلی عالی مشهور تر شده اند و در بین مردم معروف هستند. این رستوران های مطرح که توانسته اند ذائقه مشتری را شناسائی و غذایی باب طبع آن ها اما محلی بپزند جزو پرطرفدارترین رستوران های ملل در سطح تهران می باشند که در ادامه قصد داریم شما را با ۱۰ رستوران برتر از این نوع را به شما معرفی کنیم.

رستوران هندی تاج محل

اگر قصد خوردن غذاهای اصیل هندی را دارید سری به خیابان بهائی بزنید. رستوران قدیمی و معروف تاج محل در این خیابان قرار دارد که در زمره رستوران های ملل قدیمی تهران است و از دیرباز توانسته مشتریان خود را ثابت و راضی نگه درد و هر روز به تعداد این مشتریان بیفزاید. رستوران تاج محل، رستورانی در هتل آپارتمان تاج محل می باشد که در سال ۱۳۸۰ در ۸ طبقه بنا شد. مشتریان این رستوران تنها مسافران هتل نیستند بلکه از تمام پایتخت برای چشیدن طعم غذاهای خوش طعم هندی به این رستوران می آیند. در هنگام ورود خود به رستوران متوجه تفاوت طراحی داخلی آن با رستوران های ایرانی خواهید شد و با ۲ مجسمه فیل بزرگی که در رستوران قرار گرفته است سریع به یاد هندوستان خواهید افتاد. استفاده از نماد های کشور هند در جای جای رستوران به چشم می خورد و شما خود را فضای هندوستان احساس می کنید.

 

رستوران ملل تاج محل

 

فضای رستوران به ۲ صورت شکل گرفته که شما می توانید در فضای باز و یا در فضای داخل سالن مشغول سرو غذای خود شوید و غذایتان را میل کنید. این رستوران در ۲ وعده ناهار و شام آماده پذیرایی از مشتریان است. با وجود سر آشپز هندی که در رستوران مشغول فعالیت است منوی غذایی بسیار مختلف و متنوعی تشکیل شده که انتخاب را کمی سخت می کند. از جمله غذاهایی که داخل منو گنجانده شده است می توان به موارد زیر اشاره نمود.

رایته، ماتر پنیر کاری ، پنیر بوجیا، دال ماش ماکانی، پالاک پنیر، ماتر ماشروم، سبزی ماسالا، چیکن پاکورا، میگو پاکورا، سوپ مرغ، سوپ دال، کوکتل میگو، سالاد فصل، چیکن بریانی، برنج کاری، ماتن بریانی، میگو بریانی، برنج با سبزیجات، گوشت پالاک، گوشت دو پیازه، روغن جوش، شاهی قورمه، ماهی ماسالا، میگو ماسالا، چیکن جالفریزی، چیکن گوا، چیکن پاتیلا، کشمیری کباب، ماهی تیکه، سیزلر، میگو تندوری، بوتی کباب، جوجه آشوکا، رول کباب.

و انواع نان های هندی از جمله: سبزی پراتا، قیمه نان، نان مخصوص تاج محل، پا بادام، رئتیف پراتا پنجابی در این رستوران ارائه می گردد.

فراموش نکنید قبل از اینکه به رستوران مراجعه نمایید حتما میزی را رزرو کنید. آدرس دقیق این رستوران: میدان ونک، بلوار ملاصدرا، خیابان شیخ بهائی جنوبی، پلاک ۲۹ می باشد.

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

رستوران ایتالیایی مورانو

برای اینکه طعم لذیذ غذای ایتالیایی را بچشید شما را به رستوران ایتالیایی مورانو واقع در سعادت آباد دعوت می‌کنم. طعم سالاد سزار و پاستای این رستوران کم نظیر است و مشتریان را از خود راضی نگه می دارد. این رستوران ایتالیایی دارای چند شعبه است از جمله در قیطریه و یوسف آباد مشغول فعالیت می باشند.

 فضای خوب رستوران و تنوع غذایی بالایی که در اختیار مشتریان قرار می گیرد باعث می شود که حس خوبی در رستوران پیدا کنید و با آرامش مشغول سرو غذای خود شوید. منوی این رستوران مشتمل از: اسپاگتی پارمیجانا، لازانیا، پاستا پنه، انواع قارچ، انواع استیک ها از جمله گوشت گوساله و استیک مرغ گریل شده، انواع پیتزاها و پیش غذاها می شود.

 

رستوران ایتالیایی مورانو

 

رستوران مکزیکی چیپل

 بخش زیادی از غذاهای مکزیکی را لوبیا، گوجه فرنگی، پنیر و کاهو تشکیل می دهد که با ذائقه ما ایرانی ها جور در می آید. اگر قصد خوردن یک غذای مکزیکی را داشتید به رستوران چیپل رفته و با طعم غذاهای مکزیکی آشنا شوید. فضای این رستوران بیشتر به رنگ قرمز آغشته شده است و طعم غذای تندی را خواهید چشید. در این رستوران سعی شده است که طعم اصیل غذای مکزیکی حفظ شود و از چاشنی، سس و نوشیدنی هایی که بسیار لذیذ است استفاده شود و این گونه می باشد که عطر و طعم آن ها در میان کسانی که به غذای مکزیکی علاقه دارند معروف است.

قیمت های مقرون به صرفه این رستوران در میان رستوران هایی که غذای مکزیکی تهیه می کنند شهره است. این رستوران در آدرس زیر قرار دارد:

پاسداران، خیابان اختیاریه جنوبی، پایین تر از خیابان دولت، بالاتر از چهارراه اختیاریه، شماره ۱۱۰، رستوران مکزیکی چیپل

رستوران لبنانی کوبابا

در رستوران لبنانی کوبابا از آشپزهای مجرب و ماهر استفاده شده است و یک رستوران مدیترانه ای را تشکیل داده است. اگر شما هم قصد خوردن غذاهای لبنانی را کرده اید سری به این رستوران بزنید. با توجه به استقبال خوبی که از این رستوران شد تصمیم گرفتند که شعبه های آن را گسترش دهند و اکنون دارای ۴ شعبه می باشد، شعبه اول این رستوران در جردن، خیابان گلخانه، پلاک ۲۵۷، طبقه اول/ شعبه دوم واقع در: انتهای اتوبان همت، اتوبان خرازی، به سمت دریاچه خلیج فارس، خیابان ۴۵ متری ارغوان، میدان موج، مرکز تفریحی و تجاری بام لند/ شعبه سوم در لواسان، بلوار امام خمینی، ساختمان اسکای سنتر، طبقه سوم/ و شعبه چهارم در خیابان شهید باهنر( نیاوران)، خیابان جماران، نبش کوچه برادران سبزی، مجتمع سنتر، طبقه دوم است.

 

رستوران هانی - در رستوران هانی روح واقعی غذاها را درک کنید.

 

ساعات کاری هر کدام از شعبات کمی متفاوت است به گونه ای که شعبه جردن در تمام ایام هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ و از ۱۹:۳۹ تا ۲۳ و در طی روزهای پنج شنبه و جمعه اگر قصد خوردن صبحانه را داشتید از ساعت ۸ تا ۱۱ نیز به فعالیت می پردازد. شعبه بام لند از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ فعالیت دارد و شعبات لواسان و جماران از ساعت ۱۲ تا ۲۳ در طول ایام هفته مشغول به کار می باشند.

در این رستوران که انواع غذاهای مدیترانه ای علی الخصوص لبنانی و ترکی سرو می شود سعی بر آن شده که از بهترین مواد اولیه استفاده گردد. منوی رستوران کوبابا مشتمل از: شاورما گوشت، شاورما مرغ، شاورما میکس، رول جوجه لبنانی، رول فلافل، بورک، سمبوسه گوشت، فطایر، فلافل، حمص، متبل، بابا قانوش، لبنه، سالاد تبوله، سالاد فتوش می باشد.

منویی که برای صبحانه در نظر گرفته شده به صورت سلف است. خوشبختانه در ۴ شعبه این رستوران فضا سازی خوبی صورت گرفته است و علاوه بر غذای خوب و با کیفیت شاهد مناظر زیبا نیز خواهید شد. به جز بام لند تمام شعبات دارای پارکینگ اختصاصی می باشند پس نگران جای پارک نباشید. در شعبه بام لند همه روزه شاهد اجرای گروه موسیقی هستید که همواره به صورت زنده در حال نواختن آهنگ های ترکی هستند و فضای خوبی را به نمایش درآورده اند.

 

رستوران لبنانی کوبابا

 

رستوران اژدهای چینی

غذاهای چینی در تمام دنیا معروف هستند و کسی نیست که از غذاهای متنوع کشور چین چیزی نشنیده باشد. از هواداران غذای چینی می توان افرادی را نام برد که رژیم های کم کالری دارند و به سلامت غذای خود اهمیت ویژه ای می دهند. البته پخت این غذاها کار هر کسی نیست و اگر قصد داشتید از این غذاها بی بهره نمانید سری به رستوران اژدهای چینی بزنید. آشپز با سابقه و ماهر چینی که در این رستوران مشغول فعالیت است غذاهای با کیفیت عالی طبخ کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

 مهارت ۴۰ ساله این سر آشپز و اهمیت او به استفاده از مواد اولیه تازه و مرغوب دست به دست هم داده اند که بهترین غذاهای چینی در این رستوران تهیه و سرو شود. نکته ی جالب این رستوران این است که از شما درباره طعم غذایی که می پسندید می پرسند و سپس سر آشپز با توجه به آن چه گفتید تشخیص می دهد چه غذایی برای شما آماده گردد. تنوع غذایی بالایی که برای پذیرایی از مشتریان در دسترس است باعث می شود با هر سلیقه ای که هستید غذای خود را بپسندید.

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

 

 از جمله غذاهایی که در این رستوران تهیه و سرو می شود سوپ، نودل، بیف های مختلف همراه با سس های متنوع و برنج است اما اگر به دنبال معروف ترین غذای این رستوران هستید به شما توصیه می شود نولدز کریسپی را سفارش دهید. این غذا که از معروف ترین های چین است به روش خاصی تهیه و سرخ می شود که مورد پسند مشتریان قرار دارد. اسپرینگ رول رستوران اژدهای چینی از لذیذ ترین پیش غذا ها محسوب می گردد و می توانید سوپ تند را نیز سفارش دهید.

چای سبز گرم و انواع آبمیوه های طبیعی در این رستوران آماده است که به مشتریان ارائه گردد. فضای داخلی رستوران، چینش میزها، المان ها و تابلوهایی که در آن به کار رفته به همراه موسیقی که در حال پخش است باعث می شود شما خود را در کشور چین احساس نمایید. میزهای رستوران طوری طراحی شده که چرخشی باشد و شما راحت به غذای خود دست پیدا کنید و در ظروف چینی که برای سرو غذا استفاده شده است آن را میل کنید.

در این رستوران به شما آموزش داده می شود که چگونه با چوب های معروف چینی یا به عبارتی چاپ استیک ها چگونه غذا بخورید. رستوران اژدهای چینی در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، چهارراه دریا، بلوار نورانی، پلاک ۵۰ قرار دارد.

 

رستوران اژدهای طلایی

 

رستوران فرانسوی نئون

رستوران های ملل مختلف در سطح تهران قرار دارد که از جمله این رستوران ها، رستوران لئون است. این رستوران انواع غذاهای فرانسوی و ایتالیایی را طبخ و سرو می کند و با فضای زیبا و دنجی که دارد در کنار موسیقی گوش نوازی که به  صورت زنده در حال پخش و اجراست آرامش خوبی را برای مشتریان فراهم کرده و باعث می شود خاطرات خوبی را در آن جا رقم بزنید. 

این رستوران اینترنت رایگان را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید ماشین خود را در پارکینگ آن جا دهید. در این رستوران می توانید انواع استیک، ساندویچ، برگر، سالاد، سوپ، ماهی، سوخاری، میگو و غذاهای دریایی دیگر را سفارش و سرو نمائید. فرنچ های تست که مخصوص رستوران است طعم خوبی دارند و کیفیت قابل قبولی را دارا هستند. منوی صبحانه رستوران بسیار تنوع دارد و انواع صبحانه انگلیسی، ایرانی، پنکیک، املت مخصوص و آیرون پنینی را در خود جای داده است. 

رستوران مسلم - رستورانی معروف با غذاهای لذیذ در بازار 15 خرداد!

فیله استیک لئون بسیار طرفدار دارد و از غذاهای اصلی آن محسوب می شود. لمب چاپس، ریب ای استیک، چیکن بالزامیک، پیتزا مرغ و اسفناج، پیتزا استیک و پستو، پاستای مرغ و اسفناج، آلفردو، لازانیای گوشت، لازانیای اسفناج و انواع نوشیدنی ها از قبیل گریپ فروت، کولادا، بهار نسترن، دابلیو کافی، موهیتو، هات چاکلت، اسپرسو، آمریکانو، لاته، فلت وایت، موکا، قهوه ترک، چای سیاه؛ چای ماسالا و شیک هایی مانند شیک وانیل، شیک شکلات نعنا، شیک بادام زمینی، اسموت دیانا، اسموتی بلک پرو ... در منوی این رستوران زیبا قرار دارند‌ 

 

رستوران فرانسوی نئون

 

رستوران کره ای کیوانو

اگر قصد دارید به رستوران های کره ای بروید و طعم های مختلفی که در کشور کره وجود دارد با بچشید به شما پیشنهاد میکنم به رستوران کره ای کیوانو سر بزنید. در این رستوران یک رستوران کره ای در تهران است که قطعا تجربه چشیدن طعم های متفاوت را خواهید داشت. شما می توانید با فرزندان و خانواده تان لذت تهیه ی غذا را احساس کنید و روی میز خود بدون احساس هر گونه خطر یا استنشاق بوی دود به تماشای غذایی که در حال طبخ است بنشینید.

فضایی که رستوران به خود اختصاص داده است واقعا دکوری مخصوص و منحصر به فرد دارد و تمام اجزای آن برای این رستوران تهیه و به وجود آمده است. چیزی که در رستوران کیوانو بسیار چشم نواز می باشد و نظر همه مشتریان را به خود جلب می کند درخت گچ کاری شده ای می باشد که توسط یک استاد ماهر و خلاق خلق شده است. 

شما در این رستوران انواع غذاهای شرق آسیا را می توانید سفارش دهید البته اگر علاقه ی زیادی به خوردن این نوع غذاها ندارید در باربیکیو کره ای کیوانو گوشت و مرغ گریل شده با انواع سس ها و ادویه هایی که مورد قبول ذائقه شما است وجود دارد و می توانید از خوردن آن ها لذت ببرید. غذای مشهور و معروف این رستوران مرغ با سس بولگاگی است. فراموش نکنید در این رستوران آناناس گریل شده با غذایتان سرو می شود. در کنار غذای شما حتما از بادمجان، هویج و قارچ استفاده شده است. گوشت های دیگری که در این رستوران طبخ می شود فیله گوساله، مرغ، بوقلمون، میگو و یا سالمون می باشند که با انواع سس ها و ادویه ها تهیه می شود.

این رستوران در محل برج های A.S.P  تهران قرار دارد.

رستوران عربی بیروت

غذاهای عربی از جمله غذاهای خوش طعم است که مورد پسند ما ایرانی ها نیز می باشد. رستوران عربی بیرون از جمله مشهورترین رستوران های عربی است که جزو پر طرفدار ترین رستوران های ملل است. سر آشپز عرب این رستوران توانسته است خیلی خلاقانه و با توجه به اینکه ذائقه و طبع مردم ایران را تشخیص داده غذاهای بیروتی و لبنانی را طبخ کند. موسیقی عربی که در فضای رستوران همواره به گوش می رسد مشتریان را به حال و هوای کشورهای عربی سوق می دهد. فضای بزرگی که رستوران دارا است می تواند پذیرای مهمان ها و جشن های شما عزیزان باشد.

آدرس: پاسداران، روبروی گلستان هفتم.

 

رستوران عربی بیروت

 

رستوران ترکیه ای لانیا

غذاهای ترکی همواره باب طبع مردم قرار داشته  و افراد زیادی به دنبال رستوران هایی هستند که این غذاها را تهیه میکنند. رستوران ترکیه ای لانیا در تهران با تعداد شعبه های بالایی که دارد بیشتر از باقی رستوران هایی که در زمینه تهیه غذاهای ترکی فعالیت دارند نامش به گوش خورده است. شعبه اصلی این رستوران که در عباس آباد می باشد که توانسته با تهیه انواع غذاهای ترکی از جمله خوراک ها و سوپ ها و کباب ها مشتریان زیادی را جذب کند و آن ها را راضی نگه دارد.

 طعم بی نظیر غذاهای این رستوران را هرگز فراموش نخواهید کرد ،از جمله غذاهای معروفی که در رستوران لانیا تهیه و سرو می شود انواع بیتی، پیده، لاهما جان( لاح معجون) و بورک می باشد که با ذوق زیاد و تنوع فراوان در این رستوران ترکی طبخ می شود. رستوران لانیا در عباس آباد؛ خیابان بهشتی، نرسیده به سهروردی شمالی، پلاک ۱۳۰ قرار دارد.

رستوران گردان برج میلاد - اطلاعات کامل رستوران برج میلاد

رستوران ژاپنی کنزو

کنزو در ژاپن نام درختی است که در طول شبانه روز عطر و بوی خوبی را تولید می کند. رستوران ژاپنی کنزو که در هتل آزادی قرار دارد نام خود را از این فرهنگ بر گرفته است. این رستوران مشهور که انواع غذاهای ژاپنی را طبخ می کند توانسته در بین مردم محبوب شود. سر آشپزان خبره و ماهر این رستوران حتی غذای سوشی را که در خود ماهی خام و سس سویا دارد به گونه ای تهیه می کنند که با ذائقه ایرانی ها جور در آید و مورد پسند قرار گیرد.

 شما در حین تهیه شدن غذا آشپز های رستوران را خواهید دید که با حرکات جالب مشغول طبخ سفارشات می باشند. این رستوران به پخت سوشی و شاتو بریان شهره است و با انواع سالمون، سوشی و دیگر غذاها خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهد. آدرس این رستوران: تقاطع بزرگراه چمران و یادگار امام، هتل آزادی تهران می باشد.

بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر