عجیب ترین شهرهای دنیا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1801
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در گوشه و کنار این کره خاکی شهرها و مناطق شگفت آوری وجود دارد که هر یک به دلایل خاصی منحصر به فرد محسوب می شوند؛ برخی قوانین عجیب دارند و برخی دیگر ظاهری خاص که سبب گشته تعجب همگان برانگیخته شود. اما برای آشنایی با عجیب ترین شهرهای دنیا و ویژگی های هریک از آن ها همراه لحظه آخر باشید.

1.لانگيربين؛ شهر جاودانگی

لانگيربين شمالی ترین شهر مسکونی کره زمین می باشد که در جزیره سوالبارد نروژ واقع شده است. در این شهر هیچ کسی اجازه مُردن ندارد اگر زمان اتمام زندگی کسی در این شهر فرا برسد، باید آن را به شهرهای اطراف منتقل کنند زیرا سرمای بیش از حد لانگيربين مانع از تجزیه اجساد در خاک می شود به گونه ای که در گورستان کوچک شهر بیش از 70 سال است که هیچ جنازه ای دفن نشده است. جالب است بدانید دمای پایین منطقه دلیلی برای جذب تعداد بی شمار خرس های قطبی بوده تا جایی که ساکنان لانگيربين برای دفاع از خود در مقابل این حیوانات مجوز تیراندازی دارند.

عجیب ترین شهرهای دنیا

2.سوپيلين؛ شهر سوپ

نام این شهر ارتباط زیادی با ساختارهای آن دارد زیرا ساختمان های شهر بسیار ساده بوده و فاقد هرگونه مصالح ساختمانی از نوع پیشرفته هستند. خانه های این شهرِ فقیرنشین اغلب 2 طبقه هستند و عاری از هرگونه جلا و شکوه می باشند.  در کنار سادگی های کم نظیر این شهر، طبیعتی زیبا گردشگران را مجاب نموده تا از آن بازدید کنند. نام خیابان های شهر سوپيلين که بر اساس مواد غذایی اولیه مانند لوبیا، سیب زمینی، نخود و غیره نام گذاری شده اند، دلیل دیگری است که تعجب گردشگران را برانگیخته است.

سوپيلين

3.ستينل دلا بودگاس؛ شهر صخره ای

شهر صخره ای نامی مناسب برای ستينل دلا بودگاس در کشور اسپانیا می باشد چراکه ساختمان ها و خانه های آن در میانه های صخره ای عظیم ساخته شده که جلوه ای خاص به شهر بخشیده است. بسیاری از گردشگرانی که برای اولین بار به این مکان سفر می کنند ممکن است از دیدن صخره ها بر فراز خیابان ها (به جای آسمان) کمی استرس بگیرند و گمان کنند که هر لحظه امکان فرود آن ها وجود دارد، ولی واقعیت این است که این تکه سنگ ها سالیان سال به همین شکل در شهر ستينل دلا بودگاس ثابت مانده اند. حتی در روزهای گرم تابستان یا در روزهای بارانی زمستان این صخره های بازالتی مأمنی برای مردم به حساب می آید.

ستينل دلا بودگاس

4.تامس؛ شهری انگلیسی در چین

اگر می خواهید در قلب چین سفری هم به شهر زیبای لندن داشته باشید، بازدید از شهر تامس را از دست ندهید. این شهر دوست داشتنی در شانگهای واقع شده و تمامی بخش های آن اعم از ساختمان ها، مجسمه ها، مغازه ها، نوع آشپزی، باجه های تلفن و سنگفرش خیابان ها همچون لندن می باشد.

تامس

5.شفيلد؛ گالری نقاشی خیابانی

شفيلد شهری کوچک با جمعیت حدود 1000 نفر در کشور استرالیا می باشد که هم اکنون دارای 60 نقاشی دیواری در فضای باز است. بخش از این نقاشی ها توسط انجمن گردشگری خودِ شهر کشیده شده و بخش دیگر هم در جشنواره بین المللی نقاشی های دیواری که در سال 2003 در این شهر برگزار شد، بر روی دیوارها طراحی شده اند. هرساله هنردوستان و گردشگران زیادی برای بازدید از این طرح ها و نقاشی ها با تور استرالیا راهی این شهر می شوند.

شفيلد

6.رازول؛ شهر بشقاب پرنده ها

قرارگیری این شهر در لیست عجیب ترین شهرهای دنیا، بشقاب پرنده ای است که در سال 1947 میلادی در آن سقوط کرده است. شاید بساری از مردم جهان وجود این پدیده ها را خیالی تصور کنند ولی ساکنان این شهر معتقدند که تاکنون بارها اشیایی عجیب را در آسمان شهر مشاهده کرده اند که تنها این بشقاب پرنده در سطح جهان سرو صدا به پا کرده است. خوب است بدانید که در جای جای این شهر تم هایی از آدم فضایی ها دیده می شود و حتی فستیوال های زیادی در رابطه با آن ها برگزار می گردد.

رازول

7.سنتراليا؛ شهر ارواح

این شهر که در پنسیلوانیا واقع شده دارای یک معدن زغال سنگ عجیب و غریب است. در سال 1962 دولت قصد داشت که زباله ها را در این گوال دفن کند و بسوزاند اما نمی دانست که این گوال معدنی بوده و منشا آن زغال سنگ است، این امر سبب آتش سوزی در زیر زمین شد که همواره نیز بعد از گذشت 58 سال از آن واقعه، معدن در حال سوختن است (معدن زغال سنگ می تواند تا 250 سال برافروخته بماند). تقریبا تمامی ساکنان محلی به دلیل بخارات حاصل از آتش و گوال های عمیقی که به وجود آمده، این شهر را ترک نموده اند و تحت حمایت دولت به مناطق اطراف رفته اند.

سنتراليا

8.گيبسونتون؛ شهر عجایب سیرک

گيبسونتون شهری در ایالت فلوریدا می باشد که از قرن بیستم میلادی به مکان زندگی کارکنان کارناوال و سیرک تبدیل شده است. اگر به سیرک علاقه مند هستید در این شهر می توانید از موزه های جذابی بازدید کنید و در آن به خوشگذرانی بپردازید. دیدن فیل های بسیار بزرگ بر روی چمن ها از تصاویری است که توجه توریست ها را به خود جلب نموده است. 

گيبسونتون

9.رنلا شاتو؛ روستایی مرموز

این روستا که مساحت زیادی ندارد بر روی تپه ای در کشور فرانسه واقع شده است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد اما در آن اتفاقات مرموز و قتل های متعددی رخ داده که ریشه آن ها به مسیحیت مربوط می شود ولی هیچ گاه دلیل آن ها مشخص نشد. بسیاری از افرادی که رمان کد داوینچی را خوانده اند، معتقدند نویسنده از این روستا الهام گرفته است.

رنلا شاتو

10.مونووى؛ شهرِ یک نفره

مونووی شهری کوچک در نبراسکا می باشد که تنها یک پیرزن 83 ساله به نام السی ایلر در آن زندگی می کند! در سال 1930 تعداد 150 سکنه در این شهر زندگی می کردند ولی در گذر زمان این تعداد رو به کاهش رفت به طوری که در سال 2000 تنها یک زوج در آن ماندند. السی تا سال 2004 به همراه همسرش در این شهر زندگی می کرد ولی بعد از فوت شوهرش به تنهایی زندگی را در همان مکان ادامه داد. روزانه توریست هایی به مونووی سفر می کنند تا این شهر تک سکنه را از نزدیک تماشا کنند. السی یک کتابخانه و یک کافی شاپ برای پذیرایی از گردشگران تور لحظه آخری دارد که مورد استقبال آن ها واقع شده است.

مونووی

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 103 کاربر