گران ترین شهر های جهان

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1401/03/23
بازدید: 1701
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

به نظر شما گران ترین شهر‌های جهان چه نام دارند و در کدام قاره واقع شده اند؟ در ادامه کنجکاوان را با گران ترین شهرهای جهان که هزینه زندگی و اقامت سرسام آوری دارند را به شما معرفی می کنیم اما پیش از آن بد نیست بدانید متوسط هزینه زندگی در نیویورک به عنوان شاخص معیار برابر 100 واحد در نظر گرفته شده است که هزینه سایر شهرها بر اساس درصدی از متوسط هزینه در نظر گرفته می شود. 

 

گران ترین شهرهای دنیا

 

رتبه اول: تل آویو-رژیم صهیونیستی

تل آویو به خاطر اقداماتی خود به منظور تقویت "شکل" مقابل دلار و افزایش هزینه حمل و نقل و مواد غذایی به عنوان رتبه اول گران ترین شهر جهان صعود کرد. تا آوی پایتخت تجاری اسرائیل می باشد که در سال 1910 ساخته شد. این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است و جمعیت آن در سال 2019 چیزی حدود 460،854 بوده است. البته این عدد جدای از جمعیت کارگران و دانشجویان که اقامت خود را تغییر نداده اند می شوند. این شهر از طریق مدرن ترین اتوبان ها و خطوط اتوبوس متعدد و خطوط قطار حومهای اسرائیل به اقصی نقاط کشور متصل است.

 

تل آویو

 

رتبه دوم : پاریس فرانسه

 پاریس به عنوان تنها شهر منطقه یورو عنوان دومین شهر گران دنیا را متعلق به خود کرد. زندگی در این شهر بسیار پر هزینه است به طوری که هزینه کوتاهی مو برای بانوان  120 دلار تمام می شود! فرانسه جزو شهرهایی است که کسب درآمد خود را بر پایه توریسم قرار داده و جالب است بدانید سیاست این کشور از سال 20 22 به سوی جذب دانشجوهای بین المللی بوده است. این دولت در تلاش است تا ارزش سیستم آموزشی کشورش را به بالاترین حد ممکن برساند. همچنین دانشگاه های این کشور از نظر رتبه و رنکینگ در جایگاه بالایی قرار دارند. پاریس شهری رویایی است و بسیاری از افراد عاشق زندگی در این شهر هستند. هزینه زندگی در این شهر گران تر از آمستردام، مونیخ و بروکسل است.

 

پاریس

 

رتبه سوم : سنگاپور

جالب بدانید که سنگاپور ، کوچک ترین کشور آسیا برای چهارمین سال پیاپی به عنوان گران ترین شهر جهان جای خود را در صدر اول حفظ کرده بود. مردمان این کشور بسیار لوکس و مرفه می باشند و به دلیل وجود آب و هوای خوب، هتل های لوکس و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی که دارد در چند سال گذشته یکی از توریست پذیر ترین مقاصد گردشگری محسوب شده است. 
 
 
سنگاپور
 
 

رتبه چهارم : زویخ سوئیس

این شهر از بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر سوئیس به شمار می رود که در دامنه رشته کوه آلپ واقع گردیده است. زویخ دارای دانشگاه‌های معتبریست که شهرتی جهانی دارند. در سال 2017 جایگاه سوم گران ترین شهر های دنیا را برای خود اختصاص داد.

 
زویخ سوئیس
 

رتبه پنجم : هنگ کنگ

چهارمین شهر گران جهان توکیو می باشد که یکی از مهم ترین شهرهای آسیایی به شمار می رود. این شهر از قرن 18 تا به کنون یکی از بزرگ ترین مراکز صنعتی دنیا محسوب و مردمانش زندگی مدرن و پیشرفته ای دارند.

 
هنگ کنگ
 

رتبه ششم : نیویورک آمریکا

نیویورک یکی از شهرهای گران آمریکا است. با اینکه وضع درآمد و اشتغال در امریکا خوب است اما به یک محاسبه سر انگشتی میتوان به این رسید که زندگی در این کشور با نظر گرفتن مالیات های بالا بسیار گران است. هزینه زندگی در آمریکا برای یک شخص بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن حدودا 10000 دلار است. با توجه به میزان درآمد مردم ممکن است در ابتدا این عدد مقدار زیادی نباشد اما باید در نظر داشت مالیاتی که باید به دولت آمریکا بپردازید بسیار بالاست.

 
نیویورک آمریکا
 

رتبه هفتم: ژنو سوئیس

ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس است که میزبان بیشترین تعداد نهادهای بین المللی می باشد. این شهر سازمان ها و نهادهای بین المللی زیادی دارد که یکی از مهمترین سازمانهای بین المللی این شهر، پایگاه اروپایی سازمان ملل متحد است. با اینکه این شهر در سال های اخیر به عنوان بهترین شهرهای جهان بر پایه کیفیت زندگی به شمار میرود اما هزینه زندگی در در آن بالاست. این شهر در سال 2009 در لیست گران ترین شهر در رتبه 4 قرار داشت. اما هم اینک در رتبه 7 قرار دارد.

 
ژنو سوئیس
 

 رتبه هشتم: کپنهاگ دانمارک

کپنهارک، یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیاست که با شاخص های میراث جهانی مانند یکی شبکه خیابان قرون وسطایی اعتبار یافته است. این شهر در حوادث مختلف چندین بار با خاک یکسان شد اما دوباره راه رونق و پیشرفت را از سر گرفت. این شهر یکی از پرجمعیت ترین شهرهای شمال اروپاست که 30 درصد افراد را مهاجران تشکیل داده اند. اقتصاد این کشور بیشتر حول مشاغل خدماتی و تجاری و مالی است و علومزیستی به یکی از مهمترین فعالیت ها در این کشور تبدیل شده است. دانمارک نیز جزو کشورهایی است که شهروندان باید بخش زیادی از هزینه های خود را صرف مالیات کنند . البته برای منخصصینی که به این کشور می آیند مالیات زیادی در نظر گرفته نمیشود در نتیج اگر قصد زندگی در دانمارک را دارید نگران مالیات زیاد آن نباشید. کپنهانگ یکی از کلان شهرهای اروپاست که به سرعت رشد کرده و از سال 2010 تا 2020 تعدا هتل های آن به 60 درصد رشد کرده است که این عددی قابل توجه است.

 
کپنهاگ دانمارک
 
 

رتبه نهم: لس آنجلس آمریکا

شهرستان لس آنجلس شهرستانی در ایالت کالیفرنیا است که دومین شهر پرجمعیت آمریکاست. این شهرستان سومین اقتصاد ابرشهر بزرگ در جهان با تولید ناخالص داخلی بالغ بر 700 میلیارد دلار آمریکاست. به طور کلی هزینه کلی زندگی بدون اجاره خانه، برای هر فرد 1059 دلار است. زندگی در لس آنجلس نیز هزینه سرسام آوری دارد.

 

لس آنجلس

 

رتبه دهم: لوکازا، ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن تابعی از فاکتورهای مختلفی از جمله نرخ تورم سالیانه، سبک زندگی افراد، محل سکونت و ... است. شهر لوکانزا گران ترین شهر ژاپن است که جزو رتبه های برتر جهان می باشد.

و در آخر بد نیست بدانید هزینه زندگی در تهران 81 درصد هزینه زندگی در نیویورک است که این رقم، تهران را در رتبه 29 گران ترین شهرهای جهان قرار می دهد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر