آشنایی با مالدیو

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/19
بازدید: 2526
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از مردم ایران با نام مجمع الجزایر مالدیو آشنا هستند، اما تعداد محدودی از آن ها با پتانسیل های گردشگری این منطقه از جهان آشنایی دارند. اگر می خواهید امسال یک مسافرت رویایی به یکی از زیباترین مناطق جهان داشته باشید ما به شما مجمع الجزایر مالدیو را پیشنهاد می دهیم که با نام رسمی جمهوری مالدیو در مجامع جهانی شناخته می شود. در ادامه این مقاله و با معرفی کشور مالدیو ما را همراهی نمایید.

بهشت مالدیو

مالدیو؛ بهشت روی زمین

از مالدیو به عنوان بهشت روی زمین یاد می کنند! علت اینکه مالدیو را به عنوان بهشت روی زمین یا بهشت استوایی زمین می شناسند شرایط مناسب گردشگری و زیبایی های طبیعت در این بخش از جهان است. 
امکانات فوق العاده ای که توسط سازمان های گردشگری برای مسافران تهیه شده است نیز در زمره مواردی قرار دارد که باعث شده است از مالدیو به عنوان بهشت گردشگران یاد شود. شما در مسافرت به مالدیو می توانید یک سفر رویایی و به تمام معنا را تجربه کنید.

سفر به مالدیو، بهشت روی زمین

مالدیو کجاست؟

مالدیو در میان آب های اقیانوس هند واقع شده است. این کشور در 600 کیلومتری جنوب غرب هند قرار دارد و زمانی به عنوان یکی از مستعمرات بریتانیا شناخته می شد. مجمع‌الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس-لاکادیو قرار دارد و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست‌ بوم خاکی را تشکیل داده اند. مالدیو هیچ گونه تپه ماهور و بهم پیوسته ای ندارد و در بافت جغرافیایی آن هم رودخانه ای مشاهده نمی شود. 
یکی از مسطح ترین کشورهای جهان محسوب می شود که میانگین ارتفاع آن از سطح آب های آزاد تنها یک و نیم متر است و در مرتفع ترین حالت ممکن به 3.4 متر می رسد.

مالدیو

پایتخت مالدیو

ماله به عنوان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر مالدیو شناخته می شود. این شهر همچنین پایتخت سیاسی و رسمی کشور مالدیو بوده و تقریبا یک پنجم از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. ناگفته نماند که ماله یک تقسیمات جداگانه در کشور مالدیو به حساب می آید. این شهر دارای مرز آبی با کشور سریلانکاست و از لحاظ زبان و فرهنگ هم بخش های مشترکی با این کشور دارد.
ماله در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته است که جزئی از آبسنگ کافو به‌ شمار می رود. نام شهر ماله از واژه -ماهالای- گرفته شده و به معنای قصر بزرگ است. این واژه به محل زندگی پادشاه مالدیو اشاره دارد. شهر ماله علاوه بر اینکه به عنوان مرکز سیاسی این کشور شناخته می شود مرکز همه فعالیت‌های تجاری نیز به حساب می آید که از چهار بخش هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تشکیل شده اند.

پایتخت مالدیو

مساحت و جمعیت مالدیو

کشور مالدیو هم از لحاظ مساحت و هم از لحاظ جمعیت به عنوان کم جمعیت ترین کشور آسیا شناخته می شود. مجمع‌الجزایر مالدیو متشکل از 1192 جزیره مرجانی می باشد که در 26 گروه آب‌ سنگی گروه ‌بندی شده اند. تمام این جزایر در پهنه آبی و در گستره ای به میزان 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده ‌اند، اما کل مساحت خشکی آن ‌ها فقط 298  کیلومتر مربع است. 
بزرگ ترین جزیره مالدیو تنها 5 کیلومتر مربع مساحت دارد و تنها 9 جزیره دیگر دارای مساحتی بزرگ تر از دو کیلومتر هستند. 200 عدد از جزایر مالدیو مسکونی بوده و 88 جزیره دیگر هم جنبه گردشگری دارند که به علت توسعه صنعت توریسم دارای اقامتگاه های مختلفی در قالب هتل و یا اقامتگاه های خاص همانند اتاق های حبابی یا هتل های زیر آب هستند.
جمعیت مالدیو در سال 2020 به میزان 539 هزار برآورد شده است که از این میزان تقریبا 104 هزار نفر در شهر ماله سکونت دارند و چیزی در حدود 535 هزار نفر هم در هفت استان این کشور به نام های استان ماتی اوتورو، استان اوتورو، استان مدو اتورو، استان مدو، استان مدو دکونو، استان ماتی دکونو و استان دکونو پراکنده اند.

مالدیو یا سریلانکا - کدامیک برای سفر ارزان‌تر است؟

جمعیت مالدیو

مذهب و زبان مردم مالدیو

مجمع الجزایر مالدیو یک کشور مسلمان است و دین اسلام به عنوان تنها دین رسمی کشور در قانون اساسی شناخته می شود. گردشگران از تمامی ادیان و مذاهب جهان می توانند به مالدیو بروند، اما تبلیغ و اشاعه دین به غیر از اسلام به همراه تظاهر به سایر ادیان ممنوع است. 
نقاط گردشگری مالدیو از تمام آزادی های گردشگری همانند کشورهای غربی برخوردار است، اما این آزادی نباید به مناطق بومی و سواحل بومی مالدیو کشانده شود. بنابراین استفاده از مایو برای زنان و مردان در سواحل عمومی آزاد بوده و می توانند همانند یکدیگر از تمام پتانسیل های گردشگری در مناطق گردشگری بهره مند شوند. 
مردم مالدیو به زبان دیوهی صحبت می کنند که نوعی زبان هندواروپایی است. این زبان متاثر از زبان سریلانکا و هند می باشد و البته ریشه هایی از اشتراک با زبان عربی هم در آن دیده می شود. مردم ماله بیشترین اشتراک را با زبان مردم سریلانکا دارند.

زبان مردم مالدیو

آداب و رسوم و فرهنگ مردم مالدیو

مردم مالدیو سنی مذهب هستند و بخش های قابل توجهی از آداب و رسوم و فرهنگ خود را از مذهب اهل سنت گرفته اند. این کشور همچنین تحت تاثیر فرهنگ هند جنوبی و سریلانکاست. همچنین به علت ورود اسلام در قرن دوازدهم به شدت تحت تاثیر فرهنگ اعراب واقع شده اند. 
اغلب غذاها با استفاده از ماهی تهیه می شوند. ماهی تن جایگاه ویژه ای در این کشور دارد. غذاها اغلب گرم و تند هستند. ادویه های بسیاری در این کشور برای طبخ غذا استفاده می شود. نارگیل هم یکی از محبوب ترین خوراکی هایی است که در این کشور طرفداران زیادی دارد. پیاز، چیلی و لیمو ترش هم مهم ترین مخلفاتی هستند که در کنار غذاها سرو می شوند. 
مردم مالدیو مسلمان هستند و بسیاری از آن ها پوشش کاملی دارند، اما به علت گرمای هوا از لباس های نازک و خنک استفاده می کنند. شما به عنوان یک گردشگر در انتخاب نوع پوشش کاملا آزاد هستید. سرو مشروب در اغلب اماکن گردشگری آزاد است، اما مردم بومی علاقه چندانی به این نوع نوشیدنی ندارند.
در هر صورت بهتر است در سفر به این کشور، شرایط دینی و اسلامی مردم را رعایت کنید تا مشکل چندانی برای شما ایجاد نشود. به عنوان مثال به دنبال نوشیدنی های الکلی یا گشت و گذار با لباس های نامتعارف نباشید تا مردم مالدیو هم با چهره ای خشنود و خندان از شما پذیرایی کنند.

آداب و رسوم مردم مالدیو

جاذبه های گردشگری مالدیو

مالدیو هرچند یک کشور بسیار کوچک قلمداد می شود اما سراسر آن دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و شما می توانید بنابر فرصت موجود و قدرت مالی خود برای بازدید از این جاذبه ها و استفاده از تفریحات مختلف وقت بگذارید. در ادامه به مهم ترین جاذبه های گردشگری مالدیو و بخصوص سواحل و جزایر این کشور اشاره خواهیم کرد.

رستوران سابسیکس (Subsix)

این رستوران رویایی در اعماق آب های اطراف جزیره قرار دارد. در این رستوران علاوه بر اینکه می توانید غذای مورد علاقه خود را سفارش دهید می توانید از اعماق آب های اقیانوس هند هم بازدید کنید. 

رستوران سابسیکس

ساحل مصنوعی ماله (The Artificial Beach)

این سواحل به صورت مصنوعی ساخته شده و در آنجا انواع تفریحات آبی از قبیل شنا، موج‌ سواری، قایق‌ سواری و غواصی سازماندهی شده اند. کافه ها و رستوران های بسیار زیادی در این ساحل وجود دارد و می توانید در انواع کنسرت ها، جشن ها و کارناول ها شرکت کنید.

ساحل مصنوعی ماله

موزه ملی مالدیو

این موزه بخشی از قصر بسیار زیبای سلطان است که در پارک بسیار زیبایی به نام پارک سلطان واقع شده و تنها بخش باقی مانده از (قصر سلطان) پس از تخریب آن در سال 1968 می باشد. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثار تاریخی بسیار زیادی از قبیل اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف کنده‌کاری شده، لباس و اسلحه را به نمایش می گذارد.

جزیره مافوشی (Maafushi)

یکی از محبوب ترین جزایر مالدیو است که تنها یک ساعت و نیم با ماله فاصله دارد. این جزیره زیبا در مقایسه با سایر جزایر مالدیو از هتل ها و اقامتگاه های بیشتری برخوردار است. 

جزیره مافوشی

بازار بزرگ ماهی ماله

به اعتقاد باور مردم این بازار بزرگ ترین بازار ماهی در سراسر جهان است. هرچند این ادعا ثابت نشده است، اما بازار بزرگ ماهی در ماله را می توان یکی از بزرگ ترین بازارهای ماهی در جهان قلمداد کرد. در این بازار می توانید تازه ترین و کم یاب ترین ماهی ها را خریداری کنید.

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo)

برای بازدید از جزیره درخشان باید زمانی که هوا تاریک شده و ستارگان در آسمان پیدا شده اند راهی وداهو شوید. تلالو نور مهتاب و ستارگان در آب های ساحل به نحوی است که گویی هزاران ستاره در اعماق آب های ساحل در حال درخشیدن هستند. 

ساحل جزیره وادهو

جزیره باآتول (Baa Atoll)

آب‌هایی شفاف و کریستالی، صخره‌های مرجانی، ساحل ‌هایی با شن‌ های سفید و روزهای آفتابی و کاملا درخشان و گرم باعث شده است تا جزیره باآتول به یکی از بهترین جزیره های مجمع الجزایر مالدیو مبدل گردد.

خانه وال مالدیو (The Whale House)

خانه وال مالدیو یک گشت و گذار رویایی در اعماق آب های اطراف جزیره است. در این جاذبه گردشگری می توانید ماهی‌ های رنگارنگ، مرجان‌ ها، ماهی‌ های صخره ‌ای، شیرماهی ‌ها، کوسه‌ های سفید صخره‌ ای، لاک پشت ‌ها و موج عظیمی از ماهی ‌های کوچک به همراه کشتی های غرق شده و شکسته را مشاهده کنید. 

خانه وال مالدیو

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

این کاخ که در  حال حاضر با یک معماری زیبا و قدیمی به یک مکان گردشگری مبدل شده است دفتر ریاست جمهوری مالدیو بوده و بیش از 120 سال قدمت دارد. این کاخ از سال 1906 تا سال 1953 مقر حکومتی بود. 
از سال 1953 و به دنبال اعلام جمهوری مالدیو به دفتر ریاست جمهوری مبدل گردید. این کاخ تا سال 1986 و به مدت 33 سال دفتر ریاست جمهوری بوده است.

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

این جزیره یکی از جزایر لوکس و لاکچری مالدیو است که با شن های سفید پوشیده شده و شما می توانید با هواپیماهای دریایی یا قایق های پرسرعت خود را به آنجا برسانید. 

جزیره هووان فوشی

جزیره جیراوارو (Giraavaru)

​​​​​​​یکی از جزایر چهار فصل مالدیو است که از سال 2004 به صورت یک جزیره قابل سکونت درآمد. گونه های مختلف جانوری و گیاهی را می توانید در این جزیره مشاهده کنید. قناری پرسرخ،‌ خرچنگ، مارمولک‌های اژدها و پروانه‌ها مهم ترین حیواناتی هستند که در سفر به جزیره جیراوارو مشاهده خواهید کرد.

صخره بنانا (Banana Reef)

​​​​​​​این صخره یک محدوده محافظت شده است که زیبایی های آن شهرت بین المللی داشته و در سطح جهان به عنوان یک مکان مناسب برای غواصی شناخته می شود. غارها، برآمدگی ها، خطوط صخره ای و بافت مرجانی صخره بنانا می تواند شما را شگفت زده کند.

صخره بنانا 

جزیره باتالا (Bathala)

​​​​​​​این جزیره بسیار کوچک یکی از زیباترین جزایر مالدیو است که می تواند یک مکان مناسب برای استراحت و گردشگری شما قلمداد شود. شن های نرم و سفید جزیره باعث شده است تا احساس آرامش در تمام بخش های جزیره به خوبی احساس شود. این جزیره به قدری کوچک است که شما می توانید تنها در ده دقیقه از تمام نقاط آن بازدید کنید.

جزیره باتالا

آب و هوای مالدیو

مالدیو یک آب و هوای جزیره ای و استوایی دارد. در اغلب ایام سال شرایط لازم برای سفر به این کشور فراهم است و شما می توانید لحظاتی رویایی را در آنجا سپری کنید، اما جاذبه های ساحلی و تفریحات آبی بخش قابل توجهی از تفریحات شما در این کشور را تشکیل می دهند و اگر در فصل های بارانی راهی این کشور شوید شاید نتوانید از آن ها استفاده کنید. 
از آبان ماه تا فروردین آب و هوای مناسبی در سراسر مالدیو جریان می یابد. در فروردین ماه کم کم سرو کله ابرهای رگباری و باران زا پیدا شده و در برخی از روزهای بهار نمی توانید به سواحل بروید. 
هرچقدر به فصل تابستان نزدیک می شوید باران های موسمی باعث می شوند اغلب تفریحات و پتانسیل های گردشگری تعطیل شده و تعداد مسافران هم به شدت کاهش یابد. 

آب و هوای مالدیو

نقشه مالدیو

نقشه مالدیو

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر